Katumaasturit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
27te ovh. Jos mä tarttisin kokoa ja hyvän takuun omaavan auton niin kyllä tuon ja Sportagen kävisin katsomassa. Se siitä. Toki esim. X6 oli sata kertaa parempi joka mielessä, mutta hintakin oli sitten ainakin kolminkertainen :)

Korjausjuttuja miettisin jos olisin ostamassa vanhempaa. Uusi tai uudehko ja liikkeestä ostettuna on aika turvallinen.

Hyundain sivuilta sama auto jolla keräsin 1000km liikaa kokemusta, ja jota olen arvostellut, on alkaen 33490, koeajopelissä tais olla jopa joku "parempi varustetaso":

ix35 4WD 2,0 GDI 6MT Comfort
CO2 186
Autoveroton hinta: 23 034,93€
Arvioitu autovero: 10 455,25€
Kokonaishinta: 33 490,18€

Ei, kyllä musta on todella urpoa miettiä vain vikoja kun autoa ostaa. Semmoista autoa kun ei olekaan, jossa ei ole jotain vikaa. Ja se, että jossain vikalistassa on joku vika, ei meinaa hevonvittua että se omassa sitten menisi ikinä.

Kyllä tosta asenteesta kumpuaa just se että rahaa on, otas Mike huomioon ettei suurimmalla osalla auton ostajista ole samaa tilannetta joku 3-4k remontti on monelle katastrofi..
Tyyppivikojen tutkiminen ennakkoon on helvetin viisasta jo ihan senkin takia että monet viat on helppo ennaakkoon korjata muutaman satasen uhrauksella, esim BMW läpät ja vag tasapaino akseli, esim omasta Vag.ista poistetaan useita eri kohteita joita on tilastoitu menneen useista autoista rikki ja rahaa tähän ennakoimiseen menee tyyliin 1500€, yksikin noista kohteista rikkoontuessaan maksaa helposti tuplat.

Laitetaan lisää juttua jos vaikka aukeaisi, jäätynyt välijäähdytin on aiheuttanut tiettyihin Vag:eihin moottori vaurioita näitä on rekisteröity Suomessa kymmeniä Jokainen VAG huolto osaa kertoa tämän! No ongelma on ratkaistavissa n 100€ suojalla! Suojan kanssa olevia vag,eja ei ole rekisteröity ainuttakaan rikkoutuneeksi tuosta syystä.

edit: eipä muuten ole omissa autoissa ollut ainuttakaan isoa vikakohdetta johtuuko se ennakoinnista vai tuurista tiedä häntä. Mutta joka tapauksessa aion jatkaa samaan tyyliin.

Jos vie auton jossa on vikaa katsastukseen täytyy olla tavan tollo.

Heh. Tästähän joku näppärä tilastotieteilijä saakin sitten aikaiseksi tilaston jossa kerrotaan minkä merkkisen auton omistaja on tavan tollo - ja tolloista tolloin.

Itellä ei ainakaan ole mitään hajua mihin ne valot sojottaa tai onko joku jousi vinksallaan. Huoltoon ennen ja puhtailla papereilla ulos. Vanhenpien autojen kanssa köröttelen ekana katsastukseen, jotta se katastusukko kertoo mitä pitää ruuvata - sit halvimpaan mestaan ja halvimmat osat jotta taas päästelee vuoden.
Näin siis toiminut 13 ja 18 vuotiaiden kanssa (autojen). Nyt ku uudempaa kiesiä alla, niin vaikka kirpasee niin huollot merkkihuollossa ja sit päästellään katastukseen ja puhtain paperein ulos.

Jäin Skodalla pohjasta kiinni appiukon pihaan nurmikolle.
Jäin Skodalla kiinni mökkitielle ylämäkeen peräkärrin kanssa. Suditti vain.

Vituttaa.

Seuraavaks katumaasturi alle!

Istuin tovi sitten kaverin Subaru Foresterin kyydissä ja kylläpä jäi positiivinen vaikutelma. Kyllähän tuonne mahtuisi perhe ja tarvikkeet hyvin kyytiin. Dieselkoneessa tuntui olevan vääntöä ja metelikään ei sisälle asti vaivannut. 80 000km oli mittarissa ja mitään ongelmia ei ollut toistaiseksi esiintynyt. Kulutus oli maltillinen 7l luokkaa.

Parkkipaikalla sitten vieressä oli Toyotan RAV4. Lienevät aika saman kokoisia ainakin ulkoa vertaillen. Onhan näitä. Fordin Kuga on ihan mielenkiintoinen, mutta hinnan puolesta Foresterista ja RAV4:sta löytyisi 25000€ hujakoilla sopiva käytetty menopeli.

Farmareitakin tuossa katselin ja jos sille linjalle päädyn on vaihtoehdot aika pitkälti.. octavia. Yetin takatilat olivat suhteellisen olemattomat lastenvaunuja ajatellen, mutta ei kyseessä kyllä olekaan mikään farmari.

Pitää pähkäillä ja käydä koejamassa.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Istuin tovi sitten kaverin Subaru Foresterin kyydissä ja kylläpä jäi positiivinen vaikutelma. Kyllähän tuonne mahtuisi perhe ja tarvikkeet hyvin kyytiin. Dieselkoneessa tuntui olevan vääntöä ja metelikään ei sisälle asti vaivannut. 80 000km oli mittarissa ja mitään ongelmia ei ollut toistaiseksi esiintynyt. Kulutus oli maltillinen 7l luokkaa.

Parkkipaikalla sitten vieressä oli Toyotan RAV4. Lienevät aika saman kokoisia ainakin ulkoa vertaillen. Onhan näitä. Fordin Kuga on ihan mielenkiintoinen, mutta hinnan puolesta Foresterista ja RAV4:sta löytyisi 25000€ hujakoilla sopiva käytetty menopeli.

Farmareitakin tuossa katselin ja jos sille linjalle päädyn on vaihtoehdot aika pitkälti.. octavia. Yetin takatilat olivat suhteellisen olemattomat lastenvaunuja ajatellen, mutta ei kyseessä kyllä olekaan mikään farmari.

Pitää pähkäillä ja käydä koejamassa.

Ajappas talvella paskakeleillä Forester ja perään Rav niin eipä tarvitse miettiä sekuntiakaan ostatko oikean neliveto auton vai 90/10 tai jtn sinnepäin.

Mikähän näistä katumaastureista olis eniten "ajajan" auto? Volvo XC60:stä oon vähän miettiny ja BMW X5 07-> ois oma haave, mutta hameväki ei tykkää noin isoista.. Automaattivaihteisto kuulemma ehdoton olla olemassa. Itse haluaisin kuitenkin vähintään kunnon penkit, vakkarin jarrutoiminnolla, riittävästi tehoa, jämäkän alustan ja tunnokkaan ohjauksen joka menee sinne minne pitää.

Mikähän näistä katumaastureista olis eniten "ajajan" auto?

Ajajan auto? Maastureista? Mikaan muu ei ole edes vahan sinne pain kuin uusi Porsche Macan. Sen jalkeen Cayenne. Muut "maasturit" on loysia, tunnottomia ja painavia (kaikki, myos Porschet). Katumaasturia on turha ostaa jos hakee ajajan autoa. Siina tapauksessa mallit on ihan erit.

Kavin itse koeajamassa uuden Macan S:n ja se alkaa olla autona jo sinne oikeaan suuntaan. Ohjaus, jarrut, alusta, kaikki toimii hyvin, mutta fysiikan lakeja Porschenkin mahdoton uhmata.

Ajajan auto? Maastureista? Mikaan muu ei ole edes vahan sinne pain kuin uusi Porsche Macan. Sen jalkeen Cayenne. Muut "maasturit" on loysia, tunnottomia ja painavia (kaikki, myos Porschet). Katumaasturia on turha ostaa jos hakee ajajan autoa. Siina tapauksessa mallit on ihan erit.

Kavin itse koeajamassa uuden Macan S:n ja se alkaa olla autona jo sinne oikeaan suuntaan. Ohjaus, jarrut, alusta, kaikki toimii hyvin, mutta fysiikan lakeja Porschenkin mahdoton uhmata.

Siksi kysyinkin mikä olisi eniten :) tiedän kyllä ettei näistä urheiluautoiksi ole. Itsellä oli yhtä aikaa hieman paranneltu mx-5 sekä rav4 ja eron kyllä huomasi. Mutta sen mitä olen ajanut noita maastureita, niin eroja niissäkin on. Toiset parempia, toiset huonompia. Koeajoja odotellessa mietin mistä lähtisin liikkeelle.

Siksi kysyinkin mikä olisi eniten :) tiedän kyllä ettei näistä urheiluautoiksi ole. Itsellä oli yhtä aikaa hieman paranneltu mx-5 sekä rav4 ja eron kyllä huomasi. Mutta sen mitä olen ajanut noita maastureita, niin eroja niissäkin on. Toiset parempia, toiset huonompia. Koeajoja odotellessa mietin mistä lähtisin liikkeelle.

Joo, totta kai eroja on. Kuten sanoin, Porsche paras, sen jalkeen varmaan BMW. Uutta X1:sta en ole ajanut, mutta X3 ajajan nakokulmasta varmaan ihan ok..X5:sta ekan generaation auto on itse asiassa niista eniten ajajan auto. Kaksi uusinta mallia menneet enemman siihen Mersumaiseen suuntaan. Q5:n ohjaus on ihan liian tunnoton ja ylitehistettu puristin makuun. Olin ostamassa vaimolle maasturia ja petyin Audin ohjaukseen suuresti. En tieda minka takia ne ei osaa tehda niista kunnollisia.

On ainaki helppo korjata. Kaverin Jimmyyn vaihettiin laturi puoleen tuntiin :D eikä päässy ensimmäistäkään kirosanaa.
En siltikään tule hommaamaan Jimmyä, vaikka laturi olisikin helppo vaihtaa:D
Tosin on tainnut olla likemmäksi 30 autoa elämän aikana omistuksessa, niin en yhteenkään ole jotunut vaihtamaan/vaihdattamaan laturia...

Joo, totta kai eroja on. Kuten sanoin, Porsche paras, sen jalkeen varmaan BMW. Uutta X1:sta en ole ajanut, mutta X3 ajajan nakokulmasta varmaan ihan ok..X5:sta ekan generaation auto on itse asiassa niista eniten ajajan auto. Kaksi uusinta mallia menneet enemman siihen Mersumaiseen suuntaan. Q5:n ohjaus on ihan liian tunnoton ja ylitehistettu puristin makuun. Olin ostamassa vaimolle maasturia ja petyin Audin ohjaukseen suuresti. En tieda minka takia ne ei osaa tehda niista kunnollisia.

Kaikissa Audeissa on tuollainen aika tunnoton ohjaus.

Jäin Skodalla pohjasta kiinni appiukon pihaan nurmikolle.
Jäin Skodalla kiinni mökkitielle ylämäkeen peräkärrin kanssa. Suditti vain.

Vituttaa.

Seuraavaks katumaasturi alle!

Mä jäin jumiin mökkitien ylämäkeen passatilla eikä ollut ees peräkärriä. Sato vettä niin oli maa mennyt pehmeeks. Eipä siinä sit muuta ku soittamaan traktoria apuun :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom