Kamppailuvarusteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja käry
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hep. Tässä osoitteessa on pahasti nyrkkeilykuume puskenut ja reenit alkaneet lähinnä pariharjoittelun ja säkin kanssa. Molempien käsien keskisormen rystyset on aika törkeen kipeät. Siteet on jne, pitää koittaa noita tyynyksi muotoiltua sitomistapaa hanskan alle... Mutta asiaan:

Oon 175/75-80kg, Varmaan saisi olla mulle pariharjoitteluun ja sparriin 16oz (ehkä 14oz?) hanskat, nyt on käytössä olleet twinsin 16oz ja ne on kyllä hiukan isot mun hanskalle. Mittanauhalla tuossa koitin niin 22cm sain kun pitää kämmentä lapiona ja ottaa ympärysmitan peukalon yläpuolelta. Kai tää on joku M-kokoinen kämmen, mutta hölskyy kyllä 4metrisen siteenkin kanssa liikaa noissa twinssin hanskoissa. Lisäksi ranne-velcro jää löysälle kireimmilläänkin.

Mitkä 16oz hanskat ovat pienempiä malleja? Ei paljon valmistajia kiinnosta ilmoitella. Oulussa hirveästi pääse testaamaankaan kandidaatteja.

Hep. Tässä osoitteessa on pahasti nyrkkeilykuume puskenut ja reenit alkaneet lähinnä pariharjoittelun ja säkin kanssa. Molempien käsien keskisormen rystyset on aika törkeen kipeät. Siteet on jne, pitää koittaa noita tyynyksi muotoiltua sitomistapaa hanskan alle... Mutta asiaan:

Oon 175/75-80kg, Varmaan saisi olla mulle pariharjoitteluun ja sparriin 16oz (ehkä 14oz?) hanskat, nyt on käytössä olleet twinsin 16oz ja ne on kyllä hiukan isot mun hanskalle. Mittanauhalla tuossa koitin niin 22cm sain kun pitää kämmentä lapiona ja ottaa ympärysmitan peukalon yläpuolelta. Kai tää on joku M-kokoinen kämmen, mutta hölskyy kyllä 4metrisen siteenkin kanssa liikaa noissa twinssin hanskoissa. Lisäksi ranne-velcro jää löysälle kireimmilläänkin.

Mitkä 16oz hanskat ovat pienempiä malleja? Ei paljon valmistajia kiinnosta ilmoitella. Oulussa hirveästi pääse testaamaankaan kandidaatteja.
Mulla on Fairtexin bgv8 hanskat. Ovat 16oz ja istuu kyllä todella napakasti tämmöiseen M koon käteen.

Fairtex ainakin on suhteellisen tiukkasovitteinen. Mutta jos asut Oulussa, niin miksi et mene Sportheavylle ja testaa siellä kaikkia myynnissä olevia malleja?
Mulla on Fairtexin bgv8 hanskat. Ovat 16oz ja istuu kyllä todella napakasti tämmöiseen M koon käteen.
Näin se pitää tehdä. Kiitos vinkeistä niin tietää vähän mitä lähtökohtaisesti sovittaa.

Tuli hipuloitua hanskoja. Sportheavyllä on hurjasti sälää hyllyssä. Tokikin aika paljon sitä itselle reippaan kokoista venumia sun muuta. BGV8 on tosiaan pienelle hanskalle, menee jopa siinä limitillä onko liian pieni omaan käteen siteen kanssa, ainakin pitää vähän miettiä miten sen laittaa. BGV1 on selkeesti leveämpi.

Venumilta oli joku uus malli, ihan nahkaa ja oli about saman kokoinen kuin BGV8. Tosi pehmeä hanska joka suuntaan, verraten fairtexiin joka taas tuntuu enemmän tukevammalta. Molemmat lyhyitä hanskoja kyllä ja tosiaan pienelle kädelle. Näitä ehkä olis voinu harkita.

BGV8 fairtex 16oz nyt lähti mukaan, pitää vielä koittaa kunnolla uusiksi siteen kanssa jos tarvii vielä vaihtaa ennen käyttöä.

Kyllä ne venyy, itse käyttänyt säkkihanskoina vuosikausia BGV8 10 unssisia jotka ovat todella pienet, niitä on vaikea saada aluksi sitten kanssa käteen, mutta muutaman treenin jälkeen sopivat paremmin. :)

Mitkä on semmoset hanskat että on oikeasti suojaa käsille kun hakkaa paljon nyrkkeilysäkkiä. Wrange säkkihanskat oli tosi hyvät pari kertaa viikossa käytettynä mutta kun joka punttitreenin lopuksi hakkaa 15-30min intervalleina ihan kuntoilumielessä niin oikean eli takakäden keskarin rystynen kipeytyy niin että pitää varoa lyömistä. Oli kipeä viimeksi viime kesänä ja sillon oli huonommat hanskat. Siteet joko Adidas pehmustetut sisähansjat tai ihan puuvillasiteet.

Eli semmoset mistä ei tuu rystyset läpi vaikka löisi paljonkin

Niin ja mieluiten semmoset missä peukalo vapaana, tykkään vaihtaa sillä biisejä välillä. Esim lonsdalen hanskoissa on ihan hirvee peukalon muotoilu, koitin jotain ll challengeria tms ja nahkasta bag glovea

Mitkä on semmoset hanskat että on oikeasti suojaa käsille kun hakkaa paljon nyrkkeilysäkkiä.
Helpoimmalla pääset kun teet esim. retkipatjasta askartelemalla rystysille "korokepalan", jossa on kipeän rystysen kohdalla tyhjää, niin että terveet rystyset ottavat kaiken paineen iskun osuessa. Se sitten käsisiteillä pakettiin ja avot. Paksuilla hanskoissa säkin lyöminen on aika nihkeää ja pahimmassa tapauksessa huonontaa lyöntitekniikkaa, kun huonotkaan osumat eivät satu käteen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Helpoimmalla pääset kun teet esim. retkipatjasta askartelemalla rystysille "korokepalan", jossa on kipeän rystysen kohdalla tyhjää, niin että terveet rystyset ottavat kaiken paineen iskun osuessa. Se sitten käsisiteillä pakettiin ja avot. Paksuilla hanskoissa säkin lyöminen on aika nihkeää ja pahimmassa tapauksessa huonontaa lyöntitekniikkaa, kun huonotkaan osumat eivät satu käteen.
Kiitos vinkistä pitää laittaa testaten.

Tietysti joutuu joka tapauksessa ostamaan kohta uudet hanskat kun wrangesta on oikeasta revennyt kiristysnauha melkein kokonaan irti ja pehmusteet tulee palasina ulos toisesta hanskasta aina kun ottaa käden ulos :D Lonsdalen säkkihanskat pitäisi kuluttaa loppuun mutta on jotenkin sen muotoset ettei sovi omaan käteen sitten yhtään, ja lyöminenkään ei tunnu niillä hyvältä. Wranget on olleet pehmeät mutta tarpeeksi napakat alusta asti, ennenkun nyt alkoi tuo rystynen vaivaamaan.

Jos olisi pykälän wrangea parempi vaimennus mutta ei vielä älytön ilmatyynyalus niin voisi olla hyvä.

Jos olisi pykälän wrangea parempi vaimennus mutta ei vielä älytön ilmatyynyalus niin voisi olla hyvä.
Jotku pienet kympit kuten Twins, Fairtex, Everlast tai Crest saattaisivat toimia. Ammattilaishanskat olisivat mainiot, mutta narukiristys on liian hankala projekti päivittäisessä käytössä.

Joo tuntuivat omaankin käteen turhankin napakoilta alkuun varsinkin pitkillä sitellä, mutta kyllä ne siitä vähän muotoutuu!
Mulla ei ole mikään maailman pienin käsi, eikä toki suunnattoman suurikaan, mutta saan siteen kanssa 10 oz BGV8:aan käden, vaikka se alussa onkin hankalaa. Muutama treenikerta, niin alka "luistamaan" ihan eri tavalla.

Nuo Fairtexin BGV8 on tosiaan hyvin tiukat aluksi, mutta muotoutuvat käteen. Hanskojen muotoutumisessa on vähän sama kuin kengissä että ne venyvät kyllä sivusuuntaan mutta eivät pitkittäin. Se ei ole ongelma, jos hanska on tiukka, mutta se on, jos se on liian lyhyt ja sormenpäät ottavat vastaan. Tällöin kättä ei saa kunnolla nyrkkiin ja se ongelma ei korjaudu kuin vaihtamalla hanskat.

Olen muuttanut hieman mieltäni Fairtexin BGV14 hanskoista.

View: https://www.facebook.com/laurisuomelakbt/photos/a.1585221678430023/2231640807121437/

Kokeilin näitä. Mielestäni hintalaatusuhde ei ollut yhtä hyvä kuin Fairtexin BGV8-hanskalla. Se on 10€ kalliimpi, mutta ihan selvästi parempi. Mielestäni hintaero pitäisi olla 30-40% että harkitsisin noita.

En edelleenkään hankkisi noita itse, mutta se johtuu enemmän siitä, että hanska ei sovi käteeni. Minulla on kämmenselän luut aika lyhyet, sormet pitkät ja kämmen aika kapea, eikä nuo kerta kaikkiaan istu minulle mitenkään. Mutta meillä on useat ottelijat käyttäneet hanskaa ja ovat pitäneet siitä. Yksi etu siinä on se, että ranneosa on pitkä ja suojaa käsiä potkujen blokeissa. Lisäksi kämmenpuolen reunojen kanttaukset on pehmeämmät kuin esim. BGV8:ssa, jolloin ne ei raavi naamaa, jos ottaa iskuja pakettiin.

Hanska on tosi kevyt (unssipainothan ovat viitteellisiä ja kaksi eri mallista "14oz hanskaa" voi olla hyvin eri painoisia) ja jotenkin heppoisen oloinen, mutta kyllä ne on kestäneet ihan siinä kuin muutkin hanskat, ehkä jopa keskimääräistä paremmin. Pinta ei juuri rispaannu. Lisäksi olen kokeillut olla ottavana osapuolena ja vaimennus on jos ei loistava niin hyvä kuitenkin. Kilpailee minkä tahansa yleisesti myytävän monikerroshanskan kanssa.

Eli jos tämän toteaa sopivan itselleen niin on hyvä hanska.

Mulla ei ole mikään maailman pienin käsi, eikä toki suunnattoman suurikaan, mutta saan siteen kanssa 10 oz BGV8:aan mahtumaan käteen, vaikka se alussa onkin hankalaa. Muutama treenikerta, niin alkaa "luistamaan" ihan eri tavalla.

Pari korjausta olemattomaan kielioppiin, sen vuoksi lainasin itseäni. ;)

Andy: Nuo 14:sta näyttävät jonkin verran Cleto Reyesin joltain 12oz mallilta jotka itse omistan, siis muodoltaan. Uskaltaako noilla lyödä ihmistä, siis harjoitusmielessä? Cletoilla ei, siis omistamallani mallilla ainakaan nykyaikana, mutta merkki onkin tunnettu kovana klassikkohanskana. Mitä siis yritän kysyä, onko noissa toppausta riittävästi sparriin, vai ovatko paremmat pelkkinä "välinehanskoina"?

Ostin 10oz dukesit kun sattui prismassa olemaan. Oli aiemmin niiden monta vuotta vanhat säkkihanskat jotka on muuten yllätävän hyvää laatua mutta liian ohkaset jatkuvaan käyttöön. Wrangen säkkihanskat oli paremmat mutta näkyy hajoavan muutaman kk käytön jälkeen. Monesti kuullut että "normihanskoja" ei saisi käyttää säkkiin koska hajoavat mutta ei näy nuo säkkihanskatkaan ikuisia olevan, vai onko jollain merkillä?

Yllätyin miten paljon enemmän pehmustetta 10oz hanskoissa on kuin wrangen muhkeissa säkkihanskoissa, onneksi kysyin täällä, muuten olisin ostanut varmaan 16oz ja olisi mennyt tyynysodaksi :D

Tosi hyväntuntuset hanskat mutta huomaa kyllä että pehmustetta ei kannata olla liikaakaan, ohuemmilla hanskoilla on paljon parempi tuntuma osumiin.

Ostin parilla eurolla myös jonkun retki istuinaslustan mistä leikkasin rystyssuojan ja hyvin pysyi lyömään ilman mitään tuntemuksia.

Sitten mitä treeniin tulee niin nyt pystyy tekemään n. 15 x 65sek kovalla temmolla ja 15x 45sek lepoa. Ei mitään hajua miten optimaalista tuollainen on mutta saa aina aloitettua kevyesti ja loppua kohden hyvän hien pintaan. Kannattaisko eriä pidentää? Tähän asti olen hakannut säkkiä aerobisena vain siksi kun se on hauskaa ja juoksumatto ei ole mutta on siinä vähän alkanut oppiakin säkin ympärillä liikkumista. Olisi mukava mennä uudestaan kurssille jos töiltä ehtisi.

Kyllä meillä on pojat uskaltaneet niillä sparrata.

View: https://www.facebook.com/lepakbt/videos/521632635011210/

Toki muotoon valetut hanskat on yleensä parempia vaimennukseltaan kuin perinteiset monikerroshanskat, mutta jos nyt sparraa noilla perus Fairtex BGV8:lla, Twinsin hanskoilla, Blue Cornereilla jne. niin ei nuo ainakaan huonommaksi jää.

Okei, noilla Cletoilla ei tosiaan kehtaa oikein lyödä ketään. Eikä se nyt varsinaisesti uskaltamisesta kiinni "pojilla" (en siis tarkoita videon henkilöitä vaan ihan yleisesti) koskaan ole ollut, varmaan sparraisivat ilman hanskojakin, kun on sopiva mielenlaatu ja tykkää hommasta. ;)
Itse tykkään sparrata näillä nykyajan ns. sparrihanskoilla, joiden toppauksen keskittyminen rystysten puolelle takaa mukavan hyvähenkisen sparrisession, välineitähän niillä ei itkemättä lyö pirukaan.

Aikanaan (15 vuotta sitten) sparrailtiin ja hakattiin säkkiä samoilla Wrangen hanskoilla sen kummemmin ajattelematta, että voisi olla parempiakin vaihtoehtoja. Nykyään on kiva kun on vaihtoehtoja,joilla ei ole niin helppoa satuttaa. Peruskurssiltakin vasta päässeeltäkään ei treenimotivaatio karise ekoissa sparreissa niin helposti, jos eka naamaan saatu jabi ei pistä nenää vuotamaan :)

Joo kyllä hyvät pelkästään sparrikäyttöön optimoidut hanskat paremmin vaimentaa kuin nuo. Ei jos haluaa optimoida sparriturvallisuuden, niin kannattaa hankkia mieluummin jotkut muotoon valetut hanskat. Paras minun näkemäni vaimennus on ollut Lonsdalen Safe Spar -hanskoissa.

safe_spar_mixed_detail.jpg

Muotoon valetuilla hanskoilla ei tosiaan ole yleensä kovin hyvä lyödä välineitä (Crest on siinä suhteessa parhaasta päästä) ja clinchin ottaminen on myös hankalampaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom