Kamppailuvarusteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja käry
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
"Halpis" urheiluvaruste merkki Energetics tekee myös nyrkkeilyhanskoja ja säkkihanskoja. Sovittelin noita nyrkkeilyhanskoja jotka on nahkaa, niin jännä asia nousi esille, muotoilu on lähes sama ku Fairtexin hanskoissa. Pehmuste tuntui että saattais hiukan päästää rystysiä läpi kovemmassa käytössä mut varmaan väline hanskoiks/eka hanskaks ihan jees paitsi jos noiden saman merkkisten "mma tyylisten" säkkihanskojen ennusmerkit pitää paikkansa niin mulla ainakin alkoi lankoja saumauksista irtoilemaan ja pintamateriaali kulua puhki, paitsi ne ei kyllä ollu nahkaa mut tiedä siitä sit.

Et Lonsdalea ole harkinnut? On vähän samantyyppinen kuin GH & TT mutta edullinen ja mielestäni monilta ominaisuuksiltaan parempi.

Nyt lähti tilaukseen Lonsdaletkin kun halvalla sai, eli Safe sparit 60 egee voihan niitä käyttää vaikka välinehanskoina jos ei muuten tyydytä, tai sitten lenkillä. Pelkät siteet nyt on niin Rockyy eli kasarii :)

Bgv8

Itse tilasin BGV8 gofitness.fi verkkokaupasta. Todella tyytyväinen ollut. Hyvin istuva ja kohtuu hintainen hanska.
Ellen väärin muista tuo BGV1 taitanee olla enemmän thaikkuun suunnattu hanska, eli hiukan leveämpi? Näin olin lukevinani aikoinaan kun etsin ks hanskoista hieman infoa.
14 oz toiminut todellahyvin perus sparrissa ja välillä jopa hieman säkkiä. Edelliset rukkaset olivat twinssit jonka mallia en muista. Mitään valittamista ei ollut ja palvelivat hyvin useita vuosia.

/Juhani

Nyt tarvis neuvoa; vaimolle kuntonyrkkeilyyn yleispätevät ns. välinehanskat, koska sparraa hän ei. Ei tarvi olla maailman parhaat, mutta olisi ihan jos olisivat ihan hyvät :)

Prkl, eikö täällä kukaan osaa suositella hinta/laatu-välinehanskoja? :(
Kuntonyrkkeilyyn varmasti riittää ihan jotkut esim. Intersportin Energeticsit. Niitä on säkkimallina ja isoina hanskoina, ja mun mielestä oli ihan ok oloiset mitä niitä joskus katselin. Adidaksella ja Everlastilla on ollut ainakin ihan kuntonyrkkeilyhanskoja (tai markkinoitu sillä nimellä). Itsellä on välineisiin vanhat 10 oz nyrkkeilyhanskat (sparriin toiset hanskat erikseen) ja ne on mulla mennyt hyvin. Noissa on se positiivinen puoli että jos se peukku meinaa alussa jäädä väärään kohtaan niin ei tuu vahinkoa niin helposti ja on tukevammat. Itse ohjaan silloin tällöin myös kuntonyrkkeilyä ja siellä porukalla on kyllä hanskaa laidasta laitaan.

Nyt tarvis neuvoa; vaimolle kuntonyrkkeilyyn yleispätevät ns. välinehanskat, koska sparraa hän ei. Ei tarvi olla maailman parhaat, mutta olisi ihan jos olisivat ihan hyvät :)

Tuf Wearilta löytyy alta 40e. 12-14 oz koot. Istuu käteen hyvin, kestävä, tuettu peukalo ja todellakin hinta/laatusuhde on kohdallaan. Ajaa asian enemmän kuin hyvin säkki ja pistariharjoittelussa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kiitos vinkeistä. Pitää tsekata noita merkkejä, mitään paskaa en viitsi ostaa, siinä ei tule kuin suru puseroon, kun hanskat on parin kuukauden kuluttua paskana jos treenaa sen 4-5 kertaa viikossa. Tai sitten menen vaan sieltä mistä aita on matalin ja ostan Fairtexit vaikka maksavatkin enemmän :)

Pakko ottaa tähän kantaa, kun aihe ollut itselle aika ajankohtainen. Ensinnäkin kuten jo joku sanoikin ei hintaa kannata tuijottaa, sijoitus on kuitenkin suht pitkäaikainen. 20€ säästöllä tekee helposti 2000€ tuhot. Itse olen ollut nyrkkeilyn parissa 20 vuotta, josta melkein puolet kilpaillen. Vuosien varrella oli pakko alkaa kiinnittää enemmän huomiota hanskoihin, käsivammojen lisääntyessä. Käsivammat ovat yksi yleisimpiä syitä miksi kilpaura loppuu, näin oli itselläkin. Joku 15-20v sitten kilpahanskoja muokattiin tyrmäysten vähentämiseksi niin että käden asento hanskassa oli niin että kättä ei saanut kunnolla puristettua nyrkkiin. Eli käytännössä niin että rystyspinta ei tullut ensin vaan sormien nivelpinta. Ongelma on se, että se lisää huomattavasti käsivammoja. Mitä enemmän käsi liikkuu hanskan sisällä sen vaarallisempaa se on käsille. Itse jouduin mm käyttämään puupalikkaa nyrkin sisällä poistaakseen tämän. Toinen vähintään yhtä tärkeä asia hanskassa on se miten peukalo asettuu sinne. Mitä enemmän peukalo työntyy hanskassa ulos sen enemmän saat peukalovammoja. Yksittäisiin merkkeihin on vaikea ottaa hirveesti kantaa, mut jos sitä kysytään niin omaan käteen on sopinut mm. Fairtexin ja green hillin kintaat. Enemmän kuitenkin olen törmännyt huonoihin ku hyviin hanskoihin. Joku kyseli täällä cresteistä. Sain kokeiltavaksi niitä joku aika sitten ja sanoin heti kaikille valmennettaville, että nämä tappaa kädet. En halua mustamaalata mitään, mutta kun palautetta kyselitte niin juuri nämä kaksi asiaa on viturallaan. Peukalo työntyy liiaksi ulos käden asento on todella huono. Kuten sanoin, olen painiskellut näiden asioiden kanssa vuosikaudet, joten tätä tekstiä voisi jauhaa loputtomiin, mut tuskin kukaan on jaksanut lukea näinkään pitkään:)

Jos isku osuu peukalolla, niin tulee peukalovammoja - ihan omaa vikaa, ei hanskojen.

Mitähän tähän sanois muuta ku, että et ole tainnut itse paljoa nyrkkeillä. Vaikka miten puhdas lyöntitekniikka sulla on niin varsinkin väsyneenä ja esim vartaloon lyödessä peukalo sattuu helposti kolahtamaan kyynärpäähän. Ja mitä enemmän se peukalo on hanskasta irrallaan sen isompi riski se on hajoittaa.

Mitähän tähän sanois muuta ku, että et ole tainnut itse paljoa nyrkkeillä. Vaikka miten puhdas lyöntitekniikka sulla on niin varsinkin väsyneenä ja esim vartaloon lyödessä peukalo sattuu helposti kolahtamaan kyynärpäähän. Ja mitä enemmän se peukalo on hanskasta irrallaan sen isompi riski se on hajoittaa.

Tämän olen huomannut minäkin.

Alakoukuissa voi toki peukalo osua reippaasti kaverin kyynärpäähän, mutta kun niin käy niin peukaloon sattuu, oli hanskan malli sitten mikä tahansa. Parempi vain opetella osumaan rystysillä ja välttää alakoukkujen läiskimistä väsyneenä miten sattuu.

Alakoukuissa voi toki peukalo osua reippaasti kaverin kyynärpäähän, mutta kun niin käy niin peukaloon sattuu, oli hanskan malli sitten mikä tahansa. Parempi vain opetella osumaan rystysillä ja välttää alakoukkujen läiskimistä väsyneenä miten sattuu.

Kuten sanoin, en usko että sulla on paljonkaan kokemusta nyrkkeilystä ainakaan kilpailumielessä, joten tästä varmaan turha jauhaa pidempään. Sitten kun joskus kokeilet itse sparria saatat huomata, että joskus se käsi vaan sattuu osumaan huonossa asennossa, esim sen takia kun kaveri ryntää vastaan. Silloin monella ennaltaehkäisevällä asialla voi välttää loukkaantumisia, kuten esim hanskan mallilla.

Kirjoita vastaus...

Suositut

Back
Ylös Bottom