Kasvissyöjät

Originally posted by Sven Hassel
Kyllä oli törkein juttu mitä olen nähnyt, mitähän oikeiden tuhoamisleirien omaiset tuosta pitävät.
en käy arvailemaan, mutta tässä on tuhoamisleirille joutuneen kommentti:

"Auschwitz begins wherever someone looks at a slaughterhouse and thinks: they're only animals."
—Theodor Adorno (1903-1969), German Jewish philosopher forced into exile by the Nazis

kasvissyönnille on toki monia eri syitä, ks. esimerkiksi http://www.vegaaniliitto.fi/kolme.html

Originally posted by Jyväbroileri
Soija kastikkeessa haudutetut sipulinkynnet eivät voi maistua monellekaan koko elämää. [/B]
just joo. varmaan bodaaminen, päivittäinen pään ajelu ja portsarina työskenteleminen eivät voi maistua monellekaan koko elämää. eli voitaisiinko jättää stereotypiat ja mututieto sikseen ja keskustella asiallisesti?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olenko ainoa joka alkaa kyllästyä näihin Pakkotoistolla yleistyneisiin ketjuihin, joissa on tulilinjalla ulkomaalaiset, pakolaiset, eläintensuojelu, luonnonsuojelu... Toki asioista voidaan keskustella järkevästi, mutta onhan se naurettavaa, että kaivetaan toiselta foorumilta joku yksittäinen omituinen viesti ja sitten hehkutetaan, että "minä ainakin syön lihaa, vittu noi on hulluja!". Eli jälleen kerran itse asia unohtuu. Poistaako yksittäinen sekopäävegaani koko lihantuonnannon ongelmat maailmankartalta?

Mutta auta armias, jos joku erehtyy sanomaan, että punttisaliharrastus on perseestä, koska bodarit vetää mömmöjä. Tai Greg Valentino pistää syntholia hauiksiinsa, vittu bodarit on pellejä!

Originally posted by kasvisvoimaa
natupelle, joo en ala itkee jos tulee vahingossa lihaa syotya, shit happens

Mun treenitaustaa yms: oon treenannu jotain kolme vuotta, sita ennen thainyrkkeilyy ja pitkan matkan juoksuu joten lahtokohta oli laihahko ruumiinrakenne. Oon alkanu tassa vasta muutama kuukaus sitten voimaa treenaamaan, vedan maasta jotain 160kg, kyykkyy kolme toistoo 140kg, en treenaa penkkia (ei kiinnosta) mutta talla hetkella dippaan 22,5kg lisapainolla 5x5.

Treenaan 5x5 ohjelmalla, todella minimalistisesti. Viimesin innostus on otetreenit, eli noita captains of crush grippersseja ja paksujen tankojen kanssa leikkimista. Vitun siistii!

Eli siis treenaan voimaa vaan enka bodausta, siks en oo kylla koskaan mitannu et en osaa sanoo onko hauis 16 vai 14 tuumanen tai kyrpa 8 vai 12.

En kayta mitaan roinajuttuja ainakaan talla hetkella. Ainoo mita vedan on lisaprotskua, soijaproteiini-isolaatin muodossa.
D

Jos kerran treenaat voimaa niin kuinka herran nimessä et ole sitä saanut tuon enempää kolmessa vuodessa vaikka urheilutaustaakin on? Tuon kokoinen (97 kiloa, miksei pituudesta puhuttukaan?)ja ikäinen kaveri thainyrkkeilytaustalla kyykkää noilla painoilla viimeistään vuoden reenaamisen jälkeen. Tiedän sen kun on kokemusta. Täytyy sanoa ihan rehellisesti että voimatreenisi on todella epäonnistuneita edellyttäen ettei lähtötasosi ollut neliraajahalvaus.

Originally posted by Natupelle
Jos kerran treenaat voimaa niin kuinka herran nimessä et ole sitä saanut tuon enempää kolmessa vuodessa vaikka urheilutaustaakin on? Tuon kokoinen (97 kiloa, miksei pituudesta puhuttukaan?)ja ikäinen kaveri thainyrkkeilytaustalla kyykkää noilla painoilla viimeistään vuoden reenaamisen jälkeen. Tiedän sen kun on kokemusta. Täytyy sanoa ihan rehellisesti että voimatreenisi on todella epäonnistuneita edellyttäen ettei lähtötasosi ollut neliraajahalvaus.

kiitos rohkasusta.

En todellakaan oo mikaan voimakas kaveri omasta mielestani. Kolmen vuoden treenauksesta 2.75 on sellasta typeraa Flex lehdista apinoitua rapellysta ettei mitaa rajaa. En ekan kahden vuoden aikana kyykannyt juuri lainkaan enka tehny esim maastavetoja. Koko lihaskasvu oli aika ei-funktionaalista, kyllahan voimakin nousi mutta ei tietenkaan samalla tavoin kuin nykyisen treenauksen kanssa.

Huomasithan lauseen "on alkanu tassa vasta muutama kuukaus sitten voimaa treenaamaan"?

pituus on 185cm jos se kiinnostaa.

Vuoden sisaan lahtee maasta 200-220kg ja kyykyssa varmaan tonne 170kg:n paremmalle puolelle, taa on ainakin tavote. Get it or die trying :)

kiitos rohkasusta.

Ei kestä ;)

Ehkä laitoin hiukan ilkeästi mutta se johtuu vaan siitä etten näe mitään järkeä treenata tuollaisella ruokavaliolla jos kerran tulokset jää VOIMAA HANKITTAESSA tuolle tasolle. No, kukin tulkoon autuaaksi uskossaan jälleen kerran.

Ehkä laitoin hiukan ilkeästi mutta se johtuu vaan siitä etten näe mitään järkeä treenata tuollaisella ruokavaliolla jos kerran tulokset jää VOIMAA HANKITTAESSA tuolle tasolle. No, kukin tulkoon autuaaksi uskossaan jälleen kerran. [/B]

ok, ala ota tata vittuiluna, mutta nyt kylla mun mielesta puhut aiheesta josta ei oo paljoo tietoa. Ala ota minua esimerkkina, vegaaniurheilijoita on jo aika lailla, vegetaristiurheilijoista puhumattakaan (bodareiden joukossa esim. Bill Pearl ja Andreas Cahling).

Kuten sanoin, mulla on vasta pari kuukautta voimatreenia vyon alla ja silti nostan enemman kuin meikalaisen punttiksella olevat hirveet lihaskasat (lihasten maara ei tietenkaan korreloi voiman kanssa). Eli puhutaanko tasta mun omasta voimatasosta uusiks eha noin kahen vuoden kuluttua?

Taalla enkuissa on pari hyvaa voimaurheilijaa vegaanien joukossa, Pat Reeves on 12 kertanen brittien voimannoston mestari ja vegaani, toinen vegaani Martin Whittred on yks maailman vahvimmista oteaijista, ehka jopa viiden vahvimman joukossa, joka duunaa sellasia juttuja sormillaan joita ei uskois todeks ennen kuin itse nakee. Noi on siis vaan tyyppeja jotka ma tunnen.

Suomesta en kauheesti tiia kun siita on aikaa kun oon siella viimeks asunut, mutta tsekkaa esim. Thainyrkkeilyn maailmanmestari vuodelta 96 Harri Nieminen, pitka-aikanen vegaani hankin.

Eli tollaset "meta" tason ruokavaliovalinnat ei vaikuta juuri lainkaan treenaamiseen - tietty monet vegetaristi/vegaaniurheilijat haluu sanoo etta niiden valinnat on antanu heille enemman kuin perinteiset safkavalinnat. Mutta todellisuudessa naa tyypit syo hiton hyvin ja huolella, aivan kuten kuka tahansa urheilija vaikka vetaiskin lihaa.

Hyväksyn kasvis syönnin ja lihan syönnin (itse syön molempia ilman ongelmaa) mutta ei sita helvetin Uskoa tartte joka perkeleen tyypille tuputtaa ja ne vitun kettutytöt saisivat hankkia elämän ja jättää turkistarhat rauhaan!

Ja hyvä esi merkki wannabe vegaanista tuli salilla valittamaan että täydellisellä Kasvis ravinnolla saa parempaa tulosta aikaan kuin Liha pitoisella ja kehu vielä että mitään tuotteita ei eläimistä käytä (HAHHAA) no mitäpä siinä tunnin päästä kaffella ei muuta kun pojka pistää maitoa kahviinsa ja tyhjentää kupin kysyin että ethän sinä eläin peräisiä tuotteita käytä, olipa hiljaa.:thumbs: :lol2:

Jarno Jokinen, Suomen 4. vahvin mies vuosimallia -98. Kaveri ei lihaan koskenut. Jos en väärin muista, niin Jarno oli jättänyt lihansyönnin jo yläasteella. No, ehkäpä lihaton nälkäkuuri oli syynä vaatimattomaan 4. sijaan... :)

ok, ala ota tata vittuiluna, mutta nyt kylla mun mielesta puhut aiheesta josta ei oo paljoo tietoa. Ala ota minua esimerkkina, vegaaniurheilijoita on jo aika lailla, vegetaristiurheilijoista puhumattakaan (bodareiden joukossa esim. Bill Pearl ja Andreas Cahling).

Kuten sanoin, mulla on vasta pari kuukautta voimatreenia vyon alla ja silti nostan enemman kuin meikalaisen punttiksella olevat hirveet lihaskasat (lihasten maara ei tietenkaan korreloi voiman kanssa). Eli puhutaanko tasta mun omasta voimatasosta uusiks eha noin kahen vuoden kuluttua?

Taalla enkuissa on pari hyvaa voimaurheilijaa vegaanien joukossa, Pat Reeves on 12 kertanen brittien voimannoston mestari ja vegaani, toinen vegaani Martin Whittred on yks maailman vahvimmista oteaijista, ehka jopa viiden vahvimman joukossa, joka duunaa sellasia juttuja sormillaan joita ei uskois todeks ennen kuin itse nakee. Noi on siis vaan tyyppeja jotka ma tunnen.

Suomesta en kauheesti tiia kun siita on aikaa kun oon siella viimeks asunut, mutta tsekkaa esim. Thainyrkkeilyn maailmanmestari vuodelta 96 Harri Nieminen, pitka-aikanen vegaani hankin.

Eli tollaset "meta" tason ruokavaliovalinnat ei vaikuta juuri lainkaan treenaamiseen - tietty monet vegetaristi/vegaaniurheilijat haluu sanoo etta niiden valinnat on antanu heille enemman kuin perinteiset safkavalinnat. Mutta todellisuudessa naa tyypit syo hiton hyvin ja huolella, aivan kuten kuka tahansa urheilija vaikka vetaiskin lihaa.

En tietenkään ota vittuiluna koska olet väärässä. En minä muistaakseni ole mollannut vegsuilua ja voimanhankintaa mahdottomaksi yhtälöksi tai mitään siihen viittaavaakaan. Pidän sitä kylläkin vaikeampana mutta se on asiasta tietämättömän mielipide. Olen täysin avoin aiheelle joskaan en itse aio muuttaa ruokatottumuksiani koska pidän lihasta. Kerroin ainoastaan mielipiteeni SINUN ruokavaliostasi joka tuskin on sama kuin mainitsemillasi voimailijoilla/kehoilijoilla? SINUN voimanhankintasi on epäonnistunut, en tarkoita että näin olisi kaikilla vegsuilla. Tarkkuutta.

Kiinnostaisi hiukan tietää noista mainitsemistasi lihakasoista jotka nostavat sinua vähemmän? Jos he kyykkäävät tai nostavat maasta vähemmän kuin sinä niin heidän täytyy olla avuttomia läskejä eikä mitään lihaskasoja. Taivahan tosi, ettet nyt vaan laskettele luikuria koko ajan?

Täytyy sanoa ihan rehellisesti että voimatreenisi on todella epäonnistuneita edellyttäen ettei lähtötasosi ollut neliraajahalvaus.

Tälläisen saattaisi joku vaikka ottaa loukkauksena..

Originally posted by paksi
Tälläisen saattaisi joku vaikka ottaa loukkauksena..

Totta. Meitä on moneen junaan.

Kerroin ainoastaan mielipiteeni SINUN ruokavaliostasi joka tuskin on sama kuin mainitsemillasi voimailijoilla/kehoilijoilla? SINUN voimanhankintasi on epäonnistunut, en tarkoita että näin olisi kaikilla vegsuilla. Tarkkuutta.

ensinnakin sinahan tiedat hyvin vahan miten mina syon. Tiedat vain etta olen vegaani ja teet siita omat johtopaatokses. Mista tiedat etta "epaonnistuminen" johtuu ruokavaliosta? Ehka treeniohjelmani on pain vittua? Et tainnu kysya siita mitaan?

Miten voit sanoo etta mun voimanhankinta on epaonnistunut jos olen tehnyt sita VASTA KOLME-NELJA KUUKAUTTA? Huomasitko oikeesti ton muutaman kuukauden aikavalin?

Ma oon oikeesti yllattynyt siita etta pidat mun nostoja, siis joita itse pidan hyvin vaatimattomina, epaonnistumisen merkkina muutaman kuukauden voimatreenin jalkeen? Kelaa jos me oltais "juteltu" puoli vuotta sitten kun vedin maasta vasta 115 ja kyykkasin satasen verran, hehehee!

Onks muut sita mielta etta 160kg maastaveto ja 140kg:n kyykky kolme toistoo on epaonnistumisen merkki mun vaatimattomalla treenaushistorialla?

Kiinnostaisi hiukan tietää noista mainitsemistasi lihakasoista jotka nostavat sinua vähemmän? Jos he kyykkäävät tai nostavat maasta vähemmän kuin sinä niin heidän täytyy olla avuttomia läskejä eikä mitään lihaskasoja.

no treenaan sellasella nihkeella fitnessklubilla ja siella kylla porukka nostaa todella nihkeita painoja. Isot aijat vetaa yhen kaden soutuja jollain 35kg:lla joka on lammittelypaino tai sitten jalkatreenissa kayttavat aikaansa Techno gym koneiden parissa joilla jo meikalaisen kaltanen raapale vetaa taysilla pakoilla vaikka kuinka monta toistoa. Ei siella kovin moni ees kyykkaa - penkissa varmasti joka aija vetaa mua paremmin, mutta niinhan se nayttaa olevan etta penkkia jengi jaksaa kylla vetaa mutta maastavetoja ja kyyykkyja ei sitten kovin paljoo. En tiia sitten mika on tilanne suomessa, toivottavasti parempi.

Jatka varmaan vetaa maasta jo 220kg ja kyykkaa noin 200? Vai onko noi myos alakanttiin?

Joo ehkä tämä ihmetykseni johtuu vaan erilaisista tavoista käydä harrastamassa punttisalia. Ilmeisesti olet ne vajaat kolme vuotta salilla ennen voimaharjoittelua keskittynyt täysin muihin osa-alueisiin. Tällaista mahdollisuutta ei aina muista kaavoihin kangistunut raudan kolistelija.

Tietenkään en tiedä miten syöt mutta sen tiedän ettet taatusti syö samalla tavalla kuin joku pro-kehonrakentaja tai voimailija. Et varmasti väitä näin itsekään ja tästä oli kyse.

Veikkaanpa ettei siellä "lihaskimput" vetele maximeja jos sinä, aloitteleva voimailija, pystyt parempaan. Jos siellä todella on raamikasroppaisia äijiä niin kyllä niillä ihan taatusti on enemmän voimaa kuin tavallisella tallaajalla. Yleinen harhaluulo syntyy kun joku himoreenaaja tekee palauttavia tai OIKEAOPPISIA liikkeitä ja sitten tulee perusnatupelle paikalle ja pompauttaa lämmittelemättä samat penkistä kuin äskeinen karju teki sarjaa kapealla otteella. Sitten voikin pukukopissa kaverille supatella korvaan että nostan saman verran kuin tuo järkäle.. Siis näin voi käydä ihan vahingossa.

En todellakaan ole mikään lahjakas nostaja mutta isohko ja ruma ilman hkoa, ohjelmalla on tullut treenattua vajaa vuosi, aikoinaan on-offina joitakin vuosia lisää ja ruokapuoli ei ole läheskään siellä missä pitäisi jos haluaisi kunnolla tuloksia. Ilman ohjelmaa voimaa tuli tasaisesti mutta hiljakseen aikanaan ja oman osansa on antanut erinäiset epätasaisen vakiintuneet suoritteet. Tarkoituksena ei ole brassailla omilla myös melko vaatimattomilla suorituksilla ja vähätellä omiasi. Ynseä ja tuhma suhtautumiseni juttuihisi johtuu epäilyksestäni ettet ole mitä väität. Sallinet tämän toistaiseksi minulle, jos aihetta on ja osoittaudut aidoksi niin lähetän Englantiin pinttirahat

joo ok, sovitaan niin etta jatetaan toi juupas-eipas vaittely sikseen. Voidaan alottaa myllytys sitten ihan muista aiheista. Kylla ma varmaan talla boardilla hengaan ainakin sen aikaa etta tiiat etta oon aito ja hommissa messissa - vaikkakin alottelija-asteella.

Ja onhan se niin etta naissa rautahommissa on jengia niin erilaisista lahtokohdista - esimerkiksi nykyinen treenikaveri on australialainen metsastaja! Normaalissa tilanteessa mulla ei aijan kanssa olis mitaan yhteista mutta kun satutaan painon, voiman ja kokemuksen puolella olee samalla tasolla niin nain se vaan on etta nyt nostaa metsastaja ja vegaani yhessa :) Hyvat naurut siita on ainakin saanu ja hyvaa kilpailuhenkea.

niin ja viela huomautuksena: vedan kylla kaiken tiukalla ja hyvalla muodolla, ei kusetusta siina suhteessa ikina - varsinkin koska en kayta mitaan remmeja tai vyota niin pitaa kattoo noi muotoseikat viimesen paalle.

Ilta-Lehti tänään: Vegaanipariskunta näännytti vahingossa vauvansa kuoliaaksi

"Vegaanipariskunta Jade Sanders, 27, ja hänen miehensä Lamont Thomas, 31, saivat elinkautisen vankeustuomion vauvansa näännyttämisestä nälkään. Soijamaidolla ja omenamehulla ruokittu vauva kuoli kuuden viikon ikäisenä ja painoi vain vajaat 1,4 kiloa."

Kasivissyönti ja kettutyttöily on nuorten tyttöjen tapa kuulua yhteen ja keksiä elämällensä jotain sisältöä. Tiedän useita entisiä kasvissyöjiä jotka syövät nykyään jo lihaakin. Iän myötä elämä tasaantuu ja usein myös nuo äärimmäisyydet jäävät pois päiväohjelmasta.

Ihan samalla tavalla voimailu ja siihen liittyvä ruokavalio on tapa keksiä elämälle sisältöä. Sitten voidaan pakkotoistolla jauhaa, miten nuo muut on vammaisia ja kusipäitä. Vaan jos joku pitämään bodailua/voimanostoa/whatever vähän mielenvikaisena toimintana, niin johan alkaa näppäimistö sauhuta kun pakkotoistolle vuodatetaan, miten mua ei ymmärretä ja niin edespäin.

Ihan oikein toi elinkautinen tommosille puupäille :curs:

Mitä ne oikeen puolusteli sitä että ovat vegaaneja jos eivät halunneet viedä lastaan lääkäriin jos kerran näki sen olevan tarpeen.

En tajua. Jossain täällä kirjoitettiinkin saliharrastajien vinkunasta siitä kuinka heitä mollataan harrastuksensa vuoksi eikä edes haluta ymmärtää ja miten nurinkurista on että samalla kuitenkin mollataan vegaaneja eikä edes haluta ymmärtää. Ja kuinka niin kasvissyönti on vain jotain lisäsisältöä elämään? Tunnen kasvissyöjiä jotka tekivät valintansa nimenomaan eettisistä syistä: niillä tuotantoeläimillä ei todellakaan ole järin hyvät oltavat. Mitä pahaa on kieltäytyä jostain jos omatunto ei asiaa siedä? Tosin nykyään uudistusten myötä suomalaisen lihakarjan elämänlaatu on ainakin hieman parempi:) Hyvä niin.

Mä olen itse kyllä sekasyöjä ja olisin riemusta soikea jos olisi mahdollisuus saada lihaa suoraan joltain "onnellisten lehmien luomutilalta". Esim.lihoja pakasteina olisi kätevää ostaa. Olisi ehkä halvempaakin kun ei olisi kaikkia lisäkuluja mukana ja se olisi myös hyvää kannatusta kotimaiselle maataloudelle.

No joo, nyt varmaan saan täältä tappouhkauksia lopunikääni kun en ole edes oikea spotari kun mietin eläinten hyvinvointia:eek: Muistuttaisin vaan että kaikille kasvissyöjille kyse ei ole mistään nirsoilusta tai muoti-ilmiöstä vaan omantunnon kysymyksestä. Ja nahkaisia kenkiä ja koiran kaulapantoja sekä liivatetta sisältäviä lääkkeitä voi ostaa vaikka kasvissyöjä/ muu "hihhuli" olisikin: vaikuttaakseen asioihin ei tarvitse olla absolutisti. Pieni muutos kulutustavoissa voi jo vaikuttaa.(tai näin mä ainakin haluan uskoa)

Olipas muuten sekavaa tekstiä!:D

P.S ei herneitä nenään eikä muihinkaan ruumiinaukkoihin! Auttavat enemmän kun niitä nauttii oraalisesti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom