Kannettava mp3-soitin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kipi I
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla on Egomanin 128mt; http://www.compgeeks.com/details.asp?invtid=MD100-128-N . Se on vitun pieni mutta lelun näkönen mutta aivan sama minkä näkönen on, ei se ruma oo ja se on vitun pieni harmaa palikka, ja oli halpa. Ja 128mt riittää hyvin vaikka ois 160 ja 192 kappaleita kaikki. Makso jotain 120e ja tällä hetkellä enää jotain vajaa 90e Verkkokaupassa. Kuulokkeetkin oli melko ok, mutta ostin kuitenkin 50e Sonyn napit niin parani huomattavasti ääni.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Sakkeus
Mulla on Egomanin 128mt...

Ostin itsekin pari päivää sitten saman soittimen ja voisin mainita pienenä puutteena muille ostamista harkitseville volumesäädön: tosin kiinteä volume on onneksi sopivalla tasolla, että salilla kuulee musiikin, vaikka salin omat kaiuttimet taustalla soivatkin. Onko sulla Sakkeus ollut ongelmia tuon soittimen kanssa, esim. soitin soittaa muutaman biisin ja sitten lopettaa soittamisen tai näppäimillä kappaleita vaihdettaessa soitin saattaa jäädä pitämään ilkeän kuuloista kirskuntaa (ikään kuin kasettidekillä kelaisi play pohjassa)? Tuollaisia ongelmia esiintyy ainakin omassani, liekkö maanantaikappale?

Originally posted by Naru
Ostin itsekin pari päivää sitten saman soittimen ja voisin mainita pienenä puutteena muille ostamista harkitseville volumesäädön:

Mulla oli aikaisemmin sama 64 megaisena ja onhan siinä volume säätö, pidä vain pohjassa sitä eteenpäin namiskaa.

Originally posted by Naru
Ostin itsekin pari päivää sitten saman soittimen ja voisin mainita pienenä puutteena muille ostamista harkitseville volumesäädön: tosin kiinteä volume on onneksi sopivalla tasolla, että salilla kuulee musiikin, vaikka salin omat kaiuttimet taustalla soivatkin. Onko sulla Sakkeus ollut ongelmia tuon soittimen kanssa, esim. soitin soittaa muutaman biisin ja sitten lopettaa soittamisen tai näppäimillä kappaleita vaihdettaessa soitin saattaa jäädä pitämään ilkeän kuuloista kirskuntaa (ikään kuin kasettidekillä kelaisi play pohjassa)? Tuollaisia ongelmia esiintyy ainakin omassani, liekkö maanantaikappale?

Kirskunta on ilkeää mutta ainakin minulla vain merkki siitä että paristot on lopussa. Kannattaa muuten ostaa laturi, itellänikin on kaikissa langattomissa hiiressä ja näppiksessä ja mp3-soittimessa paristoakut, ja tosi pitkään nekin kestää.

Ekat paristot kun alko loppuu luulin itekin et tää on maanantaikappale mut uudet paristot korjaa aina tilanteen. Toki voihan sulla olla paska mäihä, soitin vaan vaihtoon, jos Verkkikseltä ostit voit ilmeisesti vielä vaihtaa kokonaan uuteen soittimeen jos haluat. Volumesäätö on musta ihan ok noin, hyvin se toimii ja esim taskussa ei vaihdu itsestään hankautumalla kuten esim omistamieni korvalappustereoiden ja cd-soittimien rullavolumesäädöt..

Originally posted by Mike
Mulla oli aikaisemmin sama 64 megaisena ja onhan siinä volume säätö, pidä vain pohjassa sitä eteenpäin namiskaa.

Kiitoksia tuhannesti tiedosta! Vajavaisissa käytöohjeissa tai valmistajan nettisivuilla ei mainittu tuosta sanallakaan.

Sakkeus: Pitääpä testata toisella patterilla, voi johtuakin tuosta, tosin olen käyttänyt soitinta sen mukana tulleella patterilla ja vain puolen tunnin ajan, mutta onhan tuo patteri voinut tyhjentyä itsekseenkin.

Mulla ei ole mitään hajua noista soittimista, mutta ostosuunnitelmissa olisi.

- Onko noi pienet muistisoittimet tarpeeksi pieniä, että niitä voi roikuttaa kaulasta joko pelkällä kuulokejohdolla tai jollain kaulanauhalla?

- Kelpaako 3.5 mm "tavallinen" kuulokeplugi vai onko pakko käyttää mukana tulleita erikoisplugisia kuulokkeita?

- Onko noissa yleensä joku softallinen rajoitus, kuinka monta kertaa saman biisin voi ladata muistiin tms. Näin oli ainakin joissain Stockalla myytävissä soittimissa.

Haen siis pienikokoista muistisoitinta, muistia mielellään 256 MB.

Originally posted by Hulkki
Mulla ei ole mitään hajua noista soittimista, mutta ostosuunnitelmissa olisi.

1. Onko noi pienet muistisoittimet tarpeeksi pieniä, että niitä voi roikuttaa kaulasta joko pelkällä kuulokejohdolla tai jollain kaulanauhalla?

2. Kelpaako 3.5 mm "tavallinen" kuulokeplugi vai onko pakko käyttää mukana tulleita erikoisplugisia kuulokkeita?

3. Onko noissa yleensä joku softallinen rajoitus, kuinka monta kertaa saman biisin voi ladata muistiin tms. Näin oli ainakin joissain Stockalla myytävissä soittimissa.

Haen siis pienikokoista muistisoitinta, muistia mielellään 256 MB.

1. riippuu soittimesta ja kuulokkeista. Jos esim käyttää nappikuulokkeita ja roikottaa pelkällä kuulokejohdolla niin sehän roikkuisi nilkoissa, ja vaikka kerisikin johdon soittimen ympärille ei korvissa kivalta tunnu se paino esim juostessa.. Sangallisten kuulokkeiden kanssa taas noinkin voi toimia ihan ok. Kaulanauhaan laitettuna lähes kaikki muistilliset mp3-soittimet on totaalisia patentteja, onhan ne niin ultrakevyitä, ja osan mukana tulee jonkinlainen kaulanauhahärveli.

2. Ite en oo kyllä erikoisplugeja nähny missään mp3-soittimessa, kai niitä jossain on mutta en kyllä oo nähny. Aika perseestä olis kyllä sellanen soitin kun ei vois parempia kuulokkeita kytkee soittimen kuulokkeiden tilalle =/.

3. Muistin määrä rajoittaa kappaleiden määrän, usein kappaleet ilmoitetaan vain oletuksina, esim "tähän 64mt soittimeen mahtuu 25 kappaletta", eihän se tietenkään pidä paikkaansa. Jos tarkotat että kuinka monta kertaa saman biisin voi tallettaa muistiin niin eri koko ja/tai nimi pitää tiedostolla olla että se sinne tallettuu. Esim löyly.mp3 1.000mt ja löyly2.mp3 1.000mt. Ite en oo muista rajoituksista tietoinen, voihan niitä jossain soittimissa varmaan olla.

Originally posted by Sakkeus
3. Muistin määrä rajoittaa kappaleiden määrän, usein kappaleet ilmoitetaan vain oletuksina, esim "tähän 64mt soittimeen mahtuu 25 kappaletta", eihän se tietenkään pidä paikkaansa. Jos tarkotat että kuinka monta kertaa saman biisin voi tallettaa muistiin niin eri koko ja/tai nimi pitää tiedostolla olla että se sinne tallettuu. Esim löyly.mp3 1.000mt ja löyly2.mp3 1.000mt. Ite en oo muista rajoituksista tietoinen, voihan niitä jossain soittimissa varmaan olla.
En tarkoittanut tuota, vaan joissain antipiratismikorporaatioiden soittimissa on ainakin Stockmannin myyjän mukaan rajoitusmuisti, joka muistaa kuinka monta kertaa kutakin tiedostoa on käytetty soittimessa.

Eli jos lataat ja poistat Metallican Enter Sandmanin tuollaiseen soittimeen vaikka 20 kertaa ei soitin enää 21. kerralla suostu ottamaan kyseistä tiedostoa sisään ja piratismin vastainen sota on voitettu... :curs:

Itsekin vähän kääntyisin tuon suuntaan, mutta ootko huomannut että kyseinen soitin vaatii 2.5 mm kuulokeplugin? "Normaalit" kuulokkeethan ovat 3.5-millisiä.

Höpö höpö, normaali kuulokeplugi. Mulla on tuo soitin.

Originally posted by Pekospee
Höpö höpö, normaali kuulokeplugi. Mulla on tuo soitin.
OK, taidanpa sitten ostaa tuon.

Mike on kyllä oikeassa että adapteri varmasti löytyy mutta se adapteri on yksi ylimääräinen heiluva osa siinä kombossa, eikä heiluvat osat tee hyvää kun on kova kyykkysarja meneillään.

OK, taidanpa sitten ostaa tuon.

Mike on kyllä oikeassa että adapteri varmasti löytyy mutta se adapteri on yksi ylimääräinen heiluva osa siinä kombossa, eikä heiluvat osat tee hyvää kun on kova kyykkysarja meneillään.

Joko hulkki tilas omansa? Ite tilasin juuri!

Originally posted by Kipi I
Joko hulkki tilas omansa? Ite tilasin juuri!
Tutkailen asiaa vielä. Todennäköisesti tilaan ton vielä tällä viikolla, mutta JOS jostain löytyy vieläkin lupaavampi laite samoihin hintoihin katson harkinta-ajan kannattaneen.

Mä kävin ostamassa tänään creative muevon (64mb), ihan näppärä vekotin kun ei paina edes mitään :) Eikä loppupeleissä ollut edes kallis kun vertaa minidisc-soittimiin..

Itse hommasin Zen:in koska minulle ei milllään riitä näiden flash- soittimien tila (64mb,128mb...). 20gt sen sijaan kuulosti hyvältä. On erittäin helppoa lämästä samalla kerralla kaikki mp3set soittimeen ja sitten tehdä semmosia playlistejä kun haluaa.

suosittelen kaikille: Creative Nomad Zen

Kannatti harkita 2 päivää, tippui hinta 133 euroon. Nyt on tilauksessa 256-megainen Golden Chipsin Magic Star player.

Suositut

Back
Ylös Bottom