Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Neliveto ei aina NOSTA kulutusta, selvensikö?

Ihme haloo nousee kaikesta mitä kirjoittaa, käsittääkseni tämä on Katumaasturit ketju :D

Miksi esim. Audilla on kahden samanlaisen auton kohdalla merkitty quatro mallille sitten korkeampi kulutus?
 
Niin noh, mä olen kuullut usein sanottavan, että asvaltilla kun tosissaan ajetaan niin nelivedosta ei ole kuin haittaa. En jaksa alkaa selvittelemään, mutta joku jota kiinnostaa vois selvitellä vaikka Nürburgringin huippuaikojen kellottaneiden vetotavat...

Joo ihan päin vittua menee kierrosajat:



Kyllä vituttas.

Tai Nissanilla sitten:
http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_GT-R#Facelifted_GT-R

Kammottavaa mitä paskaa. Etuveto ois parempi.

Katsotaanpa tätä listaa ja otetaan ensimmäinen auto mihin normaalilla ihmisellä koskaan voisi olla rahaa:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Top_Gear_test_track_Power_Lap_Times

Onkos se neliveto vai takaveto? Vihje löytyy tuosta edeltävästä linkistä.

Jos ei aukea niin tästä lisää:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Nürburgring_Nordschleife_lap_times
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Katsotaanpa tätä listaa ja otetaan ensimmäinen auto mihin normaalilla ihmisellä koskaan voisi olla rahaa:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Top_Gear_test_track_Power_Lap_Times

Onkos se neliveto vai takaveto? Vihje löytyy tuosta edeltävästä linkistä.
Niin, vois äkkiseltään ajatella, että niille joilla ei ole rahasta kiinni laitettaisiin autoihin se paras tekniikka. Mutta hähää, autovalmistajat tekevätkin niin, että pyrkivät tekemään mahdollisimman nopeita autoja, mutta jättävät kuitenkin niistä sellaisen suhteellisen halvan tekniikan pois mikä tekisi autosta nopeamman... ööö... miks tämä yhtälö ei toimi?

Mitä tulee videoon... niin sä nyt todistat tuollaisella yhdellä parivertailulla mitä? Harmaa auto on nopeampi kuin punainen?
 
Oikestaan aivan sama mulle. Aika monta autoa on tullut omistettua ja en kyllä enää katumaasturista pois vaihtaisi. Korkeintaan niin, jos ois aivan pakko, että vaimolle 4motion Golf ja itselle sitten vanha Hilux. Nelivedosta en tule koskaan luopumaan, eikä tule vaimokaan (kuulemma).

Kyllähän esim. Bemariltakin saa autoja, jos se ajettavuus on se kriteeri. Pistää vain ruksin hinnastossa/tilauksessa kohtaan X (X-drive). BMW on maailman paras auto ajaa, ihan turha tulla soittelemaan suuta eriävin mielipitein. Itse kyllä mielelläni tingin 100ke hinnasta ja helvetisti ajettavuudesta ja ajelen 4wd Mitsubishillä.
 
Kyllähän esim. Bemariltakin saa autoja, jos se ajettavuus on se kriteeri. Pistää vain ruksin hinnastossa/tilauksessa kohtaan X (X-drive). BMW on maailman paras auto ajaa, ihan turha tulla soittelemaan suuta eriävin mielipitein. Itse kyllä mielelläni tingin 100ke hinnasta ja helvetisti ajettavuudesta ja ajelen 4wd Mitsubishillä.

Saisko vähän kumminkin soittaa suuta? Vaimolla x6 35i ja kyllä mä taidan tykätä enemmän ajaa mun Rangella. Ehkä teho ja jarrut tekee sen. En tosin ole vielä päässyt koittaan tota omaa kunnon lumikelissä.
 
Olen. Sama ilmiö toteutui myös BMW:n hinnastossa about 0,5 l suurempi kulutus vajaavetoisen hyväksi. Kerro nyt ihmeessä miksi, kun mä en tiedä.

Tottakai 4WD kuluttaa enemmän, onhan siinä enemmän voimansiirtoon liittyviä osiakin. 2WD versiothan nelivedoista ovat nimenomaan kulutusten ja tämän vuoksi päästöjen ja tämän vuoksi hinnaston vuoksi tehtyjä.

- - - Updated - - -

Saisko vähän kumminkin soittaa suuta? Vaimolla x6 35i ja kyllä mä taidan tykätä enemmän ajaa mun Rangella. Ehkä teho ja jarrut tekee sen. En tosin ole vielä päässyt koittaan tota omaa kunnon lumikelissä.

Haha :D
Säpä et elä tässä maailmassa autoines :lol2:

Riippuu tietty missä ajetaan mutta takuulla M5 on parempi ajaa kuin sun Ranges ;)
 
Tottakai 4WD kuluttaa enemmän, onhan siinä enemmän voimansiirtoon liittyviä osiakin. 2WD versiothan nelivedoista ovat nimenomaan kulutusten ja tämän vuoksi päästöjen ja tämän vuoksi hinnaston vuoksi tehtyjä.

No kai mä nyt tän tiedän, mutta tuo yks tuolla huutelee, että neliveto ei nostais kulutusta. Sitä tässä nyt vähän kiusaan.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
hauska ketju. Joku sanoo eriävän mielipiteen nelivedon tarpeellisuudesta -> Lukuisat nelivetoauton omistajat ryhtyvät huutamaan suu vaahdossa, kuinka se neliveto on ainut jolla ylipäänsä pääsee eteenpäin.
Kato nokkela kaveri huomaisi, että kyseessä on ketju nimeltä "Katumaasturit". Vielä nokkelampi tarttee olla, että oivaltaa täällä olevan paljon nelivedon kannattajia.
 
Tottakai 4WD kuluttaa enemmän, onhan siinä enemmän voimansiirtoon liittyviä osiakin. 2WD versiothan nelivedoista ovat nimenomaan kulutusten ja tämän vuoksi päästöjen ja tämän vuoksi hinnaston vuoksi tehtyjä.

- - - Updated - - -



Haha :D
Säpä et elä tässä maailmassa autoines :lol2:

Riippuu tietty missä ajetaan mutta takuulla M5 on parempi ajaa kuin sun Ranges ;)

Mulla oli E60 M5 ja se oli tosi kiva, paitsi smg loota oli vähän rasittava ruuhkassa.
 
No kai mä nyt tän tiedän, mutta tuo yks tuolla huutelee, että neliveto ei nostais kulutusta. Sitä tässä nyt vähän kiusaan.

No niin oonkin ryypänny ku koneet hajoo ja lunta sataa. Saatana. Haista itte.

- - - Updated - - -

Mulla oli E60 M5 ja se oli tosi kiva, paitsi smg loota oli vähän rasittava ruuhkassa.

Mä en enää kuuntele sua. Oot ilmaa mulle.

;)
 
No kai mä nyt tän tiedän, mutta tuo yks tuolla huutelee, että neliveto ei nostais kulutusta. Sitä tässä nyt vähän kiusaan.

Missä vaiheessa sanoin, että neliveto ei nostaisi kulutusta?? Totta hitossa se nostaa.

Maastureita on moneen lähtöön ja joidenkin maantiekulutus on alle 6.0L/100km (esim. ML, Forester, Q5 jne)
Taloudellisia nelivetoja löytyy.


http://ekoake.autoalanverkkopalvelu.fi/autojen-rajaus
 
Eiks tän vois jo lukottaa ta jotain...? Menee ilta tätä seuratessa ja aamulla pitäis kuitenkin lähteä takavetoisella töihin (pyörällä).
 
Ei olla, vaan ajetaan normaalisti kesät talvet. Te valoista valoihin tuuningilla kiihdyttelevät juntit olette jaloissa aina.

Oot muistaakseni joskus laittanut kuvan sun rangesta, jos jaksaisin niin kaivaisin sen esiin ja sanoisin, että sulla on rangessas enemmän tuuninkina kuin minulla omassani. Mulla kun ei ole autossa mitään tuuninkina, se on vain isohko tehokas GT-luokan coupe joka tulee tehtaalta sellaisena ettei sitä tarvitse varustella/viritellä sen enempää.

Edit: eiku sähän virittelit jotain ipad telinettä siihen koelautaas. Voi vittu mikä tuuninkipetteri olet. Mulla ei ole edes kännykkä telinettä viritetty autoon, eli se niistä tuuninkikiihdettelyistä.

Ei se kuule tarvitse olla mitään hirveetä polkemista liikennevaloista, että siellä on suv:t jaloissa, kun alla on kunnon iso auto jossa riittää potkua alle 6 sek. kiihtyvyyteen.
 
Hahaha, mutta kyllä mä tykkäsin heti ajaa enemmän meidän ML mesellä kun tuli lunta. Ja on noi maasturit pelkästään sen takia kivempia kun istutaan korkeemmalla.

Joo, mä dikkailen kans istuu korkeella. Karmee kivuta enää ns. Normiautoon edes kyytiin, vaikka frendien 5 bemareihin esim. Ehkä oon vanha tai jotain.
 
Oot muistaakseni joskus laittanut kuvan sun rangesta, jos jaksaisin niin kaivaisin sen esiin ja sanoisin, että sulla on rangessas enemmän tuuninkina kuin minulla omassani. Mulla kun ei ole autossa mitään tuuninkina, se on vain isohko tehokas GT-luokan coupe joka tulee tehtaalta sellaisena ettei sitä tarvitse varustella/viritellä sen enempää.

Edit: eiku sähän virittelit jotain ipad telinettä siihen koelautaas. Voi vittu mikä tuuninkipetteri olet. Mulla ei ole edes kännykkä telinettä viritetty autoon, eli se niistä tuuninkikiihdettelyistä.

Ei se kuule tarvitse olla mitään hirveetä polkemista liikennevaloista, että siellä on suv:t jaloissa, kun alla on kunnon iso auto jossa riittää potkua alle 6 sek. kiihtyvyyteen.
Sulla on pieni kikkeli ja kompensoit sitä jollain GT-autolla, perussettiä. Mulla on ihan vakiona Lantikka kun tartten tilaa ja haluan nelarin. Tuuninkia ei ole, eikä tule. Sulle on itsetunnon kohotusta 6sec 0-100 kiihdytys, mulle ei. Edelleen, normaalissa vauhdissa ei mikään auto jää jalkoihin, paitsi rekat. Mut toki silloin kun perässä on tommoinen GT-nöösi, jonka on ihan vitun pakko päästä ajamaan 6sec nollasta sataan. Talvella taas stadissa ainakin valot lyhenee helvetisti kun niistä pääsee 2 kerrallaan eteenpäin. Se haittaa jo kulkemista.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom