Kasvuhormonista taas

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Daug
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kun siis kasvuhormoniahan erittyy unen ensimmäisten tuntien aikana, mutta mitä jos esim. menee nukkumaan 24.00, herää 03-04 välillä ja menee nukkumaan taas. Tuleeko uusi kasvuhormonin eritys-pulssi?

P.S: Erittyykö sitä myös päivällä jos nukkuu päiväunet vai onko se vuorokausirytmin mukaan niin, että erittyy vain yöllä?

Ärsyttää kirjoittaa näin pahaa mutujuttua, mutta käsittääkseni se GH-piikki saadaan aina kun nukutaan yli 2-3 tuntia ja uni pääsee tarpeeksi syvälle tasolle.

Tuo yöllä herääminen ei aiheuta toista piikkiä, ellei herää "kunnolla". Eli jos haluaa ruveta kikkailemaan pitää herätä vaikka juomaan protskudrinkki ja tehdä jotain vähintään puolen tunnin ajan että kroppa oikeasti herää. Sitten takaisin nukkumaan.

Jos vain kykenee nukkumaan vähintään 2-3 tunnin syvät päiväunet, go for it! Itse harrastin tätä ysiluokalta lukion loppuun saakka ja voi olla, etten olisi kehittynyt tuona aikana yhtä hyvin jos olisin vain nukkunut yhteen putkeen normiyöunet joka yö.

Ei tosin kannata ottaa tässä asiassa mun juttuja minään sakrosanktina totuutena, sillä varmaa tutkimustietoa en tästä asiasta ole kauheasti lukenut.

Muistelen, että paras GH-piikki (no pun intended) tulee syvän unen aikana. Tuolta saitilta näkee, että mitä pitemmälle yöuni etenee, sitä "kevyemmäksi" uni käy. Eli paras aika kasvuhormonin eritykselle olisi ensimmäiset tunnit nukahtamisen jälkeen. En tiedä sitten, onko kesken yötä heräämisellä positiivinen vai negatiivinen vaikutus unen syvyyteen. :confused:

Tuli mieleen

Tietysti riippuu ihmisestä mutta paljonko 16-25 vuotiailla kehittyy testosteronia päivässä? Mulla on jääny jostakin mieleen et 30mg.. voi olla että muistan väärin.

Kuinka paljon haittaa palautumista ja sitä myötä kehitystä se että herää joka yö ja katkaisee unen?

muistakaahan näissä oletetuissa kasvuhormonikikkailuissa se, että vaikka pistäisit itseesi 'reilusti' ulkopuolista kasvuhormonia, sen vaikutus kehitykseesi on kuitenkin hyvin vähäinen jos sitäkään (siis terveillä nuorilla miehillä). joten nämä _mahdolliset_ muutaman prosentin lisäykset sisätuotannossa ovat vielä enemmän yhtä tyhjän kanssa...

Suositut

Back
Ylös Bottom