Kansalainen Jussila

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu
Sinällään tämä koko homma rakentuu ymmärtääkseni evoluutio-teorian pohjalta, joka taas on jossain määrin uskonto. Anteeksi, siis melko keskeneräinen teoria. :)
Jos herralla on nykyisten todisteiden valossa esittää parempi teoria niin kuulisin sen mielelläni. :)

Käsittääkseni darwinin sirkut ovat se koko homman perusta ja kun kyseessä saattavat olla kuitenkin alalajien hybridit, eli aivan pitäviä todisteita uusien lajien synnylle ei pystytä esittämään.
Käsittääkseni mikään laji ei tosta vaan muuta geneettistä rakennettaan niin paljoa, että se sormia napsauttamalla muuttuisi toiseksi lajiksi. Monisoluisilla eliöillä isolaatio ja sitä kautta tapahtuva hidas muuntuminen alalajeiksi ja taas erilaisiksi lajeiksi on nykyisen näkemyksen mukaan evoluution erittäin tärkeä osatekijä.

Lisäksi taidat unohtaa sen tosiasian, että erillisten lajien muodostuminen vie niin paljon aikaa, että näitä tapahtumia ei havainnoida laboratoriossa yhden eliniän aikana.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No aiemmin hän kirjoitti hyväksyvään sävyyn Jussilan bisneksistä, katsos siitä minä niin päättelin :rolleyes:

Mun mielestä täs ollaan edettykin ihan asialinjalla.

En mä nyt niistä bisneksistä niin hyvää mieltä ole, mutta miestä olen kehunut päämäärätietoiseksi ja viihdyn tuollaisten uutterien ihmisten seurassa.

En tietekään ole sanan yleismerkityksessä sitä mieltä että kusettaminen on ok. En kuitenkaan ole sitä mieltä, että henkilö X ei kelpaa kaverikseni, koska joskus kusetti joitakin hölmöjä! Ja eihän tässä kukaan kusetettu lienee menettänyt omaisuuttaan tai muuta vastaavaa. Uskoivat nuijat tienaavansa miljoonia myymällä maitoa ja povatut miljuunat vain jäivät saamatta.

Ok, tarkoitukseni ei ollut mitenkään kiistää evoluutioteoriaa.
Enkä tosiaan pysty tästä lonkalta kehittelemään parempaa oppia, mutta sitä tuskin vakavasti odotitkaan. ;)

Ei se kuitenkaan ole mikään syy uskoa siihen sokeasti. Pointtini oli lähinnä se, että mitä tiedämme nykyisen tiedon valossa voi ja todennäköisesti muuttuukin ajan kanssa. Esimerkiksi minä ja muut arvostetut tiedemiehet emme ole vielä onnistuneet kehittämään suhteellisuusteorialle parempaa vastinetta, vaikka nykyisen tiedon valossa on hyvin todennäköistä että se ei pidä täysin paikkaansa.

Sitä minä vain.

Ei se kuitenkaan ole mikään syy uskoa siihen sokeasti. Pointtini oli lähinnä se, että mitä tiedämme nykyisen tiedon valossa voi ja todennäköisesti muuttuukin ajan kanssa. Esimerkiksi minä ja muut arvostetut tiedemiehet emme ole vielä onnistuneet kehittämään suhteellisuusteorialle parempaa vastinetta, vaikka nykyisen tiedon valossa on hyvin todennäköistä että se ei pidä täysin paikkaansa.

Sitä minä vain.
Olet aivan oikeassa. Teoriat ovat malleja todellisuudesta, eivät sen ihmeempiä.

Ke 27.12 tv2 klo 22.05 esittää uusintana kyseisen dokkarin, jos joku missasi viimeksi:D

Katoin nyt ton dokkarin ja luin koko keskustelun läpi. Mitä tohon nyt sanoa, innokas kaveri puhumaan mutta paskaahan se myi. Miten joku nyt voi puolustella "sai paljon enemmän kuin sä koskaa", siis ei ¤&%##%, mitkä on teidän tavoitteen kysyn vaan. Päivärinteen setti sai jopa pienen myötähäpeän päälle.

Mikä ihme oli se parviaisen juttu siinä, siinä oli kanssa toinen paskan puhuja.

PS. ei tota koko päivärinnan ohjelmaa ole missää?

Voisiko joku neuvoa tarkemmin? Olen pöljänä etsinyt juuri tuota päivärinnan haastattelua.
No hätä, löytyi vertaisverkosta...

Pakko sanoa että aika onneton myyntimies tuo Jussila kun pitää faktoista puhua. Tuntuu ettei itse ollut tippaakaan perehtynyt tuohon ternimaitoon. Mistä ihmeestä se kuvitteli tuolla ohjelmassa puhuvan? Aika rasittavaa jankutusta myös Päivärinnalta.

No hätä, löytyi vertaisverkosta...

Pakko sanoa että aika onneton myyntimies tuo Jussila kun pitää faktoista puhua. Tuntuu ettei itse ollut tippaakaan perehtynyt tuohon ternimaitoon. Mistä ihmeestä se kuvitteli tuolla ohjelmassa puhuvan? Aika rasittavaa jankutusta myös Päivärinnalta.

et pystyis vähä selventää paikkaa ja milla sanoilla räjäyttää pankin:piis:

En voi sanoa muuta kuin että siinä oli äijässä yrittämisen meininki.

Puhui paskaa, kusetti ihmisiä, teki velkaa. Mutta myös töitä. Ja ihan saatanasti töitä.
Vois moni ottaa oppia tollasesta hullusta uskosta huomiseen ja yrittämisen halusta.

Voi hullultakin oppia yhtään häpeämättä sitä että se opettaja on hullu. Tärkeintä on sisäistää olennainen. ;)

En voi sanoa muuta kuin että siinä oli äijässä yrittämisen meininki.

Puhui paskaa, kusetti ihmisiä, teki velkaa. Mutta myös töitä. Ja ihan saatanasti töitä.
Vois moni ottaa oppia tollasesta hullusta uskosta huomiseen ja yrittämisen halusta.

Tehköön vaikka kuinka vitusti töitä, mutta tuollainen kusettaminen mitä se harrasti, ei TODELLAKAAN ole kunnioitettavaa.

Se haaveili kaikenmaailman jeteistä ja muista, mutta sillä oli satojen tuhansien verovelat vanhoista yrityksistä.

Toivottavasti moni ei ota oppia tuosta kaverista, ainakaan keinoista mitä se käytti menestymiseensä, tai sen yritykseen.

Kyllä näissä keskusteluissa paistaa selvästi monella esiin suomalainen peruskateus. Onko se nyt näin vaikeaa jos joku toinen menestyy elämässään vähän paremmin mitä toinen heti ollaan itkemässä prkl.:itku:

En kyllä nyt ihan sanoisi noinkaan. Jos sitä 'menestyy' tarkoituksellisesti ihmisiä huijaamalla, niin mikä siinä tekisi kateelliseksi? Halu päästä itse huijaamaan? Meillä joillain kun on olemassa muitakin arvoja kuin vain maallisen mammonen haaliminen. Jotkut kun katsovat myös sen tärkeäksi, että illalla painaessaan pään tyynyyn voi ajatella, että teinpäs tänäänkin jotain hyvää, tai ainakin tuntiessaan että ei päivän tienestejä tehnyt muita ihmisiä huijaamalla.

Nimittäin miljoonat tienatakseen pitää joko myydä ihan helvetisti tavaraa (pieni kate * suuri massa = miljoona), myydä jotain erityistaitoja valmistaakseen vaativaa tuotetta (suuri kate * kohtuullinen massa = miljoona), tai sitten huijata epämääräisellä tuotteella (älytön kate * pienehkö massa = miljoona).

En minä ole kateellinen niille jotka menestyy - pikemminkin kunnioitan tälläisten henkilöiden toimia.

Rytsölät menestyivät (ainakin) aikoinaan ihan tekemällä sitä raakaa bisnestä, mistä heille hatunnosto. Ainakin toinen veljeksistä sitten meni vähän töpeksimään verojen ja muiden kanssa, mutta rahat silti tulivat siitä, että myytiin toimivaa (no, saahan tästäkin olla eri mieltä) tuotetta, ja tietysti myös firmaa sijoittajille, jotka haistoivat rahantekomahdollisuuksia.

Nebulakin tuntuu varsin menestyvältä firmalta. Nebulan perustajan tunsin aikoinaan, kun firma oli vielä pienempi firmoille webiserveritilaa lähinnä tarjoava pulju (ja en ole sitten koskaan jaksanut paremmin kyseiseen firmaan tutustua, eli ampukaa alas jos menee pieleen). Osasivat hypätä kelkkaan mukaan oikealla hetkellä, ja nykyisin ei ole enää mikään kärpäsenläntti seinällä tuokaan yritys.

Myös Pakkotoisto tuntuu puhaltavan eteenpäin kivasti. Ja varsinkin kun firman motto tuntuu olevan siinä, että myydään tuotteita joista on oikeastikin apua, eikä pelkkää kaunista myyntipuhetta vaahtosuiden toimesta, käyttäen apuna muutoskuvia joissa on ennen ja jälkeen tilanne, ja mieluiten myös kaksi eri henkilöä, toinen ennen ja toinen jälkeen.

En katso olevani mitenkään kateellinen tälläisille toimijoille. Olenko sitten kateellinen pyramidihepuille ja muille huijareille, jotka vetävät rahat asioista liian vähän tietäviltä, käyttäen juuri tätä hyväkseen tuotteita - tai unelmia - myydessään? No en. Lähinnä se ärsyttää, että on näitä mustia lampaita, jotka keksivät porsaanreikiä kiertääkseen sitä lain kouraa, joka muutoin on meille "kuolevaisille" kotomaan perukoilla pitkästi sama.

En katso olevani heille kateellinen. Rehellisyys kun sattuu olemaan yksi sellainen arvo, mitä ei oikein rahalla voi ostaa. Ja sitä arvostan itse kovasti. Näillä sankareilla sitä ei ole turhaksi.

Tiedän tapauksen, jossa kaverini oli töissä laivalla. Varustamo oli Italialainen ja tuttu "seilasi" Helsinki-Tallinna väliä. Hänelle tuli lasku maksamattomista työeläkemaksuista. Muistaakseni kävi vielä niin, että frendi joutui noi maksut maksamaan.

Tämä siis tapahtui täysin kaverini tietämättä. Ei hän ymmärtänyt, että varustamo ei maksanut hänen tel-maksuja ja sitä, että ne tippuvat hänen kontolleen.

Minulle kävi muuten samoin, tuli kenkää eräästä IT-puljusta YT-neuvotteluiden mukana tuossa 2001, ja mustelmia paikattiin 6kk liksalla + koko ajalta vielä lomarahat jne, ilman työvelvotteita. Seuraavana vuonna tuli kuitenkin yli 1400 euron mätkyt, ja kun sitten soittelin ihmeissäni verovirastoon ja ihmettelin että mitäs helvettiä tämä on, niin kertoivat että eläkemaksuja ei oltu makseltu.

Tyhmä kun olin, en selvittänyt asiaa tarkemmin. Seuraavana vuonna sitten tuli yllättäen saman verran palautuksia (vaikka omien laskujeni mukaan olisi pitänyt olla +/- 0), saattoihan olla että kyseessä oli verokarhunkin erhe, joka vain hiljaa korjattiin seuraavana vuonna.

mun mielestä se päivärinta esitti asiallisia kysymyksiä sille Jussilalle eikä mies kyennyt niihin oikein vastailemaan ja sitten jälkikäteen itkee jostain julkisesta mestaamisesta yms...tossa jussilan tapuksessa pätee muutenkin hyvin sanonta ahneella on paskanen loppu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom