kapee penkki vs. lattiapenkki

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
35
Mielipidettä vähän..Kumpi on teidän mielestä parempi kapee penkki vai lattiapenkki? Ite oon tenhy kapeeta penkkii ja aattelin et vois ens treeneihin ottaa lattiapenkkii..
ja vielä sellasta et onko teillä millasii eroja painoissa noitten välillä vai onko ne samoja?

Jos nyt oikein olen ymmärtänyt niin lattiapenkkissä ei pysty huijaamaan, eli se on pakko tehdä ojentajilla?Korjatkaa kokeneemmat! en ole kyllä kuin kokeillut kyseistä liikettä joten kai se pitää antaa ääni kapealle.

Kapee lattiapenkki vs kapee penkki. 100-0 kapeelle lattiapenkille.

Spyrbeli sanoi:
Mites tämä kapea lattiapenkki suoritetaan? hartioita hiukan kapeammalla otteella kädet kyljissä, vai?
Karhennuksen reunasta ote, laskupaikan voi valita joko rinnan yläosaan(siis aivan ylärintaan) jolloin kädet ei mene kylkiin kiinni tai laskukohta aivan rinnan alaosaan jolloin kädet menee kylkiin kiinni, aivan sama kummalla tyylillä tekee niin ottaa pirusti ojentajiin, tanko lasketaan niin alas kunnes ojentajat/kyynärpää osuu kunnolla lattiaan ja siitä ylös.

ideana on laskea olkavarret maahan ja samoin kuin boksikyykyssä, paikat (kädet) löysäksi ja sitten pum, ylös. hyvä variaatio penkille. oteleveys voi olla kapea tai keskileveä, muttei mieluummin sitä leveempi.

en vertais kapeen penkin kanssa, koska on luonteeltaan niin erilainen. pitäisin kummatkin ohjelmassa. liike muuten keskileveenä versiona on aika hyvä rintaliike myös. saa hyvät puristukset.

jto sanoi:
ideana on laskea olkavarret maahan ja samoin kuin boksikyykyssä, paikat (kädet) löysäksi ja sitten pum, ylös.
.
Itse olen tuossa käsien löysäämisessä eri mieltä vaikka tiedän että ne pitäiskin oikeesti löysätä, mutta nostosta katoaa paine/kontrolli kun löysätään ja lisäksi löysäys ja siitä räjähtävä lähtö rassaa rajusti olkapäitä ainakin mulla. Melkein kaikki ovat kyllä tästä asiasta erimieltä mutta itselleni paras tapa oli jättää hölläys tekemättä alaasennossa vaikka liikkeen syvin olemus juuri siihen perustuukin. Itse olen silloin tällöin ojentaja liikkeenä nimenomaan tuota kapeeta versiota tehnyt. Mielestäni kapee lattiapena ja "normaali" lattiapena on kyllä aika lailla eri liikkeitä, mitä mieltä jto?. Kapee penkki vs kapee lattiapenkki menee taas sen takia mielestäni selkeesti tuolle kapeelle lattia penalle(siis ääneni menee sille) koska minulla se ainakin ottaa todella paljon paremmin ojentajiin kuin normi kapee pena.

sä et VOI treenata noin! :D

no ei. tietenkin kukin tekee, miten hyvältä tuntuu. löysäys kyllä on rasittavampaa olkapäille, se on totta. siks pitäs pyrkii painamaan niitä lattiaan punnertaessa, että saa rasituksen suunnattua oikein. ilman löysäystäkin se on ihan mainio ojentajien apuliike, kuten sanoit.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Ojentajiin kapea lattiapenkki ottaa kyllä ilman löysäystäkin, mutta jos penkkiä haluaa kehittää niin kehoittaisin tekemään pysäytyksellä. Voi tulla ruutia siihen rinnaltalähtöönkin.

mä oon väliin ottanut kapeetapenkkiä "apinavastaotteella" ja laskenut tangon navan ja rinnan alaosan väliin. ottaa hyvin ojentajiin ja vitusti etuolkapäihin.

aluks saattaa olla kiikkerän tuntunen, mut kun tekee keveillä painoilla ekaks niin löytää äkkiä hyvän tuntuman.
ei kyllä kannata tehdä ilman varmistajaa tai varmistus rautoja.

Mniska sanoi:
mä oon väliin ottanut kapeetapenkkiä "apinavastaotteella" ja laskenut tangon navan ja rinnan alaosan väliin. ottaa hyvin ojentajiin ja vitusti etuolkapäihin.

aluks saattaa olla kiikkerän tuntunen, mut kun tekee keveillä painoilla ekaks niin löytää äkkiä hyvän tuntuman.
ei kyllä kannata tehdä ilman varmistajaa tai varmistus rautoja.
Eikä varsinkaan apina otteella tuota liikettä, en kyllä itse asiassa suosittele apinaa mihinkään punnerrus liikkeeseen.

Pecman, uskoisin että tuo kapee lattiapena ainakin jossain määrin auttaa myös normaali penkkiin ilman stoppia/löysäystäkin.

Itse olen ymmärtänyt että voimailijat tekee lattiapenkkia, kapeeta tai ei, parantaakseen penkkinostoaan. Mutta, mitäs mieltä sällit on tosta kapeesta lattiapenkistä kehotreeneissä ojentajien kasvatuksen kannalta, puolesta vai vastaan? Sillähän saa eristettyä ojentajat aika mukavasti, mietin tässä et kannattasko ottaa vähäks aikaa ohjelmaan.

On tää pakkotoisto vaan ihme paikka, just ajattelin aamulla, että josko kokeilisi tänään ekaa kertaa elämässäni lattiapenkkiä ja mitenkäs se tehdäänkään...ja heti täältä löytyy siihen vastaukset. Kiitän ja kokeilen.

Pecman sanoi:
Ojentajiin kapea lattiapenkki ottaa kyllä ilman löysäystäkin, mutta jos penkkiä haluaa kehittää niin kehoittaisin tekemään pysäytyksellä. Voi tulla ruutia siihen rinnaltalähtöönkin.

Eikö pysäytys ja hölläys kuitenkin aiheuta sen, että ei kehitetä yhtään lihaksen jousto-ominaisuutta ja ehkä jopa hidastutaan? Tai siis olen käsittänyt, että esim. hyppy treeneissä on selvästi tehokkaampaa hypätä vaikka korokkeelta maahan josta vastapomppu, kuin seistä tököttää maassa ja ponnistaa siitä?

Sumppari sanoi:
Eikö pysäytys ja hölläys kuitenkin aiheuta sen, että ei kehitetä yhtään lihaksen jousto-ominaisuutta ja ehkä jopa hidastutaan?
En tiedä jousto-ominaisuuksista tai hidastumisesta, mutta rinnaltalähtö ainakin pitäisi parantua nimenomaan medium-otteen lattiapenalla rentoutuksella tehtynä. Noita muita ominaisuuksia voi sitten kehittää nopeuspenkillä.
Mulla rinnaltalähtö on heikko kohta ja siksi olen päätynyt siihen, että jos normaalipenkin sijasta teen jotain muuta liikettä, niin teen joko stoppipenkkiä, lattiapenkkiä tai sotilaspenkkiä, jotka vahvistaa rintaa. Aikoinaan onnistuin tekemään yli kahden kuukauden ajan lattiapenkkiä (ilman pysäytystä) säännöllisesti ja kehittymään koko ajan ilman, että RAW-penkkini nousi kiloakaan. Jos kuolonkohta on ylempänä niin tuo voi toki olla hyvä tyyli.

Olin just treenaamassa ja teinkin sitten kapean penkin, aikomus oli tehdä lattiapenkki, mutta ei se ainakaan yksin onnistu, vai. Miten sinne alle pitäisi mahtua?

Sumppari:
kuinkas usein kisapenkkejä näkee pompuilla tehtävän? :)

elastisuuden kehittäminen on tärkee osa räjähtävyystreenejä, mutta lattiapenkin vaikutus tulee eri kautta. kun lähdetään dead stopista, joudutaan myös tuottamaan huomattavasti enemmän voimaa, kuin jos tehtäisiin homma ilman hölläilyjä.

lisäksi vältytään staattiselta ja aika kuluttavalta rasitukselta ala-asennossa, mikä tulis normaalissa pysäytyspenkissä. sekin yks mainio versio myös.

jos voimaa tulee lisää, se ei hidasta, ei pelkoa. maksimivoimatreeneissä kaikki lihassolutyypit on töissä. räjähtävän voiman treeneillä sitten pyritään eliminoimaan ne hitaat pois ja lisäämään voimantuottoo niihin nopeisiin.

Samo:
Vastasit ite omaan kysymykseesi: "Sillähän saa eristettyä ojentajat aika mukavasti..." Kun ei lasketa tankoa rintaan asti ja tehdään homma kapeella otteella, ylikuormitetaan se ojentajapuoli komeesti. tällasia jaksoja ei kannata pitkään tehdä, ettei mee yli. tai sitten teet lattia-, lankku- yms. variaatiopenkkiä vain silloin tällöin kierrossa.

Kera:
Säädä bokseilla yms. se korkeus tai kokeile Smithissä eka. Kaveri on hyvä olla, jos teet sen lattialla. boksit niin korkeet, ettei ala-asennossa rauta nappaa niihin.

oikein hyvä versio on kyllä myös tohon viimeseen liittyen laskea tanko bokseille ja sitten nostaa siitä. eräänlainen lankkupenkin versio.

Oon muuten neutraalin kanssa ihan samaa mieltä tosta apinaotteesta. sille ei oo mitään perustetta, paitsi jos haluaa elää vaarallisesti :)

Itse kun teen lattiapenkkiä niin teen sen ihan normaalilla penkillä. Omalla salilla on erittäin näppärä puinen levy jonka voi sijoittaa penkil päälle.

lattia.JPG

Muodoiltaan siis tuommoinen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom