Karalahdelle potkut ja pelikielto

Originally posted by mikasa90 21.12.2007
7-päivää lehti on sanonu, että se on syytön, niin sillon se on

Mistä vitusta minä tiedän, kirjottakoon lehdet mitä lystää, mutta en usko, että on syyllinen.

Originally posted by mikasa90 15.01.2008
Sama juttu, olen 100% varma, että se on syytön.

Originally posted by mikasa90 05.02.2008
Karalahti makso velkoja, ja syyttäjä luulee, että ne rahat meni huumeisiin (joista ei ole siitäkään näyttöä) ja vaikka menikin, niin Karalahti ei ollu tietonen siitä.

Originally posted by mikasa90 05.02.2008
Syyttäjä vaan ei pysty osottamaan, että se on liittyny törkeään huumausainerikokseen tai avunannosta törkeään huumausainerikokseen. Noille kaikille löytyy järkevä selitys, miks se siellä tiloissa on ollu. Jeren asenne ehkä oli huono, mutta se oli täysin lainmukainen.

Originally posted by mikasa90 06.02.2008
Vielä kerran, mä olen varma, että Karalahti on syytön.

Comments mikasa90?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Comments mikasa90?

owned.jpg

öööööö...miten ADT tähän liittyy? Jos tuomio on avunanto huumausainerikokseen, niin miten antidoping toimikunta tähän nyt vedetään? Eikös se jääkiekkoliitto ne pelikiellot määrää mitä ne pelaajat häröilee vapaa-aikanaan ja doping / huume käryjen osalta ADT?

Kattellahan hovissa...

Mä en edelleenkään pidä Jereä syyllisenä, koska Jere ei todellakaan, ei lähimainkaan saanu sitä tuomiota, mitä syyttäjä ja monet teistä halus.

Okei, ei mua vituta tunnustaa, että Jere todettiin syylliseks ja olin väärässä. Toistaseks.
Se on kiva, ettei vituta :thumbs:

Vilpitön tunnustuksesti oli niin vilpitön, että se oli pakko laittaa ihan siguksi.

No, kyllä se kipu ja ahdistus aikaa myöten antaa periksi.

Rankkuri on nyt ihan mehuissaan. :D

Ei sillä, täähän on ollut mitä parhainta viihdettä tää ketju: Rankkuri vs. Mikasa90.

Kattellahan hovissa...

Mä en edelleenkään pidä Jereä syyllisenä, koska Jere ei todellakaan, ei lähimainkaan saanu sitä tuomiota, mitä syyttäjä ja monet teistä halus.
Mitäs vittua toi tarkottaa. Eli pelkästään sillon on syyllinen jos saa syyttäjän vaatiman rangaistuksen. Eli jos tapat jonkun ja syyttäjä vaatii 7 vuotta, mutta saat vaan 5, niin et ole syyllinen.

Edit. Niin aika outo juttu että nykyään ehdollista ei pidetä mitenkään paheksuttavana asiana.

Se on kiva, ettei vituta :thumbs:

Enhän minä sitä tuomiota saanu. Mä väittelin täällä ja hävisin, iso juttu? Tää jatkuu vielä monta kuukautta tää kheissi, joten tuo tuomio voi koventua vielä tai sitten alentua. Ei tää mun yöuniani vie.

Vilpitön tunnustuksesti oli niin vilpitön, että se oli pakko laittaa ihan siguksi.

Hyvä että, jostain saa edes tunnustusta.

No, kyllä se kipu ja ahdistus aikaa myöten antaa periksi.

Ahdistanu on, mutta ei tän takia. Kuten sanoin, ei tämä mun yöuniani vie ja Karalahden oikeudenkäynti tulee jatkumaa pitkälti syksyyn.

Mitäs vittua toi tarkottaa. Eli pelkästään sillon on syyllinen jos saa syyttäjän vaatiman rangaistuksen. Eli jos tapat jonkun ja syyttäjä vaatii 7 vuotta, mutta saat vaan 5, niin et ole syyllinen.

Sitä, että porukka on täällä puhunu, että linnaa tulee niin perkeleesti, mutta selviskin ehdollisella. Mun mielestä se on riemuvoitto.

Enhän minä sitä tuomiota saanu. Mä väittelin täällä ja hävisin, iso juttu? Tää jatkuu vielä monta kuukautta tää kheissi, joten tuo tuomio voi koventua vielä tai sitten alentua. Ei tää mun yöuniani vie.

Hyvä että, jostain saa edes tunnustusta.

Ahdistanu on, mutta ei tän takia. Kuten sanoin, ei tämä mun yöuniani vie ja Karalahden oikeudenkäynti tulee jatkumaa pitkälti syksyyn.
Jep jep...mites ne vaiheet menikään: ensin tulee kieltämis-vaihe, oliko sitten raivo...

Jep jep...mites ne vaiheet menikään: ensin tulee kieltämis-vaihe, oliko sitten raivo...

Ja sitten tuli anteeksianto.;) Mä oon niin hyvä, niin mä pääsin äkkiä tuonne viimeselle tasolle.

Jaatelan mukaan jutussa valitetaan hovioikeuteen. - Tuomio ei ole lainvoimainen. Käsitykseni mukaan Karalahden peliura voi jatkua, Jaatela sanoi.

Pulliaisen mukaan Karalahti valittaa tuomiosta. Myös syyttäjä on ilmoittanut valittavansa käräjäoikeuden päätöksestä.

- Ehdollista vuosi ja kahdeksan kuukautta siitä, että on maksanut vanhoja velkojaan. Ihan tavan kansalaisena kun miettii, että velanmaksusta tuomitaan vankeuteen, niin onhan se perseestä, Pulliainen lataa.

(MTV3)

Professori: Karalahti olisi voitu myös vapauttaa

Tolvasen mielestä on ymmärrettävää, että syyttäjä valittaa hovioikeuteen. Myös Karalahden intresseissä olisi Tolvasen mukaan valittaa.

- Tässä tapauksessa on yleisempääkin kiinnostavuutta. Jos maksaa velkojaan, miten voidaan tuomita huumausainerikoksesta, sanoo Tolvanen.
...
Tolvanen myöntää, että oikeusistunnossa oli sana sanaa vastaan -asetelma.

- Kysymys oli siitä, oliko kyseessä velanmaksu vai huumekaupan rahoittaminen, kaikki muu olikin näytetty toteen.

Tolvasen mukaan kysymys on myös siitä, onko se rikos, jos tietää, mihin velanmaksurahat menevät.

Ootellaan, tätä hupia riittää pitkälle.

Kuulostaa kovasti siltä, että Karalahden epäiltiin olevan mukana bisneksissä, mutta siitä loppujen lopuksi ei ollut mitään varmuutta niin lätkäistiin ehdollista ja kymppitonni sakkoja varoitukseksi.

En usko että ADT voi tuosta ruveta pelikieltoja lätkimään, koska pelkän avunantotuomion takia ilmeistä on että Karalahti ei ole käyttänyt kamaa tai aktiivisesti osallistunut huumebisneksiin. Siitä nyt varmaan ei voida pelikieltoja langettaa että maksaa ryyppyvelkojaan epäillylle kriminaalille.

Kuulostaa kovasti siltä, että Karalahden epäiltiin olevan mukana bisneksissä, mutta siitä loppujen lopuksi ei ollut mitään varmuutta niin lätkäistiin ehdollista ja kymppitonni sakkoja varoitukseksi.
Näin ei Suomen oikeusjärjestelmä toimi. Sitä on joko syyllinen tai syytön.

Muistaakseni joskus keskiajalla tai joskus oli mahdollista antaa lievempi rangaistus jos täyttä näyttöä ei saatu mutta ei nykyään.

Hovi ja myöhemmin luultavasti korkein kutsuu tätä tapausta, mediahuomio ja ennakkotapauksen luontoinen homma puoltavat tätä. Rangaistus saattaa siis muuttua vielä.
Mikäs tästä tekee ennakkotapauksen luonteisen. Mitä itse nopeasti lukaisin uutisoinnista niin ongelma Karalahden kohdalla oli siinä, että puolustus ei pystynyt näyttämään velanmaksua todeksi.

"Jaatelan mukaan käräjäoikeuden ratkaisussa keskeinen kohta on se, ettei puolustus olisi pystynyt osoittamaan, että Karalahden kohdalla oli kyse velanmaksusta yhdelle pääsyytetyistä.
- Se on kohta, johon joudumme keskittymään ja hankkimaan mahdollisesti lisämateriaalia lisätodisteluun."

Ennakkoratkaisun arvoisen tuosta tekisi jos velanmaksu olisi näytetty toteen. Tällöinhän jouduttaisiin pohtimaan onko rikollista jos maksaa velkaa vaikka tietää rahan menevän rikolliseen toimintaan.

Mikäs tästä tekee ennakkotapauksen luonteisen. Mitä itse nopeasti lukaisin uutisoinnista niin ongelma Karalahden kohdalla oli siinä, että puolustus ei pystynyt näyttämään velanmaksua todeksi.

"Jaatelan mukaan käräjäoikeuden ratkaisussa keskeinen kohta on se, ettei puolustus olisi pystynyt osoittamaan, että Karalahden kohdalla oli kyse velanmaksusta yhdelle pääsyytetyistä.
- Se on kohta, johon joudumme keskittymään ja hankkimaan mahdollisesti lisämateriaalia lisätodisteluun."

Ennakkoratkaisun arvoisen tuosta tekisi jos velanmaksu olisi näytetty toteen. Tällöinhän jouduttaisiin pohtimaan onko rikollista jos maksaa velkaa vaikka tietää rahan menevän rikolliseen toimintaan.

Juuri tuo velkasuhteessa toiminta. Ok, syyttäjän voittaessa ennakkotapauksen takia hoviin menemisestä on virheellistä puhua. Pointtina nyt on kuitenki se, että:
* Syytetty pystyy hankkimaan [kuten Jaatela epäsuorasti tuossa toteaa] lisää näyttöä velkasuhteesta.
* Ennakkotapaus kelpaisi korkeimmalle varmasti, joten Hoviin mennessä valituslupa korkeimpaan todennäköisesti tulee. Hoviin Jaatisen puheista voisi taas päätellä hovin kutsuvan.

Kirjoitin tapauksesta jo blogiini, jos jotain kiinnostaa niin http://hohto.vuodatus.net/blog/category/Karalahden+tapauksen+ensimm%E4inen+er%E4

Mä arvasin, että sieltä tulee selkeetä naljailua ja vittuilua, mutta kuten sanottua, aivan selkee häviö syyttäjälle.
Oliko tää nytten sun mielestä joku vitun kisa? Oot kyllä aika yksoikoinen vaikka nuori oletkin.:jahas:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom