Kannettava mp3-soitin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kipi I
  • Aloitettu Aloitettu
huumor sanoi:
mitähän eroa tossa nanossa tarkalleen ottaen on..vissiin ainaki muotoilu on erilaista ja näytössä taitaa olla jonkinlaiset värit??

Katselin tuossa viikonloppuna kaupassa tota Nanoa ja kuten Applen sivujen kuvistakin voi päätellä, niin se on pirusti ohuempi ja pienempi kuin Mini.
Lyijykynän paksuinen ja mahtuu farkkujen "kolikkotaskuun".
http://www.macnews.de/gallery/albums/events/iPod_nano_Keynote/ipod_nano/normal_PICT0089.jpg

Väri näyttö ja esim. albumien kansikuvat saa näkyviin.
Nano on flash -muistilla kun taas Minissä on kovalevy.
Flash -muistillisen pitäisi olla nopeampi käyttää ja ei pätki vaikka pomppisit jatkuvalla syötöllä :D

Nanossa on muistaakseni se miinus, että kun akku sanoo ittensä lopullisesti irti, niin laite tarvii lähettää Applelle huoltoon. :jahas: Ja sehän tietenkin maksaa.
Netistä kuulemma löytyy akun vaihto-ohjeetkin, mutta ei ilmeisesti ole kuitenkaan ihan 5min homma se vaihto.
Toki akun pitäisi kestää "normaalikäytössä" monta vuotta ilman vaihtamista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jep..toisaalta taidan silti kallistua tohon miniin, sillä muistia siinä tulisi samaan hintaa kolme kertaa enemmän. akunkin pitäisi kestää pitempään. mites sitten kun koneella ei oo windows xp eikä 2000 niin tuo biisien siirto onnistuu?? mukana tullee jokin ohjelma jolla kyseinen operaatio onnistuu?? :)

Omistaako kukaan täällä tämänmallista iLynin mp3-soitinta? http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=9458

Ostin tuollaisen kesällä ja vaikuttaa että soitin purkaisi patteria käyttämättömänä ollessaan. Pariin otteeseen soitin on ollut käyttämättömänä n. kk ajan jolloin patteri on valunut tyhjiin, viime viikolla laitoin soittimeen uuden patterin ja kuuntelin musiikkina n. 4-5h kaikenkaikkiaan, eilen soittimen patterinäytön mukaan oli jo puolet patterista kulunut! Luulisi että noissa olisi sata kertaa parempi patterikesto....

Sattusko joku tietämään jonkun halvan, 256-512 megaa kapasiteetiltään olevan akulla, ei esim. aaa-paristoilla, pyörivää soitinta? Voisi ladata vaikka suoraan usb:stä tms.

Liitteet

• 6318059.jpg
    6318059.jpg
    15,9 KB · Katsottu: 163
Mitäs immeiset sanoo tuollaisesta Creativen Muvo TX SE 1 gigasesta?

Vajaa 120 e vaikuttaisi olevan hintaa, joka gigaisella on käsittääkseni sieltä edullisemmasta päästä. Näiltä näkymin olisi tulossa lähinnä lenkille kaveriksi, joten hirveän fiini ei laitteen tarvitsisi olla. Tietojen mukaan näyttö näyttää oleellisimmat asiat eli kipaleen ja artistin sekä asetuksia. Flash-muistin pitäisi kestää tärinät ja paristo on kuulemma vaihdettavissa ladattavaan.

Onko pahaa tai hyvää sanottavaa? Tai vaihtoehtoja?

edit. Hipan aikaisempi ehdotus (Muvo Slim) on huomioitu, mutta budjetin laskiessa on tullut tarpeelliseksi hakea muita vaihtoehtoja.

tai onko kellään kokemuksia tangent merkkisestä mp3 soittimesta 512mt? gigantissa noita oli 69e ja ihan tyylikkään näkönen oli ainakin ulkoisesti..

Tähän samaan ketjuun nyt voisin udella, josko joku olisi sattunut - mieluitenkin Helsingin alueelta - ostamaan tuollaisen Packard-Bellin Audiokey soittimen (512mb, näytöllä)? Ostin omani tammikuussa Gigantista, hintaa siinä 70e tuntumassa.
Tuossa jonkin aikaa takaperin yksi kondensaattori päätti kuitenkin oksentaa sisältönsä, joten laite ei enää ota paristoista virtaa. Olen kuitenkin lahjakkaasti kadottanut kuittini (takuuta siis olisi vielä yli kk jäljellä), joten paha mennä vaihtamaan.. Jos joku olisi sattunut ostamaan samanmoisen, ja olisi vielä se validi kuittikin, niin "lainaisin" sitä mielelläni päiväksi :)

Jos ostaisin soittimen lenkkikaveriks ja muistia pitäisi olla giga, niin Applen Shuffle olis suvereeni valinta.
Ja ostopaikka olis Apple Store.

Jute sanoi:
Jos ostaisin soittimen lenkkikaveriks ja muistia pitäisi olla giga, niin Applen Shuffle olis suvereeni valinta.
Ja ostopaikka olis Apple Store.

Mä mietin sillon joskus keväällä shufflen ja muvon gigasen välillä aika pitkäänki, onneks valitsin muvon, ilman tota näyttöä ei kyllä tulis toimeen kun joutuu levyjä ja biisejä selaileen.

Turisas sanoi:
Mitäs immeiset sanoo tuollaisesta Creativen Muvo TX SE 1 gigasesta?
Onko pahaa tai hyvää sanottavaa? Tai vaihtoehtoja?
Itseltä löytyy Creative Muvo TX SE 512mb.
Puolivuotta käytössä ollut ja pelittänyt oikein hyvin lenkillä, salilla, fillaroidessa ym. Hyvin on myös kestänyt vaikka on tippunut lattialle montakertaa, mukana tulee myös muovinen suojus jossa on klipsi. Ei ole huonoa sanottavaa paitsi kuulokkeet ovat aika huonot jotka kannattaa vaihtaa parempiin niin parantuu äänenlaatu paljon.

SuperStar sanoi:
Mä mietin sillon joskus keväällä shufflen ja muvon gigasen välillä aika pitkäänki, onneks valitsin muvon, ilman tota näyttöä ei kyllä tulis toimeen kun joutuu levyjä ja biisejä selaileen.

Onneksi valitsin Shufflen, nyt pitäny monesti miettiä että mihin mä mukamas sitä näyttöä olisin tarvinnu. Ihan loistavalle laitteelle vaikuttaa Shuffle.

Sanokaapas, mitä eroja on creativen muvo tx, muvo v200 ja muvo sport soittimilla ja mikä noista kannattaisi hankkia? Aika samat ominaisuudet näyttäis noissa olevan ja sama hintaluokka, paitsi sportissa on lisäksi muistikorttipaikka.

Oon nyt aatellu ostaa ton iPod nanon (2gt). En oo mikään pahempi nörtti.. niin saako tohon laitteeseen laitettua kaikki mp3:set ihan vaan hiirellä "heittämällä" muualtakin kuin iTunesista. Ja kai se toimii myös ilman ton iTunesin asentamista (henk. koht. en tykkää siitä ohjelmasta). Hintaa tolle näyttää olevan 209e Applelta (ja kaiverrukset päälle). Saako muualta halvemmalla ja kuinka paljon? Applelta ilman toimituskuluja ja pitäis tulla muutamassa päivässä.

Saa muutenkin sanoo mielipiteitänsä laitteesta.. esim että pärjääkö mukana tulevilla kuulokkeilla?

saecci sanoi:
Oon nyt aatellu ostaa ton iPod nanon (2gt).

Saa muutenkin sanoo mielipiteitänsä laitteesta.. esim että pärjääkö mukana tulevilla kuulokkeilla?

Laitteesta ei kokemuksia, mutta yleisesti sanoen en ole vielä törmänny mihinkään mp3 soittimeen missä olisi valmiina hyvät kuulokkeet. On ne ollu huonoja ja vähemmän huonoja kaikki. Itseasiassa parhaat laitteen mukana tulleet kuulokkeet joita olen kokeillu on ollu varmaankin SE:n w800i kännykässä. :D

Mutta kokeilemalla selviää millaisesta kukin tykkää..

Tekniikan osalta viimeinen ymmärryksen aste on minulla cd-soitin ja uutta pitäisi saada liikuteltavassa muodossa. Mitä suositellaan eli mikä nyt on todettu hyväksi? iPod Nano 4gb?

1) Pystynkö mä siirtämään mun eri cd-levyjen musiikin siis tietokoneeni kautta tuolle iPodille? Onko jotain yhteensopivuus- tai toimimaattomuusongelmia?

2) Miten tuo iPod ladataan ja kuluuko akku onnettomaksi?

3) Miten tuo iPod käytännössä toimii? :nolo: Eli oletan että musiikki-cd koneelle, siirrän jollakin iPodin mukana tulevalla asennettavalla ohjelmalla jotenkin koneeseeni yhteydessä olevalle iPodille musiikin? Mutta entä sitten? Onko iPodissa esim. valikko musiikki/cmx/pedot ja klikkaan tuota kohtaa ja iPod soittaa ko. "pedot" levyn ilman että jokaista kappaletta pitää valita aina erikseen? Voiko tehdä soittolistan, jota iPod soittaa?

luumu sanoi:
Tekniikan osalta viimeinen ymmärryksen aste on minulla cd-soitin ja uutta pitäisi saada liikuteltavassa muodossa. Mitä suositellaan eli mikä nyt on todettu hyväksi? iPod Nano 4gb?

1) Pystynkö mä siirtämään mun eri cd-levyjen musiikin siis tietokoneeni kautta tuolle iPodille? Onko jotain yhteensopivuus- tai toimimaattomuusongelmia?

3) Miten tuo iPod käytännössä toimii? :nolo: Eli oletan että musiikki-cd koneelle, siirrän jollakin iPodin mukana tulevalla asennettavalla ohjelmalla jotenkin koneeseeni yhteydessä olevalle iPodille musiikin? Mutta entä sitten? Onko iPodissa esim. valikko musiikki/cmx/pedot ja klikkaan tuota kohtaa ja iPod soittaa ko. "pedot" levyn ilman että jokaista kappaletta pitää valita aina erikseen? Voiko tehdä soittolistan, jota iPod soittaa?

1) Pystyt. Onnistuu helposti esim. Windows Media Playerilla. Eli CD vain sisään ja valitse kopioi CD-levyltä. Sieltä voi valita helposti haluaako wav:ksi, mp3:ksi tai joksikin muuksi biisit. Jos on jotain yhteensopivuusonglemia niin soittimen mukana tulee luultavasti ajurit, jos ei tule niin Creativen sivuilla ne ovat varmasti.

2) Nano ladataan USB-kaapelilla, telakalla, tai ehkä jollakin ihme USB Power Adapterilla

3) Muistaakseni Nano on Flash-muistilla toimiva soitin. Eli siis toimii samaan tapaan kuin muistitikut. Siis ei tarvitse mitään ohjelmia, vain tarvitsee siirtää/kopioida kansiosta soittimelle. Ei ole kokemuksia Nanosta, mutta muistaakseni siinä on kaikki valikot eli voi valita kansioittain soitettavat musiikit tai pistää sufflella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom