Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Perheenlisäystä tullessa katseet suuntautunu isompaan autoon ja olen nyt suht kiinnostunut pienehkön sitimaasturin hankkimisesta. Olen katsellut toyota rav4 ja honda cr-v:tä vm. ~ 2002. Löytyykö kokemuksia? Onko millaisia ajaa, toimiiko automaattilaatikko mukavasti, vetääkö takakontti isohkot lastenrattaat? Paljonko nuo hieman yli 100kW:n bensakoneet kuluttaa? Samalla hintaluokalla saisi myös hieman uudemman accord-farmarin tai avensiksen, mutta neliveto olisi kyllä jees, varsinkin kun se kauan odotettu ilmastonmuutos ei olekkaan poistanut runsaslumisia talvia.
- 05 CR-V exec täällä ja laatuun varsin tyytyväinen kun on herkkumalli. Mut ihan vitun lussuhan toi on, eikä mikään maastoihme jos vertaa esim. Rovereihin. Kulutuksen saa kaupungissa pysymään alle 12 litrassa helposti vaikka kuin rässisi. Perä vetää hyvin rattaat. Laatikko on 4 lovinen, joten ei mikään herkku ajaa. Nelivetoon kandee sijoittaa, kerran kun makuun pääsee, niin ohan se kiva.

Niin ja tässä Range rover sportti painaa kohtalaisen kovassa kulmassa ylös ja takas alas.

 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
No kyllä pääsee tolla autolla ylämäkiä vaikkei kyllä paljo tekis mieli olla kyydis tollases ylämäes :D
 
Niin ja tässä Range rover sportti painaa kohtalaisen kovassa kulmassa ylös ja takas alas.
Olenko mä ainoa, vai näyttääkö muistakin että noi puut kasvaisi vähän vinossa? Ei siinä, jyrkkähän toi mäki on joka tapauksessa, mutta ikäänkuin pientä kuvakulmalisääkin olisi mukana ;)
 
Olenko mä ainoa, vai näyttääkö muistakin että noi puut kasvaisi vähän vinossa? Ei siinä, jyrkkähän toi mäki on joka tapauksessa, mutta ikäänkuin pientä kuvakulmalisääkin olisi mukana ;)

Tollasessa rinteessä puut kasvaakin vähän vinossa,turha sinänsä sitä ihmetellä.Seurasin siinä kiesin renkaita niin kohdassa 1.08 eturenkaat ja 1.18 takarenkaat liuku lukkona alas,kertonee kai jotai sekin.Ja Miken sanoin rinne nimenomaan kohtalainen.

e:rinnehän saattaa olla jyrkempikin,kamerakuva vääristää mainitakseni oftopikkina ainakin alppihiihdon missä mäet näyttää aina loivemmilta mitä itseasiassa ovat.
 
Tollasessa rinteessä puut kasvaakin vähän vinossa,turha sinänsä sitä ihmetellä.Seurasin siinä kiesin renkaita niin kohdassa 1.08 eturenkaat ja 1.18 takarenkaat liuku lukkona alas,kertonee kai jotai sekin.Ja Miken sanoin rinne nimenomaan kohtalainen.

e:rinnehän saattaa olla jyrkempikin,kamerakuva vääristää mainitakseni oftopikkina ainakin alppihiihdon missä mäet näyttää aina loivemmilta mitä itseasiassa ovat.
Ei ne noin vinossa kasva vaikka mikä olisi. Tossa on kallistettu kameraa aika reilusti, vaikka rinne olisikin sen luvatut 45 astetta. Jos katsoo tätä videota missä G-mersu kiipeää 110% mäkeä (kaiketi reilut 60 astetta jos oikein ymmärsin) taikka sitten tätä missä Jeepillä tullaan alas 45 asteista ramppia, on melko selkeä ero auton asennossa verrattuna Rangeen.

On kameraa kallistettu sitten vahingossa tai tahallaan, niin kallellaan se on joka tapauksessa. Vaikka vaikuttavan näköinen nousu olisi ollut ihan suorassakin olevalla kameralla, on toi video nyt vähän jo huvittavankin näköinen.
 
Hauskaa oli muuten Kiovassa Ukrainassa seurata näitä 'citymaastureita', mitä siellä pyöri.
Voisin väittää, että suosituin vehje oli Porschen Cayenne, sitten tuli Range, Mercedes ML jne.
Myös Toyotan uutta FJ:tä oli suht' paljon.

Hinnoista en tiedä, mutta lentokoneessa esitettä lukiessani Porschen Panamera oli hinnat alk. 75 000€ ja vastaavasti meillä täällä Suomessa alk. 154.714€ , joten kai tuohon voi hivenen suhteuttaa muidenkin hintoja.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
^^Edelleen ihmettelen höpinää puitten vinoudesta,pällistelin 0.20 min kohdalla isompia puita ja eivät juuri suoremmassa voi kasvaa,samoin 1.00 alkaen alaspäin tullessa.Noi matalat pensaat tai mitälie ei paljon kuvaa anna.Silmämääräsesti kulma noin 45.Tollaset pikkurampit mitä jeeppi tulee alas selvitän omalla bemarillakin :D
 
Käyttökokemuksia kellään pakkislaisista 2003 vuoden eli alkupään valmistuserän VolvoXC90? Paperilla vaikuttaisi kilometrejä lukuunottamatta hintaluokassaan kelpo vaihtoehdolta? Luotettavuus tietty kysymysmerkki Volvon kohdalla, mutta hintaluokassaan vaihtoehtona itsellä korkealla. Premium SUV siis hakusessa. Touareg/Cayenne poisluettu/koettu vaihtoehto itselle.
 
Käyttökokemuksia kellään pakkislaisista 2003 vuoden eli alkupään valmistuserän VolvoXC90? Paperilla vaikuttaisi kilometrejä lukuunottamatta hintaluokassaan kelpo vaihtoehdolta? Luotettavuus tietty kysymysmerkki Volvon kohdalla, mutta hintaluokassaan vaihtoehtona itsellä korkealla. Premium SUV siis hakusessa. Touareg/Cayenne poisluettu/koettu vaihtoehto itselle.

Ei ole omia kokemuksia XC90:stä, vaikka volvolla ajelenkin. Jostain vaan kuulin huhuja, että olis aika korkealla vikatilastoissa. Tietoa ei ole, mutta eiköhän google tuonkin kerro.

Tässä joku vikalista mitä noista löytyy...

XC90 (2003-2006)

Moottoriviat

Moottorinohjausyksikön vikoja dieseleissä vuosimalleissa 2003-2005.
Polttoainemittari näyttää väärin.

Ajonestolaitteen vikoja.

Käynnistysmoottorin kaapelivika.

Ilmamäärämittarin vikoja.

Ajotietokone saattaa elää omaa elämäänsä. Vääriä vikailmoituksia.

Jarruviat

ABS-/ESP-anturivikoja.

Vaihteiston ja voimansiirron viat

Pyöränlaakerivikoja.

Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat

Raidetangonpäät kuluvat nopeasti.

Sekalaiset viat

Tärinää ratissa. Vikaa vaikea paikallistaa.
 
^^Edelleen ihmettelen höpinää puitten vinoudesta,pällistelin 0.20 min kohdalla isompia puita ja eivät juuri suoremmassa voi kasvaa,samoin 1.00 alkaen alaspäin tullessa.Noi matalat pensaat tai mitälie ei paljon kuvaa anna.Silmämääräsesti kulma noin 45.Tollaset pikkurampit mitä jeeppi tulee alas selvitän omalla bemarillakin :D
Niinpä. Kummankin sanotaan olevan 45 astetta, mutta ramppi vaikuttaa olevan puolet siitä mitä toi Rangen kiipeämä mäki. Mutta no, eipä tämä väittelemällä sen kummemmaksi muutu, antaa sumuisten saarten laitteiden painaa vaikka pystysuoraa seinää jos niikseen tulee. :)
 
Jos nyt vielä tuosta jyrkkyys asiasta jatketaan niin näissä maastureissa en ymmärrä tuota jyrkän mäen nousu/lasku kyvyn mainostamista. Nykyiset +200 hp maasturit hitaalla maastovaihteella kiipeävät vaikka pystysuoraan jos vain renkaat pitäisivät, merkki kuin merkki. Vai onko jollain tiedossa jotain oikeita teknisiä saloja mitkä tekevät esimerkiksi Rangesta paremman kipuajan kuin jostain muusta merkistä. Toki se on näyttävän näköistä mainoksessa.

(offtopic itse omalla ML:llä kerran kokeilin "jyrkässä" rinteessä miten menee. Meni kuin tyhjää vain, olisko jyrkkyys ollut naurettavat 25-30 astetta, mutta pelotti niin perkeleesti. Kyllä pää loppuu ennen mitä tahansa maastoauton menokykyä :D )
 
Onhan se tietty kohtuu letkeää menoa kun ei kuulu koneesta mitään...:jahas:
 

Suositut

Back
Ylös Bottom