- Liittynyt
- 28.10.2011
- Viestejä
- 4 344
^ paljonkohan on malli- ja paikkakuntakohtasia eroja... Faijalla on ML 400 ja kuulemma kaikki huollot kalliimpia kun aikasemmissa autoissaan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
eikö vitara sitten muka oo muovinen? :jahas:
No ei ole sitten niinkuin yhtään. Härski on Huppe kun edes vertaa.Uusi Mitsubishi Outlander on aika hieno. Hieman Evoquemaisia piirteitä:
Tällasen Jeep Commanderin voisin ostaa ainakin ulkonäön perusteella. Oon koittanu kytätä koeajoa mutta kun on niin vähän myynnissä näitä ettei meinaa koeajollekkaan yksilöä löytyä.
No lähinnä valot ja toi maski.No ei ole sitten niinkuin yhtään. Härski on Huppe kun edes vertaa.
Tulee näköjään Outlandereiden hinnat alas sellaisella rytinällä että jos Mitsun ostaa nii ostaa sitten suosiolla vaikka 2008 niin saa jo alla 20 tEUR ;)
Mut 10-15k€ lisäpanostuksella siihen saa hienomman keulan.. :D
Outlander on tosiaan sama auto kuin Citroen ja Pösö. Aika pelottavaa.
6.5.2008
Koeajo: Mitsubishi Outlander Diesel - Matkamaasturi
Mitsubishi Outlander on jyhkeän maastomenijän, Pajeron, lähisukulainen. Ei siis ihme, että suunnittelussa on muistettu maantieominaisuuksien lisäksi myös maastokelpoisuus.
Mitsubishi Outlander uudistettiin viime vuonna perusteellisesti. Kaikki on uutta – rakenteista moottoreihin. Alun perin DaimlerChryslerin kanssa suunniteltu perusrakenne – pohjalevy – on vastaisuudessa käytössä peräti kymmenessä Mitsubishi-mallissa. Automaailman nykysuuntauksesta kertoo se, että myös ranskalaisen PSA:n katumaasturit, Citroën C-Crosser ja Peugeot 4007 perustuvat Outlanderin tekniikkaan.
Mukaan mahtuu
Mitsubishi Outlander pistää edeltäjäänsä paremmaksi nimenomaan sisätiloissa. Viisi matkustajaa elää herroiksi. Koeajokkimme varustukseen kuului keskenkasvuisille tarkoitettu, tavaratilan lattian alta esiin käännettävä lisäistuin. Etumatkustajille on ilmavuutta kympin arvoisesti, keskirivilläkin kiitettävästi. Sisäänkäynti katumaasturiin käy leikiten. Takimmaiselle riville joutuu hieman kömpimään, mutta siitähän lapset pitävät. Taakse pääsyä helpottaa keskimmäisen istuinrivin näppärä kaatomekanismi.
Vaikka kangasverhoilu sopii mielestäni Suomen suuriin lämpötilan vaihteluihin nahkapintaa paremmin, Outlanderin tyyppisessä "jokapaikan autossa" nahka puolustaa paikkaansa ennen muuta helpon puhdistettavuutensa ansiosta.
Viiden matkustajan ollessa mukana tavaroille on tilaa peräti 774-882 litran verran liu´utettavan keski-istuinrivin asennosta riippuen. Tavaratilaa on siis tuplasti enemmän kuin edellismallissa!
Kahdessa osassa avautuva takaluukku helpottaa kuormaamista. Luukun alaosa on lisäksi kelpo taukoistuin.
Kyllä kapteenin kelpaa
Mitsubishi Outlanderin ohjaamossa kaikki on kohdallaan. Kookkaat, reilusti muotoillut istuimet ja ryhdikäs, sähkösäädöin muokattava ajoasento osoittautuivat matkan teossa mainioksi yhdistelmäksi. Hallitsimet ja nippelit ovat oppien mukaiset. Ainoa miinus annettakoon ohjauspyörän syvyyssuuntaisen säädön puutteesta.
Tavallista korkeammalla olevalta istuimelta on mainio liikennenäkyvyys. Lisäplussana mainittakoon kiitettävän tehokkaat ajovalot.
Laajat ulkopeilit ansaitsevat erityismaininnan. Farmarimaisen pysty perä ja ennen muuta myyntimallin vakiovarustukseen kuuluva peruutuskamera auttavat paikoittamisessa.
Väkevää menoa
Mitsubishi Outlanderin 2,2-litrainen ranskalaissukuinen HDi-dieselmoottori on mainio kokonaisuus. Jo 115 kW:n (156 hv) teholukema vakuuttaa. Koneen tärkein ominaisuus on kuitenkin jämerä 380 Nm/2000 r/min vääntö, mikä lupaa vaivattomanvahvaa kulkua. Outlanderin PSA-sukuiseen yhteispaineruiskutuksen ruokkimaan turbodieseliin ei voi olla ihastumatta. Voimaa on kuin "vähän suuremmassakin pitäjässä" sekä maantieajoon että maastovedätykseen. Todella hitaan maastoajon salliva alennusvaihteisto ei tosin olisi pahitteeksi. Täytyy kuitenkin muistaa, että Outlander on nimenomaan katumaasturi, citymaasturi, kaupunkimaasturi tai nasevasti SUV (Sports Utility Vehicle). Mitsubishin tosimaasturi on kaikin maastoajovempaimin varustettu legendaarinen Pajero, mutta se on jo eri juttu.
Kyllä myös Outlander etenee mallikkaasti perheautoilijan mielestä uskomattomista paikoista, kiitos monipuolisen nelivetojärjestelmän. Tarjolla on kolme vaihtoehtoa: ympärivuotiseen yleisajoon tarkoitettu ennakoiva neliveto, ajotilanteen huomioiva lukittuva neliveto sekä etuveto. Vetotavan valinta käy sujuvasti keskikonsoliin sijoitettua pyörövalitsinta kääntämällä.
Ennakoiva nelivetojärjestelmä tarkkailee kaasupolkimen ja ohjauspyörän käyttöä sekä pyörien pyörintänopeutta. Ihanneolosuhteissa 85 prosenttia voimasta ohjautuu etupyörille, 15 prosenttia taakse. Jääpinnalla voimanjako voi olla hetkellisesti vaikkapa päinvastainen – vaihdellen kulloisenkin ajotilanteen mukaan.
Erityisen hankalissa tilanteissa voi valita 4WD Lock -asetuksen. Hyvällä kelillä ajettaessa 2WD-asetus valittuna Outlander on ainoastaan etuvetoinen, mikä pienentää polttonesteen kulutusta.
Vaihteisto on käsikäyttöinen kuusivaihteinen. Aikanaan on luvassa myös automaattisesti vaihtava laatikko.
Mitsubishi Outlander käyttäytyy liikenteessä kelpo perheauton tavoin. Kuljettaja arvostaa sopivan tunnokasta ohjausta ja käsikäyttöisen kuusivaihteisen vaihteiston täsmällistä toimintaa, matkustajat taas mukavanjämäkkää jousitusta. Automaatti-ilmastointi viimeistelee viihtyisyyden.
Hyvä varustelu
Mitsubishi on panostanut Outlanderin varusteluun. Instyle Navi -version vakiotavaraa ovat mm. navigointijärjestelmä ja peruutuskamera sekä ajonvakautus (ESC) ja korkeatasoinen audiojärjestelmä. Vakiovarusteita ovat lisäksi mm. 18-tuumaiset aluvanteet ja 225/55R18-renkaat, Bluetooth-handsfree, sadetunnistin, tuulilasin alareunan sähkölämmitys, kaasupurkauslähivalot, ajovalopesimet ja pakokaasujen hiukkassuodatin (DPF). Ovien avaaminen ja sulkeminen hoituu avaimetta, samoin käynnistys.
Kaikilla keleillä
Mitsubishi Outlander Diesel 2.2 HDi Instyle Navi vie perheen tavaroineen perille olosuhteista riippumatta - vieläpä varsin mukavasti. Suorituskyky riittää joka tilanteeseen, myös maantiellä. Auton kokoon ja moottoriin nähden pieni kulutus on selkeä lisäplussa; koeajossa keskimäärin 7,5 l/100 km nastoitetuin Nokian Hakkapeliitta 5 -talvirenkain.
PLUSSAT
+ Sisä- ja tavaratilat
+ Muunneltavuus
+ Tehokkaat ajovalot
+ Moottorin ominaisuudet
MIINUKSET- Ohjauspyörän syvyyssäädön puute
- Alennusvaihteiston puute
Minkäs verran täällä on kokemusta Jeepeistä, lähinnä Patriot/Compass kiinnostaa(ne on kai aika pitkälti sama auto tekniikaltaan)?
Hinnat on aika halpoja käytetyillä ja katsastustilastot näyttää vähän arveluttavalta (tuossako syy halpaan hintaan?), mutta kiinnostaisi ihan oikeat kokemuksetkin...
Neliveto kiinnostaisi yllättäin taas ja noi on ainakin ulkonäöltään varsin komeita molemmat.
http://www.taloussanomat.fi/autot/2...ikavasti-uudessa-kolaritestissa/201223808/304
Ei kolariturvallisuudella ainakaan juhli.
Näistä viiden tähden arvoisiksi osoittautuivat edelleen BMW:n 1-sarja sekä X1, Fordin Focus ja Ranger