Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
27te ovh. Jos mä tarttisin kokoa ja hyvän takuun omaavan auton niin kyllä tuon ja Sportagen kävisin katsomassa. Se siitä. Toki esim. X6 oli sata kertaa parempi joka mielessä, mutta hintakin oli sitten ainakin kolminkertainen
Korjausjuttuja miettisin jos olisin ostamassa vanhempaa. Uusi tai uudehko ja liikkeestä ostettuna on aika turvallinen.
Ei, kyllä musta on todella urpoa miettiä vain vikoja kun autoa ostaa. Semmoista autoa kun ei olekaan, jossa ei ole jotain vikaa. Ja se, että jossain vikalistassa on joku vika, ei meinaa hevonvittua että se omassa sitten menisi ikinä.
Jos vie auton jossa on vikaa katsastukseen täytyy olla tavan tollo.
Istuin tovi sitten kaverin Subaru Foresterin kyydissä ja kylläpä jäi positiivinen vaikutelma. Kyllähän tuonne mahtuisi perhe ja tarvikkeet hyvin kyytiin. Dieselkoneessa tuntui olevan vääntöä ja metelikään ei sisälle asti vaivannut. 80 000km oli mittarissa ja mitään ongelmia ei ollut toistaiseksi esiintynyt. Kulutus oli maltillinen 7l luokkaa.
Parkkipaikalla sitten vieressä oli Toyotan RAV4. Lienevät aika saman kokoisia ainakin ulkoa vertaillen. Onhan näitä. Fordin Kuga on ihan mielenkiintoinen, mutta hinnan puolesta Foresterista ja RAV4:sta löytyisi 25000€ hujakoilla sopiva käytetty menopeli.
Farmareitakin tuossa katselin ja jos sille linjalle päädyn on vaihtoehdot aika pitkälti.. octavia. Yetin takatilat olivat suhteellisen olemattomat lastenvaunuja ajatellen, mutta ei kyseessä kyllä olekaan mikään farmari.
Pitää pähkäillä ja käydä koejamassa.
Mikähän näistä katumaastureista olis eniten "ajajan" auto?
Ajajan auto? Maastureista? Mikaan muu ei ole edes vahan sinne pain kuin uusi Porsche Macan. Sen jalkeen Cayenne. Muut "maasturit" on loysia, tunnottomia ja painavia (kaikki, myos Porschet). Katumaasturia on turha ostaa jos hakee ajajan autoa. Siina tapauksessa mallit on ihan erit.
Kavin itse koeajamassa uuden Macan S:n ja se alkaa olla autona jo sinne oikeaan suuntaan. Ohjaus, jarrut, alusta, kaikki toimii hyvin, mutta fysiikan lakeja Porschenkin mahdoton uhmata.
Siksi kysyinkin mikä olisi enitentiedän kyllä ettei näistä urheiluautoiksi ole. Itsellä oli yhtä aikaa hieman paranneltu mx-5 sekä rav4 ja eron kyllä huomasi. Mutta sen mitä olen ajanut noita maastureita, niin eroja niissäkin on. Toiset parempia, toiset huonompia. Koeajoja odotellessa mietin mistä lähtisin liikkeelle.
En siltikään tule hommaamaan Jimmyä, vaikka laturi olisikin helppo vaihtaa:DOn ainaki helppo korjata. Kaverin Jimmyyn vaihettiin laturi puoleen tuntiin :D eikä päässy ensimmäistäkään kirosanaa.
Joo, totta kai eroja on. Kuten sanoin, Porsche paras, sen jalkeen varmaan BMW. Uutta X1:sta en ole ajanut, mutta X3 ajajan nakokulmasta varmaan ihan ok..X5:sta ekan generaation auto on itse asiassa niista eniten ajajan auto. Kaksi uusinta mallia menneet enemman siihen Mersumaiseen suuntaan. Q5:n ohjaus on ihan liian tunnoton ja ylitehistettu puristin makuun. Olin ostamassa vaimolle maasturia ja petyin Audin ohjaukseen suuresti. En tieda minka takia ne ei osaa tehda niista kunnollisia.
Jäin Skodalla pohjasta kiinni appiukon pihaan nurmikolle.
Jäin Skodalla kiinni mökkitielle ylämäkeen peräkärrin kanssa. Suditti vain.
Vituttaa.
Seuraavaks katumaasturi alle!