Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Eipä ml:ää ole saanut dieselinä muutakuin cdi:nä. On ilmeisesti vaan niin paska auto muuten kuten muutkin 2000-luvun vaihteen mersut. Tästä johtuu halpa hinta.
 
Onkohan toi "halpa" hinta-käsitys jossain vaiheessa vähä muuttunu? mun mielestä 300tkm ja 10 vuotta vanha auto ei ole kovin halpa jos maksaa vielä 16 tonnia? Eiköhä toi oo ihan täys hinta noista autoista.
 
Itelläkin kiinnostaisi. Ja käyttökokemuksia tuosta xt mallista muutenkin.

Minulla on ollut tuo 2.5xt forester karvalakkivarustelulla ajossa noin vuoden. Auto on 2006 vuoden mallia, ajettu rapea satku. Plussat ja miinukset:

+Moottori: 230 hv hyväkäyntinen ja värinätön turbomoottori. Lähtee kuin talkkari katolta. Mukava käyntiääni
+Neliveto: Jatkuva AWD, viskolukko keskellä ja takana (manuaalivaihteisto). Maavara 205 mm
+Ajettavuus: Kulkee suoraan, helppo hallita. Maavarasta huolimatta henkilöautomainen ajettava, ei maasturifiilistä
+Luotettavuus: Ei ole ollut mitään vikaa ainakaan viimeisen 30 tkm aikana. Muutoinkinhan subaru on melko luotettavan auton maineessa
+Koko: Vaikka kyseessä on "citymaasturi", niin forester ei ole mikään ylisuuri rohjake. Itse en tarvitse kovin paljon tilaa, varsinkin kun useimmiten autolla matkustaa max 2 henkeä. Takapaksi on silti hyvän kokoinen.
+Valot: Lähelle ksenonit, pitkät halogeeneilla. Hyvä valokuvio, luultavasti umpioiden suuresta otsapinta-alasta johtuen. Tässä ei valoja ole uhrattu muotoilun alttarille

-Mukavuus: Jousitus ei ehkä mukavimmasta päästä. Myös hieman meluisampi kuin edellinen autoni (mazda6)
-Moottori: Kulutus omassa käytössä ollut melko tarkkaan 10,5 litraa. Maantiella 8,5, kaupunkia en ole mitannut. Tällaiset lukemat eivät ole muotia tänä päivänä
-Koko: Vanhan kopan forester ei ole mikään tila-auto, vaan imprezan pohjalevylle tehty korotettu farmari. Tilaa (etenkin takajalkatilaa) haluaville suosittelen Outback mallia, itselläni sille ei ole niin tarvetta
-Penkit: Omalle selälleni penkit ovat hieman liian kovat ja ristiselän tuki ei ole säädettävä
-Orggis soitin ja kaiuttimet eivät ole mitään hifitasoa

Kauneushan on katsojan silmässä, mutta omaan silmääni tuo vanha forester on paremman näköinen kuin uusi. Siinä on sellaista old school auton näköä, ajalta jolloin autot olivat autoja eivätkä mitään sämpylöitä. Karmittomat ikkunat ovat mielestäni persoonalliset, harvemmassa autossa sellaiset tänä päivänä on. Lisäksi karmittomat ovet ovat kevyet käyttää. Sisätilat ovat aika peruskamaa japanilaisella standardilla, paremmassa varustelutasossa on tosin nahkaistuimet. Ratti on xt mallissa MoMon tekemä hyvä nahkainen.

Huollot ja varaosat ovat ainakin merkkiliikkeessä melko arvokkaita (vaan niin kai se on kaikilla autoilla). Jakopää on remmillä, vaihtoväli 105 tkm; noin tonnin paukku, kannattaa käytettyä ostaessa ottaa huomioon. Öljynvaihdot 15 tkm välein. Lyhytiskuinen bokserikone käynnistyy herkästi, talvellakin vaikka minkälaisilla pakkasilla heti ensi laakista. Lämpenee nopeasti ja on lämmin muutenkin.

Itse pidän foresterista kovasti, omaan käyttööni se on sopiva auto: Sopiva sekoitus suorituskykyä ja käytännöllisyyttä, toimintavarmuutta, hvyät valot, kompaktin kokoinen. Ei liikaa turhia ja vikaherkkiä sähköhärpäkkeitä: toisaalta vanhanaikaista, mutta toisaalta koeteltua ja luotettavaa tekniikkaa. Itse arvostan autossa myös sitä, että työpaikan pihalla ei ole kymmentä samanlaista rivissä. Varjopuoli tässä on sitten huoltojen ja varaosien saatavuus, ihan joka nyrkkipaja ei välttämättä subarujen tekniikkaa tunne. Vakuutukset ja bensalaskuthan tuossa ovat ehkä hieman isommat kuin jossain muussa autossa, mutta itse joudun ajamaan aika paljon ja jos siitä voi yhtään nauttia ajelemalla hyvällä autolla, en pidä sitä ongelmana.
 
Zone-sarja -42%
Foresteri olis kiinnostava, juuri tuolla koneella. Tai outbacki. Ajelin joku aika sitten vähän vanhemmalla legacyllä ja olihan se yhtä juhlaa heitellä perää :)
Onhan se lapsellista toki...
 
Mikä noissa Mersun isoissa dieseleissä on vikana, kun ovat niin pirun halpoja ?

Tästä maininnut ennenkin, mutta noi ensimmäisen "sarjan" ML:t oli suurin piirtein paskimpia Mersuja koskaan missään.
Netistä löytää hauskoja tarinoita, kuulopuheetkin tavoittaa monet ja monella on ollut tutullakin tuollainen.

Mainitaan toiston vuoksi: kollega osti tuollaisen (ML 270 CDI) uutena aikoinaan (juuri vm.2001 muistaakseni). 10 kuukaudessa oli 11 tai 12 kertaa korjattavana.
Sitten olikin auton vaihto edessä. E-sarjan 320 cdi oli seuraava, eikä mitään vikaa koko aikana kun sitä piti (2-3 vuotta).

e: haha pitää lisätä tämä linkki aiheesta, joskus lukenut noita tuolta enemmänkin :)

http://www.mercedes-benz-usa.com/ml_class.php
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Juu, itsellä ollut 3v Mitsun Pajero, joten kokolailla tiedän mihin noilla pääsee ja mihin ei.
Onko kellään kokemusta tosta uudesta Pajerosta? Aika paljon Pathfinderin näköinen luonnossa,
tosin jonkun verran korkeamman oloinen. Sama hintaluokkakin.

mitsubishi-pajero-iv.jpg

07pajero_m_m.jpg

Mitsubishi-Pajero.jpeg
 
Onko kellään kokemusta tosta uudesta Pajerosta? Aika paljon Pathfinderin näköinen luonnossa,
tosin jonkun verran korkeamman oloinen. Sama hintaluokkakin.

Vain kollegan kanssa tehdyn koeajon verran - itsekin tuli ajettua. Nythän noihin tuli tosin juuri moottoripäivitys, lisää tehoa ja vääntöä ja jotain muuta pientä. Mutta siis ehkä vuosi sitten käytiin pyörittelemässä.
Todella HIENO vehje! Tilaa helvetisti, hieno konttori ja viimeistely, silti "oikea" maasturifiilis. Ja ajossa joka piirtoa myöten todellinen panzerkampfwagen -fiilis, positiivisessa mielessä. Herätti omistushaluja, mutta ei valitettavasti oikein mahdu omaan uusien autojen hintahaarukkaan.
Miinuksena tuossa omasta mielestä oli kankeus pienemmissä paikoissa. Lisäksi oli aika lailla laiska silloisella 3.2 dieselillä ja automaatilla (kai tuon joku manuaalillakin ottaa, vaikka tuntuu aika erikoiselta tuon kokoiseen järkäleeseen), mutta siihen koneeseen on tosiaan tullut päivitys, joten ehkä kohentunut käytännössäkin.

Tuo ja Toyotan Land Cruiser on molemmat erittäin asiaa noissa isommissa.
 
S A M U:

Uutta Pajeroa en ole ajanut, mutta se vanhempikin 3.2 DID oli kyllä aika ergonomisen ja mukavan fiiliksen vehje.
Itsellänihän oli siis 2,5 TD IC, joten sitä ei näihin uudempiin voi verrata millään osa-alueella.


Tästä maininnut ennenkin, mutta noi ensimmäisen "sarjan" ML:t oli suurin piirtein paskimpia Mersuja koskaan missään.
Netistä löytää hauskoja tarinoita, kuulopuheetkin tavoittaa monet ja monella on ollut tutullakin tuollainen.

Mainitaan toiston vuoksi: kollega osti tuollaisen (ML 270 CDI) uutena aikoinaan (juuri vm.2001 muistaakseni). 10 kuukaudessa oli 11 tai 12 kertaa korjattavana.
Sitten olikin auton vaihto edessä. E-sarjan 320 cdi oli seuraava, eikä mitään vikaa koko aikana kun sitä piti (2-3 vuotta).

e: haha pitää lisätä tämä linkki aiheesta, joskus lukenut noita tuolta enemmänkin :)

http://www.mercedes-benz-usa.com/ml_class.php

Kiitoksia, muistelin että jossain olit jo kirjoittanut tuosta... mutta en vaan löytänyt.
Eli nuo ML:t on out of question juuri tuon laukeilun takia.
 
Onkos kellään palstalaisella omia kokemuksia Freelander 2:sta..? Uskaltaisikohan tuollaisen hankkia käytettynä..

No ei omaa ole, mutta velipojalla on tollainen.
Jonkin verran pikkuvikoja (esim. keskuslukitus avasi aina takaluukun, alamäkihidastin renas jne.), helvetin huono starttaamaan yli -15°C pakkasilla = ei lokia, ei käynnisty.
Siinähän on tuo moottorilämmitin, mutta kelloa ei kai saa kuin vasta 2010 malleihin. Eli toimii vaan auton ollessa käynnissä.

Hyvä ajaa, kulkee mukavan tasaisesti eikä ihan kauhea naftarosvo ole. Kulkee maastossa riittävästi, noin perusjantterin käyttöön.
 
No ei omaa ole, mutta velipojalla on tollainen.
Jonkin verran pikkuvikoja (esim. keskuslukitus avasi aina takaluukun, alamäkihidastin renas jne.), helvetin huono starttaamaan yli -15°C pakkasilla = ei lokia, ei käynnisty.
Siinähän on tuo moottorilämmitin, mutta kelloa ei kai saa kuin vasta 2010 malleihin. Eli toimii vaan auton ollessa käynnissä.

Hyvä ajaa, kulkee mukavan tasaisesti eikä ihan kauhea naftarosvo ole. Kulkee maastossa riittävästi, noin perusjantterin käyttöön.

Juu, mainio ajettava tuo on, mutta nuo "pikkuviat" lähinnä huolettaakin.. Japsiautoihin tottuneena kun ei ylimääräisiä huoltokäyntejä ole ikinä tarvinnut tehdä.

Kai tuohon ihan perinteisen lohkolämppärinkin saa asennettua?
 
Juu, mainio ajettava tuo on, mutta nuo "pikkuviat" lähinnä huolettaakin.. Japsiautoihin tottuneena kun ei ylimääräisiä huoltokäyntejä ole ikinä tarvinnut tehdä.

Mitä olen toisen käden tietona kuullut, niin eihän nuo luotettavuudessaan aivan esim. Land Cruiserin tasolle pääse.
Ei kuuleman mukaan Rangetkaan.

Kai tuohon ihan perinteisen lohkolämppärinkin saa asennettua?

Juu, luonnollisesti saa sen asennettua. Niin tuohonkin asennettiin tuossa takuuhuoltojen yhteydessä viime pakkasten aikaan.
Lienee tuo huono starttaavuus vaan enemmän nykytekniikan vika, kuin autokohtainen.
Tuoreita diiseleitä ruukkas seisomaan parkkipaikoilla enemmänkin noilla viime kovilla pakkasjaksoilla ;)
 
Haa! Onpas piristävä poikkeus tulossa citymaasturisegmenttiin. Dacia duunannut oman halppisversionsa, Dusterin!

http://www.dacia.fi/fi/Uutiset/Uuti...taa-nelivetomarkkinat-uudella-4x4-mallillaan/

Iltalehti: http://www.iltalehti.fi/autot/2010030611240170_au.shtml

Jos 15ke hintaan saa tällaisen, niin ei tarvitse ihan just nuukaa olla pikkulommojen kanssa. Kyllä rupesi kiinnostamaan!

Dacia%20Duster%20kuva3.jpg


Ihan hienokin vielä!

Samaa tuossa katsellut... Keulassa joku tökkii mut muuten ihan ok näkönen vehje, laadusta en sitten tiedä mutta markalla saa markan tavaran se pitäisi tietää kauppaa tehdessä.

Vasta syksyllä Suomeen no jos sitä sinne sitten odottelis...
 

Suositut

Back
Ylös Bottom