Kamppailuvarusteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja käry
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mä käytän samoja nyrkkeilyssä 14 unssisina, koska kyseisessä seurassa saa kokoiseni sparrata 14 unssisilla. Hemmetin hyvä hinta-laatusuhde.
Thaikussa järjestävän seuran ohjeituksen/vaatimuksen mukaan käytössä on 16oz, mutta Fairtexin BGV8. Ei nekään huonot ole sparriin tuon kokoisina, mutta mielummin käyttäisin noita Lonsdaleja. Mielestäni kyseisessä thaikkuseurassa kiinnitetään liikaa huomiota unsseihin, eikä tarpeeksi hanskan rakenteeseen. Varmaan myös osasyy on oma välinemyynti. Uskon että tämä on aika yleistä, helpompi ohjeistaa käyttämään isoja hanskoja ja suositella tottakai ostamaan ne järjestävän seuran taholta. Kyseinen seura tosin muistaakseni myy Twinsiä, mutta ei Fairtexeja katsota kieroon, koska kyseessä on laadukas (mielestäni laadukkaampi) hanska.

En ihan tietoisesti mainitse seurojen nimiä. ;)

edit: Joo, itse asiassa pystypaini on varmaan helpompaa ns. perinteisillä hanskoilla.

Ostin 10oz dukesit kun sattui prismassa olemaan. Oli aiemmin niiden monta vuotta vanhat säkkihanskat jotka on muuten yllätävän hyvää laatua mutta liian ohkaset jatkuvaan käyttöön. Wrangen säkkihanskat oli paremmat mutta näkyy hajoavan muutaman kk käytön jälkeen. Monesti kuullut että "normihanskoja" ei saisi käyttää säkkiin koska hajoavat mutta ei näy nuo säkkihanskatkaan ikuisia olevan, vai onko jollain merkillä?

Yllätyin miten paljon enemmän pehmustetta 10oz hanskoissa on kuin wrangen muhkeissa säkkihanskoissa, onneksi kysyin täällä, muuten olisin ostanut varmaan 16oz ja olisi mennyt tyynysodaksi :D

Tosi hyväntuntuset hanskat mutta huomaa kyllä että pehmustetta ei kannata olla liikaakaan, ohuemmilla hanskoilla on paljon parempi tuntuma osumiin.

Aidan kovan tason asiantuntijana on useasti suositellut säkkihanskoiksi säkkihanskoja, koska niillä tekniikkavirheet huomaa paremmin kuin nyrkkeilyhanskoilla. Mä olen jonkin verran vuosien varella lyönyt, mutta en tietenkään väitä, että löisin virheettömästi. Itse heitin roskiin pari viikkoa sitten viimeiset omistamani säkkihanskat, jotkut Fairtexit. En muista mallia, mutta olivat sen verran paskana, että vähän kun kovempaa löi, niin alkoi "lumisade" eli olivat vaan rikki. Päätin etten enää uusia säkkihanskoja osta.

Nyt taas käytössä säkkiin pelkästään Fairtexin BGV8 10oz, ne kestävät mulla säkkihanskoina noin vuoden ja säästävät ainakin rystysiä, verrattuna oikeisiin säkkihanskoihin, mutta kuten Aidan totesikin, kädet voi myös sitoa/topata paremmin.

Isoilla hanskoilla säkin lyömistä en ymmärrä mitenkään. Jotkut väittävät että raskas hanska toisi lyönteihin lisää voimaa. Minulla ei ole mitään meriittejä varsinaisesti, mutta oman kokemuksen mukaan voimaa saa lyöntiin tekniikalla ja räjähtävyydellä, raskaat hanskat vaan hapottaa helpommin, eivätkä mainitsemieni ominaisuuksien kehittäminen ainakaan näin helpotu.

Mulla on kahdet hanskat, 10 oz Ben Leet jotka sopii mun pieneen käteen todella hyvin. Sitten on Blue Cornerin 14 oz jotka oli seuran sääntöjen mukaiset. Ne on niin törkeän isot sisältä että mun kädet vaan pyörii siellä.
Täytyykin ens kerralla käydä oikein sovittamassa ja ottaa sellaiset hanskat jotka istuu tiukasti käteen.

Ehkäpä sitten Fairtex. Vai millaisia hanskoja pienikätiset naiset käyttää? Noista kympeistä tykkään kun ne on niin kevyet. Ikinä jaksais lyödä 16 unssisilla!

