kannikat nousee

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Posedown
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Missä lihaksessa heikkoutta jos takapuoli tuppaa nousemaan penkissä maksimiraudoilla? Joojoo: rinta, ojentaja, hartia ja selkälihaksissa, tiedetään:) Mutta mihin erityisesti kannattaisi panostaa ongelman korjaamiseksi?Tekniikka pitäis muuten olla ihan ok, mutta aina kun ottaa maksimiraudat käsille niin ongelma tuppaa toistumaan. Vinkkejä?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
itellä enne oli aina sitä "runkkupenkkiä", joka jäi yläasteelta kun sillo oli pakko keinolla millä tahansa nosta se 100 kiloo penkistä.

en tehny voimaa sit puolee vuotee ja ku rupesi taas ni päätin alusta asti että joka helveti nostossa perse _pysyy_ siinä penkissä kiinni.

rintoihi ainaki on tullu iha erilailla vääntöä ton jälkee. kyllä ne tuloksetki sit nousee ku vaa jaksaa tehä ni samoihi ja ohi vielä ;)

Mä oon jotenki niin kankea että en saa persettä kunnolla irti penkistä vaikka yrittäisinki. Kyllähän se vähän nousee jos oikeen yrittää mutta se rupee sattumaan alaselkään. Ehkä parempi näin...:D

Sama homma mulla. Aina nousee perse muutaman sentin varsinkin maksiminostoissa. Jalkojen asennon leventäminen on vähän auttanut asiaan. Olen myös yrittänyt tehdä lämmittelyt ja kevyemmät sarjat puhtaalla tekniikalla jotta tottuisi, mutta ei ole ainakaan vielä auttanut.. Eikä toisaalta ole niin väliksikään koska en ole mihinkään kisoihin menossakaan. Oikeastaan vain sen takia olen viime vuosina yrittänyt korjata tekniikkaa kun 11vuoden harjoittelun tuloksena on tullut sen verran rautaa tankoon ettei halua kuunnella jonkun maksimiykkösen tai kovan sarjan jälkeen sivustaseuraajien tilitystä että "kova nosto mutta ei ollu perse penkissä".. :wall:

Tossa ois se runkkupenkin tyylinäyte, paintilla tein:

Runkku1.JPG

Runkku2.JPG

:D

No jos jotaki heikkoa lihasryhmää halutaan hakea, niin sanoisin olkapäät. Luulen että asennon korjaus jalkojen suhteen auttaa. Eli jalat riittävän erilleen ja paino pidetään kantapäillä eikä varpailla. :thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Zone-sarja -42%
Posedown sanoi:
Missä lihaksessa heikkoutta jos takapuoli tuppaa nousemaan penkissä maksimiraudoilla? Joojoo: rinta, ojentaja, hartia ja selkälihaksissa, tiedetään:) Mutta mihin erityisesti kannattaisi panostaa ongelman korjaamiseksi?Tekniikka pitäis muuten olla ihan ok, mutta aina kun ottaa maksimiraudat käsille niin ongelma tuppaa toistumaan. Vinkkejä?
jos ne maksimiraudat ovat sitten pienemmät?

Niinpä. Nehän ovatkin pienemmät koska vain takapuoli penkissä tehdyt nostot hyväksytään... Harmittaa vaan toi kannikoiden nouseminen, kun muuten painot nousee ihan mukavasti. Kokeilin jalat levällään-tyyliä. Takapuoli pysyi kyllä penkissä, mutta ei oikein tuntunut hyvältä. Ei saanu jaloista mitään tukea. Enemmänkin kaipaisin vinkkejä kaaren opetteluun.

keskity siihen, että saat kaaren YLÄselkään. sillon ei takapuoli nouse. paina jaloilla persusta kohti päätä, älä ylöspäin. pidä huolta, että penkin pinta pitää. kaaren ei tarvitse olla korkea, kunhan se on tukeva.

Jep. Kuten jto- tossa neuvo. Aika jännä liike penkkipunnerrus vaikka sitä niin moni hinkkaa ei osaa sanoa miten sitä pitäisi tehdä, teknisesti siis kuvailla. Eli aloita asennon ottaminen niin että menet tangon alle lavat yhteen, ota hyvä kaari perseen ja yläselän välille, jalkojen laveydellä ei ole väliä tärkeintä on mitä teet jaloillla eli etureisillä työnnät/ painat persettä penkkiin/ taaksepäin jolloin perse painautuu penkkiin ja saat paljon enemmän tehoja nostoon kuin silloin kun perse nousee ylös se vie paineen selästä ja on selälle paha.

.

Justiinsa toi perseennostelu sai mut siirtymään lähes kokonaan sotilaspenkkiin.
Aluksi tosin ne sarjapainot pieneni, mutta nous sitten suunnilleen normipenkin tasalle. Enään en edes oikeen osaa runkkupenkata.

Itse en koskaan ole edes pystynyt runkkupenkkiin, koska olen niin kankea. Selkä ei kaareudu tippakaan, ja koko penkin tekniikka on täysin perseestä. Mutta pysyypähän perse penkissä. Huolestuttavaa on se, että kovaa vetäisi veri kisoihin, mutta tuo penkki pitäisi saada kuntoon. Se pieni kaari antaisi varmasti potkua (perse penkissä tietty), mutta onko se vain fyysikastani kiinni että se ei onnistu? Oikeastaan kun otan sotilaspenkistä ihan samat kuin "maksiminkin". Alkaa epätoivo jo tulla pikkuhiljaa. Jos joku viitsisi postata jonkun hyvän penkkithreadin, olisin iloinen. Itse on nyt niin kofeiinihorkassa että ei oikein tule mitään etsimisestä. Pakko lähteä lenkille =)

monet kovan luokan nostajat ei käytä kovinkaan julmaa kaarta. pääasia, että se on tukeva, ja että yläselkä toimii.

Kiitoksia, antaa lohtua :thumbs:

Penkki on ollut minulle yksi murheenkryyni koko treeniuran ajan... kaikki muu kulkee, mutta penkki on kantona kaskessa. Ehkäpä siksi että kukaan ei ole koskaan opettanut oikeaa tekniikkaa, vaan nosto on itse räpelletty kasaan. Painonnostotreeneistä junnuna jäi kasaan hyvät tekniikat maveen ja kyykkyyn, mutta eipä tuo harjoittelu paljon penkkiä sisältänyt =( Tuntuu että teen koko noston ojentajilla ja etuolkapäillä, rinta on muutenkin latuska verrattuna muuhun kroppaan eikä sen voima ole missään suhteessa muuhun vartaloon... Jotain apuja pitäisi keksiä =(

Suositut

Back
Ylös Bottom