Kannattaako ylläpitokaloreilla yrittää progressiota?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Siis aloitus vaiheen jälkeen. 26 vuotias mies ja tarinana on että 4 vuotta sitten tiputin (1,5 vuodessa) painoa semmoset 30kg ja statsit on pysyneet 181 cm 80kg tasolla siitä asti. Nyt Starting strenghtiä vuosi takana ja kehitys pysähtyi. Lahjojeni tasoa kuvaa se, että esim penkki pysähtyi 65kg 3x5 tulokseen ja ei muuten deloadit auta. Ongelmana on se , että kiloakaan en aio ottaa takas pudotetusta painosta, kun kerran elämässäni pääsin normaalipainoon. Diettikään ei oikein tule kysymykseen , koska valtavan ruokahalun omaavana painon pitäminen samassakin on tarpeeksi kovaa ja tällä lihasmassalla laihdutus ei varmaan edes kummemmin paranna ulkonäköä, joten siitäkään ei lienee iloa. Mutta voiko edes voimatasoja pikkasen parantaa millään ohjelmalla? Vai nostelen vaan tuota 65 kiloa hautaan asti jos en ota massaa?. Voimailu lienee kuitenkin hyväksi terveydelle ilman raskaita painojakin. http://www.spyidea.com/threads/1324...tness-Program-For-Non-Athletes-by-Jason-Blaha . Voisikohan esim tuolla ohjelmalla ottaa sen 80kg joskus penkistä?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
ei voimatasojen nostaminen vaadi ylikaloreita, vaikka ne toki hommassa avuksi ovatkin. onhan sitä painoluokkaurheilijoita maailma täynnä ja kehittyvätkin mokomat. mulla on useitakin semmosia nostajia asiakkaina tällä hetkellä, kellä painon ei tarvis nousta. oma päälaji on kalliokiipeily ja painoo pitäs mieluummin laskee ja silti olla pirun vahva.

huolesi on turha.

Voimatasoja voi kyllä nostaa ilman painon keräämistä ja sinulla on siltä osin vaikka kuinka kehittymismahdollisuuksia nykypainossakin. Syitä tulosten jumimiseen on vaikea arvailla netin välityksellä, mutta vuosi on joka tapauksessa turhan pitkä aika vääntää samalla kaavalla, varsinkaan niin monotonisella ohjelmalla kuin SS. Kokeile siis vaihteeksi jotain aivan uutta ja erilaista.

ei voimatasojen nostaminen vaadi ylikaloreita, vaikka ne toki hommassa avuksi ovatkin. onhan sitä painoluokkaurheilijoita maailma täynnä ja kehittyvätkin mokomat. mulla on useitakin semmosia nostajia asiakkaina tällä hetkellä, kellä painon ei tarvis nousta. oma päälaji on kalliokiipeily ja painoo pitäs mieluummin laskee ja silti olla pirun vahva.

huolesi on turha.
Mutta , eikös voima ja lihas kulje aika paljon kuitenkin käsikädessä? Jostainhan se johtuu , että tulokset jää aina samaan . Unta 8h , kaloreita sen verran että paino pysyy ja mikään ei muutu. Muuttuisikohan jos lisäisi 500 kcal päivässä lisää koneeseen. Onko näillä geeneillä'ainoa vaihtoehto?

Mutta , eikös voima ja lihas kulje aika paljon kuitenkin käsikädessä? Jostainhan se johtuu , että tulokset jää aina samaan . Unta 8h , kaloreita sen verran että paino pysyy ja mikään ei muutu.

Kulkevathan ne, mutta siinä vaiheessa kun penkki on alta omapainon, niin kyse ei ole geeneistä eikä kaloreista. Siinä olet oikeassa, että jostainhan se johtuu jos tulokset jäävät aina samaan ja siksi kannattaisi nyt alkaa itsekin miettimään niitä syitä ja ensisijaisesti itse treenin puolelta, sekä ohjelman että suorittamisen osalta, sekä aktiivisesti hakemaan treeniin muutoksia, jotka saisivat sitä kehitystä liikkeelle. Aloitusviestin perusteella niitä syitä ei voi netin yli arvailla kuin hyvin rajoitetusti, mutta kuten sanottu niin dumppaa ensi töiksesi se SS tältä erää ja lähde tekemään jotain erilaista ja monipuolisempaa.

Jos olet jo päättänyt, että olet vain lahjaton ja sinulla on niin paskat geenit että sama se on luovuttaa, niin sillä mentaliteetilla takaat kyllä, että sitä kehitystä ei ikinä tulekaan.

lihaksen koko on vain yksi komponentti voiman lisäämisessä. hermoston työkyvyn kehittäminen on jopa merkittävämpää. lihaksen koko ei missään nimessä suoraan kerro sen voimaa. esim suhteessa lihasmassaan voimanostaja on vahvempi kuin bodari. kuivan kesän oravalta näyttävä kiipeilijä piilottelee kropassaan älyttömiä voimatasoja jne jne. niinku sanoin, mulla on useita painoa tarkkailevia treenaajia mukana. jos nyt ihan kauheesti ahdistaa se kehittymättömyys, laita mulle mailia jto.valmennus@gmail.com.

Jos olet jo päättänyt, että olet vain lahjaton ja sinulla on niin paskat geenit että sama se on luovuttaa, niin sillä mentaliteetilla takaat kyllä, että sitä kehitystä ei ikinä tulekaan.
En ole vielä mitään päättänyt, mutta kai se jotain kertoo, että penkkaan saman verran mitä jotkut 16 vuotiaat ottaa viikon treenillä? . On kai olemassa ihmisiä jotka eivät voi parantaa suorituskykyään ollenkaan harjoittelemalla ( excersize non-responder), mutta tuskin olen yksi niistä kerran parannusta painoihin olen kuitenkin hiukan saanut. Kaikista hulluinta on, että en edes näytä pahimmasta päästä skinny fatilta. Käsivarsistakin on sanottu, että käyt ilmeisesti kuntosalilla. Silti voima ei vaan tartu.

Ongelmana on se , että kiloakaan en aio ottaa takas pudotetusta painosta, kun kerran elämässäni pääsin normaalipainoon. Diettikään ei oikein tule kysymykseen , koska valtavan ruokahalun omaavana painon pitäminen samassakin on tarpeeksi kovaa ja tällä lihasmassalla laihdutus ei varmaan edes kummemmin paranna ulkonäköä, joten siitäkään ei lienee iloa.

Etkö voi ottaa edes yhtään kiloa lihasta? Jos tuo nykyinen ohjelmasi ei tuota oikein tulosta, niin silloin on enemmän kuin aika kokeilla jotain muuta. Yksi vaihtoehto olisi kokeilla ihan klassista lihaksen kasvatusta. Jos saisit vähän lisää kokoa lihaksiin ja sen jälkeen hermottaisit uutta lihasmassaasi, niin uskoisin ennätysten paukkuvan. Voi myös olla, että jos kehosi ei oikein vastaa toivotulla tavalla tuohon nykyiseen ohjelmaasi, niin tuollainen bodailu sopii sinulle paremmin. Ja jos rasvaprosentissa on tiputettavaa, niin ehkä rasvamassaa voisi muutta lihakseksi niin, ettei paino muutu.

Kehitystä rajoittavia tekijöitä voivat olla myös ruokavalio ja lepo. Noita asioita optimoimalla treenin tulokset parantuvat. Ruokahalukin on jännä asia. Itse syön pätkäpaastoillen, ja vaikka kalorimäärät ovat minulle melko vähäisiä, niin silti nälän tunne on harvinainen. Hiilihydraattirikkaalla ruokavaliolla (aamupuuro, pastaa, leipää jne.) olisin usein nälissäni paljon suuremmillakin kaloreilla.

Eikös tuo ole ihan normaalia, mikään ohjelma ei toimi loputtamasti ilman muutoksia? Nyt vaan tarvii muuttaa treeniä niin että kehitys jatkuu haluttuun suuntaan.
No jaa, eikö SS ole pohjien luonti ohjelma jota pitäisi vetää niin kauan , että pääsee ainakin aloittelija vaiheesta pois ? Ohjelmasta ohjelmaan hyppiminen on käsittääkseni pahasta, mutta kai se on tilanteessani pakko tehdä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En ole vielä mitään päättänyt, mutta kai se jotain kertoo, että penkkaan saman verran mitä jotkut 16 vuotiaat ottaa viikon treenillä? . On kai olemassa ihmisiä jotka eivät voi parantaa suorituskykyään ollenkaan harjoittelemalla ( excersize non-responder), mutta tuskin olen yksi niistä kerran parannusta painoihin olen kuitenkin hiukan saanut. Kaikista hulluinta on, että en edes näytä pahimmasta päästä skinny fatilta. Käsivarsistakin on sanottu, että käyt ilmeisesti kuntosalilla. Silti voima ei vaan tartu.
Tässä on tullut nyt 4 vuotta kiukuteltua ihan samaa mutta kyllä ne tulokset vaan siitä hissuksiin nousee vaikka ei uskoisi.
Melko usein ne syystä tai toisesta pitkän hinkkaamisen jälkeen aina pomppaa ja taas hinkataan mutta vaihda jo hyvä mies ohjelmaa niinkuin neuvottiin.

Zone-sarja -42%
No jaa, eikö SS ole pohjien luonti ohjelma jota pitäisi vetää niin kauan , että pääsee ainakin aloittelija vaiheesta pois ? Ohjelmasta ohjelmaan hyppiminen on käsittääkseni pahasta, mutta kai se on tilanteessani pakko tehdä.
Riippuu miten määrittelee aloittelijan ja siitä eteenpäin kehittyneemmät tasot, itse en näe niissä mitään kilomääriä vaan ihan muut tekijät muodostaa ne.

Ei ohjelmasta toiseen kuulukaan hyppiä hallitsematomasti, ohjelmaa pitää muuttaa jotta se säilyy toimivana. SS:stä voi myös muokata itselle sopivan jatkon ihan hyvin jos tuntee itsensä riittävän hyvin ja jotain käsitystä mikä toimii ja mikä ei. Toinen todennäköisesti parempi vaihtoehto sinulle on hypätä hyvän valmennuksen piirin jolloin samalla opit myös muodostamaan omaa ohjelmaa itsekin jossain vaiheessa.

Ei se ohjelmaa vaihtamallakaan välttämättä parane jos ohjelmointi ei pelaa. Ootko kokeillut jotain muita progressiomalleja kuin lineaarista progressiota? Sekin on, että oletko mahtanut saada kropan tarpeeksi koville ennen deloadia? Se on oikeastaan kaiken treenin perusta, että siinä pitäisi olla jo selvästi rasittuneessa tilassa ennen kuin otetaan kevennys. Sitä kutsutaan over reachingiksi ja voimahommissa se tehdään perinteisesti volyymia nostamalla jakson loppua kohti.

Jos olet vuoden harrastanut yhtä ohjelmaa, niin siinä on jo pitkä pätkä yhdelle ohjelmalle. Ei tuo ole mitään hyppimistä ohjelmasta toiseen, vaan ihan tervetullutta vaihtelua. Jos kehitystä ei tule, niin silloin on kokeiltava jotain uutta.

Kehityksesi kannalta osaavan gurun ohjaus olisi paras vaihtoehto. Jos se ei kuitenkaan ole vaihtoehto sinulle, niin silloin joudut opettelemaan treenaamaan itse ja usein kantapään kautta. Oppimisenkaan kannalta ei kannata jäädä junnaamaan yhteen huonosti toimivaan ohjelmaan, vaan pitää kokeilla erilaisia asioita. Näin opit treenaamisesta ja itsestäsi paljon uutta. Jos viahdat ohjelmaa, eikä uusikaan ohjelma toimi, niin et menetä mitään, koska voit aina palata vanhaan tai edetä johonkin uuteen ohjelmaan yhtä kokeilua viisaampana.

Syitä kehityksen nihkeyteen toki voi olla monia. Nyt emme tiedä juuri mitään siitä, miten treenaat, syöt ja lepää. Mitä enemmän noista aiheista olisi tietoa, niin sitä valistuneempia arvauksia voisimme esittää. Videokaan normaalista penkkisarjastasi ei olisi pahitteeksi.

Sekin on, että oletko mahtanut saada kropan tarpeeksi koville ennen deloadia?
Pidän deload viikon kerran viidessä viikossa. Ja siinä välissä yleeensä olen jo monessa liikkeessä hakenut vauhtia pienemmillä painoilla. Varmasti siis treenaan tarpeeksi " kovaa" kun failureen meneminen on ihan tuttua.

Syitä kehityksen nihkeyteen toki voi olla monia. Nyt emme tiedä juuri mitään siitä, miten treenaat, syöt ja lepää. Mitä enemmän noista aiheista olisi tietoa, niin sitä valistuneempia arvauksia voisimme esittää.
No, treeninä tietenkin se SS ja varmasti annan kaikkeni. Syömisistä sen verran että saan karkeasti arvioituna 2500 kcal päivässä, joskus jopa 3000 kun töissä on rankempi päivä (fyysinen duuni) . Kanaa ja riisiä, kaurapuuroa, makaronia ja jauhelihaa yms. Puoli kiloa kasviksia joka päivä. Nukun sen 8h . Perseet olalle vedän pari kertaa kuussa.

Pidän deload viikon kerran viidessä viikossa. Ja siinä välissä yleeensä olen jo monessa liikkeessä hakenut vauhtia pienemmillä painoilla. Varmasti siis treenaan tarpeeksi " kovaa" kun failureen meneminen on ihan tuttua.
Se olis hyvä yrittää ajoittaa niin, että haet vauhtia vasta deloadin jälkeen, etkä siinä välissä. Sulla saattaa siis olla liian jyrkkä progressio. Liian kovat yksittäiset treenitkin saattaa olla osa ongelmaa jos hakkaat niitä failureen ja yrität pakottaa sitä progressiota. Ennemmin viisi viikkoa sellaista perusvarmaa tekemistä nostaen vähitellen rasitustasoa niin, että se kumuloituu sinne juuri ennen deloadia. Ja se ei tarkoita pelkästään treenitehojen nostoa, vaan myös määrän nostoa. Suosittelen lukemaan jotain progressioista ja treenin ohjelmoinnista, niin saatat saada yllättävää vauhtia siihen kehitykseen kun järkevöität treeniä. Mahdollisimman kovat treenit ei aina ole nopein tie kehitykseen. Itse asiassa ei ole juuri ikinä.

Sulla saattaa siis olla liian jyrkkä progressio. .
Tällä kaavalla minulla menee esim pystypunnerrus 48.5 kg 3x5 tuntuu ihan helpolta, sitten lisään seuraavaan treeniin 2,5 kg ja päästään 50 kg: seen joka on vieläkin aika helppo.Vielä 52,5 menee. Sitten tulee 55 kg:en vuoro ja menee korkeintaan 5 5 ja 4. Koitan vielä seuraavassa treenissä samaa painoa ja taaskaan ei mene 3x5. Sitten pudotan painoja 2,5 kg ja taas saan 3x5 suoritettua. Olen hakenut vauhtia joskus jopa 5kg alempaa varmuuden vuoksi mutta 55kg jääpi vain nostamatta. Teen mielestäni ohjelmaa ihan oikein.

Tällä kaavalla minulla menee esim pystypunnerrus 48.5 kg 3x5 tuntuu ihan helpolta, sitten lisään seuraavaan treeniin 2,5 kg ja päästään 50 kg: seen joka on vieläkin aika helppo.Vielä 52,5 menee. Sitten tulee 55 kg:en vuoro ja menee korkeintaan 5 5 ja 4. Koitan vielä seuraavassa treenissä samaa painoa ja taaskaan ei mene 3x5. Sitten pudotan painoja 2,5 kg ja taas saan 3x5 suoritettua. Olen hakenut vauhtia joskus jopa 5kg alempaa varmuuden vuoksi mutta 55kg jääpi vain nostamatta. Teen mielestäni ohjelmaa ihan oikein.
Se ohjelma ei ole sulle selkeästi se paras ratkaisu. Nyt pitäisi miettiä niitä erilaisia progressiomalleja ja ohjelmointia ylipäätään. Miten olisi vaikka daily undulating periodization, DUP?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom