Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei kai se nyt liiku kun on kesärenkaat alla.

Nopeasti kun vilkaisin niin mun mielestä nuo renkaat eivät näytä kesärenkailta. Näyttäis puuttuvat kesärenkaille tyypilliset pitkittäissuuntaiset vedenpoistourat... tosin eihän tuosta videosta kovin hyvin näe. Ja voivathan ne olla jotkin m+s renkaatkin.
 
Ihan asiallisesti tuntuu vetävän toi GT-luokan Coupekin, jos toi nyt on semmonen toi Bemari?



En mä vielä laskis 3-sarjalaista oikeaksi GT-luokan autoksi. Bemareista GT-luokan auto on 6-sarjalainen.

Wikistä kuvaava luonnenhdinta:
"A true grand tourer is a luxury high-performance vehicle intended for long-distance high-speed travel in both comfort and style"

GT-coupe-nokittajien vuoro.

Mitäs tähän nyt pitäis laittaa? Noiden lapsellisten räppäysvideoiden vastapainoksi video siitä kun joku matkaa luksusautolla tyylillä vai?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Jos Subaru palkkaisi jonkun eurooppalaisen huippumuotoilijan kehittämään ulkonäköä ja yleistä laaduntunnetta, niin olis kyllä pelottavan hyvä paketti!

Jos se subaru tekisi siitä penkistä ihmisille kelvollisen eikä japanilaisille kääpiöille ja jos se maalattaisiin oikeilla maaleilla eikä jollain kovuusasteelta muovailuvahalta tuntuvalla ja lakattaisiin oikeasti, jos se ei rämisisi kun peltoauto ja jos siinä olisi äänieristystä ettei kuulosuojaimia tarvitsisi, jos se kuluttaisi edes jollain mittarilla kohtuullisesti, jos se sisältäisi edes pieniä mukavuusvarusteita kuten jotenkin kuuneltavat ämyrit, jos jos jos ja jos. Nii jos ne kaikki toteutettaisiin olisi se pelottavan hyvä yhdistelmä ja se olisi todella lähellä esim. x5m ja hintalappukin yhtä iso.

Aikuisten oikeasti mul oli forrester myös koeajossa. Niin paljon se oli koeajossa, et se penkki oli niin huono etten viittinyt ees ottaa sitä ajoon. Ei tos hitto pelasta mikään suunnittelija jos kuskinpenkistä lähtien auto on tehty mun 5 vuotiaalle nuoremmalle lapselle. Paperilla moniasia kaunis. Ulkonäköön en ota edes kantaa. kauneus on katsojan silmässä :D. Jälkiviisaana ois pitänyt kai laittaa lakut katuun tuolla, mut ei vaa pystynyt istuu siinä. Tappo fiiliksen niin pahasti.
 
Mä en välitä hirveästi huudella omista asioistani netissä ja puhunkin pitkälti ihan yleisellä tasolla. Sen verran voin paljastaa, että kyse on ihan oikeasta alle 6 se. GT-luokan autosta.

Mitäs muuta se huijari vois sanoa?:) Oikeesti ihan sama mikä auto kullakin on. Täällä naisetkin pärjää vajaavetoisilla mutta liikenne onkin hieman toista kuin isoissa kaupungeissa. Viime talvena kävin porissa ja mietein et mitä hittoa kun ajaminen oli hankalempaa kuin auraamattomalla metsätiellä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eikö GT luokan coupe autoille voisi perustaa oman ketjunsa? Erikseen alle 6sek ja sitten toisen yli 6sek autoille?
 
Normaalissa kaupunki/maantieajossa ei ole merkitystä onko neliveto vai vajaavetoinen, kuljettajan järjenkäytöstä se eteenpäin pääseminen on kiinni. Eriasia tietty auraamattomat mökkitiet korvessa ja PK seudulla parkkipaikan saaminen/parkista pois pääseminen on varmasti helpompaa nelikolla. Jos valitsemaan pääsisin niin tottakai nelivedon ottaisin, mutta kovin paljon extraa en nelivedosta suostuisi maksamaan.

Ennakointia ja järkeä liikenteeseen niin ei näillä suomen teillä kiinni jää ja aina pääsee eteenpäin. Neliveto tottakai helpottaa elämää ja kunnon lumisateen jälkeen joutuu aina olemaan vähän kateellinen niille ihmisille jotka ajelee nelivetoisella autolla. :)
 
Jos se subaru tekisi siitä penkistä ihmisille kelvollisen eikä japanilaisille kääpiöille ja jos se maalattaisiin oikeilla maaleilla eikä jollain kovuusasteelta muovailuvahalta tuntuvalla ja lakattaisiin oikeasti, jos se ei rämisisi kun peltoauto ja jos siinä olisi äänieristystä ettei kuulosuojaimia tarvitsisi, jos se kuluttaisi edes jollain mittarilla kohtuullisesti, jos se sisältäisi edes pieniä mukavuusvarusteita kuten jotenkin kuuneltavat ämyrit, jos jos jos ja jos. Nii jos ne kaikki toteutettaisiin olisi se pelottavan hyvä yhdistelmä ja se olisi todella lähellä esim. x5m ja hintalappukin yhtä iso.

Aikuisten oikeasti mul oli forrester myös koeajossa. Niin paljon se oli koeajossa, et se penkki oli niin huono etten viittinyt ees ottaa sitä ajoon. Ei tos hitto pelasta mikään suunnittelija jos kuskinpenkistä lähtien auto on tehty mun 5 vuotiaalle nuoremmalle lapselle. Paperilla moniasia kaunis. Ulkonäköön en ota edes kantaa. kauneus on katsojan silmässä :D. Jälkiviisaana ois pitänyt kai laittaa lakut katuun tuolla, mut ei vaa pystynyt istuu siinä. Tappo fiiliksen niin pahasti.

Mä en nyt sano mitään noista Imprezaan pohjautuvista SUV malleista Subarulta. Imprezahan nyt onkin ajajan auto ja sen kuuluu "rämistä". Äänet myös sisälle ovat yksi osa autolla ajamista. Kun taas Legacy on huomattavasti tilavampi, laadukkaamman oloinen ja hiljaisempi. (Outback). En sitten tiedä miten nuo ovat vertailukelpoisia, kun en ole noita maastureita ajanut.
 

Tollasessa höttölumessa, aivan sama.
Sitten kun siellä on kovaa lunta pohjalla ja se pakkaa sitä sinne auton alle, alkaa renkaiden pureutuminen merkkaamaan.



Normaalissa kaupunki/maantieajossa ei ole merkitystä onko neliveto vai vajaavetoinen, kuljettajan järjenkäytöstä se eteenpäin pääseminen on kiinni. Eriasia tietty auraamattomat mökkitiet korvessa ja PK seudulla parkkipaikan saaminen/parkista pois pääseminen on varmasti helpompaa nelikolla. Jos valitsemaan pääsisin niin tottakai nelivedon ottaisin, mutta kovin paljon extraa en nelivedosta suostuisi maksamaan.

Ennakointia ja järkeä liikenteeseen niin ei näillä suomen teillä kiinni jää ja aina pääsee eteenpäin. Neliveto tottakai helpottaa elämää ja kunnon lumisateen jälkeen joutuu aina olemaan vähän kateellinen niille ihmisille jotka ajelee nelivetoisella autolla. :)

No jos on liikennevaloja, niin aivan sama. Ainahan niistä pääsee. Enempi vittumaista on lähteä 2-vetoisella tasa-arvoisista risteyksistä, kun pitää odotella aika pitkät välit mihin lähetään.
Kyllä nelivedossa etuja on, pakollinen se ei käytännössä kenellekkään normaali maanteillä ajaville täällä suomessa ole. Keski-Euroopassa alpeilla asia on sitten eri, kun niistä mäistä ei 2-vetoisella yksinkertaisesti pääse ketjuillakaan..
 
Osaako yksikään katumaasturin omistaja lukea? Huppe ei, jackass ei, löytyykö ketään?

Tarviiko osata? Maasturilla pääsee minne tahtoo, ei tartte osata edes lapioida. Aattele, enkä tiedä edes vanteideni ET-lukua tai pulttijakoa!

EDIT: Hei, mullahan on alle 10sek 0-100!!!

http://www.taloustaito.fi/fi-FI/+au...cementId=0f4f338e-2ba5-476f-9289-e9b0e9baa486

En tienny sitäkään ennen!

Tosta kyllä pistäisin miinuksen puolelle noi tehokkaat ajovalot. Totuin nimittäin Bemarin Adaptiviisiin Bi-Xenoneihin, liekö parempia olemassakaan.
 
No jos on liikennevaloja, niin aivan sama. Ainahan niistä pääsee. Enempi vittumaista on lähteä 2-vetoisella tasa-arvoisista risteyksistä, kun pitää odotella aika pitkät välit mihin lähetään.
Kyllä nelivedossa etuja on, pakollinen se ei käytännössä kenellekkään normaali maanteillä ajaville täällä suomessa ole. Keski-Euroopassa alpeilla asia on sitten eri, kun niistä mäistä ei 2-vetoisella yksinkertaisesti pääse ketjuillakaan..

Tuosta kyllä erimieltä, on se auto nelari tai ei niin tarpeeksi pitkä se väli on oltava kuitenkin. Joku marginaalinen erohan tietty on mutta jos väli on sitä luokkaa että pitää arpoa uskaltaako lähteä takavetoisella vai nelarilla niin se väli on liian pieni. Mutta edelleen, onhan se mukavampi lähteä sillä nelarilla, ei sitä voi kieltää.
 
Tuosta kyllä erimieltä, on se auto nelari tai ei niin tarpeeksi pitkä se väli on oltava kuitenkin. Joku marginaalinen erohan tietty on mutta jos väli on sitä luokkaa että pitää arpoa uskaltaako lähteä takavetoisella vai nelarilla niin se väli on liian pieni. Mutta edelleen, onhan se mukavampi lähteä sillä nelarilla, ei sitä voi kieltää.

Takavetobemarilla kitkarenkailla ei käytännössä uskaltanut lähteä koskaan, riskillä piti vetää johonkin väliin ja toivoa että horisontissa näkyvällä autolla pelaa refleksit ja on nastarenkaat.

Mitsulla nastarenkain ei tartte paljon katsella, ihan kuin kesäkelissä lähtee paikoiltaan umpijäällä (normaalikaasulla).
 
Eikö GT luokan coupe autoille voisi perustaa oman ketjunsa? Erikseen alle 6sek ja sitten toisen yli 6sek autoille?

Pitäskö samalla perustaa nelivetoautoille omansa? Eihän täällä olla puhuttu moneen sivuun juurikaan asiaa itse katumaastureista vaan vetotavasta. Miksei kukaan vertaile omaa/entistä maasturiaan muun malliseen autoon? Sisätilat, kulutus, ajo-ominaisuudet, ulkonäkö, käyttötarkoitus, kustannukset, miksi juuri maasturi perus sedanin tai farmarin sijaan, seuraava auto katumaasturi vai joku muu (4wd vai ei) nyt kun bensanhinta ei ainakaan laske ja ensi vuoden alusta dieselin hinta tulee pompsahtamaan aika reippaasti jne jne. Näistäkin voitaisiin myös keskustella tämän iänikuisen jankkaamisesta sijaan kuinka nyt talviaikaan joissain tilanteissa 4WD hakkaa etuvetoisen (katumaasturi ei ole synonyymi nelivedolle). Tottakai se talvella kulkee paremmin, mutta oliskohan se jo käsitelty. Mites kesällä, koetteko silloin nelivedon tai citymaasturin hyväksi vaihtoehdoksi, jos, miksi? Mulla ei ole paria CRV:llä ja X5 ajelua lukuunottamatta kokemusta katumaastureista mutta olisin kiinnostunut kuulemaan niistä muutakin kuin hyvin tiedostamaani liukkaalla alustalla neljän vetävän pyörän tuomaa selkeää etua kahteen vetävään verrattuna.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom