Kamppailuvarusteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja käry
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olisko tietoa mitkä hanskat olisivat kooltaan hieman isompia? Siis sillain että jos on pitkät sormet ja iso nyrkki. Tuntuu olevan vaikeaa löytää hanskoja jotka ei puristas ahdistavasti jo ilman käsisiteitä. Itsellä tällä hetkellä Kingin 16 oz hanskat, jotka paljon tiukemmat kuin aiemmat Top King 16 oz hanskat. Kingien tiukkuus tekee sen että siteiden kanssa meinaa sattua rystysiin. Muuten nuo hanskat on todella hyvät mutta hiton ahtaat.

10oz Manukset hankittu Andyn suosituksen perusteella. Pari viikkoa lämpimikseni
käyttänyt säkkiin ja hyvät ovat. Todettakoon, etten ole muita koskaan kokeillutkaan, mutta
istuvat hyvin käteen ja helpot "vetää handuun". Sopivat ainakin tähän hommaan mainiosti,
kun en paljoa halunnut asiaan satsata rahaa.

Eli kiitti vinkistä

Hyvä jos löysit sopivat hanskat. Nuo Manukset on tosiaan intalaatusuhteelta varsin mainiot, jos ei halua sijoittaa kauhean paljon rahaa.

Olisko tietoa mitkä hanskat olisivat kooltaan hieman isompia? Siis sillain että jos on pitkät sormet ja iso nyrkki.

Nuo edellä mainitut TopTen NKII on ainakin 16oz versiona sangen leveät ja muutenkin tilavat. Minulla on aika kapea käsi mutta pitkät sormet ja sivuille jää ylimääräistä tilaa pituuden ollessa suht sopiva. Tosin jos on aivan valtava nyrkki niin sitten voi olla että pituus loppuu kesken, leveys tuskin.

Yksi vaihtoehto jota lähtisin kokelemaan isokätisenä on Lonsdalen Safe Spar. Ei halvimmasta päästä mutta suojaus on todella hyvä. Erittäin hyvä sparrihanska, mutta ei välttämättä välineiden lyömiseen oikein sopiva. Ja on tosiaan aika tilava.

safe_spar_mixed_detail.jpg

EDIT: Noissa Lonsdaleissa on tosiaan tarrakiinnitys eri päin kuin normaalisti. Tuntuu oudolta mutta ei käytännössä ole yhtään huonompi. Tarran alla on eräänlainen alustarra, jota ei saa kiristettyä ilman kaverin apua. Sen voi kuitenkin jättää niin löysälle, että käden saa pujotettua sisään avaamatta sitä.

Hyvä jos löysit sopivat hanskat. Nuo Manukset on tosiaan intalaatusuhteelta varsin mainiot, jos ei halua sijoittaa kauhean paljon rahaa.

Nuo edellä mainitut TopTen NKII on ainakin 16oz versiona sangen leveät ja muutenkin tilavat. Minulla on aika kapea käsi mutta pitkät sormet ja sivuille jää ylimääräistä tilaa pituuden ollessa suht sopiva. Tosin jos on aivan valtava nyrkki niin sitten voi olla että pituus loppuu kesken, leveys tuskin.

Yksi vaihtoehto jota lähtisin kokelemaan isokätisenä on Lonsdalen Safe Spar. Ei halvimmasta päästä mutta suojaus on todella hyvä. Erittäin hyvä sparrihanska, mutta ei välttämättä välineiden lyömiseen oikein sopiva. Ja on tosiaan aika tilava.

EDIT: Noissa Lonsdaleissa on tosiaan tarrakiinnitys eri päin kuin normaalisti. Tuntuu oudolta mutta ei käytännössä ole yhtään huonompi. Tarran alla on eräänlainen alustarra, jota ei saa kiristettyä ilman kaverin apua. Sen voi kuitenkin jättää niin löysälle, että käden saa pujotettua sisään avaamatta sitä.

Kiitos sulle vinkeistä. Safe Sparreja olen salilla bongaillutkin, joten täytyy katsoa jos sitä kautta pääsisi sovittelemaan (kunhan kausi taas alkaa). Täytyy harkita myös noita mainitsemiasi Top Ten NKII hanskoja, ei olisi paha hinta. Kävin eilen kokeileen Fairtexin hanskoja liikkeessä. Parhaiten mulle sopi BGV 14 hanskat, oli todella helppo saada käsi nyrkkiin ja oli tilaakin mielestäni hanskan sisällä. Toppaus ei ollut mitenkään paksu mutta pehmonen silti. Hinta 115 eur vaan ainakin toistaiseksi oli liikaa. Mutta toisaalta saatan vielä harkita niitä hinnasta huolimatta.

Liitteet

• fairtex-boxing-gloves-black-bgv-14.jpg
    fairtex-boxing-gloves-black-bgv-14.jpg
    102,9 KB · Katsottu: 283
Hanskoista taas... Pitkästä aikaa paluu Thainyrkkeilyn maailmaan, ja siellähän tunnetusti katsotaan vähän kieroon jos yrittää sparrata 14 unssisilla jos painaa melkein 90 kiloa, toisin kuin nyrkkeilyssä, eli nyt pitäisi ostaa 16 unssin Fairtexit.
Kysymys kuuluukin, onko kellään kokemusta Fairtexin BGV11:sta? Esimerkiksi verrattua 9 tai 8 malleihin?
http://www.kamppailuvaruste.fi/prod...roduct_name/bgv11-fairtex-f-day-boxing-gloves

Noihan on nätit kuin sika pienenä tuon värityksen vuoksi, koska olen hieman militantti ihminen, nuo pistivät silmään välittömästi, mutta ovatko ne tarpeeksi hyvät? :)

En ole juuri tuota mallia kokeillut, mutta eihän Fairtexilla huonoja tuotteita olekaan. Olen käyttänyt niitä (muiden merkkien ohella) 12 vuotta enkä ole törmännyt vielä kertaakaan sellaiseen, että joku Fairtexin tuote - hanska, säärisuoja, kypärä, potkutyyny, mikävaan - olisi tuotteena huono.

Maanantaikappaleita on tietysti jokaisella merkillä ja samoin tiettyjä ongelmakohtia, mistä joku varuste alkaa aina ensimmäisenä hajoamaan. Mutta koskaan en ole törmännyt siihen, että Fairtexin varuste olisi jotenkin erityisen huono. Ne on aina laatukamaa, mikä näkyy myös hinnassa.

Se on sitten tietenkin eri asia, että ihmisten kädet ovat eri kokoisia ja toislle sopii toinen hanska mukavammin kuin toinen. Ja tähän vaikuttaa myös käsisiteiden sidontatyyli. Mutta se asia ei selviä kuin kokeilemalla.

Sherdogissa noita haukuttiin halvan tuntuisiksi. :/
Voisi tietysti käydä liikkeessä kokeilemassa, sehän olisi tuossa 500 metrin päässä tai sitten hommaa vaan nuo perinteiset.

Kävin eilen kokeileen Fairtexin hanskoja liikkeessä. Parhaiten mulle sopi BGV 14 hanskat, oli todella helppo saada käsi nyrkkiin ja oli tilaakin mielestäni hanskan sisällä. Toppaus ei ollut mitenkään paksu mutta pehmonen silti. Hinta 115 eur vaan ainakin toistaiseksi oli liikaa. Mutta toisaalta saatan vielä harkita niitä hinnasta huolimatta.

Kokeilin näitä. Mielestäni hintalaatusuhde ei ollut yhtä hyvä kuin Fairtexin BGV8-hanskalla. Se on 10€ kalliimpi, mutta ihan selvästi parempi. Mielestäni hintaero pitäisi olla 30-40% että harkitsisin noita.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
nyrkkeilyhanskat.jpg
Onko kenelläkään mitään kokemuksia crestin hanskoista? Pitäs hankkia hanskat ja crestin CBG-4 olis vähän halvemmat kun faitexin bgv8,mitkä ovat myös harkinnan alla.

Olen käyttänyt loppuun varmaan 5 paria noita, joten kokemusta on. Mielestäni hintalaatusuhteeltaan yhdet parhaista hanskoista, mitä Suomesta saa.

Nuo ovat ns. muotoon valetut hanskat, jotka yleensä sopivat parhaiten sparrihanskoiksi. Samantyppinen muotoilu siis kuin tuossa ylempänä esitellyissä Lonsdalen Safe Spar -hanskoissa. Yleensähän tällaiset hanskat eivät sitten sovellu kovin hyvin välineiden lyömiseen vaan siihen ovat parempia "perinteisesti" muotoillut hanskat, kuten vaikka se Fairtex. Tässä Crest on onnistunut kuitenkin hyvin ja hanskat ovat muotoon valetuksi todella hyvän tuntuiset myös välineisiin. Samalla suojaustaso sparrihanskana on hyvä. Eli paras ominaisuus on nimenomaan tämä ominaisuuksien yhdistelmä. Clinchin treenaamiseen nämä eivät ole yhtä hyvät kuin perinteinen malli, mutta kyllä sekin sujuu.

Ranneosa on vähän kevyt ja voisi tukea paremmin, mutta en ole loukannut käsiäni sen takia. Nahka on suhteellisen ohutta ja näissä käy usein niin että nahka kuluu jostain puhki ennen kuin suojamateriaali on pehmennyt pilalle. Useimmissa muissa hanskoissa rystysten suojamateriaali pettää ensiksi. Kokonaisuutena näiden elinikä on siis ihan normitasoa - mikään hanskahan ei ole ikuinen.

Pidän Cresteistä ja kun hinnoittelu on noinkin maltillinen, niin tosiaan mielestäni yksi parhaista varusteostoksista.

Alkaa taas väline/säkkihanskat, eli Fairtexin 10 oz BGV 8:t sanomaan itsensä irti, pari vuottahan nuo kestivätkin. Nyt tekisi mieli ostaa Winningit (tosin aivan sika kalliit) tai Cleto Reysit, joten onko kellään kokemusta noista merkeistä? Yksi hyvä vaihtoehto olisi pysytellä vaan Fairtexissa, hyviä kintaitahan nuo ovat, eivätkä niin kalliita.

edit: Tosin arvosteluja lukiessa tulee nyt mieleen, että ovatko Cletot vähän liian kovat säkkiin?

Viimeksi muokattu:
Hanskat pitäisi ostaa pelkkää säkkitreeniä varten.
Kannattaako ostaa mielummin 8 oz vai 10 oz hanskat?

Minä olen tykännyt 10 unssin Fairtexin BGV 8:sta, 8 unssiset voivat olla liian pienet käteen, kympeissäkin on alussa hieman hankaluuksia "käteen vetämisessä". Säkkihanskat voivat tietysti myös olla vaihtoehto, koska ne ovat säkkitreeniä varten tehty, yleensä väljempiä kuin esimerkiksi nuo Fairtexin 10:t. Kannattaa ainakin ekana sovittaa.

Mulla on tommoset m koossa kauan sitten intersportista ostettuna säkkihanskoina. Ihan hyvät ne on kunhan pistää siteet käsiin :D

6419895090036.jpg

Mikä tommosten säkkihanskojen elinkaari yleensä on ja mitä eroja niissä on? Lisäksi onko siteissä eroja siinä miten hyvin eri mallit toimii kellekin. Mulla on perus 3,5m halppissiteet sportdirectiltä mutta jotkut taitaa käyttää pidempiäkin

Onhan niissä eroja, onko esimerkiksi nahkaa vai keinonahkaa. Crest, Twins, King ja Fairtex ovat suomessa suosittuja ja hyväksi havaittuja merkkejä.

Back
Ylös Bottom