Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Istuin tovi sitten kaverin Subaru Foresterin kyydissä ja kylläpä jäi positiivinen vaikutelma. Kyllähän tuonne mahtuisi perhe ja tarvikkeet hyvin kyytiin. Dieselkoneessa tuntui olevan vääntöä ja metelikään ei sisälle asti vaivannut. 80 000km oli mittarissa ja mitään ongelmia ei ollut toistaiseksi esiintynyt. Kulutus oli maltillinen 7l luokkaa.

Parkkipaikalla sitten vieressä oli Toyotan RAV4. Lienevät aika saman kokoisia ainakin ulkoa vertaillen. Onhan näitä. Fordin Kuga on ihan mielenkiintoinen, mutta hinnan puolesta Foresterista ja RAV4:sta löytyisi 25000€ hujakoilla sopiva käytetty menopeli.

Farmareitakin tuossa katselin ja jos sille linjalle päädyn on vaihtoehdot aika pitkälti.. octavia. Yetin takatilat olivat suhteellisen olemattomat lastenvaunuja ajatellen, mutta ei kyseessä kyllä olekaan mikään farmari.

Pitää pähkäillä ja käydä koejamassa.

Forester tilava? WTF? Kerran olen istunut kyydissä ja tunkemalla piti tunkea takapenkille 3kpl noin 90kg jätkää ja ei ovia meinannu saada kiinni. Lisäksi Foresterissa oli pikasilmäyksellä ihan pirun pieni takakontti, korkeutta on mutta pituussuunnassa ei tilaa juuri ole. Osta mieluummin Outback jos Subarun meinaat hankkia, siinä on mun mielestä enemmän tilaa. Subarut on kestäviä autoja, mutta ihan vitun rumia. ;)
 
Ei, kyllä musta on todella urpoa miettiä vain vikoja kun autoa ostaa. Semmoista autoa kun ei olekaan, jossa ei ole jotain vikaa. Ja se, että jossain vikalistassa on joku vika, ei meinaa hevonvittua että se omassa sitten menisi ikinä.

Ei kai kukaan VAIN vikoja mieti mutta kyllä ne on hyvä pitää mielessä kun sitä autoa valitsee.

Kyllä katsastusten vikatilastoja, korjaamoiden listoja ja esimerkiksi julkisia takaisinkutsuja ja sitten hiljaisuudessa (jos osaa pyytää) hoidettavia takuuvikoja on toisissa autoissa enemmän kuin toisissa. Nämä ovat niitä tyyppivikoja. Ja nimenomaan niin että vikojen hinnoissa on paljonkin eroja. Kaikissahan jotain on muttei kalliita autosta toiseen toistuvia remontteja sillä voi perustella.

Otetaan esimerkkinä uutena ostettu Jeep Patriot. Mitä niin erikoista ajotapaa voi harrastaa että 3000 euroa maksanut alustaremppa voidaan perustella muutaman vuoden ikäisenä. Ajaja 60+ mies, ajot kaupunkia sekä mökille ja takaisin.


Jos on sen verran rahaa ettei tuollaiset omassa taloudessa tunnu niin sitten voi miettiä antaako niille mitään painoarvoa mutta valtaosa joutuu kyllä tällaisia miettimään. Mulla ei ainakaan oo niin paljoa rahaa että voisin ajaa uudehkoilla saksalaisilla premium-autoilla joihin tehdään tonnitolkulla remppaa sen LISÄKSI että arvosta haihtuu vähintään 500€ joka kuukausi.



Mitä tulee ketjun otsikkoon niin ostin itelleni X-Trail GT:n, saapuu heinäkuussa. Saapa nähdä minkälainen vehje on katumaasturi vajaa 300 hevosvoimaisella bensaturbolla.
 
Ei kai kukaan VAIN vikoja mieti mutta kyllä ne on hyvä pitää mielessä kun sitä autoa valitsee.

Kyllä katsastusten vikatilastoja, korjaamoiden listoja ja esimerkiksi julkisia takaisinkutsuja ja sitten hiljaisuudessa (jos osaa pyytää) hoidettavia takuuvikoja on toisissa autoissa enemmän kuin toisissa. Nämä ovat niitä tyyppivikoja. Ja nimenomaan niin että vikojen hinnoissa on paljonkin eroja. Kaikissahan jotain on muttei kalliita autosta toiseen toistuvia remontteja sillä voi perustella.

Otetaan esimerkkinä uutena ostettu Jeep Patriot. Mitä niin erikoista ajotapaa voi harrastaa että 3000 euroa maksanut alustaremppa voidaan perustella muutaman vuoden ikäisenä. Ajaja 60+ mies, ajot kaupunkia sekä mökille ja takaisin.


Jos on sen verran rahaa ettei tuollaiset omassa taloudessa tunnu niin sitten voi miettiä antaako niille mitään painoarvoa mutta valtaosa joutuu kyllä tällaisia miettimään. Mulla ei ainakaan oo niin paljoa rahaa että voisin ajaa uudehkoilla saksalaisilla premium-autoilla joihin tehdään tonnitolkulla remppaa sen LISÄKSI että arvosta haihtuu vähintään 500€ joka kuukausi.



Mitä tulee ketjun otsikkoon niin ostin itelleni X-Trail GT:n, saapuu heinäkuussa. Saapa nähdä minkälainen vehje on katumaasturi vajaa 300 hevosvoimaisella bensaturbolla.
Ilmeisestin on Japanin tuonti, jos Nissanista puhutaan?
 
Mitä tulee ketjun otsikkoon niin ostin itelleni X-Trail GT:n, saapuu heinäkuussa. Saapa nähdä minkälainen vehje on katumaasturi vajaa 300 hevosvoimaisella bensaturbolla.

Kai sitä voi 280 kutsua vajaa 300 heppaseksi. No vajaa 300 se on 260:kin millä nyt ajelen ja kaikkeen tottuu.
 
No ei se subaru ulkonäöllisesti mikään ihanneauto ole kyllä minullekaan (->hieman ruma), mutta potentiaalinen vaihtoehto hinnan ja ominaisuuksien puolesta. Jos rahaa olisi loputtomasti, valitsisin ulkonäön perusteella auton ja vaihtaisin tarvittaessa pois jos paska/tai siltä tuntuu. Todellisuus on toinen, ei ole ylimääräistä rahaa ja hankintapäätös pitää olla tarkasti itselle perusteltu. Ei tosiaan itsellä toimi mikään "ostan sen enempää perehtymättä" tyyppinen ratkaisu. Mahtui muuten sinne Yetiinkin ne lastenvaunut vaikka aluksi epäilin. Eli Yeti -citymaasturi on sittenkin yhtenä vaihtoehtona mukana.
 
Kai sitä voi 280 kutsua vajaa 300 heppaseksi. No vajaa 300 se on 260:kin millä nyt ajelen ja kaikkeen tottuu.

280hv joo.. Kai se olisi pitänyt kirjoittaa tarkemmin. Tarkoitin lähinnä sitä että hauska nähdä miltä tuntuu tuollainen kone tuollaisessa kopassa. Yleensähän näiden moottorit on varsin eriluonteisia.

Japanin tuontivehje on tosiaan kyseessä. Mennee myyntiin aika nopeasti. En usko että on ihan mun auto mutta pakko oli kokeilla.
 
Kaikissa Audeissa on tuollainen aika tunnoton ohjaus.

Huomannut saman. Erikoista. Ei ymmarra, mutta tottakai siihen on syynsa. Suuri massa varmaan sitten tykkaa kaannella rattia, joka on kevyt ja josta kaikki tuntuma puuttuu... Kaverin vaimo taalla USA:ssa osti uuden Q5:n pari vuotta sitten ja totesi, kun valitin auton "huonoa" ohjausta, etta ohjaus oli juuri se syy miksi hanen vaimonsa tykastyi ko malliin :)
 

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Tuollainen "Jenkki" olisi tulossa meidänkin markkinoille. Ei yhtään paha:jahas:
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/...oppaan-paivitetty-266-klo-0729-dieselmoottori
15FordEdge-Sport_01_HR-md.jpg
 
Onko tuo 90% faktaa:wtf:
No heittona, mut ei varmaan kovinkaan kaukana. Maastureissa linjoissa aina suurin osa on diisseleitä ja joka mallista 1 bensakone. Sit hyvin usein se bensakone on se kaikista tehokkain, komein ja mahtavin ja maksaa toki lähes tuplat mitä alkaen malli diisselillä. Ihmiset ikäänkuin pakotetaan ostaan noita raksuttimia. Koittakaapa etsiä vaikka Touareg bensana, tai Land Roverin mallistosta bensakoneet.
 
No heittona, mut ei varmaan kovinkaan kaukana. Maastureissa linjoissa aina suurin osa on diisseleitä ja joka mallista 1 bensakone. Sit hyvin usein se bensakone on se kaikista tehokkain, komein ja mahtavin ja maksaa toki lähes tuplat mitä alkaen malli diisselillä. Ihmiset ikäänkuin pakotetaan ostaan noita raksuttimia. Koittakaapa etsiä vaikka Touareg bensana, tai Land Roverin mallistosta bensakoneet.
Suomessa tosiaan tuo päästöihin perustuva verotus sanelee sen, että isoja bensakoneita ei montaa vuodessa meillä myydä.
Tosin taitaa olla maailmalla sama meininki, että rikkaat saa päästellä vaikka freonia taivaalle, kun vaan on siihen varaa:D
 
Toiset tykkää äidistä, toiset tyttärestä. Kyllä minä ottraisin maasturin ehdottomasti dieselkoneella, koska jos sillä pitää jotain muuta tehdä, kuin mulkkua jatkaa Helsingin keskustassa, niin dieselistä on silloin hötyäkin.
 
Mä en edelleenkään tajua tota diesel-villitystä. Autoista 90% on diisseleitä.

Imo diesel on mukavampi käyttää ja halvempi pitää. Jos vertaa vaikka nykyistä kulkinetta edelliseen saman kokoluokan autoon niin polttoaineen kulutus ero on n 3l/100km tehoa on suunnilleen samat. Ja kulutusero vaan kasvaa ja kasvaa kun perään isketään vaikkapa venetraileri.
 
Imo diesel on mukavampi käyttää ja halvempi pitää. Jos vertaa vaikka nykyistä kulkinetta edelliseen saman kokoluokan autoon niin polttoaineen kulutus ero on n 3l/100km tehoa on suunnilleen samat. Ja kulutusero vaan kasvaa ja kasvaa kun perään isketään vaikkapa venetraileri.

Jos eroa on tuon 3l/100, niin keskimääräisellä ajomäärällä diiseli säästää tonnin verran vuodessa. Mitäs noissa on diiselivero nykyään?
Lähinnä diiselin puolesta puhuu ronskimpi alavääntö jolloin normiajaminen on mukavampaa, mutta bensaturbotkin alkaa olla nykyään aika samoissa sen suhteen.
 
On tullut ajettua samaa maasturia bensana ja dieselinä ja kyllä tehot ovat bensakoneelle komeampia paperilla mutta niin vaan diesel pesee miellyttävyydessä ohitus tilanteessa tai kolmen tonnin kärry perässä.

Jos bensa olisi jotenkin ylivoimainen raskas kalustolle niin eiköhän nuo rekatkin olisi bensa vehkeitä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom