Karalahdelle potkut ja pelikielto

Hovissa kumoutuu tuokin tuomio. Eipä sillä syyttäjällä näyttänyt olevan mitään todisteita siitä, että Jere olisi rahojen loppusijoitus tarkoituksen tietänyt. Nyt napsahti käräjäoikeudelta tuollainen nakki, mutta mikäli oikeus voittaa, niin hovissa tuo kumoutuu.

Siihen en ota kantaa mitä Jere oikeasti on tiennyt tai ollut tietämättä, mutta kyllähän se on syyttäjän tehtävä osoittaa se syyllisyys eikä puolustuksen syyttömyys. Tietääkseni Jereä ei saatu syylliseksi kuin siihen velanmaksuun, mikä syyttäjän papereissa katsottiin avunannoksi törkeään huumaisainerikokseen. Onhan se jo persiistä että velanmaksusta saa tuomiota.

No, luistimet teroitukseen ja keskieurooppaan tai venäjälle pelaan. Ottajista en usko olevan puutetta nuissa kaukaloissa. Mutta tuostapa mulla ei kyllä ole minkäänmoista arvaustakaan, miten tuo suomen ADT:n mahdollinen tuomio vaikuttaa mahdolliseen ulkomailla pelaamiseen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siihen en ota kantaa mitä Jere oikeasti on tiennyt tai ollut tietämättä, mutta kyllähän se on syyttäjän tehtävä osoittaa se syyllisyys eikä puolustuksen syyttömyys. Tietääkseni Jereä ei saatu syylliseksi kuin siihen velanmaksuun, mikä syyttäjän papereissa katsottiin avunannoksi törkeään huumaisainerikokseen. Onhan se jo persiistä että velanmaksusta saa tuomiota.
"Jaatelan mukaan käräjäoikeuden ratkaisussa keskeinen kohta on se, ettei puolustus olisi pystynyt osoittamaan, että Karalahden kohdalla oli kyse velanmaksusta yhdelle pääsyytetyistä."

Täällä tuntuu vahvasti siltä, että suurimman osan laki- ja oikeustietämys perustuu lähinnä Matlockien uusintoihin ja siltä pohjalta huudellaan tuomioita.

Kai ne siellä Raksilan energia-areenallakin sanoi Jerelle, että: "You have the right to remain silent. Anything you say can and will be used against you in a court of law. You have the right to speak to an attorney, and to have an attorney present during any questioning. If you cannot afford a lawyer, one will be provided for you at government expense."

and innocent until proven guilty. Mites Jeren juryvalinta sujui?

Jo, ja moni tuntuu olleen siellä paikanpäällä ja tutustuneen materiaaliin kun kirjottelee tänne että syyttäjällä ei ollut mitään. Musta tuntuu että vaikka Jere tunnustaisi kaiken niin silti täällä mikasat sun muut Jere fanit väittäisi että "ei syyttäjällä mitään ollut, median vaikutusta ja Jere pakotettiin tunnustamaan".

Oonko mä sen sanonu, olevan kisa? Olen kyllä yksioikoinen nuori.:)
No oletko aatellut tehdä asialle jotain, ihme vänkäämistä joka ketjussa jonku 7päivää lehden tuomalla sivistyksellä.

Oonko mä sen sanonu, olevan kisa? Olen kyllä yksioikoinen nuori.:)
Kyllä se, että sä viittaat tuomioon "syyttäjän tappiona", antaa olettaa, että kyse oli sun mielestä kisasta. Kisassa on yleensä voittaja (Jere) ja häviäjä (syyttäjä).

Jo, ja moni tuntuu olleen siellä paikanpäällä ja tutustuneen materiaaliin kun kirjottelee tänne että syyttäjällä ei ollut mitään. Musta tuntuu että vaikka Jere tunnustaisi kaiken niin silti täällä mikasat sun muut Jere fanit väittäisi että "ei syyttäjällä mitään ollut, median vaikutusta ja Jere pakotettiin tunnustamaan".
Oisko oikee tapa sanoa se sitten, julkisuuteen ilmi tulleilla todisteilla.

Kyllä se, että sä viittaat tuomioon "syyttäjän tappiona", antaa olettaa, että kyse oli sun mielestä kisasta. Kisassa on yleensä voittaja (Jere) ja häviäjä (syyttäjä).

Ehkä sen käsityksen on voinu saada, mutta en ole tarkotuksella sitä antanu. Sanoinhan mä tuolla aiemminkin, että Jere hävis tämän oikeudenkäynnin. Tosin se tulee jatkumaan vielä.

Ps. No sain mä ton näköjään taas kuullostamaan ''kisalta''...

Ehkä sen käsityksen on voinu saada, mutta en ole tarkotuksella sitä antanu. Sanoinhan mä tuolla aiemminkin, että Jere hävis tämän oikeudenkäynnin. Tosin se tulee jatkumaan vielä.

Ps. No sain mä ton näköjään taas kuullostamaan ''kisalta''...
Jep, enkä ole yksin tämän asian kanssa, kuten huomasit. Tarkkuutta siihen kirjoitteluun.

Oisko oikee tapa sanoa se sitten, julkisuuteen ilmi tulleilla todisteilla.
Olisi, ei vissiin hirveästi vaadi vaiva kirjoittaa teksiä siten kuten sen tarkoittaa. Esimerkiksi IMO on helppo lisätä tekstiin. Ja onko täällä niin heikko usko Suomen oikeusjärjestelmään, että jos tuomiot eivät mene niinkuin itse haluaa, ovat ne ovat vääriä. Siellä on kuitenkin paljon enemmän perehdytty tähän asiaan kuin iltapäivälehdissä.

Kun puhutaan pelikielloista, niin toinen kysymys on että voiko ADT edes ottaa mitään kantaa asiaan.

ADT valvoo nimenomaan urheilijoiden aineidenkäyttöä (ml. huumausaineet), mutta Karalahtihan ei ole itse käyttänyt tai pitänyt hallussa mitään kiellettyä. Selasin läpi nuo ADT:n pykälät, ne puhuvat kyllä avunannosta doping-rikkomukseen, mutta ei vaikuta sille että Karalahti olisi mahdollisella rahoituksellaan pyrkinyt edistämään aineiden käyttöä urheilijapiireissä tai edes pitänyt hallussa kamaa. Jos aineita ei ole urheilijoiden käsissä pyörinyt, niin ADT ei voi asiaan puuttua.

SM-liiga on sitten ihan toinen juttu kuin ADT. SM-liiga on voittoa tuottava yritys ja mikäli se katsoo että Karalahtea ei haluta liigaa edustamaan "työntekijänä", niin silloin se voi kurinpidollisia rangaistuksia jakaa. En tosin ole tutustunut SM-liigan sääntöihin seisooko siellä mitään esim. huumausainerikkomuksista tai oikeustuomioista, Karalahden pelikielto huumausaine-epäilystä ainakin katsottiin sääntöjen vastaiseksi.

Kova tuomio syyttömälle miehelle. Onneksi peliura jatkuu ja Jere on luonnollisesti vapaa hakemaan myös korvauksia valtiolta.

Mielenkiinnosta: Millä perusteella Jere niitä korvauksia hakisi ja voisi mahdollisesti saada?

törkee tuomio velanmaksusta. kun muita todisteita ei ole. ja mitä sit jos on joskus ollut juhlimassa mc jätkien talleilla. kyllä suomi on poliisivaltio!!:curs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom