Laitan vähän tilannepäivitystä omalta kohdalta. Minulla oli säkkiä hakatessa ongelmana kipeytyvä kyynärvarsi ja sain täältä siihen hyviä neuvoja. Ne jelppasivat ja lisäksi vaihdoin hanskat -> Rival RB-10, joihin olen kuukauden kokemuksen perusteella äärettömän tyytyväinen. Kalliithan ne oli mutta minun käteen tuntuvat jotakuinkin täydellisiltä. Lyöntituntuma on napakka mutta kuitenkin sisältä todella pehmeä. Rannetuki tuntui puutteelliselta tällaiselle laihakätiselle mutta kun lyhensin tuuman verran ylempää kiristyshihnaa (noissa on sellainen jännä kaksiosainen V-strap kiristyssysteemi) niin nyt sekin on minulle täydellinen. Monissa revikoissa on arvosteltu vanhempaa mallia, missä on surkeampi kiinnityssysteemi, nykyinen on merkinnällä V2.
Kalliit nuo on mutta etenkin jos on käsiongelmia niin sijoitus saattaa kannattaa. Käden koko on minulla 8,5 ja ostin XLkokoiset. Pykälää pienemmätkin olisivat mahtuneet. Käytän lisäksi 5 m siteitä. Painoa hanskalla on vajaa 380 g eli 13,3 oz.
Minulle tosi hyvät, voin suositella.
Vuosi on kulunut ja paljon on säkkiä Rivaleilla paukuteltu. Edelleen hanskat tuntuvat olevan minulle loistavaa parhautta eikä mitään aiemmin vaivanneita käsiongelmia ole esiintynyt.
Viime aikoina olen huvikseni silloin tällöin tehnyt treenin loppuun pari kevyttä erää ilman hanskoja, pelkillä siteillä vain. Minulla on aika pitkät sormet suhteessa kämmeneen ja ilman paksuja hanskoja tuppaa rystysen sijaan osumaan sormen ensimmäinen nivel säkkiin, vaikka miten koittaa hakea ranteelle oikeaa asentoa.
Mahtaisiko löytyä jokin kevyt mutta rystyjen kohdalta sopivasti topattu hanska, joilla voisi aina silloin tällöin ottaa muutaman kevyen erän vähän kuin simuloimaan paljasnyrkkistä lyömistä? Olen jotain pojan 8 ja 10 unssin hanskoja kokeillut, mutta niissäkin tulee turhan helposti osumaa sorminiveleen rystyn sijasta. Ehkä joku MMA hanska tai jotain muuta..?