Kannettava mp3-soitin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kipi I
  • Aloitettu Aloitettu
Ottaa kyllä hieman päähän kun ehti olemaan ipod mini jopa 3kk ennen tuon uuden julkaisemista :< No, soi se musiikki tälläkin

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Henkilökohtainen mielipiteeni tuosta iPod nanosta ei ole mitenkään mairitteleva, mielummin hommaisin iPod minin jos noiden välillä pitäisi tehdä valintaa. Tällä hetkellä tulossa on iRiver H10 5 gigan levyllä. Toki aion pitää vanhan MuVon kehissä lenkkeily-, sali- yms soittimena.

Jambo, ootko laittanut MuVoon muita kuin mp3-tiedostoja? Oma muvoni vammautuu jos sinne tunkee WMAta, tämä johtuu vanhasta sofdeckistä, jonka toki voisi päivittää jos kiinnostaisi yhtään noi WMAt.

rafael30 sanoi:
Henkilökohtainen mielipiteeni tuosta iPod nanosta ei ole mitenkään mairitteleva, mielummin hommaisin iPod minin jos noiden välillä pitäisi tehdä valintaa.
Miksi näin? iPod nano vaikuttaa kaikin puolin paljon mukavammalta...

Ipod Nanossa on kiinteä 2gb tai 4gb muistia, ja se on aivan eri asia kuin kiintolevyllä varustettu soitin, johon käytössä ilmaantuu bad sectoreita, ja on huomattavasti suurempi ja painavampi. Itse en kiintolevy soitinta hanki, vaan aion todellakin hankkia super pienen ipod nanon :rock:

En tiedä, jotenkin tuo soitin ei vakuuta meikäläistä. Vaikuttaa turhan lelumaiselta. Mielipide voisi muuttua, jos tuollaista pääsisi ihan luonnossa näpräämään, mutta iPod mini vaikutti sen verran jämerältä laitteelta, että kallistuisin sille suunnalle.

Puhtaasti makuasia kenen makuun tuo soitin kolahtaa, hyvä soitin se varmaan on. Itse en vain tykkää tommoisista hentoisista lätkyistä.

Joo, jos 4 gigaa riittää, niin ei mitään järkeä hankkia kiintolevysoitinta. Sitten kun tarvitaan se 20-30Gb, niin Sonylla on tällä hetkellä parhaat kiintolevysoittimet: Sony NW-HD3, NW-HD5 ja uusi NW-A3000.

No on toi Ipod Nano ainakin pieni 4gigaseksi:

ipod_in_pocket.jpg

:rock:

JWO sanoi:
No on toi Ipod Nano ainakin pieni 4gigaseksi:

ipod_in_pocket.jpg

:rock:

Mitkä on käyttökokemukset lyhyeltä ajalta, jos tuo on sinun Ipod nano? Minkälainen on äänenlaatu?

Dbol sanoi:
Mitkä on käyttökokemukset lyhyeltä ajalta, jos tuo on sinun Ipod nano? Minkälainen on äänenlaatu?
En ole siis ostanut kyseistä soitinta itse viellä, mutta aion ostaa. Applen soittimien äänen laatuahan yleisesti kyllä pidetään erittäin tasokkaana.
Näistä linkeistä löytyy arvosteluja/testejä:

Linkki1

Linkki2

Tuli tuossa reilu kuukausi sitten vaihdettua Muvo TX 256mb Muvo TX 1Gb:hen. Onneksi en silloin alussa hankkinut kalliita nappikuulokkeita (30-50€) kun nyt on menossa 256mb soittimen mukana tulleitten kuulokkeitten lisäksi jo toiset ostetut eli kolmannet kuulokkeet. Jotenkin vain johto nirhautuu ja sitten pätkii.

jaki_ sanoi:
iPod minin ostaneita varmaan vituttaa(minua ainakin), sillä Applelta tulee uusi iPod nano, joka korvaa minin.

http://fin.afterdawn.com/uutiset/arkisto/6811.cfm

ei miniä kehtaa enää edes käyttää :itku:

Eilen tuli mini hankittua ex tempore...en ole ihan niin aikaaniseuraava kuin monet muut! Mutta mini on magee ja välttää minulle mainiosti :)

Mua on palvellu erittäin hyvin mun 15GB iPod. Se on vielä musta hienompi kuin se uusi G5 malliko se nykysin on, mulla taitaa olla G2.

Hyvin on palvellu yli kaks vuotta jo tässä. Kerran käväs huollossa ja ai vittu et kirpas se huollon hinta. Tilasin ton iPodin sillo saksasta ku ei niit 2 vuotta sitte viel oikee saanu mistään suomesta. Toimi vuoden ihan normisti sit se kosahti ja piti viedä huoltoo. iPod maksanu yhteensä siis mulle 745€ :D

Mut on se paras mp3 soitin!

Ongelma

Osaaks kukaan auttaa?

Mulla on vanha mp3 soitin mut sitä ei saa liitettyy kaverin koneeseen koska kone ei tunnista laitetta. Kotona ei tarvii ku tunkee soittimen johto koneen USB-liittimeen ni se toimii kun omaan tietokoneeseen tulee "siirrettävä asema" mistä sitten voi siirtää biisejä soittimelle ja vice versa.

Kaverilla ei tule mitään sellaista vaan Windows valittaa että pitäis laittaa jotain asennuslevykettä asemaan mutta käsittääkseni tähän pakettiin ei kuulu levykettä ja kotona ainakin toimii ilman levykettä. Itselläni siis on Windows 98 ja täällä kaverilla on XP jos sillä nyt on jotain väliä...help

Tifa sanoi:
Itselläni siis on Windows 98 ja täällä kaverilla on XP jos sillä nyt on jotain väliä...help

Tuliko nuo varmasti oikeinpäin? Ihme todellakin jos 98 tunnistaa mutta XP ei! Käytännössä sen pitäisi olla toisinpäin, XP tunnistaa aika hyvällä prosentilla USB-laitteita kun taas 98 vaatii käytännössä aina asennetut ajurit.

Tässä olisi nyt tarkoitus ostaa elämäni ensimmäinen soitin. Selasin tredin nopeasti läpi ja poimin joitakin ominaisuuksia, joita olisi ymmärtääkseni hyvä koneessa olla:

-Näyttö
-Tärinän ja iskujen sieto, esim. lenkkeilyä ja salia silmällä pitäen
-Akku, jonka voi ladata pistokkeesta (ei tarvitse USB:n kautta)
-Pitkä käyttöaika yhdellä latauksella
-Tarpeeksi nappuloita, esim. volyymi ja kappaleenvaihto erikseen
-Kelaus
-Kestää pakkasta
-Tarpeeksi pitkä kuulokepiuha (tämä nyt on tietysti korjattavissa kuulokkeiden vaihdolla)
-Muistia tarpeeksi, giga riittänee
-Ei tarvitse erillisiä ohjelmia siirtoihin (käytössä XP Home)
-Ei kiintolevyä (Flash-muisti)

Budjetiksi voisi laittaa vaikka max. 150 e, kun en kuitenkaan rahassa ui.

Näilläkin markkinoilla asiat muuttuu varmaan varsin nopeasti ja uusia tuotteita puskee koko ajan ulos, joten olisi mukava kuulla ajan tasalla olevia kommentteja. Eli suositelkaa hyviä laitteita, olkaa hyvät. Läheskään kaikkia yllämainituista kohdista ei tietenkään tarvitse täyttää ja jos jostain olette eri mieltä, niin valistakaa ihmeessä minua.

PS. Arvostaisin kovasti tietoa myös siitä, mistä mitäkin laitetta saa (esim. Verkkokauppa, Gigantti jne.)

No ainakin olen itse pitänyt kovasti Creativen muvo slimistä. Ainoa, jossa se ei täytä sun odotuksia on tuo lataaminen, joka tapahtuu siis usb:n kautta. Hintaa löytyy halvimmillaan mbnetin hintaseurannan mukaan 153 euroa.

Tuotteen ihan ehdoton ykkösominaisuus on koko. Se on tosi litteä ja muutenkin pieni. Suojakotelon kanssa pikkuisen isompi.

Huippulaite, harmi vaan, että haluaisin itse enemmän muistia, kun omassa on 512M.

Mimmonen liitin noissa kossin plugeissa on, onko siis pitkä tappi vai semmonen mikä kääntyy sivulle. En haluis mitään älyttömän isoa piikkiä tohon kylkeen.

Edit: L-mallinen näköjään. Olisiko jollain ehdottaa hyviä nappeja joissa suora tuo liitin, vai pitääkö tyytyä tommoseen mutkaan.

Jute sanoi:
Onkos kellään kokemusta tosta uudesta iPod Nanosta?

Jees reilu pari viikkoa on nyt tullut koeajettua ko. laitetta ja ei ole mitään valittamista. Joillakin on ollut ongelmia naarmuuntumisen kanssa mutta itsellä ei ole muutenkaan tapana kantaa samassa taskussa avainten tms. kanssa. Pienessä suojapussukassa kannan.

Laite on nätti kun sika pienenä ja erittäin hyvä/mukava käyttää. Akku piisaa kivasti ja tila ei lopu heti kesken. Kappaleissa on hyvä olla id-tagit kohdallaan kun Nano järjestelee aika moneen kategoriaan noita biisejä (artistin, levyn nimen mukaan jne.) Soittolistoja on helppo tehdä pc:llä ja näppärä käyttää sitten Nanolla.

Aikaisemmin oli käytössä Creativen Muvo Slim ja siinä tuli vastaan tuo pieni tila (256mb malli). Ilmainenhan tuo Nano ei ole mutta omasta mielestä joka sentin arvoinen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom