Kannettava mp3-soitin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kipi I
  • Aloitettu Aloitettu
Hippa sanoi:
Mun kaveri soitti ja sanoi sekoittaneensa shufflen ja minin.

Huh :)

Ne kylläkin on aika saman kokoisia ainoastaan leveydessä on vähän isompi ero.
Shuffle: 8,38cm x 2,5cm x 0,84cm
Mini: 9,1cm x 5,1cm x 1,3cm

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Art2 sanoi:
Ne kylläkin on aika saman kokoisia ainoastaan leveydessä on vähän isompi ero.
Shuffle: 8,38cm x 2,5cm x 0,84cm
Mini: 9,1cm x 5,1cm x 1,3cm

Mä oon sen minin nähnyt livenä ja oli se kyllä ihan liian iso omiin tarkoituksiin.

Välillä kyllä kun kuuntelee tolla Creativen slimillä, huomaan kaipaavani parempaa ääntä. Yleensä on volyymi melkeen täysillä ja se musiikki kuulostaa kuitenkin liian hiljaiselta. Asetuksetkin olen yrittänyt säätää korvaan parhaimmalta kuulostavaksi, mutta silti se ei ole ihan yyberääni.

Parasta slimissä on se, että sen voi pistää housujen taskuun eikä häiritse ollenkaan meininkiä.

Kokemuksi MP3-soittimista?TraxterII?

Olen hankkimassa MP3-soitinta, siis tälläisen sormen paksuisen tikun. Harkinnassa on nyt jaammaa.com kautta saatavat Traxter II sekä kalliimpi XDRUM XD405 kumpainenkin 1024Mb muistilla olisi kai se paras vaihtoehto. Elikkäs kysymys kuuluukin onko jollakin kokemusta jommasta kummasta soittimesta? Netistä en ennen mitään ole ostanut ja suhtaudun edelleen hieman epäilevästi varsinkin elektroniikan osalta, mutta tosiaan 142e maksaisia TraxterII soitin 1Gb muistilla, radiolla varustettuna. XD405 1Gb muistilla onkin 279e. TraxterII houkuttelisi siis enemmän hintansa vuoksi.

Jos kokemuksia muista hyvistä MP3-soittimista kertokaa ihmeessä. Olisi kiva saada lenkille mukaan juoksun/hölkän kestävä soitin. :worship:

Salomaa sanoi:
Vähän alempana on toi isompi Mp3-soitinthreadia. Silmää käteen vaan..
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=8401

Kiitosta vaan, vaikka en sokea olekkaan. ;) Tuota kyllä selasin, haluaisinkin tietää nimenomaan näistä kahdesta soittimesta...kyllä, haullakin olen hakenut! Eli jos jollain on juuri näistä kahdesta kyseisestä soittimesta tietoa niin olisin kiitollinen :worship:

*Hanna* sanoi:
Kiitosta vaan, vaikka en sokea olekkaan. ;) Tuota kyllä selasin, haluaisinkin tietää nimenomaan näistä kahdesta soittimesta...kyllä, haullakin olen hakenut! Eli jos jollain on juuri näistä kahdesta kyseisestä soittimesta tietoa niin olisin kiitollinen :worship:
Yhdistetty tämä sinun tredi tämän isomman kanssa. Saat varmasti vastauksen kysymykseesi ilman omaa trediä. :)

Hippa sanoi:
Ostettiin eilen sitten omat laitteet :) Minä päädyin yllätyksekseni Creative muvo slim 512MB
Ostin samanlaisen eilen, ja siinä kuuluu sellaista vienoa sirinää taustalla toiston aikana. Onko sinulla sama ongelma omassa soittimessasi? Sen huomaa etenkin hiljaisella volyymillä.

dammann sanoi:
Ostin samanlaisen eilen, ja siinä kuuluu sellaista vienoa sirinää taustalla toiston aikana. Onko sinulla sama ongelma omassa soittimessasi? Sen huomaa etenkin hiljaisella volyymillä.

Nyt kun sanot niin kyllä kuuluu! Aattelin, että vika on mun kuulokkeissa.. Prkl. Taidanpas viedä sen huollettavaksi!

Hippa sanoi:
Nyt kun sanot niin kyllä kuuluu! Aattelin, että vika on mun kuulokkeissa.. Prkl. Taidanpas viedä sen huollettavaksi!
Testasin tässä ihan kunnon vahvistimen ja kaiuttimen kanssa, eikä sirinä lähtenyt minnekään. Taidan minäkin lampsia takaisin kauppaan.

Creative antaa uuden laitteen, jos omassa ilmenee vikaa 30 päivän sisällä ostamisesta :) Tosin en vienyt omaani vielä. Aion kyllä viedä. Voin sit yrittää myydä sen ja ostaa ipod minin tilalle.

Hippa sanoi:

Mullon myös muvon slimmi, mutta kälysemmällä 256 muistilla.
Enkä ole mitään ylimääräisiä ääniä kuullu, soitin on varmaan kuitenkin
osiltaan sama.
Eli teille on sattunu varmaan niitä kuuluisia maanantaikappaleita :)

...tai, kävisikö niin että kun oikein kovasti hammasta purren yrittää kuulla
jotain vinkusuhinaa niin sitähän kuulee vaikka täydellisessä hiljaisuudessa.
:rolleyes:

No nyt on piru merrassa. Ostin viikko sitten MuVOn ja ongelmia on.

1. Musiikin siirto cd:ltä on yksinkertaista, vien levyn kokonaisuudessaan hiirellä vetämällä E: asemalle. Nyt kuitenkin minulla on levy joka kyllä soi koneella mutta ei siirry MuVo:lle. "Perus" cd ilmestyy audio cd ilmoituksena mutta kyseinen levy ei. Mikä mättää, voiko levyssä olla jokin suojaus? levy on ihan laillinen, Soil: redefine.

2. Toisena ongelmana on että nyt toi paska ei kytke virtaa päälle. Aluksi luulin että patteri on loppu mutta uudellakaan se ei pelitä. Auttaisiko koko paskan tyhjennys ja musiikin laitto uudestaan?

Missähän se vitun kuittikin on? Anyone?

Vastaan itselleni:

Olin ilmeisesti luonut musiikkia ladatessani alikansion jota soitin ei osannut lukea. Los stupidos! Kansion poistettuani se toimii taas.

Mutta tosta cd levyn mahdollisesta suojauksesta, kuinka se kierretään? Kone ilmoittaa audio cd:n tilalle jonkun "skin". WTF?

Nikodemus sanoi:
Mullon myös muvon slimmi, mutta kälysemmällä 256 muistilla.
Enkä ole mitään ylimääräisiä ääniä kuullu, soitin on varmaan kuitenkin
osiltaan sama.
Eli teille on sattunu varmaan niitä kuuluisia maanantaikappaleita :)

...tai, kävisikö niin että kun oikein kovasti hammasta purren yrittää kuulla
jotain vinkusuhinaa niin sitähän kuulee vaikka täydellisessä hiljaisuudessa.
:rolleyes:

Taisin ilmaista itseäni vähän huonosti. Tarkoitin sitä, että olin itse aiemmin noteerannut tietyn kohinan, joka häiritsi. Luulin sen johtuneen kuulokkeista, mutta sitten ajattelin sen voivan olla joku vika, kun toinenkin ihminen siitä puhui.

Ja aion ostaa ipod minin :)

Creative on ilmoittanut Japanin sivustollaan, että yhtiö on toimittanut kauppoihin noin 3700 virustartunnan saanutta MP3-soitinta. Virusongelma rajoittuu Zen Neeon 5GB -soittimiin, joiden sarjanumero on välillä M1PF1230528000001M - M1PF1230533001680Q.

Soittimiin pesiytynyt virus on vanha Windows-mato W32.Wullik.B@mm. Mikäli tietokoneen virustorjunta on kunnossa eikä käyttäjä avaa soittimelta löytyviä epäilyttävän oloisia tiedostoja, ei virus pääse todennäköisesti aiheuttamaan mitään harmia.

Ei taida creativen omat virustorjunnat olla kunnossa jos pääsee vanhat madot systeemiin.

iPod minin ostaneita varmaan vituttaa(minua ainakin), sillä Applelta tulee uusi iPod nano, joka korvaa minin.

apple sanoi:
Apple esitteli lehdistötilaisuudessaan odotetun iTunes-puhelimen lisäksi myös toisen, jopa mielenkiintoisemman uutuuden. Yhtiö toi markkinoille minikokoisen iPod Nanon, flash-pohjaisen soittimen, joka ei juurikaan häviä kookkammille sisarmalleilleen vertailussa.

Nano on fyysiseltä kooltaan hyvin pieni, ainoastaan 8,9cm korkea, 4cm leveä ja 0,7cm paksu. Verrattaessa iPod Shuffleen Nano on siis käytännössä samankokoinen, ainoastaan leveyttä on noin puolitoista senttiä enemmän.

Pienestä koosta huolimatta soittimesta myydään 2 ja 4 gigatavun versioita. Laite on varustettu 1,5 tuuman LCD-värinäytöllä, ja se pystyykin musiikin toiston lisäksi näyttämään kuvia. Soittimeen luvataan mahtuvan noin 25000 kuvaa.

Ulkonäöltään soitin muistuttaakin enemmän "aitoa" iPodia kuin iPod Shufflea, jossa näyttöä ei ole lainkaan. Myös eri audiomuotojen tuki on sama kuin iPodilla. Laite ladataan USB-kaapelin kautta, ja mehua pitäisi riittää 14 tunninmusiikkinautintoon tai 4 tunnin kuvien katselusessioon.

Applen kiinnostavaa uutuustuotetta on alkuun saatavina mustana sekä valkoisena versiona. Kevyt ja pienikokoinen Nano korvaa täysin valikoimasta poistuvan Mini-mallin. Hintaa soittimella on Yhdysvalloissa 160 euroa tai 200 euroa flash-muistin koosta riippuen. Suomessa vastaavat hinnat ovat 209 euroa 2 gigan ja 269 euroa 4 gigatavun mallille.
http://fin.afterdawn.com/uutiset/arkisto/6811.cfm

ei miniä kehtaa enää edes käyttää :itku:

Minun Creativen Muvo TX Se 256mb on pelannut hyvin! mukana tulleista nappulakuulokkeistakin saa tarpeeksi hyvän äänenlaadun. Mutta tuo 256mb alkaa olla aika pieni kyllä. 512mb olisi sopiva minulle muusikin kuunteluun. Giga olisi ehkä liikaa mutta ei ainakaan tila loppuisi. Yli gigaa en koe tarvitsevani musiikkia soittimeeni, se alkaa olla aika huimia määriä jo. Seuraavaksi ajattelin gigasen ostaa. Näyttö on kyllä minulle pakollinen mp3-soittimissa koska voi luoda kansioita jne.. :kippis1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom