Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eipä sitä tarvii mihinkään jumiin jäädä todetakseen nelivetoa talvella mukavammaksi

Ei niin, mutta kyllä noita "pärjääjiä" ja "selviytyjiä" riittää. Onkin eri asia pitääkö sen ajoreissun olla jonkunlainen selviytymistarina. :D

Testit jatkuu. Piti tänään käydä ekan kerran testaamassa piikkirenkaita mopossa, aika mukavan huolettomasti tuli kärry vaimon Qashqain perässä näillä keleillä.
 
Ja ainakin itselleni tuo neliveto meinaa vain huonompaa ajettavuutta, suurempaa kulutusta, lisää kuluvia/vaihdettavia osia jne. Oma mielipiteeni on, että etupyörät on vain ohjaamista varten.
 
kepademus sanoi:
Ja ainakin itselleni tuo neliveto meinaa vain huonompaa ajettavuutta, suurempaa kulutusta, lisää kuluvia/vaihdettavia osia jne. Oma mielipiteeni on, että etupyörät on vain ohjaamista varten.

Takavetoiset ovatkin ajettavuudeltaan huippuluokkaa Suomen talvessa :lol2:
 
huonompaa ajettavuutta
Mitä vittua? Nyt on joku todella pihalla. Oletkohan edes ajanut autoa koskaan, sillä toi kommentti on järjettömin ikinä. Miten se nelari vaikuttaa ajettavuuteen? Ei mitenkään, paitsi että etenee paremmin liukkaalla.
 
^ Samaa voi sanoa kulutuksesta varsinkin jos verrataan Dieseleitä keskenään.

Pieni Tdi henkilöauto vs. 2.0Tdi Maasturi.. sanoisin että maasturi kuluttaa 0,5-1,5L / 100km vähemmän.
Henkilöauton moottorissa ei riitä koko pitämään autoa lämpimänä varsinkaan talvella.

Mitä kuluviin osiin tulee, niin sanoisin että kestää paremmin kuin henkilöautossa.
Teho johdetaan tiehen neljän pyörän kautta.. henkilöautossa sama teho --> 2 pyörää, enemmän rasitusta.
 
Eiköhän noi nelivedon mollaamiset ja korjausten kustannukset ole perua noista vanhoista Quattroista.
97_audi_sport_quattro_1985_01_b.jpg

Jälkikäteen ehkä vähän kallis ylläpidettävä 2000 luvulla.

Tosin eihän siinä 80-luvulla mitään vikaa ollut, päinvastoin. Maailman paras auto, vai väittääkö joku vastaan:
Mikkola83Portugal.jpg


No, onhan tossa perääkin, onhan nelivetojen vetonivelet ja muut varmasti kalliimpia kuin 2-vetoisen. Onhan se erikoisversio. En kyllä silti nelikkoa dissaisi. No, mulla on mun elämäni ensimmäinen neliveto alla ja voin sanoa ettei perusautoksi tule enää koskaan vajaavetoa. Eri asia sitten jos tahtoo jonkin leikkikalun, tällöin ehdottomasti takavetoinen. Etuvetoiset autot pitäisi kieltää lailla.
 
Henkilöauton moottorissa ei riitä koko pitämään autoa lämpimänä varsinkaan talvella.

Mitäs vittua, oliko tää nyt vitsi? :hyvä: Eihän diesel koskaan lämpiä yhtä nopeasti kuin bensavehje, mutta uusitaan ne termostaatit ku lämpeneminen huononee ja viimasuojaa keulille --> ei mitään ongelmia. Nimimerkillä yhden CDI-mersun omistaja, jotka vaan on "paskoja lämpenemään" sanoi eräs merkkikorjaamokin. Kumma juttu vaan, että hyvin lämpenee kun edellä mainitut asiat huomioi. Tuo "nykydiesel" ei vaan lämpene, on aika pitkälti paskaa. Parempi fakta tuntuu olevan, että termarit ei ainakaan mersuissa kestä kuin sen 1-2 vuotta. Mitä noita forumeita ja työautoja olen katsellut, niin ei tunnu olevan ainoa merkki missä asia on näin.

Piti vielä lisätä tosta nelivedosta, että aivan yhtä terätä argumentti, kuin että 4 sähköikkunaa kestää paremmin kuin 2. Eiköhän se valmistaja mitoita sen auton tehojen mukaan ja mitä enemmän sulla on siellä palikkaa, sitä todennäköisemmin se hajoaa. Ajettavuus onkin sitten aivan toinen juttu, ei voi moittia :)
 
Onhan se nelari takuulla parempi suomen talvessa kuin "vajaavetoinen", tietyissä tilanteissa. Mutta kertaakaan ei ole tullut tilannetta etten pärjäisi omalla madalletulla takavetobemarilla talvikeleillä. Vaatii vaan vähän pelisilmää ettei aja kaikista pahimpiin paikkoihin.
 
Mitäs vittua, oliko tää nyt vitsi? :hyvä: Eihän diesel koskaan lämpiä yhtä nopeasti kuin bensavehje, mutta uusitaan ne termostaatit ku lämpeneminen huononee ja viimasuojaa keulille --> ei mitään ongelmia. Nimimerkillä yhden CDI-mersun omistaja, jotka vaan on "paskoja lämpenemään" sanoi eräs merkkikorjaamokin. Kumma juttu vaan, että hyvin lämpenee kun edellä mainitut asiat huomioi. Tuo "nykydiesel" ei vaan lämpene, on aika pitkälti paskaa. Parempi fakta tuntuu olevan, että termarit ei ainakaan mersuissa kestä kuin sen 1-2 vuotta. Mitä noita forumeita ja työautoja olen katsellut, niin ei tunnu olevan ainoa merkki missä asia on näin.

Puhuin pienistä TDi moottoreista, jos huomasit.. 1.9 ja alle.
Jos henkilöautossa on webasto/polttoainekäyttöinen lisälämmitin, niin jo se pelkästään nostaa kulutusta talvella 1L/100km.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onhan se nelari takuulla parempi suomen talvessa kuin "vajaavetoinen", tietyissä tilanteissa. Mutta kertaakaan ei ole tullut tilannetta etten pärjäisi omalla madalletulla takavetobemarilla talvikeleillä. Vaatii vaan vähän pelisilmää ettei aja kaikista pahimpiin paikkoihin.

Paskapuhetta. 4 vuotta bemarilla kituneena talvisin olen kyllä eri mieltä ja ihan kokemuksesta. Pelkkää paskaa se on, eikä sillä pärjää.

PS. Jäin 0 kertaa kiinni.

- - - Updated - - -

Jos henkilöautossa on webasto/polttoainekäyttöinen lisälämmitin, niin jo se pelkästään nostaa kulutusta talvella 1L/100km.

Aika kamalaa. Ja kun tankillinen löböä maksaa 100 euroa. Ajatteleppa sitä.

1.6d Golffilla pääsis 3.5L/100km. Mulla menee 13L/100km keskustassa ;)
Jauhelihakin on halvempaa kuin sisäfile.


Kuolinvuoteella on sitten hauska muistella montako litraa diisseliä säästi elämänsä aikana.

Ei pahalla ;)
 
Huppe vois keskittyä välillä.. Viittasin kaikissa kepademuksen viestiin, scrollaa ylöspäin.

''Ja ainakin itselleni tuo neliveto meinaa vain huonompaa ajettavuutta, suurempaa kulutusta, lisää kuluvia/vaihdettavia osia jne.''




Itsellä maantiekulutus tällä hetkellä maasturilla 5.4L/100km

Edellisessä 1.9TDi sedanissa 6,2L/100km polttoainekäyttöisen lisälämmittimen takia/ilman sitä.
Prosentuaalinen polttoaineenkulutuksen lisäys on aika huikea.


ps. jos polttoainakäyttöinen lisälämmitin on epäkunnossa (on aina päällä jos alle 0C) ja ulkona on -15C pakkasta niin ei lämpene! Kokemusta on monestakin autosta.
 
Puhuin pienistä TDi moottoreista, jos huomasit.. 1.9 ja alle.
Jos henkilöautossa on webasto/polttoainekäyttöinen lisälämmitin, niin jo se pelkästään nostaa kulutusta talvella 1L/100km.

No mulla on 2.2-litrainen, kierrokset on matka-ajossa 1500 ja 2000rpm välillä, ihan riippuen miten viitsii kutosta käyttää. En oikein jaksa uskoa että noin pieni ero koneen koossa paljoa merkkaa, kun ottaa huomioon millä kierroksilla sitä autoa ajetaan. Ei löydy webastoja, eikä mitään ongelmia. Taas ennen kuin termarit oli paskana, ei auttanu vaikka kaikki suojat räpelsi keulille ja anto kunnolla kenkää. Hyvä jos yli 100km matkalla 60 asteeseen lämpesi. Jos nyt vain 1.9Tdi ja siitä pienemmät kelpaa, niin kyllä tuollainen volkkarikin lähipiiristä löytyy. Ei mitään ongelmia lämpiämisen suhteen, ei webastoa eikä viimasuojiakaan edes.
 
hauska ketju. Joku sanoo eriävän mielipiteen nelivedon tarpeellisuudesta -> Lukuisat nelivetoauton omistajat ryhtyvät huutamaan suu vaahdossa, kuinka se neliveto on ainut jolla ylipäänsä pääsee eteenpäin.
 
Huppe vois keskittyä välillä.. Viittasin kaikissa kepademuksen viestiin, scrollaa ylöspäin.

''Ja ainakin itselleni tuo neliveto meinaa vain huonompaa ajettavuutta, suurempaa kulutusta, lisää kuluvia/vaihdettavia osia jne.''




Itsellä maantiekulutus tällä hetkellä maasturilla 5.4L/100km

Edellisessä 1.9TDi sedanissa 6,2L/100km polttoainekäyttöisen lisälämmittimen takia/ilman sitä.
Prosentuaalinen polttoaineenkulutuksen lisäys on aika huikea.


ps. jos polttoainakäyttöinen lisälämmitin on epäkunnossa (on aina päällä jos alle 0C) ja ulkona on -15C pakkasta niin ei lämpene! Kokemusta on monestakin autosta.

Tarkoitatko nyt tällä viestillä, että neliveto laskee kulutusta?

hauska ketju. Joku sanoo eriävän mielipiteen nelivedon tarpeellisuudesta -> Lukuisat nelivetoauton omistajat ryhtyvät huutamaan suu vaahdossa, kuinka se neliveto on ainut jolla ylipäänsä pääsee eteenpäin.
Antaa niiden nyt pari kuukautta olla leikkiä Vatasia ja Kankkusia, kun loppu vuosi sit taas ollaan jaloissa.
 
hauska ketju. Joku sanoo eriävän mielipiteen nelivedon tarpeellisuudesta -> Lukuisat nelivetoauton omistajat ryhtyvät huutamaan suu vaahdossa, kuinka se neliveto on ainut jolla ylipäänsä pääsee eteenpäin.

Oletko käynyt koskaan täällä:
http://www.pakkotoisto.com/tietotekniikka-tele/67811-apple-vs-pc-linux-mac-versus-win-tappelu/

En minä ainakaan ole käsittääkseni ollut koskaan jaloissa Outlanderillani:
http://www.taloustaito.fi/fi-FI/+au...cementId=0f4f338e-2ba5-476f-9289-e9b0e9baa486
Okei, Saksassa olin, mutta eipä siitä sen enempää ;)

No okei, Bemari meni 3sek nopeammin 0-100 mutta silti. Aika harvoin lähdin liikennevaloista pedaali pohjassa 100km/h nopeuteen saakka.
 
Mitä vittua? Nyt on joku todella pihalla. Oletkohan edes ajanut autoa koskaan, sillä toi kommentti on järjettömin ikinä. Miten se nelari vaikuttaa ajettavuuteen? Ei mitenkään, paitsi että etenee paremmin liukkaalla.

Niin noh, mä olen kuullut usein sanottavan, että asvaltilla kun tosissaan ajetaan niin nelivedosta ei ole kuin haittaa. En jaksa alkaa selvittelemään, mutta joku jota kiinnostaa vois selvitellä vaikka Nürburgringin huippuaikojen kellottaneiden vetotavat...
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom