Kamppailuvarusteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja käry
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
eiköhän valmentaja neuvo yleensä.ainakin meillä sanottiin kun tuli hanskojen tilailut ajankohtaiseksi.mulle ehdotettiin jopa 18oz mut päädyin 16oz.ja mitä laatuun tulee twinssit on kestäny jo 3 vuotta hyvin ja kun niillä ei hakkaa kuin vastustajaa päähän ni pysyvät pehmosina.

eiköhän valmentaja neuvo yleensä.ainakin meillä sanottiin kun tuli hanskojen tilailut ajankohtaiseksi.mulle ehdotettiin jopa 18oz mut päädyin 16oz.ja mitä laatuun tulee twinssit on kestäny jo 3 vuotta hyvin ja kun niillä ei hakkaa kuin vastustajaa päähän ni pysyvät pehmosina.

Oukki doukki, kiitos silti vastauksesta :). Pitänee koutsilta sitten kysäistä seuraavissa treeneissä.

Jaa no selvä, vastaa sinä kun tiedät selvästi paremmin. En ole itse omistanut Fairtexilta kuin kypärän, joten en hanskoissa ole asiantuntija. Twinssin hanskoissa ei ole ollut valittamiselle sijaa.

Joten, kun Fairtexin kypärä ollut laadukasta tekoa, oletin myös hanskojen painivan suunnilleen samassa sarjassa. Laadullisesti.

Valitettavasti en pysty vastaamaan, koska en ole kokeillut Kingin hanskoja. Kingin poskisuojallista kypärää olen kokeillut (en pitänyt siitä), mutta enhän toki sen perusteella voi sanoa, millaiset Kingin hanskat ovat. On täysin eri asia, minkä laatuisia kamoja mitkin ovat, ja ovatko ne samanlaisia keskenään. Fairtexin BGV8 hanskat ovat ylivoimaisesti parhaat kokeilemani harjoitushanskat.

Libelinhan kannattaa luottaa oman valmentajan neuvoon. Eri saleilla on erilaiset käytännöt hanskojen koosta.

Itse heittelen juurikin noilla Kingin hanskoilla (16oz) ja säärisuojilla. Nyt vuoden olleet molemmat käytössä ja säärisuojiin olen ollut todella tyytyväinen, Hanskoihin voin sanoa olevani melko tyytyväinen.

Hanskat tuntuvat todella napakoilta ja pidän hanskojen kuminauhakiristyksestä ranteen ympärille, saa hyvän paketin aikaiseksi. Treeneissä osaa myös arvostaa hanskojen "kämmenpuolen" pehmustetta, ei tunnu niin kurjalta ottaa potkuja ja iskuja kun näyttää paikkoja pariharjoittelussa.

Valittamisen varaa jää lähinnä siitä, että hanskan kämmenselän puolelle pitkälle rystysten taakse on mielestäni tungettu hieman turhaan melkopaljon toppausta, eli vähän samaa vikaa kuin twinsin hanskoissa: Jos tästä osa olisi osuma-alueella niin hanskan painoa voisi pudottaa melkolailla huolella!

Jos nyt ostaisin hanskoja, niin kallistuisin kuitenkin ehkä TopTenin hanskoihin, vaikka ne nyt ovatkin melko hintavia. Kuitenkin otteluharjoituksissa olen huomannut, että mielluummin koppailen nenänvarteen vaikka 14oz toptenin nahkaa kuin 16oz twinsiä, kingiä, fairtexia tai oikeastaan mitään muutakaan...

Itse käytän fighteria. 14oz hansskat ja samanmerkkiset säärisuojat.
Hyvin on kestäny hansat ja tarra pysyy myös kiinni vaikka näyttääkin pieneltä.Toppaukset hanskassa on rystysten edessä eikä päällä missä tuntuu monien hanskojen vika olevan.

Säärisuojat taasen on parhaat mitä mä olen pitäny.

Hmm. Tässä olisi nyt semmoinen ongelma ettei kotipaikkakunnalla myydä hanskoja, ja kaveri opiskelee eri kaupungissa ja voisi tuoda sieltä minulle Twinsit.

Meneeköhän mahdollisesti miten vituiksi jos ei itse pääse testaamaan ennen ostamista noita hanskoja? Olen pohtinut Fairtexin ja Twinsien välillä ja Twinsien hommaaminen kuulemma onnistuu helpommin(seuran kautta). Jos näillä kahdella merkillä ei ole niin mahottomasti eroa niin molemmat kyllä tämmöiselle aloittelijalle kelpaa.. Vai?

14oz hanskat varmaan sopivat tämmöiselle alle 75kg lyhyelle kynärille, jolla on salitaustaa takana vain noin reilu vuosi ja nyrkkeillyä alle puoli vuotta?

nahka-saken hanskat on tosi hyviä.. on itellä ollut ne aina 10 sparraushanskoina, everlastin omat on myös tosi hyviä mut aika kalliita...

Itse en osaa muista sanoa kuin että blue cornerilta en ostaisi, sen perusteella kuinka hyvät niiden vaparihanskat on(nyrkkeilyhanskoista ei kyllä ole kokemusta). Huonoin sijoitus aikoihin :thumbs:. Fairtexit ihan jeppiskamaa kun seuralla noita on, itse en niitäkään kyllä ostaisi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei. Taas. :david:

Seuraavaksi varmaan joku alkaa arvostella nyrkkeilyhanskoja sillä perusteella, millaisia verkkareita sama lafka tuottaa. Eihän tuossa ole mitään tolkkua, kun porukka alkaa antaa suosituksia näkemättä koko tuotetta.

BC:n nyrkkeilyhanskat ovat laadukkaita, kestäviä ja suht edullisia. Ehkä paras hintalaatusuhde, mitä suomessa myytävistä hanskoista löytyy.

nahka-saken hanskat on tosi hyviä.. on itellä ollut ne aina 10 sparraushanskoina, everlastin omat on myös tosi hyviä mut aika kalliita...

IMO: Molemmat paskoja.

edit: Everlastin paskoja kerran kokeillut, voi tietysti riippua mallistakin.

itellä on kato ollu vain everlastin otteluhanskat joten ei paljon ole tietoa noista muista merkeistä.. sparraukseen mulle on ne nahka-saket aina kelvannu. kaverilla oli myos saken 10 ja piti niitä ihan hyvinä. everlastin mallia en muista kun olen myynyt ne pari vuotta sitten.

Mulla on ollu ny pari kuukautta Twins BGVL-3 hanskat ja on ollu ihan hemmetin hyvät.
On sopivat käteen mut vähän aikaa meni ku koitin eri kokoja ja sitte löyty jus sopiva ni
kyllä oon mielelläni niillä säkkiä hakannu ku viä säkki on hiekkatäytteinen.

Lisäys viä et oon tehny noilla hanskoilla (12oz) vaan välineharjoittelua.

Uutta sparrihanskaa pitäisi ostaa, merkkinä Top ten tai Green hill. Koko vaan pitäisi päättää, ei enää mitään 16 unssisia, 14 olisi varmaan sopiva, tosin joku 10-12 voisi olla ihan ok koko myös, johtuen mainittujen merkkien paremmasta pehmusteen rakenteesta. Treenikaverit voi tosin katsoa kieroon, konsensus kun tuntuu olevan tuo 14 unssia :)
Top tenejä saisi Savate clubilta, mutta mistä Green hillejä (Helsinki)?
Hinnalla ei sinänsä väliä, mutta olisihan niistäkin kiva kuulla.

Itsellä 16oz Fighter -hanskat, hyvät on mielestäni. Helposti saa kiinni vaikka hanska toisessa kädessä, ja on hyvä tuki ranteelle.

Tosin ei ole kokemusta muista mihin verrata, eikä ole kokemusta onko kaikki hanskat helppo saada lapaseen toinen hanska kädessä :) Mututuntuma siis vain että hyvät ovat.

Kirjoita vastaus...
Back
Ylös Bottom