Kamppailuvarusteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja käry
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Laitan vähän tilannepäivitystä omalta kohdalta. Minulla oli säkkiä hakatessa ongelmana kipeytyvä kyynärvarsi ja sain täältä siihen hyviä neuvoja. Ne jelppasivat ja lisäksi vaihdoin hanskat -> Rival RB-10, joihin olen kuukauden kokemuksen perusteella äärettömän tyytyväinen. Kalliithan ne oli mutta minun käteen tuntuvat jotakuinkin täydellisiltä. Lyöntituntuma on napakka mutta kuitenkin sisältä todella pehmeä. Rannetuki tuntui puutteelliselta tällaiselle laihakätiselle mutta kun lyhensin tuuman verran ylempää kiristyshihnaa (noissa on sellainen jännä kaksiosainen V-strap kiristyssysteemi) niin nyt sekin on minulle täydellinen. Monissa revikoissa on arvosteltu vanhempaa mallia, missä on surkeampi kiinnityssysteemi, nykyinen on merkinnällä V2.

Kalliit nuo on mutta etenkin jos on käsiongelmia niin sijoitus saattaa kannattaa. Käden koko on minulla 8,5 ja ostin XLkokoiset. Pykälää pienemmätkin olisivat mahtuneet. Käytän lisäksi 5 m siteitä. Painoa hanskalla on vajaa 380 g eli 13,3 oz.

Minulle tosi hyvät, voin suositella.

Vuosi on kulunut ja paljon on säkkiä Rivaleilla paukuteltu. Edelleen hanskat tuntuvat olevan minulle loistavaa parhautta eikä mitään aiemmin vaivanneita käsiongelmia ole esiintynyt.

Viime aikoina olen huvikseni silloin tällöin tehnyt treenin loppuun pari kevyttä erää ilman hanskoja, pelkillä siteillä vain. Minulla on aika pitkät sormet suhteessa kämmeneen ja ilman paksuja hanskoja tuppaa rystysen sijaan osumaan sormen ensimmäinen nivel säkkiin, vaikka miten koittaa hakea ranteelle oikeaa asentoa.

Mahtaisiko löytyä jokin kevyt mutta rystyjen kohdalta sopivasti topattu hanska, joilla voisi aina silloin tällöin ottaa muutaman kevyen erän vähän kuin simuloimaan paljasnyrkkistä lyömistä? Olen jotain pojan 8 ja 10 unssin hanskoja kokeillut, mutta niissäkin tulee turhan helposti osumaa sorminiveleen rystyn sijasta. Ehkä joku MMA hanska tai jotain muuta..?

Vuosi on kulunut ja paljon on säkkiä Rivaleilla paukuteltu. Edelleen hanskat tuntuvat olevan minulle loistavaa parhautta eikä mitään aiemmin vaivanneita käsiongelmia ole esiintynyt.

Viime aikoina olen huvikseni silloin tällöin tehnyt treenin loppuun pari kevyttä erää ilman hanskoja, pelkillä siteillä vain. Minulla on aika pitkät sormet suhteessa kämmeneen ja ilman paksuja hanskoja tuppaa rystysen sijaan osumaan sormen ensimmäinen nivel säkkiin, vaikka miten koittaa hakea ranteelle oikeaa asentoa.

Mahtaisiko löytyä jokin kevyt mutta rystyjen kohdalta sopivasti topattu hanska, joilla voisi aina silloin tällöin ottaa muutaman kevyen erän vähän kuin simuloimaan paljasnyrkkistä lyömistä? Olen jotain pojan 8 ja 10 unssin hanskoja kokeillut, mutta niissäkin tulee turhan helposti osumaa sorminiveleen rystyn sijasta. Ehkä joku MMA hanska tai jotain muuta..?
Rystynen on ensimmäinen nivel, tarkoittanet sitä keskimmäistä? Klassinen harjoite tälle on punnertaa rystysillä. Auttanut ainakin mulle.

Rystysten oikeaan asentoon vaikuttaa kyynärpään korkeus lyönnin lopussa. Testaa tätä esim. seinää vasten laittamalla käsi melkein suoraksi, kuten lyönnin lopussa. Sitten nyrkki kiinni seinään ja tunnustele, mikä osa ottaa ekaksi kiinni. Jos sormet ottavat kiinni ennen kahta ekaa rystystä, niin nosta kyynärpäätä, kunnes ottaa. Tämä on nyt se käden asento, joka pitäisi olla nyrkin osuessa säkkiin. Rystysillä punnertaessa tämä tulee myös esille, mutta ei välttämättä siirry suoraan siitä lyömiseen.

Kuulostaa siltä, että tarvitsisit ison pehmusteen rystysille, että ne tulisivat samalle tasolle sormien kanssa ja ottaisivat painetta kunnolla vastaan. Ammattilaismallin vapaaotteluhanskoissa rystystoppausta on vähän, joten ne tuskin auttavat. Vaparihanskat ovat muutenkin poikkeuksetta aika paskat lyömiseen. Mieluummin käsisiteistä kunnon pehmuste rystysille ja ohuet säkkihanskat päälle.

Aiba:n hyväksyvät amatöörinyrkkeilyhanskat olisivat ehkä parempi vaihtoehto, mutta niitä ei Suomesta taida alle huntin saada.

Nappasin kuvan nyrkistä. Omasta mielestä on kämmenselän luut samassa linjassa kyynärvarren luiden kanssa. Mahtaako minulla olla käden asento väärä? Mutta tuosta jos vielä kättä kääntää kämmenen suuntaan niin alkaa ranne olemaan jo ihan älyttömän mutkalla.
G4aLvF.jpg

Aika heikkoa on mikään paljasnyrkkitouhu noilla lapasilla. Kunnon rystystoppaus ja siihen käsiside päälle. Tai sitten amatöörivaparihanska, jossa on paksu toppaus.

Nappasin kuvan nyrkistä. Omasta mielestä on kämmenselän luut samassa linjassa kyynärvarren luiden kanssa. Mahtaako minulla olla käden asento väärä? Mutta tuosta jos vielä kättä kääntää kämmenen suuntaan niin alkaa ranne olemaan jo ihan älyttömän mutkalla.
G4aLvF.jpg

Tuosta lähdet vaan pyörittämään vastapäivään niin kauan, että rystyset osuvat seinään. Ranteen asento samana ja kyynärpää kiertyy ylöspäin. Kyllä se siittä.

Ilman hanskoja on joskus hyvä ottaa hyvin kevyesti säkkiin, niin tulee tuo oikea asento paremmin esille, kun hyvillä hanskoilla voi lyödä melkein miten vaan...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuosta lähdet vaan pyörittämään vastapäivään niin kauan, että rystyset osuvat seinään. Ranteen asento samana ja kyynärpää kiertyy ylöspäin. Kyllä se siittä.
Ei tuosta pyörittelystä ole kyllä yhtään mitään apua, kun nyrkin välitykset ovat mitä ovat, eivätkä siitä miksikään muutu.

Jos tarkoitus on saada jonkinlaista fiilistelyä paljasnyrkkilyömisestä, niin AIBAn amatöörihanskat on kyllä niihin Rivaleihin verrattuna huononnus eikä parannus. Ennemmin kannattaa vaan jatkaa Rivalien käyttöä.
AIBA:n hanskat ovat läpipaskoihin Rivaleihin verrattuna parannus ihan kaikilla tavoilla ja osuman saa niillä rystysille paljon paremmin.

Ilman hanskoja on joskus hyvä ottaa hyvin kevyesti säkkiin, niin tulee tuo oikea asento paremmin esille, kun hyvillä hanskoilla voi lyödä melkein miten vaan...

Rystyt saa tosiaan osumaan oikein kun kiertää kättä niin, että pikkusormi hyvin ylhäällä JA siirtää kättä sivusuunnassa reilusti. Homma toimisi hienosti jos olisi kaksi säkkiä puolen metrin etäisyydellä toisistaan, voisi lyödä vasurilla vasempaan säkkiin ja oikealla oikeanpuoleiseen...

Mutta joo, juuri tuollaista kevyttä ja asentoa hakevaa hanskattomuutta olisi kiva silloin tällöin ottaa muun treenin loppuun pari-kolme erää.

Mahtaako noita Aiban tumppuja löytyä jostain PK-seudun kivijalasta kun olisi kiva vähän sovittaa omaan pikkukätöseen.

Everlast samoin kuin Lonsdale ovat tosiaan sellaisia merkkejä, että tarjontaa on aivan alimmasta kuonasta todella hyviin laatuhanskoihin. Itse en oikein innostu tästä strategiasta, koska se tahtoo syödä brändin arvoa. Esimerkiksi Top Tenillähän on "kakkosmerkki" Manus, jonka alla myydään niitä edullisemman pään tuotteita.

En kyllä oikein ymmärrä tuota ajatusta, että paljasnyrkkilyömistä yritettäisiin simuloida mahdollisimman hyvin suojaavilla amatöörinyrkkeilyn kilpahanskoilla. Nehän ovat mahdollisimman kaukana siitä. Toki moneen muuhun harjoitteluun ovat hyvät.

En tosin ymmärrä sitäkään, miksi väenvängällä pitäisi saada simuloitua jotain paljasnyrkkilyömistä, jos ei ole menossa bareknuckle boxing -kisoihin.

En kyllä oikein ymmärrä tuota ajatusta, että paljasnyrkkilyömistä yritettäisiin simuloida mahdollisimman hyvin suojaavilla amatöörinyrkkeilyn kilpahanskoilla. Nehän ovat mahdollisimman kaukana siitä. Toki moneen muuhun harjoitteluun ovat hyvät.
Ei sillä yritetäkään. Ei tuollaisilla välityksillä varustetulla nyrkillä tule mistään paljasnyrkkitouhusta yhtään mitään, joten sen voi unohtaa. AIBA-hanska sopii tuossa tapauksessa normi lyömisharjoitteluun paljon jotain kusisia Rivaleja paremmin, jos vaan haluaa sijoittaa yli huntin hanskoihin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom