Kamppailulajit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Luihu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Just alotin Han Moo Don, harkkoja olis 2x / viikko. Saa nähä miten sopii yhtee saliharjotusten kanssa.

H.

Originally posted by Kerpele
Pitäisi kehittää oma seura jossa keskityttäisiin pelkästään tekniikkaan ja otteluun... Jätettäisiin ne turhat jumpat ja humpat salille & lenkkipolulle. Turha sitä on mennän punnertelemaan 100 punnerrusta tatamille, kun kuitenkin salilla käy :-(

Siihen saakka, kun löytyy sopiva laji/tyyli/seura, niin mentaaliharjoitukset riittänee :-)
Itsellä olis kans hakusessa joku sellanen "helppo" ja suoraviivainen, käytännönläheinen laji. Duunikaveri suositteli thaita, mut äijän mielipide ei oo ihan täysin objektiivinen kun sillä lukee nyttenkin T-paidan selässä Muay Thai. :D Ja ei tossa siis mitään vikaa ole, kunhan kartoitan eri mahdollisuuksia. Ehdotuksia siis? Turku on asuinpaikka.

Originally posted by foobari
Itsellä olis kans hakusessa joku sellanen "helppo" ja suoraviivainen, käytännönläheinen laji.

Krav Maga täyttänee nuo ehdot; tekniikat nopeasti omaksuttavissa. Thainyrkkeily on kyllä loistava laji, mikäli kuntoaan haluaa kohottaa.

Originally posted by subotai
hola,

jepsis käyn Wado-ryu-reeneissä pari kertaa viikossa ja punttia saman verran. Taitaa kaikilla kahta lajia harrastavilla olla tää ylikunto-ongelma.

Itse en oo vielä saanu näitä juttuja oikeen kohdalleen. Nykyään vetelen vuoroviikoin joko rankkaa punttia tai sitten rankkoja wado-reenejä + sillointällöin off-viikko.
Yllättävän hyvin noi tulokset saa jopa nousuun järkevällä jaottelulla. Mulle siis toimii (jotenkuten) toi vuoroviikko-homma.

Punttireenit keskittyvät tietenkin perusliikkeisiin, varsinkin maastavetoa teen lähes joka viikko.

Yritän etsiä Kultaista keskitietä, koska kumpaakaan harrastusta EN lopeta. Ilmoittelen, jos löydän paremman sydeemin ku toi vuorottelu.

Ogatan Wadoa ?

Takana 8 vuotta karatea ja pari Thaita. Thai on uskomattoman brutaali laji ja siksi toimiva.

Rasva palaa jos on kunnon vetäjä. Iso miinus on että hyvästi terveet polvet ja nilkat. Varsinkin thai-potkut syövät nivelet paskasksi ennätysnopeasti.

Maga muuten ok mutta ehkä hiukan liikaa kikkailua joka ei välttämättä toimi (vain minun mielipide)

Karatesta tyylinä karateliittoon kuulumaton wado-ryu.

Originally posted by sokka
Mäkin kävin karatea 3,5 vuotta ja ainoa tavote oli mustavyö. Kiinnostus loppu sitten, kun tajusin, miten epärealistinen laji se on. Tällä hetkellä on tullu tahkottua 4,5 vuotta potkunyrkkeilyä ja on ollu vihreävyö varmaan 1,5 vuotta. Ei jaksa kiinnostaa noi vyökokeet enään. Ei sitä sillä vyöllä kuitenkaan tapella. Oon meinaan nähny monta niin paskaa mustavöistä jätkää, että ihan säälix käy.

Tämä riippuu paljon lajista. Esim Ham Moo Do:ssa ilmeiseti saa mustan alle kahdessa vuodessa...

Ja tälläiset mustan vyön budoilijat pilaavat lajin maineen.

Ham Moo Do voitaisiin suomentaa "ylivieskalaisen käden tie". Eikös perusteja asu ylivieskassa, siellä myöntelee itselleen vöitä. Ja vaimon firma myy pukuja.

Mutta yksi käytännön kummallisuus on hanmoodossa. Otteluissa jaa potkia päähän muttei lyödä :thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by TheSami
Tämä riippuu paljon lajista. Esim Ham Moo Do:ssa ilmeiseti saa mustan alle kahdessa vuodessa...

Ja tälläiset mustan vyön budoilijat pilaavat lajin maineen.

Ham Moo Do voitaisiin suomentaa "ylivieskalaisen käden tie". Eikös perusteja asu ylivieskassa, siellä myöntelee itselleen vöitä. Ja vaimon firma myy pukuja.

Mutta yksi käytännön kummallisuus on hanmoodossa. Otteluissa jaa potkia päähän muttei lyödä :thumbs:

Joops tosta sun kirjoituksesta näkee selvästi että et tiedä mistä puhut. Perustaja ei asu ylivieskassa ja hänen vaimo asuu koreassa kuten perustaja itse myös kesäisin. Hän ei myöntele itselleen vöitä. Hänellä on 7.dan mustavyö hanmoodossa ja yli neljänkymmenen vuoden kokemus monesta eri kamppailu/itsepuolustus lajista.
Käyppäs tarkastelemassa vaikka nämä http://www.hanmoodonet.com sivut.

kirjoittele sitten kun tiedät enemmän!
Mitään kamppailulajia harrastamatta ei voi tietää mitä laji on. Esim. Minä en voi kertoa että esim. karate tai judo olisi surkea laji koska en ole kyseisiä lajeja harrastanut.
Itse en ole kuullut että kukaan olisi alle kahdessa vuodessa mustan suorittanut vaikka harrastin kyseistä lajia n.4 vuotta ja lopetin punaiselle vyölle jäljellä oli siis 4 eri tasoa ruskeaa ennen mustaa. :rolleyes: Mitenhän se on mahdollista minullahan olisi pitänyt olla jo kaksi vuotta mustavyö. :thumbs:
Kaikkeen sitä netissä törmää...

Originally posted by foobari
Ehdotuksia siis? Turku on asuinpaikka.

No turussa kyllä ehdottomasti paras vaihtoehto olis tuo thai juuri, mut ne treenit pukkaa oleen niin rankkoja että punttitreenit kärsii. Krav Maga olisi myös aika varteenotettava vaihtoehto. kokeilemalla se oma laji selviää, mut noitten kummankin treenit on aika vaativia, jos ei kunnon kannalta niin ainakin tulee mustelmaa, mut se kuuluu vaan asiaan.

Kyllähän se Suk asui yhdessä välissä Ylivieskassa se 7. danin vyö on hoi yeon moo soolissa(älkää takertuko mahdollisiin kirjoitusvirheisiin). Lisäksi miehellä on 6. dan taekwondossa ja on harrastanut montaa muutakin lajia. Mustista vöistä sen verran, että Sari Laine sai karatessa mustan vyön 2,5 vuodessa. Tosin kyllä hanmoodossa irtoaa keskimäärin varmaan nopeampaa vyö. Lisäksi vöiden saannissa on maakohtaisia eroja esim. judossa suomessa on melko vaikeaa saada musta vyö, kun japanissa sen saa samalla osaamisella ja harjoittelulla 2-3 vuodessa.

Joo potkunyrkkeilyssäkin on aika hankalaa saada tuo himoittu mustavyö. Esim. eräs moninkertainen Suomen mestari sai mustanvyön n. 5 vuoden treenaamisella ja n. 14 ottelun ottelu kokemuksella. Ja tämä malli on aika nopea malli vielä.

Originally posted by jp-84

kirjoittele sitten kun tiedät enemmän!
Mitään kamppailulajia harrastamatta ei voi tietää mitä laji on. Esim. Minä en voi kertoa että esim. karate tai judo olisi surkea laji koska en ole kyseisiä lajeja harrastanut.
Itse en ole kuullut että kukaan olisi alle kahdessa vuodessa mustan suorittanut vaikka harrastin kyseistä lajia n.4 vuotta ja lopetin punaiselle vyölle jäljellä oli siis 4 eri tasoa ruskeaa ennen mustaa. :rolleyes: Mitenhän se on mahdollista minullahan olisi pitänyt olla jo kaksi vuotta mustavyö. :thumbs:
Kaikkeen sitä netissä törmää...

No joo,taas vedettiin herne nenuun kun Hanmoodoa hieman arvosteltiin. Älkää välittäkö, tää ei todellakaan oo eka kerta! Ja tosta mustasta vyöstä: Herra Suki-Suki voi ottaa kokelaan mustan vyön kokeeseen jo ensimmäisen asteen ruskealta vyöltä, ei niitä neljää ruskeaa tarvitse suorittaa jos skilssejä on!
Ja tiedän erään tapauksen jossa henkilöllä X oli punainen vyö, meni n. kolme kuukautta ja hupsis, kaverilla olikin musta vyö!:kippis1:
Ja ne värivyöt saa jo sillä että maksat vyökokeen+vyön eli 22 egee, mitään ei tarvitse osata! Oon nähny monta tällaista tapausta! Eli periaatteessa jokainen :david: pääsee sensein tasolle HMD:ssä..
Oli muuten mun eka postaus tälle foorumille, jotta terve vaan! :thumbs:

Uskoisin tietäväni mistä puhun, en sano että karate olisi mikään laji jonka alapuolella muuta ovat. Päin vastoin, harrastin myös 2 vuotta thaita kokeillakseni muutakin. Mutta 8v karatea antoi jonkinlaisen käsityksen siitä mitä bodojalit ovat.

HamMooDo:ta en ole kokeillut mutta treenasimme vierekkäisillä tatameilla.

Jos laji on perustettu koreassa miksi suomi on ainoa maa missä sitä harrastetaan.

Jos laji on perustettu koreassa miksi suomi on ainoa maa missä sitä harrastetaan.

Lajia ei ole perustettu Koreassa, vaan jossain päin eteläpohjanmaata.

Uskoisin tietäväni mistä puhun, en sano että karate olisi mikään laji jonka alapuolella muuta ovat. Päin vastoin, harrastin myös 2 vuotta thaita kokeillakseni muutakin. Mutta 8v karatea antoi jonkinlaisen käsityksen siitä mitä bodojalit ovat.

HamMooDo:ta en ole kokeillut mutta treenasimme vierekkäisillä tatameilla.

Jeps hanmoodoa ei ole perustettu koreassa. Laitan tähän linkin tämän herra sukisukin haastatteluun jospa se selventää jotain epäkohtia.

http://www.hanmoodonet.com/arkisto.html#yshaastattelu1

En ole todellakaan mikään lajin puolestapuhuja olen sen lopettanut mutta mielestäni se sopi todella hyvin ensimmäiseksi taistelulajiksi mitä harrastin. Opin hyvin perustekniikat joita tarvitsee melkein jokaisessa lajissa potkuja, lyöntejä, heittoja, lukkoja, asetekniikoita ja kunto nousi reilusti. Tästä on hyvä jatkaa johonki toisen lajin pariin...

Lajeihin ja niiden absoluuttiseen paremmuuteen sen enempää kantaa ottamatta, olisiko jollain joku viisasten kivi puntin ja sen kamppailulajin yhdistämiseen? Kaks-kolme kertaa viikossa olen tatamilla käyny ja koittanu saman verran käydä salilla mutta ei siitä tuu kyllä yhtään mitään, vaikka olen neljä vuotta yrittäny niitä yhteen sovittaa...

Pirusti pitäis syödä varmaan ja nukkua, mutta mitä siellä salilla sitten pitäis tehdä? Olen kokeillu semmosta että jotain 4x5 toiston sarjoja pääliikettä ja sitten 3x10 kahta apuliikettä siihen päälle. Vois olla toimivakin mutta kun aina tulee innostuttua ja sitten ei tohveli paljoa nouse seuraavan päivän reeneissä... Eikä kyllä nouse raudatkaan mihinkään.

Vai pitäiskö mennä Tiibetiin luostariin? Siellä ylikunto parannetaan käsittääkseni niin että hakataan kepillä niin kauan että ei ylikunto enää vaivaa. :D :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom