Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Jos eroa on tuon 3l/100, niin keskimääräisellä ajomäärällä diiseli säästää tonnin verran vuodessa. Mitäs noissa on diiselivero nykyään?
Lähinnä diiselin puolesta puhuu ronskimpi alavääntö jolloin normiajaminen on mukavampaa, mutta bensaturbotkin alkaa olla nykyään aika samoissa sen suhteen.

Paljonkohan tuo nyt oli en edes muista varmaksi mutta heitän 500€, lisäbonuksena pidän itse sitä että tankkauskerrat väheni tuntuvasti kun auton range kasvoi 300- 400km.
Sen verran vielä on kehuttava dieselin hyötyä kun mä isken ton 700kg painavan venepaketin kyytiin ja ajelen rajoitusten mukaan dieselin kulutus nousee tyyliin 1l-1.5l/100km kun taas entisen bensa vehkeen kulutus nousi 3-4l/100km, eikä varmaan tarvitse kertoa kumman perässä toi paketti tuntui raskaammalta
 
On tullut ajettua samaa maasturia bensana ja dieselinä ja kyllä tehot ovat bensakoneelle komeampia paperilla mutta niin vaan diesel pesee miellyttävyydessä ohitus tilanteessa tai kolmen tonnin kärry perässä.

Jos bensa olisi jotenkin ylivoimainen raskas kalustolle niin eiköhän nuo rekatkin olisi bensa vehkeitä.

Monestihan sitä sitten puolustellaan sillä että pitää heittää pienempää vaihdetta silmään niin bensakone jättää dieselin ohituskiihtyvyyksissäkin, mutta kuinkahan moni loppupeleissä heittää joka kerta sen 3/4 vaihteen silmään ja vedättää punarajalle? :D Ainakin itse arvostan kovasti sitä ettei tota vehjettä juurikaan tarvitse huudattaa näissäkään tilanteissa.
 
Suomessa tosiaan tuo päästöihin perustuva verotus sanelee sen, että isoja bensakoneita ei montaa vuodessa meillä myydä.
Ero on aivan naurettava noissa, pari sataa euroa vuodessa, jolla ei ole mitään merkitystä. Päästövero 3.6 litraisessa bensa Touaregissa oli vähän alle 500 euroa vuodessa. Noista päästöistä ei todellakaan ole kiinni ihmisillä ja jos on parista satasesta kiinni, niin pare jättää koko auton ostaminen.
 
Ero on aivan naurettava noissa, pari sataa euroa vuodessa, jolla ei ole mitään merkitystä. Päästövero 3.6 litraisessa bensa Touaregissa oli vähän alle 500 euroa vuodessa. Noista päästöistä ei todellakaan ole kiinni ihmisillä ja jos on parista satasesta kiinni, niin pare jättää koko auton ostaminen.
Ripee luultavasti tarkoitti autoveroa, ei ajoneuvoveroa.

Autoilu - Ajoneuvovero
 
Onneksi kohta saadaan Apple, Android ja Windows pohjaisia autoja niin päästään bensa/diesel väännöstä seuraavalle levelille :D
Tuo on minusta kyllä hieman pelottavaa, seuravaaksi autoksi olenkin suunnitellut jotain 60-luvun jenkkiä niin ei tarvi pähkäillä liian hienon tekniikan kanssa :offtopic:
 
Mä en edelleenkään tajua tota diesel-villitystä. Autoista 90% on diisseleitä.

Miksi ei olisi? Mitä tekee jollain katumaasturilla pienellä bensakoneella? Ei mitään. Dieselillä sentään jotain ja kulutuskin on paljon pienempi. Itse en edes harkitse jotain laiskaa bensakonetta painavaan katumaasturiin. Näyttää ne kuitenkin joillekkin kelpaavan.. Ei nuilla ainakaan mitään vedetä tai ajella huonoja paikkoja. Tietysti jos rahaa olisi niin iso bensakone olisi toinen vaihtoehto, mutta sitten olisi kyllä iso dieselkin ja se varmaan vielä parempi.
 
Uuteen XC90 on Applen käyttis tulossa.

Ei ole. Eiköhän se ole joku linux-pohjainen edelleen mutta siihen saa striimattua kuvan iPhonesta. "Yhteys perustuu H.264-videosyöttöön, joka palauttaa käyttäjän komennot kosketusnäytöltä."
 

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Miksi ei olisi? Mitä tekee jollain katumaasturilla pienellä bensakoneella? Ei mitään. Dieselillä sentään jotain ja kulutuskin on paljon pienempi. Itse en edes harkitse jotain laiskaa bensakonetta painavaan katumaasturiin. Näyttää ne kuitenkin joillekkin kelpaavan.. Ei nuilla ainakaan mitään vedetä tai ajella huonoja paikkoja. Tietysti jos rahaa olisi niin iso bensakone olisi toinen vaihtoehto, mutta sitten olisi kyllä iso dieselkin ja se varmaan vielä parempi.

Koska dieselvero? Q7:n verorasite on tonnin luokkaa vaikka auto seisoisi tallissa joten jätin ostamatta...tosin menin pöhkö ostamaan biokaasuauton, jonka rasite 1,3x bensa-autoon, vittu mikä maa...
 
Koska dieselvero? Q7:n verorasite on tonnin luokkaa vaikka auto seisoisi tallissa joten jätin ostamatta...tosin menin pöhkö ostamaan biokaasuauton, jonka rasite 1,3x bensa-autoon, vittu mikä maa...

Jos oikeasti tarvii citymaasturia niin ei paljon muita vaihtoehtoja ole kuin diesel. Ne jotka ajaa bensalla pärjäävät varmasti farmarilla aivan yhtä hyvin ja on vielä pienempi kulutus. Itsellä melko pitkä työmatka ja harrastukset liittyy kaikenlaiseen eräilyyn niin pitää jonkinlainen kompromissi olla autokin. Tuolla crv:llä on aika halpa ajaa ja pääsee sellaisiin paikkoihin mihin henkilöautolla ei pääse eikä tarvi hiekkateillä jokaista korkeampaa kiveä kiertää. Bensaversiossa niin huono alavääntö ettei se toimi huonolla tiellä tai venerampeilla oikein mitenkään.
 
Jos oikeasti tarvii citymaasturia niin ei paljon muita vaihtoehtoja ole kuin diesel. Ne jotka ajaa bensalla pärjäävät varmasti farmarilla aivan yhtä hyvin ja on vielä pienempi kulutus. Itsellä melko pitkä työmatka ja harrastukset liittyy kaikenlaiseen eräilyyn niin pitää jonkinlainen kompromissi olla autokin. Tuolla crv:llä on aika halpa ajaa ja pääsee sellaisiin paikkoihin mihin henkilöautolla ei pääse eikä tarvi hiekkateillä jokaista korkeampaa kiveä kiertää. Bensaversiossa niin huono alavääntö ettei se toimi huonolla tiellä tai venerampeilla oikein mitenkään.

Mulla on aina ollut cittarit bensalla, ei ole paukut kesken loppuneet, toki alle kolmelitrasta ei koskaan ole ollut. Faijalle ostettiin crv tolla dieselillä, on kyllä kovasti pitänyt mitä nyt sähköongelmat vaivaa.
 
Laitetaan nyt tänne. Tartteis talvi-/mökkiauton. Kulutuksella ei ole juurikaan väliä, mutta kunnon neliveto pitää olla ja maavaraa reilusti. Peräkoukku ehdoton ja neljä ihmistä pitää mahtua kyytiin.
Halpa sen pitäisi olla, alle 5000 euroa.

Erityisplussaa jos ois yli 100 litran tankki kun tosta rajan takaa saa bensaa 0,6-0,7e/L.
 
Laitetaan nyt tänne. Tartteis talvi-/mökkiauton. Kulutuksella ei ole juurikaan väliä, mutta kunnon neliveto pitää olla ja maavaraa reilusti. Peräkoukku ehdoton ja neljä ihmistä pitää mahtua kyytiin.
Halpa sen pitäisi olla, alle 5000 euroa.

Erityisplussaa jos ois yli 100 litran tankki kun tosta rajan takaa saa bensaa 0,6-0,7e/L.
Chevrolet Suburban Custom Deluxe Maastoauto 1979 - Vaihtoauto - Nettiauto
Ostaisin itselle talviautoksi jos olis varaa bensakuluihin :D
 
Laitetaan nyt tänne. Tartteis talvi-/mökkiauton. Kulutuksella ei ole juurikaan väliä, mutta kunnon neliveto pitää olla ja maavaraa reilusti. Peräkoukku ehdoton ja neljä ihmistä pitää mahtua kyytiin.
Halpa sen pitäisi olla, alle 5000 euroa.

Erityisplussaa jos ois yli 100 litran tankki kun tosta rajan takaa saa bensaa 0,6-0,7e/L.

Oiskohan joku Mitsun Pajero tai Toyotan 4Runner sopiva värkki?
Mitsubishi Pajero Wagon 3.5 V6 A 3.5 Maastoauto 1995 - Vaihtoauto - Nettiauto
Toyota 4Runner 3.0 V6 normaalia korkeampi maavara noin10cm Maastoauto 1991 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Laitetaan nyt tänne. Tartteis talvi-/mökkiauton. Kulutuksella ei ole juurikaan väliä, mutta kunnon neliveto pitää olla ja maavaraa reilusti. Peräkoukku ehdoton ja neljä ihmistä pitää mahtua kyytiin.
Halpa sen pitäisi olla, alle 5000 euroa.

Erityisplussaa jos ois yli 100 litran tankki kun tosta rajan takaa saa bensaa 0,6-0,7e/L.

Joku vanha Land Rover tai Mitsu Pajero?
 
Pajerot on ainakin ihan stnan kalliita. Jeepit ja muut jenkit joko suoralla kutosella tai V8:lla on erittäin epähaluttua, vähän ajettua ja halpaa kalustoa. Ja toimii kuin kello. Eipä ole ensimmäinen kerta kun talvipakkasella on hilukilu bemarit jääneet roikankin päässä pihaan ja -90 luvulta oleva jenkki foorti ilman lämmitystä on hörähtänyt käyntiin...

e: itärajalla kun olet niin tuossa on ehkä lähellä oleva: Jeep Grand Cherokee Maastoauto 1995 - Vaihtoauto - Nettiauto
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom