Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kun tosiaan pakkislaiset tuntuvat olevan elämänsä menestyjiä ja massit kunnossa, niin tässä myös positiivisempi kokemus katumaastureista, toissa viikolla pääsin kokeilemaan uusinta Porsche Cayenne 3.0 dieseliä, verrattuna vanhaan Cayenneen, mikä ainakin omasta mielestä hävisi sisarautolleen Touaregille selvästi, ero oli kun yöllä ja päivällä.

Porcshen insinöörit oli kyllä tehneet hienoa työtä, ikinä en ole ajanut paremmalla katumaasturilla kun se, vaikka auto oli iso niin ajokokemus oli kyllä täysi 10, myös laadukkuuden tuntu heti ohjauspyörän taakse mentäessä on huippuluokkaa ja jättiharppaus edellisestä, ralliautoahan siitä ei saa, mutta jos vaan paalua löytyis, niin ei kyllä tarvis tippaakaan miettiä valintaa, se oli niin täysin ylivoimainen kaikkeen aikaisempaan verrattuna, ja olen kyllä päässyt vertaamaan aika monia saman luokan laitteita.
 
Ton porchen ostaminen yhtä tyhmää ku jonku susi ruman naisen kanssa seurustelu. Vaik ois kuin hyvää kyytii, mut jos ei saa mitään kiksei ulkonäöstä, ni nautinto pilalla.
 
Ton porchen ostaminen yhtä tyhmää ku jonku susi ruman naisen kanssa seurustelu. Vaik ois kuin hyvää kyytii, mut jos ei saa mitään kiksei ulkonäöstä, ni nautinto pilalla.

No makujahan on monia, eikä niistä kannata väitellä, mutta hyvä auto se on, tai ei se ole hyvä se on paras!
 
Kun tosiaan pakkislaiset tuntuvat olevan elämänsä menestyjiä ja massit kunnossa, niin tässä myös positiivisempi kokemus katumaastureista, toissa viikolla pääsin kokeilemaan uusinta Porsche Cayenne 3.0 dieseliä, verrattuna vanhaan Cayenneen, mikä ainakin omasta mielestä hävisi sisarautolleen Touaregille selvästi, ero oli kun yöllä ja päivällä.

Porcshen insinöörit oli kyllä tehneet hienoa työtä, ikinä en ole ajanut paremmalla katumaasturilla kun se, vaikka auto oli iso niin ajokokemus oli kyllä täysi 10, myös laadukkuuden tuntu heti ohjauspyörän taakse mentäessä on huippuluokkaa ja jättiharppaus edellisestä, ralliautoahan siitä ei saa, mutta jos vaan paalua löytyis, niin ei kyllä tarvis tippaakaan miettiä valintaa, se oli niin täysin ylivoimainen kaikkeen aikaisempaan verrattuna, ja olen kyllä päässyt vertaamaan aika monia saman luokan laitteita.

Meilläkin oli paremman puoliskon haaveissa ostaa tuollainen (vanhempi kylläkin), mutta kulutus vain tahtoo olla aika kova ja itseä "pelottaa" dieselin hinnannousu kun ei tosiaan tiedä kuinka korkealle se pompsahtaakaan laivaliikenteen päästörajoitusten tiukentuessa. Nyt haaveauto on vaihtunut täysin erilaiseen, Audin A5 (bensa)sportpackiin, sellaisia irtoaa jo vajaalla kolmellakympillä ja jos vähän vielä jaksaa odottaa niin 25000 tulee nopeasti vastaan. Eihän noita järjellä osteta..

steelpa-, meillä on suunnitelmissa ostaa hieman käytettyä laatuautoa pitoon, jos ei täältä tuo kunnon autoja takaisin tullessaan niin kauan menee että pääsemme uudestaan kiinni pari vuotta vanhoihin, velattomiin Audeihin Suomessa. Suomessa uuden ostaminen on varakkaiden puuhaa..
 
Ei tuo uusi Cayenne kuluta paljoa, yhdistetty 8,3 l, maantiellä n. 7,5-8 käytännön ajossa, vanha Cayenne kyllä vie dieselinäkin sen 10 l/sadalla.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Rahaahan voi heittää kaivoon monella tapaa, autoon "sijoittaminen" on aina satasalettiin tappio ja mitä enemmän siihen laittaa sitä enemmän menee massii kaivoon.
Itselläni on alle 4tonnia maksanut 2000 luvun puolelta oleva urheiluauto, ja vastaavalla varustelulla/tekniikalla/tehoilla/kilometreillä varustetut autot maksavat sellaista 10-15 tonnia. On paljon kivempi maksella vain osakaskoa autosta jonka mälläämällä ei menetä senkään vertaa kuin täyskasko maksaisi parissa mälläämättömässä vuodessa.

Totta, auton pitäminen maksaa aivan helvetisti. Jos yhtään rehellisesti laskee niin omatkin autot (Freelander2 + A-mersu) haukkaa joka kuukausi nelinumeroisen summan euroja, vaikka ei autolainaa olekkaan, eikä kumpaakaan ole edes uutena hommattu. (kun siis lasketaan arvonalenemat, käyttökulut, vakuutukset, huollot, yms.)

Täyskasko nyt ei sinällään kovin kallis ole, niihin kun saa aina sen 70% bonuksia.
 
Ja en mäkään niin köyhä ole, etteikö voisi tosta kaivaa jemmasta kuusnumeroista setelinippua ja suksia autokaupoille ilman velkavekseleitä

Pakko palata omaan tekstiini, millähän matikkapäällä mä kymppitonnista veistelin +satatonnisen :D Eli viisnumeroisesta nivaskasta oli kysymys ettei vaan kukaan vahingossa luulisi miksikään massipäälliköksi.

Mun auto maksoi 12 vuotta sitten +30 tonnia, mut ku se on Alfa niin sen hinta tulee 10 vuodessa alemmas kuin jonku vanhan korsan ruttanan, ja se sopi mulle käytetyn mutta ominaisuuksiltaan kattavan hankkijana. Nyt vain tilanne se että 3,6ke maksanutta autoa pitäs huoltaa väh. hankinta arvonsa edestä (hihnan vaihto+kytkimen vaihto+lämminilmasäädinmoottorinvaihto). Ei ihan nappaa, pitääkin koittaa jos sen saisi jollekkin jobbarille vaihdokkina edes jonkunlaisella vaihtoarvolla menemään.. ja tilalle sitten joku RAV4 tai vastaava alle 10tonnin katumaasturi.
 
Huh, hetken jo ehdin olla kateellinen. Älä prkl tuollalailla säikyttele.
Yksi työkaveri yrittää myös päästä eroon omasta Alfastaan, tuntuu olevan hyvin vaikeaa puuhaa.
 
Pakko palata omaan tekstiini, millähän matikkapäällä mä kymppitonnista veistelin +satatonnisen :D Eli viisnumeroisesta nivaskasta oli kysymys ettei vaan kukaan vahingossa luulisi miksikään massipäälliköksi.
Paskapuhemittari kävi jo kyllä punaisella kuin sitä luin. :D
 
Kun kerta bemari on kasvattanut massenkin kikkeliä, niin kai semmoinen on joskus hommattava :D

Eilen puski silminnähden huomattavasti audimiehet vasenta kaistaa muiden ohi. Hiton liukas oli keli ja epäilen ettei noistakaan moni ollut quattro, mutta hei audi kuitenkin....

Voiko noin käydä? Voi itku, mää olen kattellu nettautosta sellasta 320 tourinkia mutta jos sillä kulli kasvaa niin saa kyllä jäädä. Menee epäkäytännölliseksi kun se on 27 cm ja mulla on avensis!

Mikä auto meille "oksan kylkeen kasvaneille" olis hyvä? T: nimim hengensalpa
 
Nyt haaveauto on vaihtunut täysin erilaiseen, Audin A5 (bensa)sportpackiin, sellaisia irtoaa jo vajaalla kolmellakympillä ja jos vähän vielä jaksaa odottaa niin 25000 tulee nopeasti vastaan. Eihän noita järjellä osteta..

Sorry, menee offtopic mutta mistä löydät noita alta kolmenkympin?
 
Sportback bensa + verot + muut kulut, kyllä tossa on haastetta alle kolmen kybän roudata vaikka vähän kunnosta tinkiikin. Tämä ihan mielenkiinnosta, sillä haen itselleni juurikin tollasta A5 SB:tä, tosin nelikkona.
 
Asun täällä, joten ei kyllä hirveästi haastetta ole.
Jos meinaat täältäpäin hakea niin suosittelen ottamaan suoraan lennon Müncheniin, pohjois-saksasta alkaa olla jo hyvät yksilöt valikoitu, täällä etelässä valikoima on paljon parempi.
 
Viimeksi muokattu:

Suositut

Back
Ylös Bottom