Kapea penkkipunnerrus käsipainoilla?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Törmäsin googlessa tällaseen liikkeeseen, että tehdään tasapenkillä kässäreillä kapeata penkkiä. En ole koskaan kenenkään nähnyt tekevän, ja tänään kokeilin itse ja todella hyvin tuntui ojentajissa ei niinkään rinnassa ollenkaan. Liikerata on sellainen, että kädet on kyljissä kiinni ja kyynärkulma on 90 astetta lähtötilanteessa ja siitä suoraan ylöspäin ojentajan voimalla. Todella nopeasti saa ojentajat tukkoon tällä liikkellä kun nopeasti pumppaa, muutama toisto riitti mulle tarpeeksi isoilla painoilla. Onko kukaan muu tehnyt tätä enemmänkin? Itselle ainakin ihan eksoottinen liike.

Törmäsin googlessa tällaseen liikkeeseen, että tehdään tasapenkillä kässäreillä kapeata penkkiä. En ole koskaan kenenkään nähnyt tekevän, ja tänään kokeilin itse ja todella hyvin tuntui ojentajissa ei niinkään rinnassa ollenkaan. Liikerata on sellainen, että kädet on kyljissä kiinni ja kyynärkulma on 90 astetta lähtötilanteessa ja siitä suoraan ylöspäin ojentajan voimalla. Todella nopeasti saa ojentajat tukkoon tällä liikkellä kun nopeasti pumppaa, muutama toisto riitti mulle tarpeeksi isoilla painoilla. Onko kukaan muu tehnyt tätä enemmänkin? Itselle ainakin ihan eksoottinen liike.

En ole tehnyt enkä nähnyt kenenkään tekevän. Voisi tosin tämän päivän treenissä kokeilla.

Tuttu kilpameloja tyttönen on tehnyt tuota vuorotahtiin "nyrkkeillen". Ihan lajinomaisena harjoitteena yläkäden ojennusta varten. Kuvassa taitaa olla Jenni Honkanen.

1076153746755.jpeg

Kuulostaapa muuten pirun hyvältä liikkeellä. Täytyy kokeilla ja jos toimii niin varmasti tulee oleen mun ohjelmassa mukana o.O

MItäs kummaa tässä nyt sitten on? Ite oon treeneissä paukutellu tätä melko usein. Tuntuu muuten melko hyvin ojentajissa. Hyvän lisän saa vielä kun heittä vetokumin selän takaa käsiin kiinni.

Jaa, nyt kun muistutitte. Voisihan sitä lisätä vaihteeksi treeniohjelmaan, ainakin tuon boxing-tyylisen, kun perinteinen kapea penkki tangolla ei suju (siis kyynärpäät kyljessä versio). Itse olen tehnyt "kyynärpäät leviävät sivulle"-versiota, kun oma penkki on pikkuisen liian leveä. Ottaa silloin tosin paljon olkapäihin.

Suositut

Back
Ylös Bottom