- Liittynyt
- 20.8.2006
- Viestejä
- 17 775
Paitsi, ettei sieltä näe mihinkään suuntaan ja se on oikeasti ruma.
Ja kallis.
Laatuunsa nähden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Paitsi, ettei sieltä näe mihinkään suuntaan ja se on oikeasti ruma.
Pakkoko se on just Volvoon verrata? Volvojen kankeushan on kaikkien kaikkien tiedossa. Vertaa vaikkaa 5-sarjan Bemariin xDrivellä. Itse en ole vielä sellaista maasturia, cittaria tai tila-autoa ajanut, minkä ajettavuus antaisi mulle minkäälaisia positiivisiä elämyksiä.Ei taida ihan pitää paikkaansa. Ajelin usean päivän Volvon V70 mallilla. 475 litraa veti perä, CR-V vetää yli 550 litraa. Volvo on pidempi ja kääntöympyrä sairas 12 metriä, huomattavasti kömpelömpi kaupungissa, parkkihallissa en päässyt peruuttamatta tasanteelta toiselle. Varmaan rohkeammalla ajolla pääsisi jos ei niin pelkää puskurien osumista.
Vitossarjan bemari on talvella ihan yhtä jumissa kuin volvo, tai enemmänkin takavetonsa takia, eikä sekään vedä yli 550 litraa taakse. Ja löisin pääni pantiksi, että pidempi se bimmerikin on(4,8 metriä) kuin suurin osa noista cittareista. Jengi on niin sokeaa, että tuijottaa korkeutta ja pitää farkkua pienempänä veivaten sitten rontti 10 metristä kääntösädettä väittäen, että kyllä tämä on näppärä parkkipaikalla ja kaupungissa. Paljonkos muuten sillä bemarilla oli hintaa?
Vitossarjan bemari on talvella ihan yhtä jumissa kuin volvo, tai enemmänkin takavetonsa takia, eikä sekään vedä yli 550 litraa taakse. Ja löisin pääni pantiksi, että pidempi se bimmerikin on(4,8 metriä) kuin suurin osa noista cittareista. Jengi on niin sokeaa, että tuijottaa korkeutta ja pitää farkkua pienempänä veivaten sitten rontti 10 metristä kääntösädettä väittäen, että kyllä tämä on näppärä parkkipaikalla ja kaupungissa. Paljonkos muuten sillä bemarilla oli hintaa?
Niin pyysin vertaamaan xDrivellä varustettuun vitoseen (xDrive). Aika rattimatti olet, jos jäät sillä jumiin. Sama koskee kyllä myös takavetoista versiota. Itse aloitin autoilu-urani Taunuksella jossain susitajan tuolla puolen, eikä siitäkään loppunut etenemiskyky kertaakaan, vaikka olosuhteet olivat toisinaan varsin haastavia. Taunus oli etenemiskyvyltään oikeasti paska, mutta hyvin silläkin eteenpäin pääsi aina kun tarvitsi. Voit kierrellä ja kirjoittaa aiheen ympäriltä, mutta ajettavuudessa noille cittareille on tässä vertailussa pelkästään kakkossijoja tarjolla.Vitossarjan bemari on talvella ihan yhtä jumissa kuin volvo, tai enemmänkin takavetonsa takia, eikä sekään vedä yli 550 litraa taakse. Ja löisin pääni pantiksi, että pidempi se bimmerikin on(4,8 metriä) kuin suurin osa noista cittareista. Jengi on niin sokeaa, että tuijottaa korkeutta ja pitää farkkua pienempänä veivaten sitten rontti 10 metristä kääntösädettä väittäen, että kyllä tämä on näppärä parkkipaikalla ja kaupungissa. Paljonkos muuten sillä bemarilla oli hintaa?
No sitten voikin jo keskustella siitä mitä ajettavuus kenellekin tarkoittaa ja kuinka suuri painoarvo sillä on auton valinnassa. Itse en ole "ajettavuutta" koskaan suuresti arvostanut.Voit kierrellä ja kirjoittaa aiheen ympäriltä, mutta ajettavuudessa noille cittareille on tässä vertailussa pelkästään kakkossijoja tarjolla.
Et nyt taida ymmärtää, että talvella on muutakin ongelmaa kuin liukkaus, maavara on tarpeen stadissa kun parkkipaikkaa hakee. Vaikka kaikki lapissa asuvat aina meuhkaavat miten siellä on neljäsataa metriä lunta, niin täällä ei paljoakaan tartte olla, kun parkkipaikat vähenevät radikaalisti aurauksien takia. Niin Escort kuin Astra oli tuskaisia talvella kun ytimessä ei vain liikaa parkkipaikkoja ole. Siinä on jollain pitkällä farkulla todella homo vetää jos pohja ottaa kiinni ja auto on julmetun kokoinen. Auraukset on ihan anuksesta, eikä rakennusvirasto välitä paskan vertaa autoilijoista. Viime talvena olin parkkeerannut puun eteen, mutta aamulla auton eteen oli vetästy semmoinen 1,5m kinos ja tien puolella kauheet vallit. Peruuttaan ei päässyt ja edessä ja viistossa oli julmetusti lunta. Farkku olisi ollut tuossa tarpeen, koska se ei alunperin olisi mahtunut siihen parkkiin.Niin pyysin vertaamaan xDrivellä varustettuun vitoseen (xDrive). Aika rattimatti olet, jos jäät sillä jumiin.
Et nyt taida ymmärtää, että talvella on muutakin ongelmaa kuin liukkaus, maavara on tarpeen stadissa kun parkkipaikkaa hakee. Vaikka kaikki lapissa asuvat aina meuhkaavat miten siellä on neljäsataa metriä lunta, niin täällä ei paljoakaan tartte olla, kun parkkipaikat vähenevät radikaalisti aurauksien takia. Niin Escort kuin Astra oli tuskaisia talvella kun ytimessä ei vain liikaa parkkipaikkoja ole. Siinä on jollain pitkällä farkulla todella homo vetää jos pohja ottaa kiinni ja auto on julmetun kokoinen. Auraukset on ihan anuksesta, eikä rakennusvirasto välitä paskan vertaa autoilijoista. Viime talvena olin parkkeerannut puun eteen, mutta aamulla auton eteen oli vetästy semmoinen 1,5m kinos ja tien puolella kauheet vallit. Peruuttaan ei päässyt ja edessä ja viistossa oli julmetusti lunta. Farkku olisi ollut tuossa tarpeen, koska se ei alunperin olisi mahtunut siihen parkkiin.
Mutta en minä talven takia maasturiin vaihtanut, vaan tilojen ja niihin olen tyytyväinen, sekä toki uskomattoman mukavaan ajettavuuteen kaupungissa, mutta ehkä siihen vaikuttaa automaattiloota.
Ja stadin parkkipaikkaongelmalla tarkoitan siis ongelmaa, että et yksinkertaisesti löydä parkkipaikkaa johon autosi saat, nyt ei ole mistään 200 metrin kävelymatkasta kyse, vaan että koko helvetin keskustasta et löydä paikkaa. Olen monasti miettinyt parkkihallia kun tuossa tien toisella puolella semmoinen on 135 euroa kuukaudessa. Se olisi kuitenkin pahimman ajan ylitse vain 270 eskon sijoitus ja varmaan kannattaisi.
Mikäs maasturi Mikellä on nyt alla?
kyseessä ei ole mielipiteeni vaan kylmä fakta. asiasta on keskusteltu ennenkin, poliisin kanta silloinkin oli ettei mitään rikosta ole tapahtunut. mikään ei mene hajalle. autokoulussakin opetettiin että ennen ajoon lähtöä tulee auton kunto tarkastaa, sitä sitten en tiedä onko tämä ihan lakisääteinen asia vai autokoulun omaa keksintöä.
Tuosta on silti aika vaikea saada ketään vastuuseen, kun ei tiedetä kuinka kauan auto seisoo ja onko rengas kelvottomassa kunnossa. Pitäis kai ottaa hippi putkaan ja kun autoilija saapuu nii tarkastaa tilanne. Eli ei lienee ihme ettei asiasta ole juuri ketään saatu vastuuseen.Renkaan runko on todennäköisesti aika käyttökelvottomassa tai ainakin käyttöa haittaavassa kunnossa jos paineet päästetään tyhjiin ja jätetään esim. yön yli seisomaan.
No mites sitten toi Escalade?;)Ja kallis.
Laatuunsa nähden.
No mites sitten toi Escalade?