Kasvuun liittyvää asiaa/pohdintaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sumatura
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Itse olen 163cm,68kg ,enkä ole ton pituuden antanu häiritä elämääni. Pituutta tulee lisää jos on tullakseen,kunhan muistaa pysytellä plussakaloreilla niin ei ole sitä riskiä että mennee lihaskasvuun ravintoaineet. Ei näistä kannata stressata.

Itellä oli tuossa iässä just samanlainen kriisi. Taisin olla kanssas just samanpitunen ja lopulta sentit jämähti tähän nykyiseen 169:ään. Alkuunhan tuo tietysti vitutti ku oli keskimäärin muita lyhempi, mutta ajan kanssa tuota ei enää ajattele millään tavalla. Ja mikä parasta niin lyhyemmän sällin on helpompi bodata ittensä massiivisen näköiseksi ;)

Itellä oli tuossa iässä just samanlainen kriisi. Taisin olla kanssas just samanpitunen ja lopulta sentit jämähti tähän nykyiseen 169:ään. Alkuunhan tuo tietysti vitutti ku oli keskimäärin muita lyhempi, mutta ajan kanssa tuota ei enää ajattele millään tavalla. Ja mikä parasta niin lyhyemmän sällin on helpompi bodata ittensä massiivisen näköiseksi ;)

Totta. Pidemmillä jätkillä on luonnostaan pidemmät/isommat lihakset ja ne vaatii enemmän rääkkiä että esim. hauikseen alkaa tulemaan pyöreyttä. Nimimerkillä pitutta lähemmäs 195cm

Totta. Pidemmillä jätkillä on luonnostaan pidemmät/isommat lihakset ja ne vaatii enemmän rääkkiä että esim. hauikseen alkaa tulemaan pyöreyttä. Nimimerkillä pitutta lähemmäs 195cm

Oliko sulla tai kenties jollakin muulla ollut tilanne, jossa on kuvannut kasvulevyt ja ne olivat vielä vähän auki? Paljonko sitä pituutta on sen jälkeen tullut?

Tosiaan ikää vasta 15 vuotta niin ei tossa sillei mikään kiire vielä mihinkään ole. Opettelee mielummin treenaa vaikka omalla painolla tai vaikka pienillä painoilla, ja omaksuu sellaset terveet elämäntavat. Kuitenkin niin paljon treenivuosia jäljellä niin mielummin ottaa sit varman päälle alussa. Tällei ite näkisin asian.

Joo, omanpainon treeniä oon tehnytkin kaikenlaisilla variaatioilla. Salillakin silloin tällöin käyn tekemessä esim. selän. No, sillä mennään mikä on annettu, eikai sille mitään voi. :)

Vaikeahan tuota kasvamista on lähteä ennustelemaan, jos tekee mieli salille kannattaa alkaa käydä ja lopettaa kokonaa toi pituutesa miettiminen, ku ei siihe kuitenkaa ite pysty pahemmin vaikuttamaa.

Ainiin vanhempani ovat 158/167 eli lyhyitä myös.

En usko, että paljoa enää kasvat, kun vanhempasikin ovat tuon mittaisia. Geenithän pituuden pitkälti määräävät. Lihaskuntoharjoittelun voi varmasti huoletta alottaa, mutta maltilla ja tekniikat kuntoon niinkuin muutkin ovat jo sanoneet.

Älähuoli kuule, ite olin 9lk about 160cm pitkä ja painoa oli about 40kg? Nyt ikää on se 18v ja mitat on 176/67. Kummatki vanhemmista on 165/170max, joten ihan hyvin vielä voit kasvaa siitä vielä pituutta reilusti. Mulla oli ennuste joku 165, mutta toisin kävi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä uskon että salille voit mennä, kunhan nyt et ala vetämään maximeita. Pidät vaan huolta että syöt PALJON ettei pituuskasvu jää siitä kiinni että ravinteet menee lihaskasvulle eikä pituuteen. Ja olen kuullut että penkkiä ei ainkaan millään isoilla painoilla kannattais tehdä.

Tää on nyt vaan tällänen tarina jota olen sivusta katsonut; Kaveri harrastaa alppihiihtoa. Sillä alko kans pituuskasvu jo joskus 11v. ja sitten hänen valmentajansa totesi siinä 13v. kohdalla että etpäs enää kasva, lähdetään salille. Tää kaveri oli tässä vaiheessa sen 160cm ja ennuste oli 180cm. Nooh, siinä kaveri on vedellyt nyt 3 vuotta kovaa kyykky/mavee aika saatanan isoilla painoilla ja senttejä ei ole juuri tullut.

Eli pidä järki siinä touhussa ja itelle sanottiin terv. tarkastuksessa että yli 15 toistoa pitäs tehdä.

T: 16v 165cm.

no ennusteet on ennusteita. mulla vanhemmat 166/158 ja ite treenasin 6 vuotiaasta lähtien kilpatasolla painia ja punttia alettii tehdä 14v. mutta nostelua ym. tuli jo treeneissä aika vitusti iha alusta asti. plus se että olin miinuskaloreilla lähes aina. silti oon 168cm ja velipoika 168cm joka ei urheillut kun omaksi ilokseen.
ainiin mut ja mun sisarukset on ennustettu 175-180cm tulevan, en tajua millä vitun perusteella, kun vanhemmatkin niin pätkiä.

15 v itel ikää ja mitat 166/63 nii onko järkee lähtee kasvattaa massaa vai pitäskö ottaa ekat vuodet iisimmin ??

Syöt vaan reippaasti ja treenaat fiksusti niin kyllä se massa kasvaa. Saat vaan syödä luultavasti ihan pirusti, koska murrosikä on päällä ja tuut kasvamaan ilman mitään treeniäkin. Tai näin ainakin oletan ellei sitten tuo 166 ole jo se lopullinen pituus.

Turha sun on nyt sitä murehtia kuinka paljon vielä kasvat. Sitä et saa sinä eikä yksikään lekuri eikä kukaan täältä tietää ennenku olet kasvanut sen minkä kasvat.

Syö perkeleesti. Mistään liiasta massasta ei kannatta murehtia jos vaan liikut tarpeeksi.

Älä murehdi turhia. Sitä paitsi onko sillä nyt niin hirveästi väliä jos jää tuon 170 alle?

Turha sun on nyt sitä murehtia kuinka paljon vielä kasvat. Sitä et saa sinä eikä yksikään lekuri eikä kukaan täältä tietää ennenku olet kasvanut sen minkä kasvat.

Syö perkeleesti. Mistään liiasta massasta ei kannatta murehtia jos vaan liikut tarpeeksi.

Älä murehdi turhia. Sitä paitsi onko sillä nyt niin hirveästi väliä jos jää tuon 170 alle?

ei minun mielest. ja kyl ne pienet bodarit on massiivisempia

- - - Updated - - -

jos sit lihaa on :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom