Kananmunan valkuaiset - auttakaa

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Idioottimaista ostaa valkuaisia kun keltuaisessa on kaikki vitamiinit ja prosentuaalisesti suurempi määrä proteiinia.

Kyllä. Tuon käyttötarkoitus on itselle niihin harvoihin kertoihin, kun nälkä on oikeasti kova mutta kaloreita ei liikoja saisi tulla / Utin juustokakkua vääntäessä. Mukavampi ottaa suoraan purkista.

Eikä hintakaan ole niin paha, jos se olisi ollut tuo alkuperäinen 30 valkuaista 4 €.

Muscle Egg | Flavored Liquid Egg Whites
Tommonen tuli eteen. Onko kokemuksia.
Pakko kyllä kokeilla

No, siinä on vaan miljoonia vuosia ihmistäkin vanhempi keksintö pullotettuna. Onhan noita jo jonkun tovin saanut Suomessakin suurimmista ruokakaupoista. Hirveen kalliita, mut parempi valkuaiset on noin ostaa, jos toinen vaihtoehto olisi ostaa kokonaisia munia ja heittää keltuaiset roskiin.

Huh, huh. Roskis joissain keisseissä vaihtoehtona keltuaisten sijoituspaikaksi. Suvaitsemattomana häirikkönä ei mene kaaliin, että kaikki niiden protskut, vitamiinit ja rasvahapot (O 3:kin) ja monet muut tärkeät on heitettävä roskiin. Toi ravintopakkaus on halvinta hyötyihin nähden. Tietysti, jos se on liian halpaa. Luulisi, että joidenkin lemmikit voisivat syödä niitä ja siis kun monella on lemmikki kotonaan, ettei tarvitsisi naapurin kissoille roudata.

No, enköhän mä tästä toivu. Nii, pari vuotta sitten sain näytepakkauksen brittiläistä munanvalkuaista. Ei säväyttänyt, vaikkei pahaakaan.

Onko se joltain pois, jos niitä roskiin heittää eikä syökkään? Ei mulla ainakaan olis mitään lemmikkejä missään lähellä kenelle roudata, jos tarvetta olisi.

En siis itse niitä pois heitä, mutta ei mua haittaa vaikka joku niin tekisikin.

Euron maksaa halvimmillaan kananmunapaketti. Vaikka heittäis valtaosan keltuaisista menemään ja jauhais kaikista muista vaan valkuaiset, niin ei siinä mitään hirveitä säästöjä ja maailmanpelastamisia tee. :D

Onko se joltain pois, jos niitä roskiin heittää eikä syökkään? Ei mulla ainakaan olis mitään lemmikkejä missään lähellä kenelle roudata, jos tarvetta olisi.

En siis itse niitä pois heitä, mutta ei mua haittaa vaikka joku niin tekisikin.

Onko ruoan poisheittäminen hyvä juttu?

Onko ruoan poisheittäminen hyvä juttu?

En näe siinä mitään väärää, jos on maksanut siitä. Niin silloin jokainen saa tehdä mitä haluaa, sillä ruualla. Ei se ole nälkäisiltä ihmisiltä Afrikassa pois..

Mieti, jos joku vaikka sattuis laihtumaan sillä tavalla, niin silloin se on jopa hyvä juttu!

En näe siinä mitään väärää, jos on maksanut siitä. Niin silloin jokainen saa tehdä mitä haluaa, sillä ruualla. Ei se ole nälkäisiltä ihmisiltä Afrikassa pois..

Mieti, jos joku vaikka sattuis laihtumaan sillä tavalla, niin silloin se on jopa hyvä juttu!

No toki, jos ei ajattele omaa napaansa pidemmälle. En ole saarnaamassa semmoisesta, mutta onhan se nyt vaan ihan vitun tyhmää.

No toki, jos ei ajattele omaa napaansa pidemmälle. En ole saarnaamassa semmoisesta, mutta onhan se nyt vaan ihan vitun tyhmää.

Millä tavalla se on parempi meneekö se keltuainen kurkusta vai viemäristä alas? En nyt tässä erityisesti ruuan pois heittämistä kannata, mutta aika pientä jonkun keltuaisen pois heittäminen on, jos se auttaa jotakuta esim. laihduttamaan.

Ei sitä keltuaista nyt oikein kenellekään voi antaa, ja jos on halvempaa valkuaiset ostaa kokonaisina munina, niin sillon ne kannattaa semmosina ostaa.

Voi kun joku jalostaisi kananmunan jonka voisi syödä kuorineen. Saataisiin nää osteoporoosit kuriin.

Allekirjoittanut juuri lastaa raakaa kokomunaa naamaan, ja ihmettelee tota hintaa:wtf: Jos valkuaistölkki maksaa 4e, niin silloin sitä tulee maksettua kokonaisuudessaan enemmän kuin luomuomegamunista, vaikkei saakaan mitään hyviä puolia. Maatalousyrittäjän laskupää sanoo seuraavaa : ostajaa kusetetaan. Ensinnäkin näihin putelihin menee varmaan kaikki ylikokoiset munat (vanhan kanan tuottamia, niis on enemmän vettä suhteessa prodeen), kaikki alikokoiset ja hylkymunat (ei mitenkään epäterveellisiä kuitenkaan). Edellä mainituista kiskotaan sitten ihan hullua ylihintaa, mikä ei selity millään, purkki on halpa, koneet on olemassa jo.. Kaiken huipuksi keltuainen ja kuoret menee kuitenkin kaupaksi teollisuuteen, joten kuluttaja vaan auttaa hävittämään roskat...

Meikäläinen jättää keltuaisen pois, koska mulla on kohonnut LDL-kolesteroli ja lekuri ehdotti keltuaisen pois jättämistä.

Nyt sitten jos jollain on oikeaa faktaa ettei keltuainen nosta huonoa kolesterolia niin haluaisin linkkiä tänne.

Mulle on opetettu että eläintä kunnioitetaan ravintoketjussa käyttämällä siitä kaikki hyödyksi. Itselle luiruna läpipaskona kelpaa toki keltuaisetkin omaan ruokavalioon, mutta jos en niitä käyttäisi niin ne menisi koirille, kuten myös moni muu ruuan tähde, metsästäjille kelpaamattomat ruhonosat ja maanviljelijöiden eläimistä jäävät teurasrippeet.. Uskallan väittää että jokaisen etenkin kerrostalossa asuvan naapurista löytyy jostain koira, kannattaa joskus kysäistä josko ne naapurille kelpaisivat, nykyään kun nää body-touhut ihmisillä yhtä muodikas ilmiö kuin koirilla barf.

Meikäläinen jättää keltuaisen pois, koska mulla on kohonnut LDL-kolesteroli ja lekuri ehdotti keltuaisen pois jättämistä.
Nyt sitten jos jollain on oikeaa faktaa ettei keltuainen nosta huonoa kolesterolia niin haluaisin linkkiä tänne.
http://www.aka.fi/fi/T/Kysytyt-kysymykset/Kanamuna-hyvaksi-vai-pahaksi/
OIKEAA faktaa on varmaan vaikea tarjota koska tutkijatkaan ei ole samaa mieltä.
Toisaalta kauran ja ohran beetaglukaani auttaa taas laskemaan kolesterolia että ehkä se puuroaamiainen auttaa tasapainottamaan tilannetta jos on kolesteroli ongelmia.

Idioottimaista ostaa valkuaisia kun keltuaisessa on kaikki vitamiinit ja prosentuaalisesti suurempi määrä proteiinia.

Ei stna nää on taas näitä arjen sankareita. Linssun linkin tekstistä poimittu osa:

"Tatu Miettinen osoitti ihmiskokeillaan, että joillakin ihmisillä vain 20 prosenttia syödystä kolesterolista imeytyy verenkiertoon ja loput erittyy suoraan ulosteeseen. Toisilla taas jopa 80 prosenttia imeytyy ja muilla imeytymistehokkuus on jossain näiden välillä. Yksilölliset erot ovat siis todella hurjia."

-> Keltuaisten vaikutus vaihtelee ihmisittäin. Eli älkää menkö huutelemaan, että keltuaisten syönti on terveellistä, vaikka se olisikin TEILLE hyvä vaihtoehto. Itse oon perusterveessä kunnossa veriarvojen, verenpaineen, rasvaprosentin, lihasmassan, VO2max:n suhteen, mutta keltuaiset ainakin mulla nostaa kolestorolia jopa huonojen arvojen puolelle. Tämä on siis oman testauksen tulos, kun olen pitänyt ruokavalion muutoin samana, ja muuttanut vain kananmunan keltuaisten määrää (n. 5-10kpl viikossa -> 0-1kpl viikossa).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom