Kasvissyöjät

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hohhoijjaa, luinpa tuon linkin viestiketjun läpi. :jahas: Uskomatonta kiihkoilua ja hyvä todiste itsesuggestion, psykosomaattisten oireiden ja placebon vaikutuksesta taas kerran, kun kehitään kauheita masennuksia ja yökötyksiä jostain 0,02 gramman seihiutaleestakin. :rolleyes: Länsimaiden nuorisolla menee todellakin materiaalisesti aivan liian hyvin, kun on aikaa ajaa pinpparallia niinkin paljon, vetää huumeita ja sotkeutua ekoterrorismiin, kehonrakennukseen kummallisine ruokasääntöineen ja muihin tuommoisiin hulluihin ruokavalioihin. ;)

Tämä ärsytti:
Tämä menee nyt ihan ohi aiheesta, mutta juttelin joskus jonkun kanssa siitä, voisiko kissaa ruokkia ilman lihaa (ei niin että aikoisin itse kokeilla tai muutakaan sellaiseen kannustaisin, ihan vaan mietin että olisiko mahdollista), ja hän sanoi että kissat tarvitsevat tauriinia (joka on aminohappo?), eikä sitä valmisesta synteettisesti.
Tuossa Batteryssa kuitenkin on tauriinia. Oletettavasti sitten vaan puhuin jonkun kanssa, joka ei tiennytkään ihan niin paljoa kuin väitti tietävänsä, tai sotki tauriinin johonkin toiseen aminohappoon tms.

Miksi helvetissä yritetään väkisin syöttää lemmikilleenkin samaa vegaaniruokaa kuin mitä itse syödään? Kissa ja koira ainakin ovat petoja ja tarvitsevat kertakaikkiaan lihaa (muista eläimistä en kommentoi), joten pidän jonkinasteisena eläinrääkkäyksenä, että pitää väkisin koettaa syöttää petoeläintä jollain tofumössöllä. :curs: Tai no, ehkä sen nippanappa ymmärtää, jos on olemassa kissanruokaa, joka on kissalle sopivaa, mutta silti ei sisällä lihaa eikä kalaa. Itsekästä on kumminkin edes ottaa lemmikkiä, jos ei voi suvaita sitä, että se syö eri ruokaa kuin itse.

Originally posted by iivili
Hohhoijjaa, luinpa tuon linkin viestiketjun läpi. :jahas: Uskomatonta kiihkoilua ja hyvä todiste itsesuggestion, psykosomaattisten oireiden ja placebon vaikutuksesta taas kerran, kun kehitään kauheita masennuksia ja yökötyksiä jostain 0,02 gramman seihiutaleestakin. :rolleyes: Länsimaiden nuorisolla menee todellakin materiaalisesti aivan liian hyvin, kun on aikaa ajaa pinpparallia niinkin paljon, vetää huumeita ja sotkeutua ekoterrorismiin, kehonrakennukseen kummallisine ruokasääntöineen ja muihin tuommoisiin hulluihin ruokavalioihin. ;)

Tämä ärsytti:
Tämä menee nyt ihan ohi aiheesta, mutta juttelin joskus jonkun kanssa siitä, voisiko kissaa ruokkia ilman lihaa (ei niin että aikoisin itse kokeilla tai muutakaan sellaiseen kannustaisin, ihan vaan mietin että olisiko mahdollista), ja hän sanoi että kissat tarvitsevat tauriinia (joka on aminohappo?), eikä sitä valmisesta synteettisesti.
Tuossa Batteryssa kuitenkin on tauriinia. Oletettavasti sitten vaan puhuin jonkun kanssa, joka ei tiennytkään ihan niin paljoa kuin väitti tietävänsä, tai sotki tauriinin johonkin toiseen aminohappoon tms.

Miksi helvetissä yritetään väkisin syöttää lemmikilleenkin samaa vegaaniruokaa kuin mitä itse syödään? Kissa ja koira ainakin ovat petoja ja tarvitsevat kertakaikkiaan lihaa (muista eläimistä en kommentoi), joten pidän jonkinasteisena eläinrääkkäyksenä, että pitää väkisin koettaa syöttää petoeläintä jollain tofumössöllä. :curs: Tai no, ehkä sen nippanappa ymmärtää, jos on olemassa kissanruokaa, joka on kissalle sopivaa, mutta silti ei sisällä lihaa eikä kalaa. Itsekästä on kumminkin edes ottaa lemmikkiä, jos ei voi suvaita sitä, että se syö eri ruokaa kuin itse.

Kissa on lihansyöjä ja se tarvitsee lihaa. Koiran ei ole pakko saada lihaa ravinnossaan.

Tiedän jopa koiran joka ei voi syödä lihaa koska on allerginen sille. Proteiini pitää sitten saada jostain muusta.
----------

EDIT

Allergian oli todennut eläinlääkäri. Eli ei mikään MUTU juttu.

Tämä ärsytti:

Juuri näin :curs: Perkele, jos saan kuulla, että joku vegaaniaktivisti ruokkii kissaansa kasvisravinnolla, niin ilmestyn joku päivä ko. aktivistin ovelle ja teen tarjouksen, josta EI voi kieltäytyä :curs: :D

Btw. minäkin luin tuon postauksen ja ihmettelin kovasti, miten sen kirjoittaja ei ymmärtänyt sitä yksinkertaista tosiseikkaa, että Batteryssä oleva tauriini on nimenomaan siihen LISÄTTYÄ...? :lol2:

Oon vissiin joskus aiemmin sanonut ja nyt sanon taas: epäterveelliset ja "sairaat" ruokailutottumukset eivät ole vain vegaanien yms kasvissyöjien yksinoikeus, kyllä niitä vaarallisia ja omituisia uskomuksia ja ruokavalioita löytyy ihan joka nurkalta.

Täytyy sanoa, että elämme ilmeisesti melkoisessa yltäkylläisyydessä, kun ihmisillä on varaa nirsoilla ruokansa kanssa tuossa mittakaavassa. Toki teininä kaikki on niin elämää suurempaa ja maailma on mustavalkoinen, ja kun esim. kolmekymppisenä katsoo taaksepäin niin häpeää itseään. Silti voisin suositella nirsoilijoille (oli ne sitten vegaaneja tai mitä tahansa ravintoa syöviä) elämysmatkaa vaikkapa Etiopiaan, jossa taas (edelleen) on nälänhätä. Siellä ei tarvitse tehdä juurikaan valintoja: jos ruokaa on, sitä syödään, oli se mitä tahansa. Jos ruokaa ei ole (niinkuin ei yleensä ole), niin kuollaan nälkään. Meillä sen sijaan teinit itkee kun söivät murun seitiä, tai kun ranskalaiset ei olleet ruskistuneet tasaisesti vaan olivat epätasaisen värisiä... :confused:

kissa varmaan tossa tilanteessa painelee metsään napsiin maukkaita hiirulaisia ja lintusia. niin niillä on tapana tehdä jos ei kotoa saa kunnon bodiruokaa

Linkistä:
"Hmm, guest-käyttäjät näyttää niin usein saapuvan foorumille nimenomaan tätä viestiketjua katsomaan, että tätä on varmaan mainostettu hyvänä huumoripalana jossain muualla "

:D

Vaikka uskonkin, että liha ja kala tulevat olemaan joidenkin vuosikymmenten jälkeen kortilla ja pirun kallista ja sitten ihmiskunnan proteiinintarve tyydytetään suurimmaksi osaksi soijalla

Suomessahan on ylitarjontaa lihasta, maidosta, kanamunista ja eläinten rehuista. Suuri osa maanviljelistä lopettaa, koska toiminta ei ole kannattavaa alhaisella ruuan hinnalla. Ymmärtääkseni maataloustuotanto voidaan tarvittaessa moninkertaistaa.

Kehittyneet maat pitänevät huolen itsestään ja kehitysmaat nälässä.

Em. seikkojen vuoksi arvelen kestävän todella kauan ennen kuin tässä soijaa syödään.

Tietysti siinä vaiheessa kun Suomen väkiluku on 30 miljoonaa( ja Kiinan 50 miljardia) tilanne saattaa olla toinen.

kissa varmaan tossa tilanteessa painelee metsään napsiin maukkaita hiirulaisia ja lintusia. niin niillä on tapana tehdä jos ei kotoa saa kunnon bodiruokaa

Niinpä :lol2: muuten, siis koira voi syödä esim. kasviksia ja vieläpä saada niistä jotain ravintoaineita? Eli jos annat koiralle vaikkapa jauhelihakeiton jämät niin se käyttää hyväkseen myös ne porkkanat ja potut sen jauhelihan lisäksi?

EDIT:
En sitten tiedä olenko vain ahdasmielinen tms. mutta kun tuota oikeuttaeläimille-foorumia selaileen niin ei voi muutakuin :lol2:
Siis sukupuolijakauma varmasti 97% naisia ja keski-ikä varmasti
n.14v :itku:

Originally posted by Tuomo

Maalaiskissat ehkä juu, mutta entäs urbaanit kaupunkilaiskatit, jotka asustavat n kilometrin päässä lähimmästä metsäpläntistä?

Kekexx: huomasin saman :lol2: Tosin oma reaktio oli kyllä lähempänä :itku: , kun noita ruokavalioita luin... kyllä mahtaa tyttö- (ja poika-)raukkojen lihaksisto huutaa hoosiannaa...

Hui älkää nyt kissoja vapaana ulos päästäkö edes ajatuksissanne! Sen lisäksi että se on oikeasti laitonta ja omistaja korvausvastuussa jokaisesta tapetusta elukasta ja kissipissistä joka menee väärään osoitteeseen, on se törkeä rikos suomalaista luontoa kohtaan. Kissa on vierasperäinen peto joka tappaa minkä kiinni saa ja se käsittääkin laajan valikoiman liito-oravasta rusakkoon. Tulee kissin reissuille hintaa jos naapurilla on dokumenttia että äitin pikku kissi meni ja tappoi liiturin tai heinäkurpan. Eli heitteillejättösakkojen lisäksi tulee korvaukset ja se kissi on lain mukaan heitteillä kun se ei ole omassa pihassa/puutarhassa tai välittömässä omistajan valvonnassa. Tämä koskee myös niitä miljoonia kissuja jotka omistajansa mukaan "ei edes saa tai halua saada mitään lintuja kiinni". Tosiasissa kissa taatusti saa ja tappaa vesiliskot ynnä muut hitahat mutta kalliit ja harvinaisetkin metsän oikeat eläjät.

Kissut on ihan kivoja seuraelikoita mutta niistä pitää kantaa samanlaista vastuuta kuin koiristakin.

Originally posted by Natupelle
Hui älkää nyt kissoja vapaana ulos päästäkö edes ajatuksissanne! Sen lisäksi että se on oikeasti laitonta ja omistaja korvausvastuussa jokaisesta tapetusta elukasta ja kissipissistä joka menee väärään osoitteeseen, on se törkeä rikos suomalaista luontoa kohtaan. Kissa on vierasperäinen peto joka tappaa minkä kiinni saa ja se käsittääkin laajan valikoiman liito-oravasta rusakkoon. Tulee kissin reissuille hintaa jos naapurilla on dokumenttia että äitin pikku kissi meni ja tappoi liiturin tai heinäkurpan. Eli heitteillejättösakkojen lisäksi tulee korvaukset ja se kissi on lain mukaan heitteillä kun se ei ole omassa pihassa/puutarhassa tai välittömässä omistajan valvonnassa. Tämä koskee myös niitä miljoonia kissuja jotka omistajansa mukaan "ei edes saa tai halua saada mitään lintuja kiinni". Tosiasissa kissa taatusti saa ja tappaa vesiliskot ynnä muut hitahat mutta kalliit ja harvinaisetkin metsän oikeat eläjät.

Kissut on ihan kivoja seuraelikoita mutta niistä pitää kantaa samanlaista vastuuta kuin koiristakin.

En tiedä, oliko tuo postisi osoitettu minulle vai jollekulle toiselle, mutta itse en päästä kissaani kulkemaan vapaana MISSÄÄN OLOSUHTEISSA. Mökkiolosuhteissa Muusa-mirri saa ulkoilla valvotusti pihamaalla (on tosin niin arka, että löhöilee senkin ajan mieluiten yläpetillä ;)), mutta vapaana en sitä päästä metsään kuljeksimaan.

IMHO en todellakaan voi käsittää sellaisia ihmisiä, jotka antavat kissansa kulkea vapaana jopa kaupunkialueella! Sellaisiakin nimittäin löytyy :curs:

Ei ollut henkilökohtaisesti kellekään vaan yleisesti. Toki uskon että pidät mirristäsi huolta ja toivotaan että se arkuuskin hiljakseen katoaa.

;)

piti oikeen liittya jaseneks kun kasvissyojista nayttaa olevan aina puhetta ilman etta paikalla ois yhtaan kasvissyojaa. Ma en kyllakaan oo kissa, joten en tiia noista vegan kissoista.

Ma oon vegaani, nostelen rautaa huvikseni, 97kg on painoo ja ylospain toi nayttaa pukkaavan.

ma oon aktiivinen parilla muulla bodari/voima listalla lahinna enkuissa (jossa asun - siksi ei skandeja viesteissa!) mutta taa on mun eka suomalainen aiheen lista.

Eli nyt voitte flamettaa kasvissyojaa suoraan :)

Kukas täällä ny flamettaa alkaa, tuskin sää itkemään alat jos syöt joskus vahingossa lihaa niinku nuo joista tämä keskustelu alkoi?

Mutta ihan mielenkiinnosta voisitko kertoa hiukan taustaasi jotta saadaan kuvaa vegsun voimista verrattuna sekasyöjiin. Eli kuinka kauan olet vegsuillut? Kauanko treenannut? Oletko roinannut? Tuloksia, esim. maastaveto, kyykky, penkki? Mittoja, esim. hauis, vyötärö, rinta, reisi, pituus? Treenipainoista ja kierroista? Millä korvaat lihan välttelyllä menettämäsi ravintoaineet.

Originally posted by rehuperse
jos vegaanien "fanaattisuus" ihmetyttää niin tsekatkaa vaikka osoite http://www.masskilling.com/exhibit.html

Tuosta osoitteesta tuli aika v*tun :curs: olo. S**tanan vegaanipässit, miten hitossa voidaan sekoittaa Holokausti ja Natsien tuhoamisleirit yhteen lihateollisuuden kanssa.
Olen rauhallinen tyyppi ja hyväksyn muiden mielipiteet kunhan niitä ei tyrkytetä minulle, mutta jos joku tulisi joskus selittämään että noilla kahdella asialla on syvempi syy-yhteys niin kyllä saattaisin antaa hipille vähän valistusta asioista.

Kyllä oli törkein juttu mitä olen nähnyt, mitähän oikeiden tuhoamisleirien omaiset tuosta pitävät.

Perkele.

Kasivissyönti ja kettutyttöily on nuorten tyttöjen tapa kuulua yhteen ja keksiä elämällensä jotain sisältöä. Tiedän useita entisiä kasvissyöjiä jotka syövät nykyään jo lihaakin. Iän myötä elämä tasaantuu ja usein myös nuo äärimmäisyydet jäävät pois päiväohjelmasta.

Itse syön päivittäin lihaa/kalaa/kanaa n. 800 grammaa päivässä, ja maistuu! Soija kastikkeessa haudutetut sipulinkynnet eivät voi maistua monellekaan koko elämää.

natupelle, joo en ala itkee jos tulee vahingossa lihaa syotya, shit happens.

Ma en vertaa lihateollisuutta keskitysleireihin, kaks eri asiaa taysin. Jotkut tietty vetaa tolla tyylilla ja tiian monia juutalaiskasvissyojatahoja jotka kayttaa tota samaa argumenttia. Mun mielesta kuitenkin noi kaks on niin kaukana toisistaan etta niiden vertaaminen vaan herattaa pahaa verta, kuten tossa jo nahtiin.

Mun treenitaustaa yms: oon treenannu jotain kolme vuotta, sita ennen thainyrkkeilyy ja pitkan matkan juoksuu joten lahtokohta oli laihahko ruumiinrakenne. Oon alkanu tassa vasta muutama kuukaus sitten voimaa treenaamaan, vedan maasta jotain 160kg, kyykkyy kolme toistoo 140kg, en treenaa penkkia (ei kiinnosta) mutta talla hetkella dippaan 22,5kg lisapainolla 5x5.

Treenaan 5x5 ohjelmalla, todella minimalistisesti. Viimesin innostus on otetreenit, eli noita captains of crush grippersseja ja paksujen tankojen kanssa leikkimista. Vitun siistii!

Eli siis treenaan voimaa vaan enka bodausta, siks en oo kylla koskaan mitannu et en osaa sanoo onko hauis 16 vai 14 tuumanen tai kyrpa 8 vai 12.

En kayta mitaan roinajuttuja ainakaan talla hetkella. Ainoo mita vedan on lisaprotskua, soijaproteiini-isolaatin muodossa.

EDIT: sen viela lisaan etta en kayta hanskoja, remmeja (vai mikska te niita kutsutte suomessa?) enka voita, kaikki ihan raakana vaan.

Ah, tasta tulee nyt jo essee, ampukaa vaan lisaa kysymyksia jos kiinnostaa porkkananpurijan treenaus, hehee.:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom