Ite oon nyt parikymppinen yksissä kisoissa käyny raakapenkkaaja, tavoitteet on tulevaisuudessa asetettu korkealle; haluun hyvän kisamenestyksen ja ties vaikka mitä ennätyksiä tulis tässä rikottua. Mutta nyt ku oon netistä vähän asiaan tutustunu, ja salilta treenikavereilta kuullu, niin raakapenkkaajille taitaa tyypillisesti käydä niin että joko rintalihat alkaa repeilemään tai olkapäät (kiertäjät) alkaa kipuilemaan ja pahasti, ja se ura päättyy sitten siihen. Tunnen monta vähän yli kolmekymppistä tyyppiä kenellä on nyt ainakin raakapenkin saralla homma loppu olkapäiden takia, että pitää joko lopettaa tai ainakin vaihtaa penkkipaitaan. Mutta en oo ite kuullu kenenkään sanovan että "pakko jättää homma nyt tähän ku ojentajat ei vaan enää kestä", vaikka varmasti niitäkin on olemassa. Mutta aivan törkeesti enemmän on hartiapakkivammaisia. Ihan ei-voimailulajeihin-liittyvistä julkaisistakin oon lukenu että on erittäin harvinaista että ojentaja napsahtaa kyynerpäästä irti, ja taitaa olla niin että se ojentaja on helppo kiinnittää uudelleen ja siitä tulee kuin uusi.
Mitä ootte mieltä, muuttuuko 10 vuoden penkkiura 30 vuoden uraksi jos vaan uhraa sen hieman optimaalisemman asennon ja vaihtaa kapeaan?
Mitä ootte mieltä, muuttuuko 10 vuoden penkkiura 30 vuoden uraksi jos vaan uhraa sen hieman optimaalisemman asennon ja vaihtaa kapeaan?