Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itse suosin säkkiä lyödessä, näitä "vanhan ajan säkkihanskoja" jotka pakottavat lyömään oikein, koska eivät anna anteeksi huonoa tekniikkaa. Tämä on off topic, mutta ylipäätään lyöntekniikassa käytän välillä ratkaisua, jossa laitain yleensä kaksi jumppamattoa betonia vasten ja lyön ihan paljaalla kädellä. Joskus on siteet, mutta pelkästään ranteessa. Tarkoituksena on lyödä teknisesti täysin oikein ja kovettaahan se rystysiä. En siis suosittele tuota kenellekkään.Kun on taas aktivoitunut säkin kanssa enemmän niin huomaa että kovaa lyödessä ei se duke fitnessin hanska (edellisellä sivulla) enää toimi ehkä niin hyvin kuin pitäisi. ts rystyset tulee läpi. Voi olla ettei tekniikkakaan ole täydellinen kun olen tunneilla käynyt vain yhden syksyn. Kannattaako tässä katsella jotain ylemmän wrangen kaltaisia vai laadukkaita "pieniä" säkkihanskoja. Kuntoilumielessä hakkaan säkkiä n. puol tuntia kerrallaan intervallitreeninä.
Mitä vaan saa suositella koska en tajua näistä mitään
Nuo vaikuttaa kyllä laadukkailta mutta en ole rahasta tehty tällä hetkellä Siinä mielessä nuo wranget kiinnostaa enemmän eikä ole pahan hintasetItse suosin säkkiä lyödessä, näitä "vanhan ajan säkkihanskoja" jotka pakottavat lyömään oikein, koska eivät anna anteeksi huonoa tekniikkaa. Tämä on off topic, mutta ylipäätään lyöntekniikassa käytän välillä ratkaisua, jossa laitain yleensä kaksi jumppamattoa betonia vasten ja lyön ihan paljaalla kädellä. Joskus on siteet, mutta pelkästään ranteessa. Tarkoituksena on lyödä teknisesti täysin oikein ja kovettaahan se rystysiä. En siis suosittele tuota kenellekkään.
Sinuna ostaisin ihan säkkihanskat, koska lyöt vaan säkkiä. Osta hanskat jotka tukee ranteen ja peukalon hyvin, jos sinulla ei ole paras mahdollinen tekniikka.
Voisin suositella vaikka moderneja, Rivalin RB-1 säkkihanskoja jotka tukevat loistavasti rannetta. Voi aika huoletta lyödä kovaakin. Hintaahan noilla on vähän enemmän, mutta ovat kyllä hyvätkin. Katsellaan mitä muut suosittelee sinulle ja osta itsellesi sopivat hanskat.
katso liitettä 147072
Itse suosin säkkiä lyödessä, näitä "vanhan ajan säkkihanskoja" jotka pakottavat lyömään oikein, koska eivät anna anteeksi huonoa tekniikkaa. Tämä on off topic, mutta ylipäätään lyöntekniikassa käytän välillä ratkaisua, jossa laitain yleensä kaksi jumppamattoa betonia vasten ja lyön ihan paljaalla kädellä. Joskus on siteet, mutta pelkästään ranteessa. Tarkoituksena on lyödä teknisesti täysin oikein ja kovettaahan se rystysiä. En siis suosittele tuota kenellekkään.
Sinuna ostaisin ihan säkkihanskat, koska lyöt vaan säkkiä. Osta hanskat jotka tukee ranteen ja peukalon hyvin, jos sinulla ei ole paras mahdollinen tekniikka.
Voisin suositella vaikka moderneja, Rivalin RB-1 säkkihanskoja jotka tukevat loistavasti rannetta. Voi aika huoletta lyödä kovaakin. Hintaahan noilla on vähän enemmän, mutta ovat kyllä hyvätkin. Katsellaan mitä muut suosittelee sinulle ja osta itsellesi sopivat hanskat.
katso liitettä 147072
Näitä?Käsisiteissä on myös isoja eroja ja niistä melkein pitää löytää oma suosikkinsa. Itse käytän Fight2 puolielastisia siteitä, mutta jotkut tykkäävät puuvillaisista enemmän. Isoon nyrkkiin on leveä ja paksu side parempi jne.
Tuota pituutta ihmettelinkin, harmi ettei noita ole tuossa naapurissa kuin 3 metrisinä, olisin voinut ostaa testiin. Oma suosikkini on Twinsin 5 metrinen perusmalli.Minulla on tuommoisetkin ja käytän niitä usein opettaessa, kun ne saa lyhyinä nopeasti päälle ja saan niillä mukavan tuntuisen paketin. Treenatessa käytän pidempää versiota, jolla saan käden tuettua paremmin, onkohan se nyt 4,5m tjsp.
Noi sun linkkaamat nahka saket on juuri niitä hanskoja, mitkä ei tod anna anteeksi. Noissa ei ole mitään rannetukea. Jos osaa lyödä vähänkään kovempaa, niin noilla ei voi lyödä kovaa kunnon säkkiä. Tosin ne nahka Saken säkitkin mihin olen törmännyt, ovat erittäin pehmeitä. Siis luokkaa että käsi uppoaa sisään.Jos haluaa ihan perinteiset säkkihanskat jotka ei anna tekniikkavirheitä anteeksi, niin tos siul on semmoset
http://www.nahka-sakke.fi/index.php?route=product/product&path=59_61&product_id=173
Alottelijalle voi olla ihan hyväkin idea käyttää tuollaisia ilman siteitä, mutta muistaa ottaa sen rauhallisesti ettei riko itseään. Sitten kun tulee lyötyä useammin ja on tekniikka kohdallaan, ehkä jopa hieman voimaa lyönneissä, niin niiden pikku kätösien suojaaminen on mielestäni aika tärkeää, joten tuollaiset ihan perinteiset tumput ovat vähän ikävät. Tämä nyt on vaan mun mielipide.
Jos idea koskaan ottaa matsia tai sparria ni säkkihanskat kannattaa jättää sinne kaupan hyllylle.
Kandee jopa käyttää painavampia hanskoja välineisiin kun matsissa, kehittyy lyöntivoima. Tästä kyl eriäviä mielipiteitä.
Sitomiset alussa niin vähiin kun viittii myös, kehittyy tekniikka paremmin.
Tuon näköset on tällähetkellä ja puolenkymmentä ensimmäistä treeniä tuli käytettyä ilman siteitä. Sitten kun oppi vähän lyömään niin eihän noita voi edes käyttää ilman siteitä, tai sitten säkit on liian kovia semmoseen tarkotukseen.Jos haluaa ihan perinteiset säkkihanskat jotka ei anna tekniikkavirheitä anteeksi, niin tos siul on semmoset
http://www.nahka-sakke.fi/index.php?route=product/product&path=59_61&product_id=173
Alottelijalle voi olla ihan hyväkin idea käyttää tuollaisia ilman siteitä, mutta muistaa ottaa sen rauhallisesti ettei riko itseään. Sitten kun tulee lyötyä useammin ja on tekniikka kohdallaan, ehkä jopa hieman voimaa lyönneissä, niin niiden pikku kätösien suojaaminen on mielestäni aika tärkeää, joten tuollaiset ihan perinteiset tumput ovat vähän ikävät. Tämä nyt on vaan mun mielipide.
Youtubessa löytyy paljon aloittelijoita jotka nyt lyövät millä sattuu, useimmiten mahdollisimman isoilla hanskoilla. Sitten löytyy myös paljon toista ääripäätä, eli tekijämiehiä, joilla tekniikka on jo niin hyvässä kunnossa, että harjoittelussa ei tarvitse enää keskittyä lyöntitekniikan hiomiseen pienillä hanskoilla. Tai sitten tekijämiehillä on käsissä pienet ammattinyrkkeilyhanskat joilla on mahtava lyödä, mutta kunnollisten käsisiteiden ja nauhahanskojen käyttö on normiharrastajille liian aikaavievää ja hankalaa puuhaa. Nyrkkeilytreeneissä on ihan selvää, että sparrihanskoilla sparrataan ja välineitä lyödään sitten joillakin muilla, että sparrihanskat eivät mene pilalle.Mitä ulkomaisia eniten katsottuja säkin tekniikkavideoita katsoo niin näyttää että tyypeillä on aina paksut sparrihanskat tms kädessä eikä koskaan pieniä säkkihanskoja. Kuitenkin kun kävi nyrkkeilyseuran treeneissä niin aina käskettiin vaihtamaan isot hanskat pois ennen säkkitreeniä ettei ne mene pilalle.
Nuo Nahka-Saken rukkaset ovat aivan mainiot välinetreeniin oli siteet sitten kädessä tai ei. Pystyy lyömään koviakin säkkejä ilman siteitä, jos on riittävästi treeniä alla.Noi sun linkkaamat nahka saket on juuri niitä hanskoja, mitkä ei tod anna anteeksi. Noissa ei ole mitään rannetukea. Jos osaa lyödä vähänkään kovempaa, niin noilla ei voi lyödä kovaa kunnon säkkiä. Tosin ne nahka Saken säkitkin mihin olen törmännyt, ovat erittäin pehmeitä. Siis luokkaa että käsi uppoaa sisään.
Täältä löytyy ainakin eriävä mielipide, aina käyttänyt kevyttä ja on mulla aikamoinen lyöntivoima
Raskailla hanskailla vaan hapottaa itsensä..
Täällä myös eriävä mielipide. Lyöntivoima tulee nopeudesta, räjähtävyydestä ja tietenkin oikeasta tekniikasta. Väitän että isoilla hanskoilla lyödessä oppii lyömään vain isoilla hanskoilla.
Toki kestävyydelle tekee hyvää, ja tietenkin sparratessa paljon turvallisempaa käyttää isoja hanskoja.