Wesing-10-12oz-AIBA-Approved-Boxing-Gloves-Men-Training-Competition-Punching-Mitts-Kickboxing-Gloves-Boxing-Gloves.jpg_640x640.jpg

Jos oikeasti hyvistä sparrihanskoista puhutaan, niin AIBAn viralliset otteluhanskat kuten Wesing tai Adidas ovat ihan omaa luokkaansa. Hinta on toki muutaman kympin normirukkasia korkeampi, mutta laatu ja rystyspehmusteiden päätä säästävät ominaisuudet ovat sen rahan arvoisia. Jos tälläisiä kerran käyttää, niin en ymmärrä miksi enää palaisi tavallisiin hanskoihin joilla reippaasti lyödessä pää tulee auttamatta kipeäksi. Välineisiin ja thaipainiin sitten jotkut ihan muut hanskat. Tälläiset 12 unssin Wesingit on ollut käytössä nyt reilun vuoden, sitä ennen Adidaksen 10 unssin AIBA-hanskat palvelivat hyvin pari vuotta.

Mulla on kahdet hanskat, 10 oz Ben Leet jotka sopii mun pieneen käteen todella hyvin. Sitten on Blue Cornerin 14 oz jotka oli seuran sääntöjen mukaiset. Ne on niin törkeän isot sisältä että mun kädet vaan pyörii siellä.
Täytyykin ens kerralla käydä oikein sovittamassa ja ottaa sellaiset hanskat jotka istuu tiukasti käteen.
Ehkäpä sitten Fairtex. Vai millaisia hanskoja pienikätiset naiset käyttää? Noista kympeistä tykkään kun ne on niin kevyet. Ikinä jaksais lyödä 16 unssisilla!

Miksi ihmeessä pienikokoiset naiset käyttävät 14 oz. hanskoja? Ei muuta kuin 10 oz. hanskat hyvällä rystyssuojalla handuihin.

Miksi ihmeessä pienikokoiset naiset käyttävät 14 oz. hanskoja? Ei muuta kuin 10 oz. hanskat hyvällä rystyssuojalla handuihin.

10oz hanskat kuulostaa melko kovilta silti sparriin. Siellä vastassa joku Walhström mätkisi, niin itselle ainakin itku tulisi. Tiedän kyllä että että kaikki10 hanskoista on erilaisia mutta silti omaan makuun liian kovat sparriin.

Mun puolesta vaikka 8 oz. Olisi kyllä kiva tietää lajikin. Thainyrkkeilylogiikkaan tuo voisi sopiakin, tosin on 14 oz _aika_ iso tumppu siihenkin pienikokoiselle naiselle. Samalla logiikalla mun pitäisi varmaan käyttää 96 kiloisena yli 20 unssisia hanskoja. :)

10oz hanskat kuulostaa melko kovilta silti sparriin. Siellä vastassa joku Walhström mätkisi, niin itselle ainakin itku tulisi. Tiedän kyllä että että kaikki10 hanskoista on erilaisia mutta silti omaan makuun liian kovat sparriin.
10oz on hanskojen paino, eikä mikään kovuuden mittari, kuten itsekin ikään kuin totesit. Tulisi mullekin varmaan itku jos Foreman vetelisi muhun täpöjä vanhana pappana vaikka minkä kokoisilla hanskoilla. ;)
Aidan osaa varmaan ottaa kantaa 10 oz hanskoilla sparraamisen vaarallisuuteen.

.

Mun puolesta vaikka 8 oz. Olisi kyllä kiva tietää lajikin. Thainyrkkeilylogiikkaan tuo voisi sopiakin, tosin on 14 oz _aika_ iso tumppu siihenkin pienikokoiselle naiselle. Samalla logiikalla mun pitäisi varmaan käyttää 96 kiloisena yli 20 unssisia hanskoja. :)
Thainyrkkeily on laji. Siellä ei oo eritelty naisille eri kokoa. 14 oz on todella iso hanska ja käytänkin niitä kymppejä. Isompia en saa edes kiristettyä ranteeseen niin etteikö ne pyöri kädessä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Aidan osaa varmaan ottaa kantaa 10 oz hanskoilla sparraamisen vaarallisuuteen.
Juuei ole vaarallista, jos on AIBAn kympit, eikä esim. Twinssin. Mieluummin otan sellaisista iskuja vastaan kuin 16 unssin normihanskoilla, oli vastuksen paino sitten mitä tahansa. Unssilukemiin tuijottaminen on typerää, rystystoppauksen paksuus ja laatu ratkaisee.

Täältä vois saada apua..
Oon alotteleva kuntonyrkkeilijä (nainen n. 65kg) ja lajista hyvin kiinnostut. Omat hanskat olisi hakusessa, mutta ihan huonoja en haluis ostaa. Millasia hanskoja suosittelisitte? Oon kattelut ja sovitellu venumeita...tuntuu hyvälle omaan käteen. Oisko 10oz vai 12oz paremmat? Soveltuisko esim just Venum Elitet kuntonyrkkeilyyn (säkkiä ja pistaria paljon siis)? lmeisesti perus säkkihanskoja ei kuntonyrkkeilyyn suositella vaan juurikin sparrihanskoja tai ylipäätään hyvin tuettuja ja pehmustettuja hanskoja...

Mielipideasioita: Mieluummin 10 unssia välineisiin kuin 12. Merkistä on paha sanoa mitään, koska ei ole kokemusta. Fairtexin BGV8 on varma valinta tuohon tarkoitukseen.

Täältä vois saada apua..
Oon alotteleva kuntonyrkkeilijä (nainen n. 65kg) ja lajista hyvin kiinnostut. Omat hanskat olisi hakusessa, mutta ihan huonoja en haluis ostaa. Millasia hanskoja suosittelisitte? Oon kattelut ja sovitellu venumeita...tuntuu hyvälle omaan käteen. Oisko 10oz vai 12oz paremmat? Soveltuisko esim just Venum Elitet kuntonyrkkeilyyn (säkkiä ja pistaria paljon siis)? lmeisesti perus säkkihanskoja ei kuntonyrkkeilyyn suositella vaan juurikin sparrihanskoja tai ylipäätään hyvin tuettuja ja pehmustettuja hanskoja...

Mun mielestä Fighter Pro on yllättävän hyvä perus sparrihanska. Miesten sparreissa hyvin toiminut meillä kyseisen mallin 14oz. Sinun käyttötarkoitukseen suosittelisin 10oz. (y)

EDIT: Tosiaan Venum Elitet sopii aivan varmasti myös tarkoitukseesi.

Viimeksi muokattu:
Missään tapauksessa ei kannata hankkia sparrihanskoja kuntonyrkkeilyyn siitä yksinkertaisesta syystä, että kuntonyrkkeilyssä ei sparrata.

Sparrihanskat ovat siis semmoiset muotoon valetut ja sparrikäyttöön optimoidut hanskat, joissa on iso pehmuste rystypinnalla ja kättä joutuu puristamaan nyrkkiin. Tarkoituksena näillä on lisätä turvallisuutta sparrissa, mutta samalla se tekee hanskoista aivan viheliäiset kaikkeen välinetyöskentelyyn.

Kuntonyrkkeilijän kannattaa hankkia nimenomaan hyvälaatuiset perinteiset monikerrosmallin hanskat.

Fairtexilta mielenkiintoinen uutuus BGV18. Nämä on siis sparrikäyttöön optimoidut monikerroshanskat. Pehmuste on tosi pehmeä ja paksu. Ranneosa on tehty samaan tyyliin kuin ammattilaishanskoissa ja tulee pitkälle, mikä tukee ja tekee käsiblokeista mukavampia potkuihin. Kämmenosa on suhteellisen leveä, mutta ei heilunut pahasti vaikka minulla on kapea käsi. Näitä on olemassa vain 14oz koosta ylöspäin 20oz saakka.

Harkitsisin näitä erillisiksi sparrihanskoiksi etenkin silloin, jos pitää ottaa myös kiinni, kuten thainyrkkeilyssä, K1ssä ja vapaaottelussa. Kiinni tarttuminen kun on se muotoon valettujen hanskojen heikkous.

En ole itse treenannut noilla vielä, mutta kokeillut käteen. Lisäksi olen ollut vastaanottavassa päässä ja on siinä suhteessa yhdet parhaista hanskoista, mitä olen kokeillut/kokenut. :rolleyes:

View: https://www.facebook.com/laurisuomelakbt/photos/a.1417318528553673/2272893609662823/

B0E3D9FF-F48C-40AE-8486-0F7A78DDB3D3.jpeg
Infona tänne keskusteluun, että Blue Corner Sportilta on nyt tullut markkinoille myös muotoon valetulla toppauksella käsintyönä tehdyt, aitoa nahkaa olevat hanskat.

Hanskat tehdään täysin käsityönä, jopa nuo maalatut logot maalataan käsin hanska kerrallaan.

Nämä ovat rystysosaltaan paksummat, AIBA/Wesing-tyyliset ja ne ovatkin saaneet paljon hyvää palautetta tämän tyylistä hanskaa etsiville.

Hanskat pitävät myös käytössä muotonsa.

Hanskamalleja on nyt 4 erilaista: perinteinen, pitkävartinen, nauhahanska ja nyt tämä uusi paksummalla rystystoppauksella oleva.

Esim ammattinyrkkeilijöistä Blue Corner Sportin hanskoilla treenaavat mm:

Jussi Koivula, Antti Hietala, Gennadi Mentsikainen, Henri Kekäläinen, Janne Rantanen, Timo-Juhani Hirvikangas, Petteri Kiviniemi, Juho Tolppola (nyt promoottori) jne jne.

Myös monia ammattilaisiltoja on oteltu Blue Corner Sportin hanskoilla, mm Tatlin mestaruusottelu, Vantaa Boxing Night-illat jne jne.

Ja hanskoja on käytetty myös esim Muaythain ammattilaisilloissa, WMC:n mestaruusotteluissa ja mm Muaythain amatöörien SM-kisoissa.

Näitähän on myyty jo n 25 vuoden ajan Suomessa.

Voi tutustua täällä:

Blue Corner Sport

Myös Facebookissa.

Kiitos.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom