Kamppailuvarusteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja käry
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itse aloitin nyrkkeilytreenit tossa viime vuonna ja otin alkuun yksityistunteja yhdeltä ex-suomen huippu amatöörilta. Siitä siirryin sitten ohjattuihin nyrkkeilytreeneihin ja kokoajan mentiin 16 oz hanskoilla. Tavoite oli siis jalostaa tämä vapariin. Noh se alkoikin sujua iham mukavasti kunnes laitettiin grappling hanskat käteen ja ruvettiin sitä pystyä tahkoamaan. Joutui opettelemaan käytännössä koko homman lähes alusta.

Itellä myös ollut rystysten kanssa paljon ongelmaa välineitä lyödessä..10 oz hanskoilla ei pysty yhtä treeniä enempää lyömään 5m siteiden kanssa. Nykyään lyön välineitä 14 oz hanskoilla niin pysyy kädet ehjinä.

Vaimolla sama ongelma, kummatkin käytetään 10 unssia välineisiin. Kellään mitään vinkkejä käsien vahvistamiseen, vai pitääkö vaimolle ostaa isommat hanskat, vaikka lyö hiljempaa kuin minä? :D

Itse käytän säkin ja välineiden kanssa Fairtexin TGT 7 säkkihanskaa, enkä tarvitse noiden kanssa edes käsisiteitä, kun ranneosan saa riittävän kireälle. Totta kai ilman rannesiteitä täytyy niiden lyöntien olla edes sinne päin, ettei ranne ota osumaa epäpuhtaista laakeista, eli järki mukana siinä lyömisessä vaikka painoa saakin laittaa taakse. Tällaisena + 90kg ukkona kuvittelen saavani jonkin verran voimaakin iskuihin, mutta noiden kanssa ei mulla ole ollut koskaan ongelmia rystysten aukeamisen tai kipeytymisen kanssa. Kyllähän sitä rystysiä voi hieman kovettaa harjoittelemalla, mutta itse etsisin ensiksi vastauksia toisista hanskoista.

Ei siis kyse ole niiden aukeamisesta vaan ne vaan tulee todella kosketusaroiksi. Rystysen alla on kuulemma joku nivelkapseli mikä ottaa osumaa, liekkö se sitten.

Kyllähän sitä pystyy lyömään vaikka mitä kokonaan ilman hanskoja, ei ole siitä kysymys ettei osattaisi lyödä, mutta kun toistoja tulee paljon ja väsymys astuu mukaan kuvaan, niin kädet kannattaa treeneissä suojata kunnolla. Jos itse lyön säkkiä tosissaan niin pienikätisenä ja koko kropalla lyövänä laitan ensin 2xrannesiteet, teippaan leveällä teipillä vielä, ja 10 oz hanskat käteen. Ei ole aiheuttanut mitään sellaista efektiä koskaan, että vaikka paljaalla kädellä lyödessä olisi käsi hajonnut, puhumattakaan esim. kilpailusääntöjen mukaisesti sidotuilla käsillä+10 oz. hanskoilla.

Kyllähän sitä pystyy lyömään vaikka mitä kokonaan ilman hanskoja, ei ole siitä kysymys ettei osattaisi lyödä, mutta kun toistoja tulee paljon ja väsymys astuu mukaan kuvaan, niin kädet kannattaa treeneissä suojata kunnolla. Jos itse lyön säkkiä tosissaan niin pienikätisenä ja koko kropalla lyövänä laitan ensin 2xrannesiteet, teippaan leveällä teipillä vielä, ja 10 oz hanskat käteen. Ei ole aiheuttanut mitään sellaista efektiä koskaan, että vaikka paljaalla kädellä lyödessä olisi käsi hajonnut, puhumattakaan esim. kilpailusääntöjen mukaisesti sidotuilla käsillä+10 oz. hanskoilla.
Et selvästi siis osaa lyödä.

Vaimolla sama ongelma, kummatkin käytetään 10 unssia välineisiin. Kellään mitään vinkkejä käsien vahvistamiseen, vai pitääkö vaimolle ostaa isommat hanskat, vaikka lyö hiljempaa kuin minä? :D

Olisko kellään tähän mitään vinkkiä? Ajattelin nyt ainakin opettaa eri tyylin käsien sitomiseen ja mahdollisesti myös jotan extra toppausta voisi harkita. Kyseessä on siis ihan rystysnivelten kipeytyminen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
heh... Kyllä potkunyrkkeilyn SM hopeamitalistin on osattava lyödä? :)

Kaikkihan on tietysti suhteellista, niin on tämäkin. Pakkiksella sm-tason suorituksia ei pidetä minään, voimanoston sm-tulosrajatkin saa kuka vaan nostettua jos vähän edes treenaaa jne.

Ekat hanskat oli Fairtexin BGV8 14oz, sit tuli hankittua Sandee Velcro 2 Tone 14oz ja nyt on Bad boyn Pro Series 2.0 Evolution 16oz. Fairtexit ja Sandeet tuli lyötyä läpi kun käytin hanskoja pistareihin, padeihin ja säkkiin kuin myös sparrissa käytin, hiukan ehkä epäkunnioittavaa sparrikaverii kohtaan. Mutta nyt Bad Boyt on pyhitetty sparriin ja vanhoilla löydään välineisiin, nyt käytän 4m. siteitä ja laskostan yli määräisen rystysen päälle.
On myös Bad Boyn geelihanskat ja ne laiskalle sekä mukavuuden haluiselle hyvä valinta siis geelihanska ylipäätään.

Nyrkkeilyn aloittaminen ja hanskat?

Elikkä olen aloittanut tässä hiljattain nyrkkeilyn näin alkuun ihan kuntoilu mielessä. Salilla tulee enimmäkseen säkkiä hakattua muun treenin ohella, salin omat nyrkkeilyhanskat ovat kuitenkin jo parhaat päivänsä nähneet joten ajattelin ostaa ihan omat ja sellaset Bad Boy Pro Series 2.0 Evolution hanskat kiinnostais. Kysymys kuuluukin, mitkä kyseisistä hanskoista soveltuvat parhaiten säkin hakkaamiseen eli minkä unssi määrän omaavat vaihtoehdot on 14 ja 16, tavoitteena olis parantaa kestävyyttä ja iskuvoimaa. ja jos jollain on kokemuksia kyseisittä hanskoista niin nekin mielipiteet ovat tervetulleita.

Ei kumpikaan. Säkkiä kannattaa lyödä mahdollisimman pienillä hanskoilla. Eli säkkihanskoilla tai 10oz nyrkkeilyhanskoilla. Isoista hanskoista ei ole mitään etua vaan pelkkää haittaa. Lisäksi nyrkkeilyhanskat menevät pilalle siitä säkin lyömisestä eikä niillä ole sen jälkeen enää turvallista lyödä ihmistä. Itsellä on erikseen säkin, pistarien ja padien lyömiseen 10oz. hanskat joilla en sparraa tai treenaa edes paritekniikkaa, mikä on ihan hyvä ratkaisu.

En tiedä onko tuolla Bad Boy:lla sitten laadunvalvonta parantunut, mutta jos hanskoja ostaa niin kannattaa melkeinpä suorilta vaan ostaa Twinsit tai Fairtexit. Ei mene metsään. Tuo on Bad Boy:n ostaminen on vähän lottoomista aina.. Btw

Fairtex on varma valinta, eikä ole turhan kalliskaan, koska kestävät varmasti paremmin kuin nuo Bad Boyt.

Säkinlyöntikäytössähän tuommoiset hyvälaatuiset hanskat kestävät ties miten kauan. Minulla on nyt ollut 10 unssin Fairtex BGV8:t säkkitreeneissä kolme vuotta ja sain ne kaverilta joka hylkäsi ne pilalle hakattuina. Pehmuste on tietysti ihan pilalla mutta hanskat muuten käyttökelpoiset vaikka toki kuluneet.

Olen sparrannut niillä vain kerran kun muuan treenaaja oli hankkinut aivan kivikovat Kingin hanskat (Kingillä on kyllä muitakin malleja) ja löi niillä. Hanskat oli oikeasti kovemmat kuin nauhahanskat joilla olen ottanut ammattilaiskehissä. Pyysin että hän kävisi vaihtamassa hanskat salilla oleviin lainahanskoihin mutta kundi oli vain että "ei ne nyt niin kovat ole". :face: Seuraavan erän jälkeen kävin hakemassa nuo välinehanskat ja löin päähän niin paljon osumia kuin vain ikinä sain. Sitä seuraavaan erään kundi kävi sitten suosiolla hakemassa lainahanskat. ;)

Olen sparrannut niillä vain kerran kun muuan treenaaja oli hankkinut aivan kivikovat Kingin hanskat (Kingillä on kyllä muitakin malleja) ja löi niillä. Hanskat oli oikeasti kovemmat kuin nauhahanskat joilla olen ottanut ammattilaiskehissä. Pyysin että hän kävisi vaihtamassa hanskat salilla oleviin lainahanskoihin mutta kundi oli vain että "ei ne nyt niin kovat ole". :face: Seuraavan erän jälkeen kävin hakemassa nuo välinehanskat ja löin päähän niin paljon osumia kuin vain ikinä sain. Sitä seuraavaan erään kundi kävi sitten suosiolla hakemassa lainahanskat. ;)

Tiedän tunteen :)

Suositut

Back
Ylös Bottom