Kamppailuvarusteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja käry
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen nyt 2 vuodessa hakannut Fairtexin 10 unssin BGV8:t rikki, mistä saisin uudet? Onko tullut korvaava malli, kun en tahdo enää löytää?

edit: Fairtexilta löytyy, mutta hinta 20 euroa enemmän kuin ennen :(

Olen siinä käsityksessä että kaikkien thaimaalaisten merkkien hinnoissa olisi korotuspaineita, ellei ole jo korotettu. Syyt ovat valuuttakursseissa ja tullimaksuissa.

Ok, olin todella yllättänyt, koska kesällä kun nuo alkoivat hajoilemaan, katsoin että hinta oli noin 80-85 euroa. Eihän tuolla työssäkäyvälle ihmiselle ole oikeastaan merkitystä, mutta olisin silti mielelläni maksanut vähemmän :)

Itellä käytässä Grestin 14 unssin hanskat.
Hyvän oloset kinttaat ninjailla :)

Itellä käytässä Grestin 14 unssin hanskat.
Hyvän oloset kinttaat ninjailla :)

Varmasti ovat, Crestistä kuullut paljon hyvää, mutta Fairtexista en luovu väline- ja säkkihanskana. Ihan ehdoton niihin tuo 10 unssin BGV8, kestää tosi hyvin ja mukava tuntuma. :)

Kommentoin sen verran vain että Crestin hanskoja mitä tähän mennessä paria kokeillut niin harvinaisen huono tuki ranteelle. Toppaukset ok mutta jos vertaa fairtexiin tai hayabusan malleihin niin jotenkin honkkelin oloiset ranteen osalta.
Itselle kuitenkin tärkein osuus oikeastaan hanskoissa tuo miten istuu kämmeneen ja rannetta tukee kun sparria joka tapauksessa otan vain 16oz hanskoilla
Ja pädejä varten tosiaan mielestäni paljon parempi ottaa laadukkailla 10oz kisahanskoilla kuin perinteisillä säkkihanskoilla. Toki poikkeuksia voi löytyä mutta noin yleisesti paremmin tukevat rannetta nuo kisahanskat, varsinkin jos joka treeneissä ei ole aikaa teipata käsiä paremmin kuin perus käsisiteet.

Joo Crestissä ei ole mitenkään erityisen tukeva tuo ranneosa. En ole itse nähnyt sitä ongelmaksi kun ranteen osalta luotan muutenkin enemmän käsisiteen kuin hanskan antamaan tukeen. Tulee jo varmaan uran alkuajoilta kun käytin "patalappumallin" säkkihanskoja, jotka eivät tietenkään tue rannetta yhtään. Käsiside vaikuttaa muutenkin aika paljon siihen miltä eri hanskat tuntuvat. Muutin jokin aika sitten vuosia käyttämääni käsisiteiden sitomistekniikkaa ja eri hanskat (minulla on useita erimerkkisiä kierrossa) alkoivat heti sopia eri tavalla käteen.

Ihan mielenkiinnosta hanskakeskusteluun liittyen miten porukka täällä yleensä kätensä sitoo/teippailee treeneissä. Meillä meininki se tällä hetkellä että itse aluksi vedän käsisiteet käsiin ja sen jälkeen valmentaja/apuvalmentaja laittaa vaahtomuovin palan rystysille ja kevyet harsot päälle + kunnon teipit. Joka toisessa treenissä suurinpiirtein tosin en sido käsiä ollenkaan kun otetaan vaan tekniikkaa tosissaan hitaasti peilin kanssa ja ilman jonka jälkeen tuollaista aivan "leikki" sparria ja tehtäväsparria niin kevyesti että vedetään ilman mitään muuta kuin hammassuojia

Mulla oli remmit ennen käytössä mutta meille taikkureeneissä on pistareide pitoo ja punnerruksia jne nii tahto löystyä ja auveta jossin välissä reeniä.
Nyt on ollu kuukauden käytössä nuo venumin "siteet" missä on jonkusortin geeliä rystysissä ja 1m sidettä mikä sidotaa ranteesee.
Toimii!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ihan mielenkiinnosta hanskakeskusteluun liittyen miten porukka täällä yleensä kätensä sitoo/teippailee treeneissä. Meillä meininki se tällä hetkellä että itse aluksi vedän käsisiteet käsiin ja sen jälkeen valmentaja/apuvalmentaja laittaa vaahtomuovin palan rystysille ja kevyet harsot päälle + kunnon teipit. Joka toisessa treenissä suurinpiirtein tosin en sido käsiä ollenkaan kun otetaan vaan tekniikkaa tosissaan hitaasti peilin kanssa ja ilman jonka jälkeen tuollaista aivan "leikki" sparria ja tehtäväsparria niin kevyesti että vedetään ilman mitään muuta kuin hammassuojia

Mulla on ihan normi siteet (pitkät, joustamattomat) jotka laitan ite ja en tunne tartteevani sen erikoisempia. Toisaalta pistari ja säkkihanskoina käytän 10oz hanskoja joten ne riittää hyvin turvaan noi rystyset. Oon joskus kokeillu sellasia joustavia käsisiteitä ja ne tuntu kyllä aivan paskoilta käsissä ja meni helposti liian tiukalle (saattoi olla myös etten vaan osannut)

Minulla on noin 5m Fight2:n elastiset siteet jotka laitan itse. Nuo ovat elastisiksi siteiksi erittäin vähän joustavat, jotkut ovat sanoneet niitä "puolielastisiksi". Olen tykästynyt niihin kovasti ja saan niillä parhaan paketin mitä olen koettanut eri malleista. Tämä viimeksi käyttämäni sitomistekniikka on sellainen että siteestä tehdään moninkertainen "tyyny" rystysten päälle, joka sitten sidotaan paikoilleen. Tätä ei voi kovin lyhyillä siteillä tehdä ja toimii parhaiten suhteellisen väljässä hanskassa.

Olen nyt 2 vuodessa hakannut Fairtexin 10 unssin BGV8:t rikki, mistä saisin uudet? Onko tullut korvaava malli, kun en tahdo enää löytää?

edit: Fairtexilta löytyy, mutta hinta 20 euroa enemmän kuin ennen :(

Maahantuoja oli reilu ja möi minulle vanhasta varastosta vanhaan hintaan, nice... :)

Tällänen kyssäri tähän välii että tietäskö joku myykö GRANT merkkisiä hanskoja suomessa mikään liike? kovasti oon yrittäny netin kautta ettii mut en oo löytäny.

Moikka,

vaimoni sisko on kiinnostunut kuntonyrkkeilystä ja tarvitsee hanskat. Normaalisti suosittelisin Fairtexia, mutta ovathan ne kalliita vaikkakin kestäviä, mutta mitä jos innostus lopahtaa koska aikaisempaa kokemusta ei ole? Osaisiko joku suositella jotain (mahdollisimman) hyviä, mutta huokeita hanskoja?

Varsinkin thaimaalaisten varusteiden hintakehitys on ollut Thaimaan kohonneen elintason lisäksi mm. valuuttakursseihin, veroihin ja tulleihin liittyvistä syitä sellainen että se on pakottanut meidät etsimään vaihtoehtoisa valmistajia thaimaalaisille merkeille. Esim. juuri Fairtex on tosi hyvä mutta käytännössä varustepaketin hinta tulee sen kanssa sellaiseksi että se rajoittaa esim. opiskelijoiden harrastamista pahasti.

Pyrittiin siis siihen että löydettäisiin edullisia mutta aloitteleville harrastajille riittävän hyviä varusteita joilla nämä eivät hajota itseään tai parejaan. Hanskojen osalta sellaiset löytyi Top Ten Finlandilta. En ole ihan selvillä miten linkittämisen kanssa on palstalla säännöt mutta googlaamalla esim "top ten finland nyrkkeily" niin löytyy. Nämä ei ole mitään huippuhanskoja ja Top Teniltä samoin kuin esim. Fairtexilta tai Crestiltä löytyy parempia, mutta nämä ovat ajaneet oikein hyvin asiansa harrastajilla ja ovat edullisia. Valmistettu Pakistanissa, joka on Thaimaan lisäksi se toinen maa missä hanskoja yleensä tehdään.

Tässä Top Ten NKII. Hinta tällä hetkellä 45€.
product_thumb.php

Olen itseasiassa itse käyttänyt tätä nyt jonkin aikaa 16oz versiona, joka on aika leveä. Tuntuivat aluksi käteen omituisilta ja että peukalo olisi vaarassa mutta käytössä ei ole ollut mitään valittamista. Ei myöskään peukalon osalta. Itselläni on siis aika kapea käsi mutta pitkät sormet. Kysyin tuntemusta myös kaverilta (kokenut kilpailija) että miltä se tuntuu kun lyödään. Sanoi että "Hanskalta." :)

Tässä Top Tenin halvempi sisarmerkki Manus. Hintaa 38€.
product_thumb.php

Tämä tuntuu minusta itseasiassa paremmalta kuin NKII mutta sitä ei ole saatavilla kuin 10oz ja 12oz versioina enkä siksi itse käytä sitä. Kuntonyrkkelijänaiselle joka etsii edullista hanskaa suosittelisin oikeastaan tätä 10oz versiona. Kestävyydestä en pysty sanomaan velä mitään varmaa kun on vain kolmisen kuukautta ollut näitä käytössä. Mitään hälyttävää saman tien hajoamista ei ole kuitenkaan tapahtunut useiden kymmenien parien kanssa mitä näitä on mennyt.

Kiitos vastauksesta, pitääkin tutkia. Olen tottunut pitämään Top Teniä hieman kalliimpana merkkinä, joten ei tullut edes mieleen.

Onpas muuten thai-hanskojen hinnat noussut. Olen aikaisemmin useamman kerran tilannut verkkokaupasta twinsin romuja thaimaasta ja hanskat on ollut 40-50e plus posteihin muutama kymppi. Nyt kun tsekkasin niin hanskat on 80-100e ja postit 50e, eli molemmat komponentit on kallistunut melkein kaksinkertaiseksi.

Back
Ylös Bottom