Kateuskortti

Mistä se teidän mielestänne johtuu, että täälläkin kovin usein jos jotain kritisoi niin heitetään kateuskortti pöytään? Onko se vain hätävara jos ei keksitä muuta argumenttia.

Vai onko Suomalaiset teidä mielestänne kateellisia? Missä se näkyy?

Lapset ehkä ovat kateellisia kaverin moposta, mutta miksi aikuinen ihminen olisi kateellinen?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lapset ehkä ovat kateellisia kaverin moposta, mutta miksi aikuinen ihminen olisi kateellinen?

Koska naapurilla on hienompi auto ja kauniimpi vaimo. Siksi vainen. Itsekin sellaiset haluaisi. Mutta aika ärsyttävää tuo kateus on täällä tosiaan, ei se mihinkään kitkeydy.

Kateus on hieno asia.
Ei vittu, loputon määrä esimerkkejä.

Minua se ei tosin häiritse. Nautin joka hetkestä kun jotain kateellista vituttaa minun tekemiset.

Suomalaiset on yhtä kateellisia, kuin kaikki muutkin täältä katsottuna.. Kyllähä pahempiaki "kansoja" löytyy..

Aikuiset ne kateellisia vasta onkin..

Mutta kateuskortti on ärsyttävä. Ihan kuin joku asia ei voisi ärsyttää ilman, että siihen liittyisi kateus.

Kaikki ihmiset on kateellisia, kansalaisuudesta riippumatta.

Koska naapurilla on hienompi auto ja kauniimpi vaimo. Siksi vainen. Itsekin sellaiset haluaisi. Mutta aika ärsyttävää tuo kateus on täällä tosiaan, ei se mihinkään kitkeydy.

Ei kai nyt sentään? Kadulla näkee hienoja autoja ja naisia, miksi siis kadehtia naapuria? Samalla pitäisi kadehtia koko maailmaa.

Mitä vittua? Osmantuvassa ei olekaan tänään stripparia..!!!??

Ei kai nyt sentään? Kadulla näkee hienoja autoja ja naisia, miksi siis kadehtia naapuria? Samalla pitäisi kadehtia koko maailmaa.

Totta, tehdäänpä niin. Ja niinhän me tehdäänkin.

Jos kaverilla menee hyvin. Ajatellaan et miten sen sais siltä pois eikä niinkään et miten itselläkin menis hyvin.

Ainakin keskellä päivää jos Escaladella ajelee ympäriinsä niin sen vitutuksen määrän voi melkein tuntea kun laittaa käden ulos ikkunasta.

siinä ois melkein signatureainesta :hyvä:

kateus vaan kuuluu elämään ja sillä siisti.

Oisko niin, että kateus kasvaa silloin jos itsellä ei ole asiat hyvin, mutta miksi olisi kateellinen jos on asiat hyvin?

Jos otetaan joku normaali perheen isä, niin sille on aivan sama, vaikka naapuri ajelisi ferrarilla.

Eli tuleeko täällä kateuskortti esille siksi, että täällä on niin nuorta porukkaa? Ei normaalilla 3-kymppisellä ole mitään syytä kadehtia ketään vaan voi keskittyä ihan omaan elämäänsä.

En voisi sanoa että kateus ilmenee täällä ainoastaan nuorten kesken. Itse inhoan sitä koska jos yrittää saada kunnon keskustelua aikaan ni se vie viimesetkin halut jatkaa sitä.

Kyllähän tuo kateus on ihmeellistä. Muistan kun laman aikaan meille tuli hesari, niin mun paras kaveri tutki salaa meidän laskua ja kuitteja, että onko hesari maksettu taloyhtiön rahoista. Mutsinsa "käskystä". Faija kun silloin toimi isännöintsijänä ja maksoi laskuja. Kuinka sairasta tuo on...Tuo juttu vedettiin vielä noiden perheen toimesta rosikseen, mutta yllättäen se ei toiminut. Ja meidän perheen elämä oli omin silmin kaikkea muuta kuin kahdehdittavaa, mutta kai joidenkin ihmisten pitää silti yrittää ajatella toisin. Ja todellisuudessa asiat oli varmasti meillä enemmän päin persettä, mutta toisilla on vain hieman edemmän tai vähemmän sitä toleranssia kestää, kun asiat menee päin persettä.

Ehkä se on niin, että kateuskorttia heittävät he ketkä ovat itse kateellisia.

Kuka tunnustaa olevansa kateellinen?

Se nyt on ihan naurettavaa jos olisi kateellinen jostain tuttavan vaimosta. Se on ihan sama asia kuin se lapsuuden kateus kaverin leluista.

Mun mielestä kateus ei kuulu aikuisuuteen. Aikuinen tajuaa sen, että mitään ei saa ilmaiseksi.

Tosin ehkä voisi kadehtia jotain lottovoittajaa, mutta se nyt on ihan eri asia kuin kadehtia jotain sen takia ettei ole tyytyväinen omaan elämäänsä.

Ja ihmetyttää se että ihmiset tuntuvat tietävän milloin toinen on kateellinen, vaikka vain ajaisi autolla ohi.

Minua sitten vituttaa tuo kateuskortti. Taannoin jossain ketjussa joku dorka ajoi huvijahtinsa karille ja kaikki jotka sanoivat "sai ansionsa mukaan" olivat sitten kateellisia.

Miksi sitten kaveri sai ansionsa mukaan; mitä vittua lähti elvistelemään vehkeellä jota ei osannut hallita. Samalla tavalla olisin ollut vahingoniloinen jos joku olisi puhkaissut kumiveneen metsälammella soudettuaan sillä tahallaan johonkin risuun.

Kateuskortin viuhuttelijat ovat käsittääkseni yleensä arvostelun kohteen fani-poikia ja puolustavat idoliaan sitten heittämällä sellaisen kätsyn kortin yrittäen tehdä vähääkään ei-ylistävät mielipiteet kateellisten panetteluksi.

Ainakin keskellä päivää jos Escaladella ajelee ympäriinsä niin sen vitutuksen määrän voi melkein tuntea kun laittaa käden ulos ikkunasta.
Et kai sentään tosissasi ollut? Kenelläkään tuskin on syytä kadehtia sitä, että joku ajaa jollain väsyneellä escaladella.

Tai sitten en vaan ymmärrä. En vaan ole koskaan osannut olla kateellinen siitä, että jollakin on hienompi auto tai parempi työpaikka tai mitä vaan. Enkä muuten ole edes ikinä ajatellut, että kukaan olisi mulle kateellinen. Ehkä olen niin tavallinen ettei kenelläkään ole mitään kadehdittavaa.

Vai onko sitten niin, että ihmiset vain kuvittelee toisten olevan kateellisia, vaikka mitään kadehdittavaa ei oikeasti olisikaan? Kaikki pistetään aina kateuden piikkiin vaikka mitään kateutta ei edes olisi. Ihmiset kuvittelee, että muut on vain kateellisia, niin siitähän tällainenkin soppa syntyy.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom