Kannettava mp3-soitin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kipi I
  • Aloitettu Aloitettu
Olen nyt itsekin harkitsemassa mp3-soittimen hankkimista.
Vaihtoehtoina olisivat nyt lähinnä Creativen Nomad Muvo 64mt 93€ ja Magic Star 64mt 79€ tai 128mt 102€.
Eli mikä olisi noista hintalaatu-suhteeltaan paras? Myös uusia ostoehdotuksia otetaan vastaan (budjetti n.120€ alaspäin).

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
.
Voisko joku Muvon onnellinen(?) omistaja kertoa kyseisen laitteen plussat ja miinukset? Olisin kiitollinen siitä :worship: .
.

kannattaa ostaa kannettava cd/mp3 soitin,koska yhdelle Cd:lle saa poltettua suunnilleen 150 mp3:sta niin ei ainakaan tarvii ostella CD:eitä ;)

Originally posted by Mr.Muscle
kannattaa ostaa kannettava cd/mp3 soitin,koska yhdelle Cd:lle saa poltettua suunnilleen 150 mp3:sta niin ei ainakaan tarvii ostella CD:eitä ;)

Olisi ollut muuten mullekin hyvä valinta mutta on kooltaan liian suuri.
Lopulta päädyin ostamaan tuon 64mt:n MuVon. Piti ostaa isommalla muistilla varustettu mutta raha ratkaisee :(.

Käyttökokemuksia kyselisin lähinnä iPodin ja iRiverin omistajilta. Itse keikun tällä hetkellä kahden vaiheilla tuon 10Gb iRiverin ja 15Gb iPodin välillä ja kiinnostaisi saada ensikäden tietoa noiden pelittämisestä arkikäytössä ennen kuin hulautan opintotuet + vähän ekstraa tuommoiseen;)

Kuinkas tuo koko noissa riittää? Itsellä löytyy musaa tällä hetkellä vajaat 30Gb joten kotiin täytyy leijonanosa jättää, ei sikäli että suurinta osaa tuosta läjästä kaipailisin jatkuvasti kuunneltavaksi. Eli kyse on siis lähinnä laitteen kovon täyttämisen nopeudesta/helppoudesta. Äänenlaadusta/-voimakkuudesta sekä säätömahdollisuuksista olisi myös hienoa saada lukea kommenttia. Onko niistä taajuuskorjaimista mihinkään noissa vehkeissä ja riittääkö tehot, myös bassossa? Miten on käyttömukavuuden laita?
Muutenkin kaikki asiat mitä mieleen tulee, eritoten valituksen aiheet tahi muuten häiritsevät seikat, kiinnostavat kovasti.

Originally posted by Lars
Olisi ollut muuten mullekin hyvä valinta mutta on kooltaan liian suuri.
Lopulta päädyin ostamaan tuon 64mt:n MuVon. Piti ostaa isommalla muistilla varustettu mutta raha ratkaisee :(.

Eikös sulla ollut hintahaarukka n.120emax?
Ostin tänään itelleni Creativen MuVon 128mb hintaan 119,9e
Bulldogista. Niillä oli tarjouksessa molemmat. 64mb vehje oli jotain 79e.

Mun mielestä toi 119e alkaa olla ihan sopiva hinta jo. Tullessaan markkinoille se makso yli 300e...

Itse ostin myös tuon MuVo:n 64mb. Ihan kätsy vehje ja mahtuu treenin ajaksi ihan riittävästi musaa sisään. Nuo nappikuulokkeet siinä ovat aika syvältä ja jouduin investoimaan parempiin. Muuten olen ollut tyytyväinen. Kauankos se takuu kestikään..............

Originally posted by Negatiivinen
Käyttökokemuksia kyselisin lähinnä iPodin ja iRiverin omistajilta.
Itselläni iRiver iFP-390T ja olen erittäin tyytyväinen. Äänenlaatu iRivereissä on käsittääkseni huippuluokkaa, en ole varma iFP-390T:n ja muiden mallejen erosta, mutta tässä on helvetin hyvä ääni. Equt löytyy ja iRiverin soittimiin tulee firmware-päivityksiä säännöllisesti, katsele lisää www.iriver.com / www.iriveramerica.com. Niin ja biiseihin saa sanojakin täältä päin: www.ilyrics.net

Originally posted by lepex
Eikös sulla ollut hintahaarukka n.120emax?
Ostin tänään itelleni Creativen MuVon 128mb hintaan 119,9e
Bulldogista. Niillä oli tarjouksessa molemmat. 64mb vehje oli jotain 79e.

Mun mielestä toi 119e alkaa olla ihan sopiva hinta jo. Tullessaan markkinoille se makso yli 300e...

Tuolloin kun soitinta hankkimassa olin 128mt:n hinta oli ainakin verkkokaupassa korkeempi kun 120€. Kai mulla olis sen verta rahaa löytynytkin,
mutta en sitten viittinyt niin hirveästi laittaa rahaa siihen. Noh, ihan tyytyväinen oon tohon 64mt:n version ostoon.

Minä koitin kolmea eri Muvoa ja kaikissa oli sama ongelma.
Omilla kuulokkeilla ne toimivat ihan hyvin mutta, kun niihin liitti Sonyn Megabasso kuulokkeet niin Muvo alkoi tilttailemaan.
Ostin vielä varmuuden vuoksi uudet kuulokkeet, koska ajattelin, että vanhoissa oli ehkä jotain vikaa mutta ei auttanut.

Sitten ostin Rio 800 ja olen ollut siihen helvetin tyytyväinen, wma 64kbs laatuista musiikkia mahtuu 4 tuntia ja äänenvoimakkuus on lujempi kuin Muvossa ja tässä on helppo editoida kappaleiden soittojärjestystä.

mp3

Pontis SP600 soitinta voi kyllä suositella, on ollut nyt käytössä kolmisen kuukautta joka treenissä, eikä mitään ongelmia ole ilmennyt, vaikka kastuu aina hiestä ja tippunutkin pari kertaa.
Saa vapautettua itsensä hyvin Energy yms. fiiliksentappajamusiikista.

Eikä hintakaan ole paha, alle 100€ esim. Verkkokaupassa, toki muistikortti lisää hintaa.

Tuossa arvostelu.
http://www.tehomylly.net/artikkelit/index.php?kategoria=14&artikkeli=82

Mitkä muut liikkeet myö noita Magic Star MP3 soittimia kun verkkokauppa.com ? Pistäkääs viestii jos on tietoo , itse en pikaisella etsimisellä löytänyt.

ihan näin vinkkinä: jos äänen laatu ei oo kovin tärkeetä ni kandee hakee semmonen ohjelma mil saa tehtyy niist biiseist huonomman laatusii, jolloin ne kans pienenee --> saa enemmän biisei siihen 128 megaan vai mitä teil on. eikä se ainakaa kokemuksest paljoo huonone vaik pistäis 128kbit/s --> 24kbit/s

Originally posted by voittaja
eikä se ainakaa kokemuksest paljoo huonone vaik pistäis 128kbit/s --> 24kbit/s
Jo 96 kbps laadulla kuulee eron esim 192 kbps:ään, 56 kbps:llä kuulostaa siltä kuin ämyri olisi piilotettu jonkun rektaaliin...

Originally posted by Jortsu
Jo 96 kbps laadulla kuulee eron esim 192 kbps:ään, 56 kbps:llä kuulostaa siltä kuin ämyri olisi piilotettu jonkun rektaaliin...

Ite oon viime aikoina poistanu kaikki 160:setkin mp3:set, suurin osa on nyt 192:ia ja uusimmat siitä ylöspäin. Kannattaa myös kokeilla mpc-tiedostoja, winamppiin saa pluginnin noita varten. Harmi ettei niitä oikein netistä löydy. Eikä mitkään kannettavat soita mpc-tiedostoja. Kun hakee musiikkia niin imuttaa vain niitä isomman kokosia filejä (joskus äänilähteet on perseestä tai koodaus on tehny vituiks mutta useimmiten isot 192-> tiedostot on ok).

Lisää mpc:stä ym. mm. tuolta: http://www.hydrogenaudio.org/index.php?&act=idx

Oikea hifistihän nyt ei ikinä edes kuuntelisi kotivehkeillään mp3:sia mutta itselleni kelpaa kyllä 192:sesta ylöspäin olevat mp3:set ja mpc:t, kannettavalla eroa taas ei PALJOA huomaa 128/160 vs 192-> vaikka olisikin kunnolliset napit kuulokkeina. Luureilla erot sitten huomaakin jo selvästi kannettavillakin.

Ulkomailta???

Nyt alkaa munkin tekeen mieli mp3-soitinta, tähän asti oon pärjänny minidiscillä. Mites kun löysin esim. tuolta hollantilaisesta nettikaupasta tollasen 10gb iRiverin sata euroo halvemmalla ku esim. verkkokaupassa, niin kun en tollasia ole ulkomailta pahemmin tilannnut niin mitä maksuja siihen tulee päälle? Eli kuinkas kalliiks lopulta semmonen tulis mulle maksaan jos nyt vaikka tilaisin? Ihan kun mulla edes just nyt olis siihen rahaakaan, mut tulevaisuudessa.

Originally posted by Sakkeus

Oikea hifistihän nyt ei ikinä edes kuuntelisi kotivehkeillään mp3:sia mutta itselleni kelpaa kyllä 192:sesta ylöspäin olevat mp3:set ja mpc:t, kannettavalla eroa taas ei PALJOA huomaa 128/160 vs 192-> vaikka olisikin kunnolliset napit kuulokkeina. Luureilla erot sitten huomaakin jo selvästi kannettavillakin.

Tuo on totta :)
Yks kunnon hifisti kerran saarnas mulle miten ämppärit on täyttä PASKAA eikä niitä yksinkertaisesti PYSTY kuuntelemaan! Itelläni taitaa kaikki mp3:set olla 192kbit/s, ja laatu on mielestäni todella hyvä. En huomaa eroa cd:hen (joojoo, on on eroa uskon perkele).

Re: Ulkomailta???

Originally posted by muffy
Nyt alkaa munkin tekeen mieli mp3-soitinta, tähän asti oon pärjänny minidiscillä. Mites kun löysin esim. tuolta hollantilaisesta nettikaupasta tollasen 10gb iRiverin sata euroo halvemmalla ku esim. verkkokaupassa, niin kun en tollasia ole ulkomailta pahemmin tilannnut niin mitä maksuja siihen tulee päälle? Eli kuinkas kalliiks lopulta semmonen tulis mulle maksaan jos nyt vaikka tilaisin? Ihan kun mulla edes just nyt olis siihen rahaakaan, mut tulevaisuudessa.

Kattoppas simmonen putiikki ko Mp3-Player.de.
Saksalainen lafka, englanninkieliset sivut kuulemma työn alla. Kyselyt toimivat vauhdilla ja hyvällä englannilla sähköpostitse ja tilauksetkin voi hoitaa samaa kautta. Kyseinen vehjas maksaa siellä vajaa 400€ verrattuna Verkkokaupan n.550€ hintaan.

Toimituskuluja tulee sivuilla mainitut vajaat 20€, muita kuluja ei käsittääkseni ole. Maksuvaihtoehtoina luottokortti ja tilisiirto joka ei IBA-numeroa käyttäen tietääkseni maksa sekään mitään EU:n sisällä. Tullimaksuistakaan ei ole vaaraa EU:ssa.

Itse olen kuullut silkkaa hyvää kyseisestä paikasta ja paninkin eilen tulemaan mainitsemasi soittimen:thumbs: . So far, so good. tilaus meni ainakin kivuitta, maksaminenkin vihlaisi vain tilillä. Ilmoittelen jos tulee onkelmia tahi odottamattomia lisämaksuja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom