Kannettava mp3-soitin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kipi I
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt tuli ostettua soitin! Creativen Muvo 128 tarttui Gigantista 69 egee!
NX oli suunnitelmissa, mutta eipä tuossa hirveästi eroa tuohon perusMuvoon?!

Päivittelin kaikki systeemit nomadworld-saitilta ja we´re in business!Äänenlaatuun olen suhteellisen tyytyväinen, usb toimii hyvin (piti vaan aluksi asennella ajureita) ja soitin pieni ja simppeli, mutta toimiva! Suosittelen!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No niin. Tuli sitten ostettua Muvo TX 256MB soitin. Tuon ja Muvo Slimin välillä mietin lopullista soitinta. Päädyin lopulta TX tuon akkun/patterin takia, itseäni ei hirveästi innostanut idea, että voin ladata soitinta vain usb:n kautta.Otin TX:n mikä käyttää AAA paristoa/akkua ja voi pitää mukana vara-akkua mukana ja virran tullen vaihtaa vain akku.

Tiesin, että soitin on pieni, mutta kun sain soittimen käteen niin yllätyin hieman sen pienuudesta. Soittimen kuulokkeiden huonoudesta olen lukenut monelta foorumilta, mutta minusta kuulokkeet on todella hyvät (en ole hirveä hifisti niin luultavasti en osaa vaatia parempaa).

Soittimen hyviin puoliin kuuluu myös USB 2.0 eli nopea siirtonopeus, mutta huono puoli on se, että koneeni ei tue tuota (liian vanha kone) :(

Nyt muutaman päivän käytön jälkeen en voi kun kehua soitinta. Erittäin mainio laite ja ei ole hinnallakaan pilattu.

Tällä hetkellä soittimessa 3 albumia musiikkia (36 biisiä mm.Slipknot, Ensiferum ja Destruction) eli 4 tuntia musiikkia mahtuu mukaan mikä piisaa itselleni aivan mainiosti.

tseif sanoi:
Mites nuo Muvot toistavat bassoa? Pystyykö bassoa ja diskanttia säätämään erikseen?

Taajuuskorjaimessa on 4 esiasennettua asetusta eli Rock, Jazz, Classic ja Pop. Itse voit säätää myös asetuksia ja 5-kanavainen on säätö eli 62, 250 , 1k, 4, ja 16k on alueet mitä voit säätää alueella -14 ja +14.

Jonny sanoi:
Soittimen kuulokkeiden huonoudesta olen lukenut monelta foorumilta, mutta minusta kuulokkeet on todella hyvät (en ole hirveä hifisti niin luultavasti en osaa vaatia parempaa).

Ei kyllä täytyy sanoo et ihan paskat ne omat kuulokkeet oli. Mulloli yhet vuosia vanhat napit tallessa ja nekin oli paremmat. Ostin toki uudet kokonaan mikä oli todellakin hyvä päätös, huomaan. Siksi suosittelen sullekin, maksoin napeista vaan n. 26 euroa mutta se ero äänessä.... voi pojat, se ero siinä äänessä.........

muffy sanoi:
Ei kyllä täytyy sanoo et ihan paskat ne omat kuulokkeet oli. Mulloli yhet vuosia vanhat napit tallessa ja nekin oli paremmat. Ostin toki uudet kokonaan mikä oli todellakin hyvä päätös, huomaan. Siksi suosittelen sullekin, maksoin napeista vaan n. 26 euroa mutta se ero äänessä.... voi pojat, se ero siinä äänessä.........

Pitänee sitten jossain vaiheessa ottaa hankintaan uudet kuulokkeet.
Kiitoksia vinkistä!

Onkos sellaista mallia jollakin merkillä (256 tai 512 megainen), jossa olisi ladattava li-ion akku, mutta että voisi ladata suoraan seinästä, verkkovirralla (siis oma laturi mukana), ei hankalasti tietsan USB-liittymän kautta?

Mun makuun toi akkuversio oisi pro-tyyliä (paristoja en haluaisi kanniskella mukana), huippukätevä, mutta jos sitä ei voi ladata muuten kuin USB-liitännän kautta, niin arveluttaa kyllä.

Verkkokaupasta tilasin tunti sitten tollasen 256-megaisen Pipo-soittimen. Onkohan nimi enne, ja saako soittimeen edes Mac-ajureita? Well, ellei homma pelaa, palautan laitteen. Maailman pienin mp3-soitin lienee kuitenkin kysymyksessä. Helppo pitää mukana ja vielä helpompi hukata.

Päädyin kyseiseen laitteeseen, koska sen mukana tulee joku perkeleen radio-ohjattava helikopteri. Sukulaislapsen synttärilahjaongelmakin ratkesi kertalaakista.

:joulu6:

TM:n testissä ko laite (Pipo merkkinen) ei pärjännyt, vaikka kehuttiinkin omaperäisyyttä ja pientä kokoa.

Samaisen artikkelin perusteella päädyin tilaamaan Verkkokaupasta sen Transcendin 256-megaisen soittimen. Sitä odotellessa, verkkokaupan mukaan tilaus odottaa jo kolmatta päivää käsittelyä.. :curs:

iivili sanoi:
TM:n testissä ko laite (Pipo merkkinen) ei pärjännyt, vaikka kehuttiinkin omaperäisyyttä ja pientä kokoa.

Aijaa. :( Pitäisi vissiin taas tilata TM, että tietäisi missä mennään. Mutta eihän tollaselta pikkuveikolta voi hirveitä vaatia. Ei mopolla mahottomia. Tai pipolla. Jos laite ei vastaa toiveitani, täytyy heittää se takaisin tai myydä huuto.netissä voitolla. Ajattelin, että tollanen pienikokoinen soitin voisi olla ihan hyvä salilla. Luultavasti homma kaatuu siihen, etten saa siihen mistään Mac-ajureita, eikä iBookkini tunnista sitä ilman.

En kyllä koskaan enää osta noita cd-pohjaisia soittimia. Verbatimin 80 mm kiekkoja pyörittävä laite oli aika karvas kokemus. Load error toisensa perään.

Applen iPod olisi tietysti :kuola: :thumbs: :rock: , mutta pitää ensin odotella hintojen laskemista.

iivili sanoi:
Onkos sellaista mallia jollakin merkillä (256 tai 512 megainen), jossa olisi ladattava li-ion akku, mutta että voisi ladata suoraan seinästä, verkkovirralla (siis oma laturi mukana), ei hankalasti tietsan USB-liittymän kautta?

Mun makuun toi akkuversio oisi pro-tyyliä (paristoja en haluaisi kanniskella mukana), huippukätevä, mutta jos sitä ei voi ladata muuten kuin USB-liitännän kautta, niin arveluttaa kyllä.

Miten ois toi iRiverin iFP-595T?

Jonny sanoi:
No niin. Tuli sitten ostettua Muvo TX 256MB soitin.

Miten tämä on pelannut käytössä? Eli kestääkö kasassa esim. salilla / juoksulenkillä? Tuliko mukana mitään vyöklipsiä / kantohihnaa?

Hiukka kiinnostaisi tuo 256 TX FM, jossa olisi radiokin mukana, mutta ei vissiin ole vielä ehtinyt Euroopan hyllyille.

Soittimen hyviin puoliin kuuluu myös USB 2.0 eli nopea siirtonopeus, mutta huono puoli on se, että koneeni ei tue tuota (liian vanha kone) :(

USB 2.0 sovitinkorttien perusmallien pitäisi irrota ~15-20 euron hintaan, jos et koko konetta ole aikeissa upgreidata.

IronMind sanoi:
USB 2.0 sovitinkorttien perusmallien pitäisi irrota ~15-20 euron hintaan, jos et koko konetta ole aikeissa upgreidata.

Itse olen katsellut iRiveriä, ja omistan vanhan PC:n jossa on ilmeisesti USB1.1 . Piti tarkistaa spekseistä asti, mutta ymmärsin että USB on taaksepäin yhteensopiva eli jos hitaamman nopeuden kestää niin biisit saa vanhallakin USB:llä soittimeen. Varmaan oli tiedossa mutta piti vilä kommentoida :)

Äkkiä: kommentoikaa meneekö joku pieleen jos hankin iRIver iHP-120 soittimen? Tahtoo isohkon ja laadukkaan kovalevyllisen soittimen. Näyttäisi olevan testivoittaja monessakin paikassa, onko pakkiksella soraääniä?

JSmith sanoi:
Näyttäisi olevan testivoittaja monessakin paikassa
Mistä kaikkialta olet löytänyt pätevän oloisesti tehtyjä testejä? Ite en ole toisteiseksi lukenut muita, kuin toiseksi uusimman (tänään ilmestyy uusin) TM:n testin. Muitakin varmasti on, joten vinkkejä kehiin, mitä ja missä? Erityisesti kiinnostaa sellaiset testit, joissa olisi 256MB-1,5GB muistia, radion, Li-Ion akun (patterivärkit eivät kiinnosta) ja hyvän äänenlaadun sekä kätevän käytettävyyden tarjoavia soittimia.

IronMind sanoi:
Miten tämä on pelannut käytössä? Eli kestääkö kasassa esim. salilla / juoksulenkillä? Tuliko mukana mitään vyöklipsiä / kantohihnaa?

Hyvin on käytössä pelannut. Salilla on ollut viime ajat mukana ja nyt kun olen käynyt juoksemassa niin silloin myös ollut vyötäröllä. Olen myös hyppinyt narua ja muutenkin pomppinut ja spurttailut juuri testatakseni tuon pätkimisen.
Minkäänlaista pätkimistä/viivettä/häiriötä en ole havainnut käytössä.

Mukana tulee "muovisuoja/kotelo" mikä peittää puolet soittimesta ja siinä on klipsi. Mukana on myös käsivarsinauha eli soitinta voi pitää myös kädessä, mutta olen suosiolla pítänyt aina vyötäröllä. Kai tuohon käsivarsinauhaankin tottuu ajan mittaan.

IronMind sanoi:

Eikös se ole koneen emolevystä kiinni, että tukeeko se USB 2.0? Vai voinko vain käydä ostamassa tuon sovitinkortin ja a'vot, saan musakit siirettyä todella nopeasti soittimelle? Jos tuo onnistuu niin pitääpä suunnata ostoksille.

Itse kun soitinta etsin niin minulle ehdoton vaatimus oli näyttö. Haluan nimittäin seurata vähän, että missä mennään ja muutenkin säädöt on helppo tehä kun näytöltä voi seurata. Suosittelen :5:.

iivili sanoi:
Mistä kaikkialta olet löytänyt pätevän oloisesti tehtyjä testejä?

Kannattaa käydä tutustumassa IGN:nnän sivuilla noihin MP3 soitinten arvosteluihin. Osa soittimista on amerikan mantereella eri mallinimellä, mutta esim. tuo TX:n arvostelu tuli luettua aika tarkasti tuolta. Aika perusteellisesti on selitetty soittimen ominaisuudet ja mausteina on vielä useita kuvia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom