Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kaverilla oli muutama vuosi sitten työsuhdeautona RAV4:nen, siitä en kyllä tykännyt yhtään eikä auton haltijakaan. Jotenkin omituinen joka suuntaan niiaileva nöyksötin.

Eilen työpaikan kahvipöydässä taas lähti keskustelu käsistä ja siirtyi näihin "uiddu tällä kelillä pitäisi olla neliveto..." -juttuihin. En tiedä mikä nelikko tuossa CR-V:ssä on, mutta kollega oli sellaista sukulaiseltaan lainannut venettä nostaakseen. Ei noussut, kun suti vaan yhdellä renkaalla, oli loppujen lopuksi pitänyt kuitenkin vene nostaa omalla etuveto Jetalla.

Tuossa on taas aikapaljon höpöhöpöä... on päivänselvää että CR-V kuten muutkin citymaasturit ja nelivedot ylipäätään ovat kaikissa olosuhteissa parempia venerampilla kuin vajaavetoiset.

Monenlaisia veneitä on tullut vedettyä monenlaisilla autoilla, nykyinen paketti painaa kokonaisuudessaan n. 2000kg ja tuotakin tuli joskus hinattua hieman jopa tuolla RAV4:lla vaikkakin taisi automaatin suurin sallittu paino olla 1500kg... tulihan se tuollakin vaikka ei nyt kovinkaan mairittelevasti kun kyseessä oli bensa kone :)
 
On kyllä saanut kuulla juttua työkavereilta, kuinka uusissa autoissa vajaaveto on käytännössä yhtä hyvä, kuin neliveto. Jeah right :D Sillä ne vajaavetoisten omistajat tuota selittelee. Ei oo vielä tarvinnu jäädä mihinkään sutimaan Jaguarin nelikolla, kitkat alla. Toki mitään taakkoja ei ole tullut vedeltyä, voisi niissä varmasti parempiakin ominaisuuksia nelivedolta löytyä, samoin rengas valinnassa.

Edit. Prkl menin kaus katumaasturista.
 
Hyvin tuntuis Nissan X-trailillakin pääsevän:



Jossain videollahan tuota haukuttiin :D

Siinä voi nämä etuveto-Qashqai -ihmeen omistajat ja takavetobemarikuskit olla ihmeissään kun koittavat mennä samoista paikoista "yhtä helposti" :lol2:

Tiesittekö muuten että Nissan Qashqai on Suomen myydyin auto?

http://www.iltalehti.fi/autot/201212040130910_au.shtml

Surullista on että suurin osa noista on etuvetoisia. Tuli itse koiteltua Outlanderia pitkästä aikaa etuvetona ja onhan se aivan kammottava. Hyvä kun kuivalla asfaltilla pystyy ajamaan
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Itse olen ainakin ihan tyytyväinen tuohon volkkarin synkroonkin vaikka sitä kuulee aina haukuttavan. Kadulla ainoa mitä kaippaa on moottorijarrua takarenkaillekkin että voisi mutkiin lasketella paremmin luisussa jo sisäänkin, kaasulle kun pääsee niin ei voi valittaa etteikö vauhtia rupeisi kertymään tuollakin tekniikalla. Ja 1.5t vene tulee soraramppia pitkin ylös ilman mitään ongelmia, tossa transportterissa on kyllä siihen hommaan mukavan lyhyt ykkönen. Maastossa katumaastureista ja muista nelivetoisista autoista olisin pidon menetystä enemmän huolissani maavarasta ja sen kaiken muovisälän tuhoutumisesta mitä ovat sinne auton alle piilottaneet. Ihan näyttävän näköisiä noi mutalätäköt mutta suomessa se pahin haaste on yleensä kesällä se kivinen soratie tai talvella lumihanki jossa tuo synkro kyllä menee.
 
Hyvin tuntuis Nissan X-trailillakin pääsevän:

Jossain videollahan tuota haukuttiin :D

Siinä voi nämä etuveto-Qashqai -ihmeen omistajat ja takavetobemarikuskit olla ihmeissään kun koittavat mennä samoista paikoista "yhtä helposti" :lol2:

Tiesittekö muuten että Nissan Qashqai on Suomen myydyin auto?

http://www.iltalehti.fi/autot/201212040130910_au.shtml

Surullista on että suurin osa noista on etuvetoisia. Tuli itse koiteltua Outlanderia pitkästä aikaa etuvetona ja onhan se aivan kammottava. Hyvä kun kuivalla asfaltilla pystyy ajamaan

Onneks tääl eteläs o ihan asvaltoidut tiet, ettei tarvii vaivata päätä sillä meneeks mu bemari tuosta vai ei ;) mut lupaan ostaa 2 tuollasta heti kun mun ja vaimon työmatkatie näyttää tuolta :D

Mä oon kanssa hyvin pitkälti sitämieltä, et "vajaa"vedolla kyykyttää uusilla hyvillä talvirenkailla monia nelivetoja. se johtuu ihan siitä, et 95% talvesta keli on sellanen, et teholla tuolla mennää ja sitä ei suurinpaan osaan maastureista luoja oo suonut. lähinnä tientukkojahan ne on ;). Sama koskee sitä loppua 5% ku lähetään ajamaan lumista mutkatietä. Ajoominaisuudetkin on unohtunut varustelistalta noista maastureista ;).
 
Kyllä saa olla aika hyvä talvikeli että pärjää vajaavetosella viivalta jos molemmat on tosissaan. Itsellä transportterissa 190hepoa puhtia, synkro ja 6 vuotta vanhat kitkarenkaat, mitkä ovat ainakin vaimon mukaan menossa vaihtoon :D, ja kyllä poistuu paikaltaan huomattavasti paremmin ihan vaan vaikka märällä asfaltillakin kuin joku vähän tehokkaampi etuveto. Ja nimenomaan paikaltaan sitten kun vauhtia on yli 30km/h niin alkaa tuollaisen perus auton teho menemään märkään tai vähän lumiseen asfalttiin kahdenkin renkaan kautta mutta liikennevaloista harvemmin yli kuuteen kymppiin kiihdytellään.

Se on sitten eriasia, että kuka jaksaa joka valoista tempoa ihan saatanasti liikkeelle...

Tulikin mieleen että itsellä oli aikanaan takavetoinen ajokki mikä sai kaikki quatro audit ja ralli mitsut näyttämään ihan mopoautoilta liikennevaloista, 400cc enduro enskapiikeillä. Kyllä meinaan poistu paikaltaan kun oli kunnolla lunta kadulla ja muulloin ei sitten viitsinytkään ajella kun 6mm nastoilla ei itse kumi päässyt juurikaan tie kontaktiin...
 
Onneks tääl eteläs o ihan asvaltoidut tiet, ettei tarvii vaivata päätä sillä meneeks mu bemari tuosta vai ei ;) mut lupaan ostaa 2 tuollasta heti kun mun ja vaimon työmatkatie näyttää tuolta :D

Mä oon kanssa hyvin pitkälti sitämieltä, et "vajaa"vedolla kyykyttää uusilla hyvillä talvirenkailla monia nelivetoja. se johtuu ihan siitä, et 95% talvesta keli on sellanen, et teholla tuolla mennää ja sitä ei suurinpaan osaan maastureista luoja oo suonut. lähinnä tientukkojahan ne on ;). Sama koskee sitä loppua 5% ku lähetään ajamaan lumista mutkatietä. Ajoominaisuudetkin on unohtunut varustelistalta noista maastureista ;).

Korkeutensa takia noita nyt ei oikeen voi verrata. Samanlaisia kippojahan nuo nyt on perus sedaneiden kanssa ajaa, mutta kun puhutaan autoista joissa on jo ajo-ominaisuuksia, niin kyllähän tuo korin korkeus sanelee paljon. Eri tarkotuksiin. Ei sillä, että joku mersun GL varmasti huono on ajaa, tai Audin Q7. Mersun ML63 AMG:tä pääsin koittamaan tossa syksyllä ja se vehje kyllä jo taittu mutkiinkin ja pysyi tiellä :D
 
Tuossa on taas aikapaljon höpöhöpöä... on päivänselvää että CR-V kuten muutkin citymaasturit ja nelivedot ylipäätään ovat kaikissa olosuhteissa parempia venerampilla kuin vajaavetoiset.

Monenlaisia veneitä on tullut vedettyä monenlaisilla autoilla, nykyinen paketti painaa kokonaisuudessaan n. 2000kg ja tuotakin tuli joskus hinattua hieman jopa tuolla RAV4:lla vaikkakin taisi automaatin suurin sallittu paino olla 1500kg... tulihan se tuollakin vaikka ei nyt kovinkaan mairittelevasti kun kyseessä oli bensa kone :)

No enpä keksi miksi tarvitsisi olla höpöhöpöä. Samainen kaveri omistaa itse Nissanin King Cabin alennusvaihteilla ja lukoilla, mutta ei ollut tuolloin käytettävissä. En tiedä tarkemmin mitä sen CRVn kanssa on tapahtunut, mutta ei oikeastaan kiinnostakaan.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä ois tänään tullut taas itku jos joutus takavetobemarilla vielä ajelemaan. Hohhoijaa. Hyvä kun nelivedolla pääsee tuolla hangessa etenemään.
Ihan voin kyllä taas kokemuksesta sanoa ettei sillä Bemarilla pääse läheskään yhtä hyvin. Paremminkin: ei pääsis lainkaan.
 
Onhan neliveto hieno juttu. Mutta ihmettelen, että missä pellossa kaikki ajaa jatkuvasti, kun itse en ole jäänyt koskaan kiinni vajaavetoisella. Ainakin Kouvolassa tiet aurataan talvisin..
 

Vähän menee Subarun mainostamiseksi, mutta tässä hyvä yhteenveto nelivedoista.


Katsoppas tuo mun aiemmin linkittämä testailuvideo, siitä ei oikein Subarun mainosvideoksi ole... ;)

Tekevät mm. käytännössä samanlaisen testin kuin tuossa sun videolla mutta ei oikein meinaa onnistua. Eikä onnistu pari muutakaan testiä, mikä oli mulle kyllä yllätys kun oletin että Subaru veis 6-0 näitä muita city-maastureita mitä tuossa videolla näkyy.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Hirvee vauhkoominen jostain ristiriipunnasta jne. Tosiasia on se että neliveto, mikä tahansa, se vain määrää. Muut on paskempia. Piste.
 
Nyt ymmärrän miksi stadissa tarvitaan nelivetoa, helvetti mitä lumimössöä tiet. Olin hätää kärsimässä passatilla ainakin messukeskuksen kulmilla. Meillä Satakunnassa sentään aurataan teitä. Noh, pasuuna vaihtuukin nelivetomaasturiin kuhan mopo menee kaupaks ja köyhä saa vaihtorahaa. Merkkiä ja mallia en oo viel löytäny.
 
Kampin jeesus taas työnsi bemarin tosta pois.

ImageUploadedByTapatalk1355060313.661540.webp
 
Onhan neliveto hieno juttu. Mutta ihmettelen, että missä pellossa kaikki ajaa jatkuvasti, kun itse en ole jäänyt koskaan kiinni vajaavetoisella. Ainakin Kouvolassa tiet aurataan talvisin..

Sama juttu. Ei ole koskaan ollut ongelmia takavedon kanssa. Aina olen päässyt sinne minne on pitänytkin.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom