del32157754
Banned
Miksi kukaan haluaa olla kasvis syöjä??Paitsi tietenkin terveydellisistä syistä..Liha on hyvää..;)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitäh, terveydelisistä syistä!? Siis eikös yleensä vegetaristit ole vegetaristeja siksi, että he eivät viitsi kiduttaa eläimiä syömällä niitä..Corpral-03 sanoi:Miksi kukaan haluaa olla kasvis syöjä??Paitsi tietenkin terveydellisistä syistä..Liha on hyvää..;)
NGV sanoi:Mitäh, terveydelisistä syistä!? Siis eikös yleensä vegetaristit ole vegetaristeja siksi, että he eivät viitsi kiduttaa eläimiä syömällä niitä..
NGV sanoi:Mitäh, terveydelisistä syistä!? Siis eikös yleensä vegetaristit ole vegetaristeja siksi, että he eivät viitsi kiduttaa eläimiä syömällä niitä..
Tomppa85 sanoi:Voivatko kasvissyöjät vetää heraprotskua?
J.EdgarHoover sanoi:
J.EdgarHoover sanoi:Ainakin vielä suomessa karjatalous on ollut suurin piirtein OK, mutta tää pirun
globalisaatio johtaa siihen että pian kaiken karjan kasvattaa Kiinan brutaaleimmat jätkät aivan järkyttävillä menetelmillä.
NTFS sanoi:Joku myös mainitsi, että syömällä viljaa maailmassa riittäisi ruokaa kaikille, ei se ihan näinkään mene.
iivili sanoi:Luumu, mun mielestäni kyse ei ole niinkään energiasta (sitä on helppoa saada niiiin monesta hiilarilähteestä tai kasviöljystä), vaan proteiinista. Siinäkin kasvipohjainen lähde on ympäristötehokkaampi, kuin eläinperäinen.
Tällä nykyisellä ruokasysteemillä pystytään elättämään kaikki maailman ihmiset,ongelmat on ihan muualla kuin elintarviketuotannossa.luumu sanoi:En ole tuo "joku", mutta kyllä se ihan näin menee. Maailmassa on rajoitettu maa-ala ja tietyn energiamäärän saaminen lihasta vaatii enemmän maa-alaa kuin saman energiamäärän saaminen esim. viljasta. Ero on valtava.
Ja sanonpa vielä, että tietenkään tämä ei ole mikään yksi ja ainoa resepti parantaa maailmaa.
Rauha sanoi:Jos ajatellaan että syön vikossa esim. Seuraavanlaisesti. Joka päivä jotain kasvista(esim wokki pussi). Todella usein soija rouheesta tehtyä spagettii, niin onko semmoista mahdollisuutta että syö liikaa soijaa? Sit syön esim kasvis hernekeittoo ym. Eli jos tuo pää ateria vaihtelee jonkun parin kolmen väilllä, ja sit muuten päivittäin syön kasvista , rahkaa ,leipää. onko vaihtelu liian vähäistä? Ja tuosta raudan saannista. Mistä saan tarvittavan määrän sitä rautaa, kun kuitenkin olen laihiksella?.Onko mitään kirjoja ym mitä suosittelette? Ja mitkä ovat parhaat raudan lähteet? Syön sitten päivittäin monivitamiineja ja omega 3 kapseleita.
Rauha sanoi:Ja vielä tämmönen sivu kysymys.Oon huomannu selvästi miten paino tippuu, mutta ongelmana on löystä paikat. Onko ainut mahdollisuus airobisen kanssa jatkaa tota punttii 2kertaa viikossa.V ai onko jotain "kikkoja" miten tota nahkaa saa kiinteemmäks?
Kasvissyöjänäkin pystyy kasvattaan lihaksia. Varmasti. Vähän enempi tietysti pitää miettiä proteiinin saamista, mutta muuten muista vain syödä riittävästi ja monipuolisesti. Itse ainakin olen kasvanut kasvisruokavaliollakin ihan kiitettävästi. Ei ole vaatinut ylettömiä ponnistuksia. Ei se (punainen) liha niin loputtoman tärkeää ole ihmiselle.
(Ai kasvissyönti luonnonvastaista... no joo. Onhan sekin vähän hassua että länsimaalaiset kasvattavat elämiä itselleen ruuaksi kun viljelemällä maata maailmassa olisi vähemmän nälkää näkeviä. Mutta tää on nyt ihan off topic enkä halua että täällä aletaan mun aloitteesta käymään mitään eettistä keskustelua kasvissyönnistä, OLKAA NIIN KILTIT, en halua provosoida mutta huomautan vain.)
Muista B12-vitamiini ja rauta! Purkista saa.
Syötkö kalaa? Jos, se helpottaa hommaa jo huomattavasti. Oletan, että maitotuotteet ovat mukana? Kokeile klassikoita: raejuustoa puuron sekaan, rahkaa. Rahkan sekaan voi, jos maistuu, laittaa mehukeittoa ja protskujauhetta. Katkaravut, jos syöt äyriäisiä, ovat loistava proteiininlähde, sekoita vaikka salaattiin ja protskua tulee.
Perussettiä muutenkin: varmista proteiinin ja vitamiinien saanti. Hyvät rasvat kunniaan. Joskus avuksi proteiinipatukka. Ja ennen kaikkea tiukka treeni ja tarpeeksi lepoa ja ruokaa.
Niin ja en tiiä onko sukupuolella vaikutusta asiaan. Itse olen siis naispuolinen henkilö, en tiä oisko toi proteiinintarve sitten pienempi. Mutta vaikka olen pääasiallisesti kasvissyöjä niin vain pikkuisen huomiota on tarvinnut kiinnittää proteiininsaantiin, kerran kun laskeskelee kunnolla niin mulla ainakin on hyvin riittänyt lihasten saamiseen, kevyesti tulee pari grammaa protskua painokiloa kohti.
Kerropa vähän tarkemmin ruokavaliostas ja tavoitteistas, painosta ja muusta niin voin kommentoida lisää, mikäli tahdot siis;)