Katumaasturit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Macan S ajeli eilen ohitte, aika helvetin makee on.

macan.webp

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Onko se Sportage mistään kotosin? Liikenteessä niitä näkee ja hyvän näkönen kulkine. Hintakin ihan kohdillaan tuollaisesta pikkumaasturista. Vai pitäiskö lähteä turvalliselle Ocu linjalle eikä poiketa VAG-maailmasta mihinkään.

Mikään ei ole urpompaa kuin tuomita jotain automerkkiä huonoksi. Semmoista autoa ei olekaan, jossa ei olisi jotain vikaa joskus. Vammaisin mitä ikinä olen missään nähnyt, on joka vitun urvelon laittama kysymys "oon ostamassa sitä ja tätä autoa, mitäs merkkivikoja siinä on?". Vitun perseaukinen, älä osta autoa jos luulet saavasi auton, jossa ei ole vikaa koskaan.

Kummalle Mike kommentoi, mulle vai M_atti:lle..

Noh anyways M_atti:lle. Kyllä se VAG on OMIEN KOKEMUKSIENI MUKAAN ollut ihan hyvä ja turvallinen tie tähän asti. Jos kommentissa oli ironiaa niin se ei tänään valitettavasti osunut, oon niin vitun väsynyt.

Mikään ei ole urpompaa kuin tuomita jotain automerkkiä huonoksi. Semmoista autoa ei olekaan, jossa ei olisi jotain vikaa joskus. Vammaisin mitä ikinä olen missään nähnyt, on joka vitun urvelon laittama kysymys "oon ostamassa sitä ja tätä autoa, mitäs merkkivikoja siinä on?". Vitun perseaukinen, älä osta autoa jos luulet saavasi auton, jossa ei ole vikaa koskaan.

Kyyl mun mielestä on vitun paljon urpompaa ostaa auto ilman mitään tietoa siitä, Ja kyllä nykyään voi tuomita aika montakin autoa helvetin huonoksi just näiden tyyppivikojen takia. Enkä mä usko että ketään hirveästi pikkuviat 100€-400€ nappaa mutta kun monilla merkeillä tuppaa olemaan noita tyyppivikoja joiden korjaaminen maksaakin 3kk nettoliksan. Ja siinä vaiheessa kun joutuu perseaukisena ostamaan 10k€ auton luultavasti kannattaa ottaa selvää asioista ettei vaan käy niin että korjauskulut ylittävät auton arvon.

Kummalle Mike kommentoi, mulle vai M_atti:lle..

Noh anyways M_atti:lle. Kyllä se VAG on OMIEN KOKEMUKSIENI MUKAAN ollut ihan hyvä ja turvallinen tie tähän asti. Jos kommentissa oli ironiaa niin se ei tänään valitettavasti osunut, oon niin vitun väsynyt.

Vagilla mäki ajelen ilman ongelmia, noi nyt oli vain malliesimerkkejä millaisia vastauksia olis saattanu olla luvassa :)

Eihän tossa nyt ole mitään typerää, jos on katsomassa jotain tiettyä autoa ja haluaa tietää ko. auton tyyppiviat, että osaa katsella sellaista, jossa ko. viat on mahdollisesti jo korjattu? Voi sanoa, että lähes jokaisessa autossa on näitä tyyppivikoja, osa kalliita, joten on minusta ihan fiksua tiedustella ja etsiä korjattua yksilöä.

Se on sitten eri juttu, jos yrittää löytää sen "vähävikaisimman auton", koska autot on yksilöjä.

Edit:

Kyyl mun mielestä on vitun paljon urpompaa ostaa auto ilman mitään tietoa siitä, Ja kyllä nykyään voi tuomita aika montakin autoa helvetin huonoksi just näiden tyyppivikojen takia. Enkä mä usko että ketään hirveästi pikkuviat 100€-400€ nappaa mutta kun monilla merkeillä tuppaa olemaan noita tyyppivikoja joiden korjaaminen maksaakin 3kk nettoliksan. Ja siinä vaiheessa kun joutuu perseaukisena ostamaan 10k€ auton luultavasti kannattaa ottaa selvää asioista ettei vaan käy niin että korjauskulut ylittävät auton arvon.

Juurikin näin

Se on ihan sama minkä merkin aikoo ostaa, niin jollain ja sen tutulla on siitä lauennut sitä ja tätä ja merkki on paska. Joten aivan vitun turhaa lässytystä. Land Roverissa laukee kaikki, mulla ei lauennut. Touaregissa menee kaikki paskaksi, ei mulla. Hondassa menee kaikki vituiksi, ei mulla. Turhinta hommaa ikinä. Se on niin autokohtaista, että noilla teidän merkkivikalistoilla voi heittää laaman persettä. Te ette voi ikinä ostaa autoa jos kyttäätte jotain vikoja. NIISSÄ KAIKISSA ON JOTAIN VIKAA, onko se niin helvetin vaikee käsittää?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
NIISSÄ KAIKISSA ON JOTAIN VIKAA, onko se niin helvetin vaikee käsittää?

Kyllä, juurikin näin. Mutta taisi kuitenkin olla kyse siitä, että näillä vioilla on monenlaista hintaa. Kaksi identtistä autoa, toinen esim vm2010 ja toinen vm2011. Toisesta autosta menee joka vuosi 20€/kpl maksava nivel joka lähinnä vituttaa aina vaihtaa ja toisesta 2v välein 5000€ maksava vaihdelaatikko. Kumman vuosimallin ostaisit? Henkilökohtaisesti ottaisin sen vuosimallin jossa joutuu niveliä jumppaamaan ja mielestäni aiheellista kysyä jos joku sattuu tämmöisen asian tietämään.

Lopuksi väitän että suurin osa näistäkin vioista on vältettävissä, jos vain viitsii sitä kärryään huoltaa ajallaan ja hiukan miettii että kuinka sillä ylipäätänsä ajaa.

Se on kattokaas niin, että kun läskit akat kaahaa sillä ukon shitymaasturilla pitkin kanttareita ja jurnuttaa ykkösellä sataseen (vaikka ois automaat) tai kutosella 20 kymppiä, niin paskaks se auto menee. Sitten pitää ulista netissä niistä "merkkivioista", kun ei uskalla kotona mitään sanoa, ettei jää pillutta. ;)

Itellä ei oo ollu, enkä oo kuullu mitään, että ois noita ihme vikoja mitä "pitäisi" olla. Eipä näy. Huollattaa autoa ja ajelee rauhakseen niin aikalailla kestää kaarat. :)

Se on ihan sama minkä merkin aikoo ostaa, niin jollain ja sen tutulla on siitä lauennut sitä ja tätä ja merkki on paska. Joten aivan vitun turhaa lässytystä. Land Roverissa laukee kaikki, mulla ei lauennut. Touaregissa menee kaikki paskaksi, ei mulla. Hondassa menee kaikki vituiksi, ei mulla. Turhinta hommaa ikinä. Se on niin autokohtaista, että noilla teidän merkkivikalistoilla voi heittää laaman persettä. Te ette voi ikinä ostaa autoa jos kyttäätte jotain vikoja. NIISSÄ KAIKISSA ON JOTAIN VIKAA, onko se niin helvetin vaikee käsittää?

Kyllä esson baari juttuja riittää ja ne kannattaakin jättää usein omaan arvoonsa. MUTTA sitten on myös mahdollista selvitellä autotyypin tyyppivikoja huollosta, netistä löytyy tyyppiviat ja miten nämä on hoidettu ja paljonko kustantaa.
Bonuksena kun vähän jaksa nähdä vaivaa niin huomaa että monet näistä ongelmista ovat ennalta ehkäistävissä mm VAG tasapainoakseli ongelmat bmw läpät ymym.

Mainittakoon nyt vielä esimerkkinä 2.0tdi VAG suuttimet 170hp koneista ne menee väistämättä vaihtoon 2.0tdi 140hp kestävät todnäk kauemmin kuin auto jollekkin saattaa merkitä esim tuo asia niin paljon että päätyy tähän 140hp koneeseen..

Mutta urpoahan se tietty on, fiksumpi vaihtoehto on ostaa sika säkissä ja luottaa vaan tuuriin.

edit. Ja just niinkuin Reivi tossa kirjoittelikin niiin tyyppivikoja on aina, eroina vaan on kustannukset joku Boran tyyppivika että polttimoita palaa ei tunnu juurikaan samalta kuin Vag,in tietyissä koneissa olevie suuttimien palaminen.

Zone-sarja -42%
Okei, oon ostamassa seuraavaksi joko Hybrid Touareggia tai Porsche Macania. Antakaas palaa kaikki vitun typerät listat tyyppivioista. Sit mä luen sitä kuin piru raamattua enkä osta kun Corollan korjaaminen on halvempaa. NE ON YKSILÖITÄ JOKAINEN AUTO.

Tossa Audissa 170hp suuttimet poksahtaa 150 tonnin kohdalla ja 140hp versiossa 170 tonnin kohdalla, mitä vitun välii? Mä etin teille 140hp Audin, josta on lauennut kaikki alle 50 tonnin.

Kaikissa tuotteissa joissa on tekniikkaa enemmän kuin sinkkiämpärissä on myös vikoja. Se ei silti tarkoita sitä että kaikissa olisi samanverran tai samankokoisia vikoja. Ranskalaiset ja italialaiset autot tuntuvat joka vuosi pitävän pohjasijoituksia katsastustilastoissa suurimmilla hylkyprosenteilla. Voihan sitä mennä "kannettavat tietokoneet"-threadiin ketjuunkiin huutelemaan että "kaikissa niissä on vikoja" ja valita omansa kolikkoa heittämällä.

Okei, oon ostamassa seuraavaksi joko Hybrid Touareggia tai Porsche Macania. Antakaas palaa kaikki vitun typerät listat tyyppivioista. Sit mä luen sitä kuin piru raamattua enkä osta kun Corollan korjaaminen on halvempaa. NE ON YKSILÖITÄ JOKAINEN AUTO.

Macan on niin uusi ettei siitä vikalistoja ole, mutta Porsche on varma valinta jos haluat luotettavan ja muutenkin hele-vetin hyvän auton. :thumbs:

Autoissa suurin vaikuttaja on oma ajotapa ja säännöllinen huoltaminen ja sitten loput menee tuurilla. Vaikka uuden kaupasta hakisi, niin ei voi tietää milloin siitä laukee jotain vai laukeeko koskaan. Jos huoltojen hintoja katsoo, niin pare olla ostamatta mitään autoa, koska siitä vikavarmasta Kiasta voi hajota koko moottori yhtäkkiä ja hintaa 10 tonnia.

Onko se Sportage mistään kotosin? Liikenteessä niitä näkee ja hyvän näkönen kulkine. Hintakin ihan kohdillaan tuollaisesta pikkumaasturista. Vai pitäiskö lähteä turvalliselle Ocu linjalle eikä poiketa VAG-maailmasta mihinkään.
Kai se on ihan ok. Hyundai ix35 toinen. Takuut hyvät.

Faija ajoi tuommoisella 100tkm asti ilman mitään ongelmia. Diesel-automaatti-neliveto, tyytyväinen oli. Sähköisen ohjaustehostimen tuntuma on maantieajossa hieman jännä, mutta siihenkin tottuu. Lumella sai menemään kivasti sladissa. Kovin pienellä kulutuksella tuo ei mennyt, momentinmuunninlaatikolla tietysti osansa..

edit: vaihtoi autoa "huvin vuoksi" ei tullut ongelmia tuon kanssa..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom