Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itsellä olis kans hakusessa joku sellanen "helppo" ja suoraviivainen, käytännönläheinen laji. Duunikaveri suositteli thaita, mut äijän mielipide ei oo ihan täysin objektiivinen kun sillä lukee nyttenkin T-paidan selässä Muay Thai. :D Ja ei tossa siis mitään vikaa ole, kunhan kartoitan eri mahdollisuuksia. Ehdotuksia siis? Turku on asuinpaikka.Originally posted by Kerpele
Pitäisi kehittää oma seura jossa keskityttäisiin pelkästään tekniikkaan ja otteluun... Jätettäisiin ne turhat jumpat ja humpat salille & lenkkipolulle. Turha sitä on mennän punnertelemaan 100 punnerrusta tatamille, kun kuitenkin salilla käy :-(
Siihen saakka, kun löytyy sopiva laji/tyyli/seura, niin mentaaliharjoitukset riittänee :-)
Originally posted by foobari
Itsellä olis kans hakusessa joku sellanen "helppo" ja suoraviivainen, käytännönläheinen laji.
Originally posted by subotai
hola,
jepsis käyn Wado-ryu-reeneissä pari kertaa viikossa ja punttia saman verran. Taitaa kaikilla kahta lajia harrastavilla olla tää ylikunto-ongelma.
Itse en oo vielä saanu näitä juttuja oikeen kohdalleen. Nykyään vetelen vuoroviikoin joko rankkaa punttia tai sitten rankkoja wado-reenejä + sillointällöin off-viikko.
Yllättävän hyvin noi tulokset saa jopa nousuun järkevällä jaottelulla. Mulle siis toimii (jotenkuten) toi vuoroviikko-homma.
Punttireenit keskittyvät tietenkin perusliikkeisiin, varsinkin maastavetoa teen lähes joka viikko.
Yritän etsiä Kultaista keskitietä, koska kumpaakaan harrastusta EN lopeta. Ilmoittelen, jos löydän paremman sydeemin ku toi vuorottelu.
Originally posted by sokka
Mäkin kävin karatea 3,5 vuotta ja ainoa tavote oli mustavyö. Kiinnostus loppu sitten, kun tajusin, miten epärealistinen laji se on. Tällä hetkellä on tullu tahkottua 4,5 vuotta potkunyrkkeilyä ja on ollu vihreävyö varmaan 1,5 vuotta. Ei jaksa kiinnostaa noi vyökokeet enään. Ei sitä sillä vyöllä kuitenkaan tapella. Oon meinaan nähny monta niin paskaa mustavöistä jätkää, että ihan säälix käy.
Käykö shakki kamppailulajista?Originally posted by Luihu
Pyöriikös forumilla kamppailulajien harrastajia?
Originally posted by TheSami
Tämä riippuu paljon lajista. Esim Ham Moo Do:ssa ilmeiseti saa mustan alle kahdessa vuodessa...
Ja tälläiset mustan vyön budoilijat pilaavat lajin maineen.
Ham Moo Do voitaisiin suomentaa "ylivieskalaisen käden tie". Eikös perusteja asu ylivieskassa, siellä myöntelee itselleen vöitä. Ja vaimon firma myy pukuja.
Mutta yksi käytännön kummallisuus on hanmoodossa. Otteluissa jaa potkia päähän muttei lyödä :thumbs:
Originally posted by foobari
Ehdotuksia siis? Turku on asuinpaikka.
Originally posted by jp-84
kirjoittele sitten kun tiedät enemmän!
Mitään kamppailulajia harrastamatta ei voi tietää mitä laji on. Esim. Minä en voi kertoa että esim. karate tai judo olisi surkea laji koska en ole kyseisiä lajeja harrastanut.
Itse en ole kuullut että kukaan olisi alle kahdessa vuodessa mustan suorittanut vaikka harrastin kyseistä lajia n.4 vuotta ja lopetin punaiselle vyölle jäljellä oli siis 4 eri tasoa ruskeaa ennen mustaa. Mitenhän se on mahdollista minullahan olisi pitänyt olla jo kaksi vuotta mustavyö. :thumbs:
Kaikkeen sitä netissä törmää...
Jos laji on perustettu koreassa miksi suomi on ainoa maa missä sitä harrastetaan.
Uskoisin tietäväni mistä puhun, en sano että karate olisi mikään laji jonka alapuolella muuta ovat. Päin vastoin, harrastin myös 2 vuotta thaita kokeillakseni muutakin. Mutta 8v karatea antoi jonkinlaisen käsityksen siitä mitä bodojalit ovat.
HamMooDo:ta en ole kokeillut mutta treenasimme vierekkäisillä tatameilla.
Jos laji on perustettu koreassa miksi suomi on ainoa maa missä sitä harrastetaan.