Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Samaa tuossa katsellut... Keulassa joku tökkii mut muuten ihan ok näkönen vehje, laadusta en sitten tiedä mutta markalla saa markan tavaran se pitäisi tietää kauppaa tehdessä.

niinpä, ehkä vertaisin johonkin Kia:n vastaavaan jossa halvin etuvetomalli ovh on joku 18.500€ + autoverot. Tuon hintaahan nyt ei ole vielä varmaan lukkoon lyöty vielä, mutta varmasti se hinta siitä nousee kummasti kun on neliveto ja radio ruksitty lisävarustelistalta.
 
Itselläkin käynyt nyt mielessä auton vaihto isompaan. Toi A-sarjan mersu on mukava auto, mutta nyt kun on perheenlisäystä tulossa, niin alkaa tuntua, että ei ehkä tila riitä kahdelle aikuiselle, yhdelle lapselle ja kahdelle koiralle, jos lähtee yhtään pidemmälle reissulle.

Tässä vaiheessa ajatukset on itsellä olleet kahdessa vaihtoehdossa, eli Subaru Forester ja Mitsubishi Outlander. Jotain 2006-2007 ikäluokkaa olen katsellut.

Kenelläkään kokemuksia ko. autoista, plussia ja miinuksia? Tilat?

Ja kun joku kuitenkin tulee sen "Miksi et hommaa farmaria" kommentin kanssa, niin todettakoon, että niitä mulla on ollut jo useampi, nyt haussa jotain muuta :D
 
Toi jää ainakin heti pieneksi nahkavekkarin tullessa. Osta mielummin Outbacki.

Outback on kieltämättä ihan varteenotettava vaihtoehto. Ei ainakaan loppuisi heti tila kesken.
 
Outlanderissa se vanha on kuulemma aika ankea. Mutta 2007 tuli tuo uudempi malli, jollainen itsellänikin on, kohta 2 vuotta vanha. Hyvin on pelittänyt, ja vastannut kaikin puolin odotuksia. Tilaakin riittää niin sisällä kuin kontissakin. Uusi Forester oli loppusuoralla viime valinnassa, joka kääntyi Mitsuun lähinnä juuri takakontin takia. Normiperheelle kyllä Foresterissakin riittää tilaa helposti, mutta koirat voipi muuttaa asiaa.
Outback oli myös harkinnassa ja koeajossakin (kuten myös tavallinen farkku-Legacy, joka oli todella mukavasti hinnoiteltu viimeiselle mallivuodelle ennen uutta versiota), eikä hullumpi vehje ollut sekään. Jos asialla on merkitystä ,noissa kaikissa on ainakin katumaasturiksi kunnollinen neliveto, Subarussa tietty ihan kärkeä, Mitsussa taas voi valita etuvedon, muuttuvan nelivedon (about 85/15-50/50) ja kiinteän (50/50) vedon välillä.

Outlanderissa mulla on se 2.0 d joka riittää ihan hyvin, kesällä kuluttaa omassa (yleensä max 15km kerrallaan motari+kaupunkiajoa) ajossa 6.6-6.9l/100 ja talvella sitten ajotavasta riippuen vähän enemmän :)
2.2d olisi teholtaan ja varsinkin väännöltään maukkaampi, mutta kiihtyvyysmittaukset jne eivät ole noille tehneet suurta eroa - käyttömukavuudessa sitten varmasti olisi eri luokkaa. Hintaero oli vaan melkoinen, osittain myös en takia, että isolohkoa sai vain kalleimmalla varustetasolla tjsp.
Vanhoihin ei vaan saa tomaattia, mikä sopisi hyvin kuvaan (vaikka olen melko tomaattivastainen itse). Uuteen saa kaksoiskytkinvaihteiston.
2.4 bensakoneeseen sai valinnaisena CVT-vaihteiston, joka oli sellaiseksi erittäin onnistunut (kokeiltu on) - mutta jos kulutus kiinnostaa, on sillä turha haaveilla alle 10-11 litran lukemista.

Niin, ja Outlanderiin saa noista ainoana valinnaisena lisäpenkit taakse.
 
Itsellä on nyt nuo vaihtoehdot rajautuneet aika samoihin, kuin S225T:llä näytti olevan omaa autoa hankkiessa.
Eli Subaruista Legacy, Outback ja Forester harkinnassa, Mitsulta Outlander.
Vuosimallia olen vähän hinannut ylöspäin, eli katselen nyt 2007-2008 rekisteröityjä.
Oma nykyinen autokin on vm. 2008, niin ei kovin paljon vanhempaan huvittaisi vaihtaa.
 
Itsellä on nyt nuo vaihtoehdot rajautuneet aika samoihin, kuin S225T:llä näytti olevan omaa autoa hankkiessa.
Eli Subaruista Legacy, Outback ja Forester harkinnassa, Mitsulta Outlander.
Vuosimallia olen vähän hinannut ylöspäin, eli katselen nyt 2007-2008 rekisteröityjä.
Oma nykyinen autokin on vm. 2008, niin ei kovin paljon vanhempaan huvittaisi vaihtaa.

Nyt on erittäin varteenotettava vaihtoehto löytynyt. Eli vähän ajettu Legacy kiikarissa. Jos ei ihmeitä tapahdu, niin en sitten vieläkään siirry citymaasturimieheksi :D
 
Siirry nyt hyvä mies, käy ainakin testaamassa miten hyvin niistä näkee ja sitäkautta miten mukava niillä on kaupungissa ajella.

Itseasiassa toi nykyinen A-sarjalainen on korkeudeltaan melkein samaa luokkaa :D
Toisena kovana vaihtoehtona tässä on ollut yksi Forester, mutta siitä ei vaan tilaa löydy ihan riittävästi. Legacyssä selkeästi paremmat tilat omaan käyttötarkoitukseen.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Millä koneella olet Legacyä katsonut?
 
Itseasiassa toi nykyinen A-sarjalainen on korkeudeltaan melkein samaa luokkaa :D
Toisena kovana vaihtoehtona tässä on ollut yksi Forester, mutta siitä ei vaan tilaa löydy ihan riittävästi. Legacyssä selkeästi paremmat tilat omaan käyttötarkoitukseen.

One Word, Pathfinder!!!!!

163_news090720_03z+2010_nissan_pathfinder+passenger_side_view.jpg
 
2.0R (121kW tehoilla) mallia ois tarkoitus käydä testaamassa.

On ihan jees kone sinänsä kunhan ei ole automaatilla. Noissa on meinaan se vanha 4-vaihteinen automaatti, joka hidastaa ja laiskistaa menoa aivan kohtuuttomasti.
Itse olin jo ennen loppujen lopuksi tehtyä katumaasturipäätöstä tilaamassa nimenomaan Legacyn siihen silloin juuri tulleella dieselillä. Hieno peli oli kaikin puolin!
Itse asiassa istumakorkeudelta täysi vastakohta katumaastureille, on meinaan henkilöautoksi todella matala. Jossa siinäkin on viehätyksensä :)
 
On ihan jees kone sinänsä kunhan ei ole automaatilla. Noissa on meinaan se vanha 4-vaihteinen automaatti, joka hidastaa ja laiskistaa menoa aivan kohtuuttomasti.
Itse olin jo ennen loppujen lopuksi tehtyä katumaasturipäätöstä tilaamassa nimenomaan Legacyn siihen silloin juuri tulleella dieselillä. Hieno peli oli kaikin puolin!
Itse asiassa istumakorkeudelta täysi vastakohta katumaastureille, on meinaan henkilöautoksi todella matala. Jossa siinäkin on viehätyksensä :)

Tuli sitten Legacy hommattua. Ja on vielä automaatilla, mutta ihan mukavasti tuo tuntuu silläkin kulkevan :D Manuaalia mä en edes harkinnut, automaatteihin kun on tottunut, niin ei voi muilla enää ajella.
Muuten oikein hieno peli, mutta kuten tuolla "tyhmissä kysymyksissä" jo mainitsinkin, niin sisätilat ei ihan huippukunnossa ole vaan auto on selkeästi ollut kunnon työkäytössä aiemmin :D
Tilaa ainakin on TODELLA paljon edelliseen autoon verrattuna ja lumisella/sohjoisella tiellä tuli jo todettua, että neliveto toimii kyllä loisteliaasti tuossakin pelissä :)

edit: Ja tuo, että matalalla istutaan, pitää kyllä täysin paikkansa. Melkoinen ero A-sarjan meseen verrattuna :D
 
Tuli sitten Legacy hommattua. Ja on vielä automaatilla, mutta ihan mukavasti tuo tuntuu silläkin kulkevan :D Manuaalia mä en edes harkinnut, automaatteihin kun on tottunut, niin ei voi muilla enää ajella.
Muuten oikein hieno peli, mutta kuten tuolla "tyhmissä kysymyksissä" jo mainitsinkin, niin sisätilat ei ihan huippukunnossa ole vaan auto on selkeästi ollut kunnon työkäytössä aiemmin :D
Tilaa ainakin on TODELLA paljon edelliseen autoon verrattuna ja lumisella/sohjoisella tiellä tuli jo todettua, että neliveto toimii kyllä loisteliaasti tuossakin pelissä :)

edit: Ja tuo, että matalalla istutaan, pitää kyllä täysin paikkansa. Melkoinen ero A-sarjan meseen verrattuna :D

Hämärää sinänsä koska Legacy ei mikään kovin valtava ole :D mutta kai se A-sarja on niin järkyttävä sillipurkki. Eiks siinä oo sitten joku 4v automaatti muuten? Menee ykkösellä pakosti joku 70km/h?
 
Hämärää sinänsä koska Legacy ei mikään kovin valtava ole :D mutta kai se A-sarja on niin järkyttävä sillipurkki. Eiks siinä oo sitten joku 4v automaatti muuten? Menee ykkösellä pakosti joku 70km/h?

Toi on siis farmarimalli ja on se isompi kuin mun A-sarjalaista edeltävä, eli C-sarjan farmari. Eli on se nyt kohtuu iso auto tiloiltaan. Jos siis puhutaan ihan "normaaleista" perheautoista :D

edit:
niin ja olihan tuossa A-sarjalaisessakin ihan riittävät tilat matkustamon puolella. Takaluukkuun vaan ei sitten juuri mitään mahtunut :D
 
Toi on siis farmarimalli ja on se isompi kuin mun A-sarjalaista edeltävä, eli C-sarjan farmari. Eli on se nyt kohtuu iso auto tiloiltaan. Jos siis puhutaan ihan "normaaleista" perheautoista :D

edit:
niin ja olihan tuossa A-sarjalaisessakin ihan riittävät tilat matkustamon puolella. Takaluukkuun vaan ei sitten juuri mitään mahtunut :D

Onnea vaan uuden ja asiallisen auton omistajalle sitten! Jos tosiaan on tomaattiin aina tottunut, ei tuossa varmasti mitään vikaa olekaan - itsellä taas aina ollut manuaali, ja koeajoin ensin Legacyn dieselmanuaalina ja perään sitten Outbackin ko.tomaatilla ja bensalla - joten kontrasti tuntui melkoiselta. Riittämiinhän tuo tietenkin liikkuu kun ei olla mitään ImprezaWRXSTI -linjaa hakemassakaan :)

Ja nyt on talvea riitänyt nelivedosta nauttimiseenkin.
 
Onnea vaan uuden ja asiallisen auton omistajalle sitten! Jos tosiaan on tomaattiin aina tottunut, ei tuossa varmasti mitään vikaa olekaan - itsellä taas aina ollut manuaali, ja koeajoin ensin Legacyn dieselmanuaalina ja perään sitten Outbackin ko.tomaatilla ja bensalla - joten kontrasti tuntui melkoiselta. Riittämiinhän tuo tietenkin liikkuu kun ei olla mitään ImprezaWRXSTI -linjaa hakemassakaan :)

Ja nyt on talvea riitänyt nelivedosta nauttimiseenkin.

Joo, tottumiskysymyksiähän nuo vaihteisto jne ovat. Itse ajoin vuosikausia manuaalilla ja ajattelin, että automaatti olisi jotenkin "huonompi". Sitten menin puolittain kokeilumielessä hommaamaan ekan tomaatilla varustetun auton ja siitä ei paluuta sitten enää ollut.

Hauskasti sitä "kiintyy" ominaisuuksiin joita ei ennen tarvinnut. Mulla on ollut nyt jo pitkän aikaa "pakollisina" varusteina ilmastointi ja automaattivaihteet, parin päivän totuttelulla Subaruun alkaa tuntua siltä, että myös neliveto on kohta tuolla listalla :D

No, se tästä mun hankinnasta, eli lopetan offtopicin tähän, kun tuo Legacy nyt ei mikään katumaasturi ole, vaikka neliveto löytyykin :D
 
Perheenlisäystä tullessa katseet suuntautunu isompaan autoon ja olen nyt suht kiinnostunut pienehkön sitimaasturin hankkimisesta. Olen katsellut toyota rav4 ja honda cr-v:tä vm. ~ 2002. Löytyykö kokemuksia? Onko millaisia ajaa, toimiiko automaattilaatikko mukavasti, vetääkö takakontti isohkot lastenrattaat? Paljonko nuo hieman yli 100kW:n bensakoneet kuluttaa? Samalla hintaluokalla saisi myös hieman uudemman accord-farmarin tai avensiksen, mutta neliveto olisi kyllä jees, varsinkin kun se kauan odotettu ilmastonmuutos ei olekkaan poistanut runsaslumisia talvia.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom