Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kuten sanoin jo taannoin, mua kiinnostas Subaru Outback 2.5i CVT. Eli Katumaasturin maavaralla oleva farmari jossa neliveto, bensakone ja automaattiloota. Harmi kun noiden hintalaput alkaa vielä nelosella.
 
Mutta voi video, kun noi Subarun 2.5litraset bensavaparit on väsyneitä nykymittapuun mukaan. Vissiin viimein alkaa jo pukkaamaan Subarullakin tännekin markkinoille 2litrasta turboa. Sellaisen voisi jo hankkiakin.
Parashan oli ainakin Foresteriin ennen saatavilla ollut 2,5litrainen turbo, siis jos tykimpää toivoi. Se ei vain sittemmin selvittänyt jotain euronormeja eikä sillä koneella enää saanut täällä myydä viime vuosina.
 
En, Huppe soittaa aina mulle ja kertoo mitä täällä kirjoitetaan. Tykkään kyllä katsella kuvia.

Hupen vaimolla on tosi kiva ääni. Pyydä että huppe lähettää sen vaimon lukemat popcastit katumaasturiketjusta suoraan sulle niin ei tarvitse kuunnella Hupen toisenkäden tietoa ketjusta.
 
Kuten sanoin jo taannoin, mua kiinnostas Subaru Outback 2.5i CVT. Eli Katumaasturin maavaralla oleva farmari jossa neliveto, bensakone ja automaattiloota. Harmi kun noiden hintalaput alkaa vielä nelosella.

Kävin ajamassa aikanaan tuon, ja ei kyllä tullut minkäänlaisia ostamishaluja. Ei siinä, etenee varmasti siinä missä citymaasturitkin, mutta muuta positiivista onkin vaikeaa keksiä. No, ei sentään sisällä ihan niin paha ämpärimuovitunnelma kuten vaikkapa Forresterissa.

Onkohan noissa vielä nykyäänkin 15tkm huoltoväli..?
 
Kävin ajamassa aikanaan tuon, ja ei kyllä tullut minkäänlaisia ostamishaluja. Ei siinä, etenee varmasti siinä missä citymaasturitkin, mutta muuta positiivista onkin vaikeaa keksiä. No, ei sentään sisällä ihan niin paha ämpärimuovitunnelma kuten vaikkapa Forresterissa.

Onkohan noissa vielä nykyäänkin 15tkm huoltoväli..?

Ai, minä kuvittelin tuota jotenkin hyväksi. Subaru kiinnostais nelivetonsa puolesta mutta niillä on vähän nihkeesti semmosia autoja joilla ilkee ajaa. Outbackikin on kyllä tosi ruma.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Outback 3.6:n olis kyllä kiva päästä kokeilemaan, mutta taloudellisesti olisi aika katastrofi ostaa yli 70 000 e, Subaru, Vaimo varmaan kiittelis viisaasta valinnasta kun 2 vuodessa sulais vähintään 50 % hinnasta, saattais joutua olemaan hetken jopa ilman :)
 
Outback 3.6:n olis kyllä kiva päästä kokeilemaan, mutta taloudellisesti olisi aika katastrofi ostaa yli 70 000 e, Subaru, Vaimo varmaan kiittelis viisaasta valinnasta kun 2 vuodessa sulais vähintään 50 % hinnasta, saattais joutua olemaan hetken jopa ilman :)

Ostaa sen 2v vanhan, niin hinnan sulaminen ei seuraavana 2-3v aikana aivan niin rajua ole.

35k€ pintaan sais A6 3.0TDI Allroadin, 150tkm ajetun kaikilla herkuilla vm. 07-08, siinä ois autoa kyllä hivenen yli tuoreemmankin Subarun...
 
Outback 3.6:n olis kyllä kiva päästä kokeilemaan, mutta taloudellisesti olisi aika katastrofi ostaa yli 70 000 e, Subaru, Vaimo varmaan kiittelis viisaasta valinnasta kun 2 vuodessa sulais vähintään 50 % hinnasta, saattais joutua olemaan hetken jopa ilman :)

Mun mitsussa suli jotain 17-18ke parissa vuodessa. Ostinkin onneksi 2v vanhana :D

Eiköhän toi iso diisseli ole verkonpaino jo nyt. Eihän noita kukaan tahdo. Pakko ajaa (tyytyväisenä) ite ;)
Tietty jos joku haluais vaihtaa GT-luokan coupeen joka on alle 6sek niin pistää privaa.
 
Täällä pakkiksen käyttäjäkunnassa tuntuu olevan melkoisen raharikkaita tai velkaantumisintoisia miehiä, etenkin autoista ja sijoittamisista keskustelemassa.

Voiko joku valottaa mikä järki voi olla siinä että laittaa esim. 70 tonnia velkarahaa (kaipa se on maksuaikana yli satatonnia kun superkaskot yms. kulut lisää maksuajalle) automobiiliin, kulkupeliin eli siirtymäajoneuvoon.
Toinen yhtä jännä juttu on se, miten kukaan näkee järkeväksi maksaa esim. muutaman ominaisuuden ja "nollat mittarissa" autosta tollaisia summia, kun joku toinen vastaava auto voisi irrota vaikkapa 1/4 osa hintaan ja VAIKKA sitä joutuukin huoltamaan nopeammin kuin uutta, niin ei se auto koko käyttöikäkaarensa aikana tule maksamaan puoliakaan tuollaisen "pränikän" hinnasta.

Rahaahan voi heittää kaivoon monella tapaa, autoon "sijoittaminen" on aina satasalettiin tappio ja mitä enemmän siihen laittaa sitä enemmän menee massii kaivoon.
Itselläni on alle 4tonnia maksanut 2000 luvun puolelta oleva urheiluauto, ja vastaavalla varustelulla/tekniikalla/tehoilla/kilometreillä varustetut autot maksavat sellaista 10-15 tonnia. On paljon kivempi maksella vain osakaskoa autosta jonka mälläämällä ei menetä senkään vertaa kuin täyskasko maksaisi parissa mälläämättömässä vuodessa.

Ja en mäkään niin köyhä ole, etteikö voisi tosta kaivaa jemmasta kuusnumeroista setelinippua ja suksia autokaupoille ilman velkavekseleitä.. mut kun auto on vain auto niin miten perustelisin itselleni tälläisen hukka hankinnan?
 
Toi autojen arvonaleneminen on sairasta, vaikka kuin yrittää, niin ei osaa asennoitua siihen niin, että autot ovat vain ns. vuokralla ja kaikki rahat mitä niihin laittaa, menee sinne ja se niistä rahoista.

- - - Updated - - -

Ja en mäkään niin köyhä ole, etteikö voisi tosta kaivaa jemmasta kuusnumeroista setelinippua ja suksia autokaupoille ilman velkavekseleitä.. mut kun auto on vain auto niin miten perustelisin itselleni tälläisen hukka hankinnan?
Toki tossa kannattaa sitten muistaa se, että suurimmassa osassa tapauksista se 6-numeroinen summa on siellä jemmassa edelleen kun kuolet, silloin se on yhtälailla hukkaan heitettyä rahaa. Jos sitä ei kuluta mihinkään muuhun, niin se on arvotonta ja sen eteen on tehty täysin turhaa duunia. Itellä nyt sentään vaikuttaa verotukseen auto vähennyksien osalta, mutta silti vituttaa joka kerta kun vaihtaa ja kuulee mitä edellisestä saa vaihdossa.
 
Joo, kyllä palaa rahaa tuossa arvon alenemisessa. Itse ostin viime vuonna uuden RAV4 ja annoin E -mesen vaihdossa. Tuo mese oli ihan perseestä, kun ei aina lähtenyt käyntiin ja toimintavarmuuskin muutenkin oli kouluarvosanalla 6 pintaan. Työajoja on sen verran, että osarit saan maksettua kilometrikorvauksilla ja päivärahoilla. Pakko on vaan olla varma auto ja neliveto sekä normaalia korkeampi maavara sitten vapaa-ajalle ja harrastuksiin on plussaa. Tässä vaiheessa ostokseen erittäin tyytyväinen, hinnan alennus sitten vituttaakin vasta, kun auton vaihtaa.
 
Sattumalta sain kokeiltavaksi tutun Outback 3.6:n, vanhaan Forresteriin verratttuna auto oli toki hienostuneempi kaikin puolin, mutta ei mun mielestä mitenkään oikeuta yli 70000 e hintalappua, jätti aika mauttoman vaikutelman myös moottorin osalta, kyllä vanha Forrester turbo kunnon 15 l/100 km hörppivällä moottorilla on enemmän ajajan auto.

Neliveto ilman esp:tä ajettaessa kyllä jakoi voimaa loogisesti ja nelipyöräsladissa oli sitä helppo viedä, harmi vaan että silloinkaan ESP ei malttanut joissain tilanteissa olla puuttumatta kulkuun, mutta massa tekee tehtävänsä ja niin sladeista tahtoi tulla liiankin suuria, eikä auton vauhdikkaasti viemisestä mutkatiellä oikeen tuu mitään, toki kitkarenkaatkin voi olla osasyynä, muttei kokonaan, pakko kuitenkin todeta että lievä pettymys itselle.
 
Voiko joku valottaa mikä järki voi olla siinä että laittaa esim. 70 tonnia velkarahaa (kaipa se on maksuaikana yli satatonnia kun superkaskot yms. kulut lisää maksuajalle) automobiiliin, kulkupeliin eli siirtymäajoneuvoon.

Mä en näe mitään järkeä ostaa uutta autoa, jollei se tule työkäyttöön.
Kuitenkaan en halua sillä 10k€ hoppanalla ajella näitä kilometrejä, mitä ajan, joten on pakko tyytyä vanhempaan 'kalliiseen' kalustoon.
Käyttömukavuus esim. MB E-sarjassa on hivenen eri, kuin jossain Rellun Twingossa kun rullailee sen 45-50tkm vuodessa autolla.

Suorituskykyyn haluan investoida sen verran, ettei tarvi näissä jonoissa junnata.
Tämä ei tarkoita 6s 0-100 autoa, vaan sellaista millä pääsee kohtuullisen ripeästi 70-120km/h välin ohituksissa.
Lisäksi kulutus tulisi olla järkevällä tasolla, eikä missään 10l/100km huitteilla.
Siksi mulla on 270CDI, ei 200CDI vaikkakin se 1,5l/100km vähemmän kuluttaisikin.
Niin ja meinaan pysyä kohtuukokoisissa diiseleissä, tosin esim. omistamassani merkissä uudempi 220 kone on samoilla tehoilla, kuin tämä vanhempi 270.

4-veto on harkinnan alla, mutta tieto siitä mitä se maksaa hankittaessa ja mitä käytettäessä pistää vielä miettimään.
1. poikkeusta lukuunottamatta olen tuolla takavetoisellakin tullut hyvin toimeen.
Ja tämän 1 poikkeuksen ongelmat poisti AL-turva ja siihen kuuluva ilmainen hinauskalusto :D

Ps. enempi olin Mitsun Pajerolla kiinni, kuin mitä olen tällä takatuupparilla ollut
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom