Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ei taida ihan pitää paikkaansa. Ajelin usean päivän Volvon V70 mallilla. 475 litraa veti perä, CR-V vetää yli 550 litraa. Volvo on pidempi ja kääntöympyrä sairas 12 metriä, huomattavasti kömpelömpi kaupungissa, parkkihallissa en päässyt peruuttamatta tasanteelta toiselle. Varmaan rohkeammalla ajolla pääsisi jos ei niin pelkää puskurien osumista.
Pakkoko se on just Volvoon verrata? Volvojen kankeushan on kaikkien kaikkien tiedossa. Vertaa vaikkaa 5-sarjan Bemariin xDrivellä. Itse en ole vielä sellaista maasturia, cittaria tai tila-autoa ajanut, minkä ajettavuus antaisi mulle minkäälaisia positiivisiä elämyksiä.
 
Vitossarjan bemari on talvella ihan yhtä jumissa kuin volvo, tai enemmänkin takavetonsa takia, eikä sekään vedä yli 550 litraa taakse. Ja löisin pääni pantiksi, että pidempi se bimmerikin on(4,8 metriä) kuin suurin osa noista cittareista. Jengi on niin sokeaa, että tuijottaa korkeutta ja pitää farkkua pienempänä veivaten sitten rontti 10 metristä kääntösädettä väittäen, että kyllä tämä on näppärä parkkipaikalla ja kaupungissa. Paljonkos muuten sillä bemarilla oli hintaa?
 
Vitossarjan bemari on talvella ihan yhtä jumissa kuin volvo, tai enemmänkin takavetonsa takia, eikä sekään vedä yli 550 litraa taakse. Ja löisin pääni pantiksi, että pidempi se bimmerikin on(4,8 metriä) kuin suurin osa noista cittareista. Jengi on niin sokeaa, että tuijottaa korkeutta ja pitää farkkua pienempänä veivaten sitten rontti 10 metristä kääntösädettä väittäen, että kyllä tämä on näppärä parkkipaikalla ja kaupungissa. Paljonkos muuten sillä bemarilla oli hintaa?

en tiedä liittyykö aiheeseen, mutta likkakaveri sai just pakasta vedetyn upouuden vw passatn farkun. nyt ainakin kun olen tottunut qashqain mittoihin, niin tuntuisi perin kummalliselta lähteä ajamaan tai käyttämään tollasta laivaa. se näyttää omaan silmään ihan naurettavan pitkältä ja täällä stadissa puikkaillessa varmasti myös epäkäytännöllisempi kuin lyhyt ja korkea nisukka. toki tuossa kaverin laitoksessa on 2.o turbo bensa ja automaatti, joten sinänsä upea auto. mutta mie tykkään pienestä ja napakasta. veikkaanpa, että paluuta normisedaniin ei mulla ole.

qahqaissa on muuten muistaakseni "vain" 400l kontti, mutta koska luukku aikeaa samalla tavalla kuin farkuisa (nostomatka toki korkeampi), niin vetää huomattavasti paremmin tavaraa kuin entinen sportdeck primera, jossa kuitenkin oli useita kymmeniä litroja isompi kontsa. laitatin lisäksi ns. koirakaltetrit, joten hattuhyllyn poistamalla konttiin tulee lyhyeksi ajaksi pari sataa litraa lisää tilaa.

jos en sitten seuraavaksi ota qashqaita isomalla dieselillä, niim yksi vaihtoehto voisi olla mazdan vastaava saman kokoluokan ja ryhmän auto. en muista niitä kirjaimia siinä mallinumerossa, mutta se on törkyhienon näköinen.
 
Vitossarjan bemari on talvella ihan yhtä jumissa kuin volvo, tai enemmänkin takavetonsa takia, eikä sekään vedä yli 550 litraa taakse. Ja löisin pääni pantiksi, että pidempi se bimmerikin on(4,8 metriä) kuin suurin osa noista cittareista. Jengi on niin sokeaa, että tuijottaa korkeutta ja pitää farkkua pienempänä veivaten sitten rontti 10 metristä kääntösädettä väittäen, että kyllä tämä on näppärä parkkipaikalla ja kaupungissa. Paljonkos muuten sillä bemarilla oli hintaa?

Komppaan kyllä tätä tällä kertaa, vaikka sattuu omaan nilkkaan. Hommasin just 730:sen Bemun ja istuin lauantaina yhden katumaasturin kyydissä. Kyllä se bemari "tuhoaa" luontoa enemmän kuin tuo katumaasturi.
 
Kävin tuossa aamulla Vehossa navia huollattamassa, tai ei siinä sitten mitään vikaa ollutkaan, levy on vain naarmuinen. No siellä oli muutamia maastureita. Uusi Mitsun Outlander, jossa varsin mukavat tilat takana. Myös uusi Fordin Kuga vai mikäs se nyt on, hieman skidi perä, mutta muuten aika näpsäkän oloinen cittari.
 
Yksi hyvä järkiratkaisu on 1.4 TSI VW Tiguan.

Ihan kohtalaisen hyvin mahtuu tavaraa, ei kuluta kauheita ja on normaalikäyttöön tarpeeksi ripeä. Maasto-ominaisuuksista iso +. Kävin noin 1kk sitten Tiguanilla mönkimässä maastossa ja ei mitään ongelmia ollut. Moottori saattaa tuntua pieneltä, mutta kun siinä on turbo ja mekaaninen ahdin niin ne liikuttavat autoa jo varsin kiitettävästi ja etenkin tasainen vääntö on maastossa korvaamaton.

Itse en omista kyseistä laitosta, mutta ehsottomasti pistän hankintaan.
 
Vitossarjan bemari on talvella ihan yhtä jumissa kuin volvo, tai enemmänkin takavetonsa takia, eikä sekään vedä yli 550 litraa taakse. Ja löisin pääni pantiksi, että pidempi se bimmerikin on(4,8 metriä) kuin suurin osa noista cittareista. Jengi on niin sokeaa, että tuijottaa korkeutta ja pitää farkkua pienempänä veivaten sitten rontti 10 metristä kääntösädettä väittäen, että kyllä tämä on näppärä parkkipaikalla ja kaupungissa. Paljonkos muuten sillä bemarilla oli hintaa?
Niin pyysin vertaamaan xDrivellä varustettuun vitoseen (xDrive). Aika rattimatti olet, jos jäät sillä jumiin. Sama koskee kyllä myös takavetoista versiota. Itse aloitin autoilu-urani Taunuksella jossain susitajan tuolla puolen, eikä siitäkään loppunut etenemiskyky kertaakaan, vaikka olosuhteet olivat toisinaan varsin haastavia. Taunus oli etenemiskyvyltään oikeasti paska, mutta hyvin silläkin eteenpäin pääsi aina kun tarvitsi. Voit kierrellä ja kirjoittaa aiheen ympäriltä, mutta ajettavuudessa noille cittareille on tässä vertailussa pelkästään kakkossijoja tarjolla.

Bemareiden tapaan vitosenkin kääntösäde on aika kohtuullinen. Farkun tilatkin kyllä riittävät aika pitkällä.
 
Kyllä mä tykkään city-maastureista. Talvella löytää helpommin parkkipaikan ja saa istua korkeammalla,joten näkee kauemmaksi. Tietty korkealta lentää pidemmälle kolaritilanteessa :-) Nyt tällä hetkellä ei ole katumaasturia vaan neliveto volkkarin paku. Sillä on mukava porskutella vaunulle porvooseen ,kun tie on umpi jäässä. Noh,puolensa siinäki,mutta kyllä mä liputan nelivedon puolesta.

Kävin aikanaan testaamassa ekoja crv:tä ja se oli vallan kauhea ajaa.,kun lähti risteyksestä reippaasti niin ekaksi ehti puskemaan jonkin matkaa ennenkuin meni neliveto päälle ja sit mentiin poikittain,että kyllä niissä on eroja.
 
Voit kierrellä ja kirjoittaa aiheen ympäriltä, mutta ajettavuudessa noille cittareille on tässä vertailussa pelkästään kakkossijoja tarjolla.
No sitten voikin jo keskustella siitä mitä ajettavuus kenellekin tarkoittaa ja kuinka suuri painoarvo sillä on auton valinnassa. Itse en ole "ajettavuutta" koskaan suuresti arvostanut.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Niin pyysin vertaamaan xDrivellä varustettuun vitoseen (xDrive). Aika rattimatti olet, jos jäät sillä jumiin.
Et nyt taida ymmärtää, että talvella on muutakin ongelmaa kuin liukkaus, maavara on tarpeen stadissa kun parkkipaikkaa hakee. Vaikka kaikki lapissa asuvat aina meuhkaavat miten siellä on neljäsataa metriä lunta, niin täällä ei paljoakaan tartte olla, kun parkkipaikat vähenevät radikaalisti aurauksien takia. Niin Escort kuin Astra oli tuskaisia talvella kun ytimessä ei vain liikaa parkkipaikkoja ole. Siinä on jollain pitkällä farkulla todella homo vetää jos pohja ottaa kiinni ja auto on julmetun kokoinen. Auraukset on ihan anuksesta, eikä rakennusvirasto välitä paskan vertaa autoilijoista. Viime talvena olin parkkeerannut puun eteen, mutta aamulla auton eteen oli vetästy semmoinen 1,5m kinos ja tien puolella kauheet vallit. Peruuttaan ei päässyt ja edessä ja viistossa oli julmetusti lunta. Farkku olisi ollut tuossa tarpeen, koska se ei alunperin olisi mahtunut siihen parkkiin.

Mutta en minä talven takia maasturiin vaihtanut, vaan tilojen ja niihin olen tyytyväinen, sekä toki uskomattoman mukavaan ajettavuuteen kaupungissa, mutta ehkä siihen vaikuttaa automaattiloota.

Ja stadin parkkipaikkaongelmalla tarkoitan siis ongelmaa, että et yksinkertaisesti löydä parkkipaikkaa johon autosi saat, nyt ei ole mistään 200 metrin kävelymatkasta kyse, vaan että koko helvetin keskustasta et löydä paikkaa. Olen monasti miettinyt parkkihallia kun tuossa tien toisella puolella semmoinen on 135 euroa kuukaudessa. Se olisi kuitenkin pahimman ajan ylitse vain 270 eskon sijoitus ja varmaan kannattaisi.
 
Zone-sarja -42%
Ok, ajo-ominaisuuksista puhuminen siirtyy näköjään joka kerta johonkin muuhun aiheeseen. Hyvä että olet löytänyt mieleisen auton.
 
Mitä tarkoitat tarkalleen ajo-ominaisuuksilla? Sitä että menee lujaa kaarteissa? Kulkee lujaa eteenpäin? Jarruttaa lujaa? Näkee hyvin ulos? Kääntyy näppärästi ahtaassakin tilassa? Automaatti? Manuaali? Kerro vähän mitä haet tuolla sanayhdistelmällä.
 
Et nyt taida ymmärtää, että talvella on muutakin ongelmaa kuin liukkaus, maavara on tarpeen stadissa kun parkkipaikkaa hakee. Vaikka kaikki lapissa asuvat aina meuhkaavat miten siellä on neljäsataa metriä lunta, niin täällä ei paljoakaan tartte olla, kun parkkipaikat vähenevät radikaalisti aurauksien takia. Niin Escort kuin Astra oli tuskaisia talvella kun ytimessä ei vain liikaa parkkipaikkoja ole. Siinä on jollain pitkällä farkulla todella homo vetää jos pohja ottaa kiinni ja auto on julmetun kokoinen. Auraukset on ihan anuksesta, eikä rakennusvirasto välitä paskan vertaa autoilijoista. Viime talvena olin parkkeerannut puun eteen, mutta aamulla auton eteen oli vetästy semmoinen 1,5m kinos ja tien puolella kauheet vallit. Peruuttaan ei päässyt ja edessä ja viistossa oli julmetusti lunta. Farkku olisi ollut tuossa tarpeen, koska se ei alunperin olisi mahtunut siihen parkkiin.

Mutta en minä talven takia maasturiin vaihtanut, vaan tilojen ja niihin olen tyytyväinen, sekä toki uskomattoman mukavaan ajettavuuteen kaupungissa, mutta ehkä siihen vaikuttaa automaattiloota.

Ja stadin parkkipaikkaongelmalla tarkoitan siis ongelmaa, että et yksinkertaisesti löydä parkkipaikkaa johon autosi saat, nyt ei ole mistään 200 metrin kävelymatkasta kyse, vaan että koko helvetin keskustasta et löydä paikkaa. Olen monasti miettinyt parkkihallia kun tuossa tien toisella puolella semmoinen on 135 euroa kuukaudessa. Se olisi kuitenkin pahimman ajan ylitse vain 270 eskon sijoitus ja varmaan kannattaisi.

Mikäs maasturi Mikellä on nyt alla?
 
kyseessä ei ole mielipiteeni vaan kylmä fakta. asiasta on keskusteltu ennenkin, poliisin kanta silloinkin oli ettei mitään rikosta ole tapahtunut. mikään ei mene hajalle. autokoulussakin opetettiin että ennen ajoon lähtöä tulee auton kunto tarkastaa, sitä sitten en tiedä onko tämä ihan lakisääteinen asia vai autokoulun omaa keksintöä.

Renkaan runko on todennäköisesti aika käyttökelvottomassa tai ainakin käyttöa haittaavassa kunnossa jos paineet päästetään tyhjiin ja jätetään esim. yön yli seisomaan.
 
Renkaan runko on todennäköisesti aika käyttökelvottomassa tai ainakin käyttöa haittaavassa kunnossa jos paineet päästetään tyhjiin ja jätetään esim. yön yli seisomaan.
Tuosta on silti aika vaikea saada ketään vastuuseen, kun ei tiedetä kuinka kauan auto seisoo ja onko rengas kelvottomassa kunnossa. Pitäis kai ottaa hippi putkaan ja kun autoilija saapuu nii tarkastaa tilanne. Eli ei lienee ihme ettei asiasta ole juuri ketään saatu vastuuseen.
 
Oma mielikuva on, että tämä SUV-viha juontaa juurensa jenkeistä ja juurikin X5, Escalade, Hummer V2 -kokoluokan autoista. Ei niinkään näistä pienemmistä, joihin se on sitten luonnollisena jatkumona siirtynyt aika pitkälti aiheettomasti.

Jenkeissä on kai noita pikkubussin kokoisia tankkeja liikenteessä enemmänkin ja niitä ajelee mammat, jotka super isoa limpparia ryystäessään ja samalla tekstaria blueberryllä kirjoittaessaan eivät sitten hirveästi huomioi muita liikenteessä olijoita. Ovatpa saattaneet aiheuttaa aika pahoja onnettomuuksiakin muutaman. Lisäksi nämä kulkuneuvot saattanevat viedä hieman enemmän sitä polttonestettä, kuin CR-V, Quashai yms. pienemmät sukulaisensa.

Täällä suomessa on taas seurattu trendiä ja alettu vastustamaan kaikkia katumaastureita, koska ne on "iivil".

omat MUTUT myös aiheesta:
- katumaastureilla ei ole oikein selkeää käyttötarkoitusta, siksi ne koetaan turhakkeina
- sisätilat ja kuljetuskapasiteetti voivat olla ulkomittoihin ja "möhkömäisyyteen" nähden aika pienet
- törmäystilanteissa tai jalankulkijoita jyrätessä voivat korkeamman nokkansa, isomman painonsa takia olla normiautoa tuhoisampia
- noita ajaa suomessakin useasti NAISET, jotka eivät hahmota möhkönsä ulkomittoja ja ovat täysin kusessa noiden kanssa parkkihalleissa yms. Tosin näille muutamille tapauksille sallisi antaa ainoastaan polkuauton tai skootterin...

Lopuksi vielä täytyy sanoa, että olen juuri päässyt todistamaan ihan tässä lähipiirissäni kolmea eri tapausta, jotka kaikki osoittavat täydellisesti sen, että autoa ei osteta kyllä kulkuneuvoksi, vaan statusmerkiksi tai imagonluojaksi. Tavallaan surullista, mutta tavallaan ymmärrettävää. Samallalaillahan kaikkien muidenkin asioiden kanssa tupataan menettelemään.
 
Nimenomaan.
Ai sitä vitutuksen määrää joka ihmisillä paistaa siellä pökötin ratissa kun liikennevaloissa viereen kurvaa Escalade 26" kromivanteilla. Voi voi.
No mites sitten toi Escalade?

Kyllä se on oikeasti jotain uskomatonta tuolla ajaa, kannattaa kokeilla.

Niinhän se on että Escalade on ihan vitun kallis, kallis pitää, kallis ajaa, sillä ei pääse ympäri ku lentokentällä, ei ole teiltä pois.
Mutta hei, se on silti sen arvoista.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom