Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos eroa on tuon 3l/100, niin keskimääräisellä ajomäärällä diiseli säästää tonnin verran vuodessa. Mitäs noissa on diiselivero nykyään?
Lähinnä diiselin puolesta puhuu ronskimpi alavääntö jolloin normiajaminen on mukavampaa, mutta bensaturbotkin alkaa olla nykyään aika samoissa sen suhteen.
On tullut ajettua samaa maasturia bensana ja dieselinä ja kyllä tehot ovat bensakoneelle komeampia paperilla mutta niin vaan diesel pesee miellyttävyydessä ohitus tilanteessa tai kolmen tonnin kärry perässä.
Jos bensa olisi jotenkin ylivoimainen raskas kalustolle niin eiköhän nuo rekatkin olisi bensa vehkeitä.
Ero on aivan naurettava noissa, pari sataa euroa vuodessa, jolla ei ole mitään merkitystä. Päästövero 3.6 litraisessa bensa Touaregissa oli vähän alle 500 euroa vuodessa. Noista päästöistä ei todellakaan ole kiinni ihmisillä ja jos on parista satasesta kiinni, niin pare jättää koko auton ostaminen.Suomessa tosiaan tuo päästöihin perustuva verotus sanelee sen, että isoja bensakoneita ei montaa vuodessa meillä myydä.
Ripee luultavasti tarkoitti autoveroa, ei ajoneuvoveroa.Ero on aivan naurettava noissa, pari sataa euroa vuodessa, jolla ei ole mitään merkitystä. Päästövero 3.6 litraisessa bensa Touaregissa oli vähän alle 500 euroa vuodessa. Noista päästöistä ei todellakaan ole kiinni ihmisillä ja jos on parista satasesta kiinni, niin pare jättää koko auton ostaminen.
Vaihteeksi väännetään diesel vs bensa...
Tuo on minusta kyllä hieman pelottavaa, seuravaaksi autoksi olenkin suunnitellut jotain 60-luvun jenkkiä niin ei tarvi pähkäillä liian hienon tekniikan kanssaOnneksi kohta saadaan Apple, Android ja Windows pohjaisia autoja niin päästään bensa/diesel väännöstä seuraavalle levelille :D
Käsittääkseni esim Volvon nettiyhteydellä oleva Sensus järjestelmä on Antero pohjainen:jahas:Onneksi kohta saadaan Apple, Android ja Windows pohjaisia autoja niin päästään bensa/diesel väännöstä seuraavalle levelille :D
Mä en edelleenkään tajua tota diesel-villitystä. Autoista 90% on diisseleitä.
Uuteen XC90 on Applen käyttis tulossa.
Miksi ei olisi? Mitä tekee jollain katumaasturilla pienellä bensakoneella? Ei mitään. Dieselillä sentään jotain ja kulutuskin on paljon pienempi. Itse en edes harkitse jotain laiskaa bensakonetta painavaan katumaasturiin. Näyttää ne kuitenkin joillekkin kelpaavan.. Ei nuilla ainakaan mitään vedetä tai ajella huonoja paikkoja. Tietysti jos rahaa olisi niin iso bensakone olisi toinen vaihtoehto, mutta sitten olisi kyllä iso dieselkin ja se varmaan vielä parempi.
Ei ole. Eiköhän se ole joku linux-pohjainen edelleen mutta siihen saa striimattua kuvan iPhonesta. "Yhteys perustuu H.264-videosyöttöön, joka palauttaa käyttäjän komennot kosketusnäytöltä."
Koska dieselvero? Q7:n verorasite on tonnin luokkaa vaikka auto seisoisi tallissa joten jätin ostamatta...tosin menin pöhkö ostamaan biokaasuauton, jonka rasite 1,3x bensa-autoon, vittu mikä maa...
Jos oikeasti tarvii citymaasturia niin ei paljon muita vaihtoehtoja ole kuin diesel. Ne jotka ajaa bensalla pärjäävät varmasti farmarilla aivan yhtä hyvin ja on vielä pienempi kulutus. Itsellä melko pitkä työmatka ja harrastukset liittyy kaikenlaiseen eräilyyn niin pitää jonkinlainen kompromissi olla autokin. Tuolla crv:llä on aika halpa ajaa ja pääsee sellaisiin paikkoihin mihin henkilöautolla ei pääse eikä tarvi hiekkateillä jokaista korkeampaa kiveä kiertää. Bensaversiossa niin huono alavääntö ettei se toimi huonolla tiellä tai venerampeilla oikein mitenkään.
Chevrolet Suburban Custom Deluxe Maastoauto 1979 - Vaihtoauto - NettiautoLaitetaan nyt tänne. Tartteis talvi-/mökkiauton. Kulutuksella ei ole juurikaan väliä, mutta kunnon neliveto pitää olla ja maavaraa reilusti. Peräkoukku ehdoton ja neljä ihmistä pitää mahtua kyytiin.
Halpa sen pitäisi olla, alle 5000 euroa.
Erityisplussaa jos ois yli 100 litran tankki kun tosta rajan takaa saa bensaa 0,6-0,7e/L.
Laitetaan nyt tänne. Tartteis talvi-/mökkiauton. Kulutuksella ei ole juurikaan väliä, mutta kunnon neliveto pitää olla ja maavaraa reilusti. Peräkoukku ehdoton ja neljä ihmistä pitää mahtua kyytiin.
Halpa sen pitäisi olla, alle 5000 euroa.
Erityisplussaa jos ois yli 100 litran tankki kun tosta rajan takaa saa bensaa 0,6-0,7e/L.
Laitetaan nyt tänne. Tartteis talvi-/mökkiauton. Kulutuksella ei ole juurikaan väliä, mutta kunnon neliveto pitää olla ja maavaraa reilusti. Peräkoukku ehdoton ja neljä ihmistä pitää mahtua kyytiin.
Halpa sen pitäisi olla, alle 5000 euroa.
Erityisplussaa jos ois yli 100 litran tankki kun tosta rajan takaa saa bensaa 0,6-0,7e/L.