Kamppailulajit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Luihu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Originally posted by nikke1
Ja tuoda vielä enemmän moderoitavaa tekstiä moderaattoreille.:(

Tulisiko mielestäsi foorumiin liittymistä rajoittaa sen vuoksi, että tulisi vähemmän moderoitavaa tekstiä moderaattoreille??;)

Originally posted by Luihu
Pyöriikös forumilla kamppailulajien harrastajia? Mitä lajeja harrastatetaan ja kuinka järjestätte puntti- ja treenikierron?

Mulla on nyrkkeily ja puntti mukana ohjelmassa. Aiemmin tein 3krt puntti + 2krt nyrkkeily per viikko, mutta kumpikin laji meni aika kuralle kun virta ei riittänyt salilla ja bokratessa oli jäykkä kuin rautakanki.

Nykyään arvon hieman enemmän lepopäiviä sekaan ja teen punttia 3pv splitillä oheiseen tyyliin (muuten pelaa hyvin, mutta jalkapäivän osuessa ennen nyrkkeilyä ei ole kovin ketterä fiilis seuraavana päivänä kehässä tallustella):

MA Puntti 1
TI Nyrkkeily
KE
TO Nyrkkeily
PE
LA Puntti 2
SU
MA Puntti 3
TI Nyrkkeily
KE
TO Nyrkkeily
PE
LA Puntti 1
SU
MA Puntti 2
TI Nyrkkeily
KE
TO Nyrkkeily
PE
LA Puntti 3
SU

Tuota kun sitten aikani olen jauhanut niin pudotan välillä sekaan myös viikon jossa on pelkkä 3krt puntti ja reilut syöpöttelyt & levot.

Karateee! ! !

Karatee taottu kohta 12 vuotta. Treenaan vuorotellen Kakee ja punttia. Viikonloput löhöön. Kyllähän joka pojalla pitää musta vyö olla:lol1:
Vai mitä MrS.?

Originally posted by holmu
Tulisiko mielestäsi foorumiin liittymistä rajoittaa sen vuoksi, että tulisi vähemmän moderoitavaa tekstiä moderaattoreille??;)

Ei tietenkään. Luulin vain että se olisi kynnys avata uusi foorum. Olen edelleen sitä mieltä että se olisi kokeilemisen arvoinen.

Originally posted by MrT.
Karatee taottu kohta 12 vuotta. Treenaan vuorotellen Kakee ja punttia. Viikonloput löhöön. Kyllähän joka pojalla pitää musta vyö olla

Mäkin kävin karatea 3,5 vuotta ja ainoa tavote oli mustavyö. Kiinnostus loppu sitten, kun tajusin, miten epärealistinen laji se on. Tällä hetkellä on tullu tahkottua 4,5 vuotta potkunyrkkeilyä ja on ollu vihreävyö varmaan 1,5 vuotta. Ei jaksa kiinnostaa noi vyökokeet enään. Ei sitä sillä vyöllä kuitenkaan tapella. Oon meinaan nähny monta niin paskaa mustavöistä jätkää, että ihan säälix käy.

Ite oon treenannu Yuishinkai karatea joskus nuorempana 5 vuotta, nyt on tarkotus aloittaa taas. Ei ne vyöt ole tärkeä tavoite, mutta musta olis hieno. :) Niin eikä ne vyöt kyllä todellakaan kerro, musta vyö kyllä kertoo teknisestä osaamisesta. (Ellei oo perustettu omaa Karate "Nakkari-nenät-murskaksi" tyylisuuntaa ja myönnetty itselleen 10.dan) Ja ei monetkaan, tai yksikään mustan vyön mies/nainen ole heti nyrkit pystyssä kun on vähänkin aihetta, parhaimmat katutappelijat on tuntemattomia, kun ne pääsee suuta pieksemällä tilanteesta irti eikä hypi ja roiku pitkin lampputolppia ja murra jalkoja.

Ja ei monetkaan, tai yksikään mustan vyön mies/nainen ole heti nyrkit pystyssä kun on vähänkin aihetta, parhaimmat katutappelijat on tuntemattomia, kun ne pääsee suuta pieksemällä tilanteesta irti eikä hypi ja roiku pitkin lampputolppia ja murra jalkoja.

Joo tää on kyllä totta. Itelle ei oo tullu kertaakaan mitään tappelu juttuja sitten ylä-asteen eteen. En oo koskaan ollu tappelu halunen kaveri, enkä tuu olemaankaan.

Onko muuten edes olemassa tasokasta suomenkielistä forumia kamppailu lajeihin liittyen. Forumeja tuntuu olevan, mutta itse forumin käyttö ja luku tuottaa tuskaa ja jutun taso on muutenkin sitä mitä on.

Ja vielä jos näillä forumeilla on juttua, ei ole olemassa searchia ja on tuskasta hakea sieltä jotain järkevää luettavaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
kiitos, tuo oli kyllä eka järkevän näköinen. Mutta hakusessa mulla oli lähinnä forumeita, jotka keräis kaikkien kamppailulajien harrastajat.

Nikke1 missä treenasit tuota Yuishinkaita? Itsekin treenasin kyseistä tyylisuuntaa aktiivisesti n. 5 vuotta 7 vuoden sisällä 93-2000... Siis oli välillä pieniä taukoja. Sininen lanteilla tuli treenattua muutama vuosi ja n. 150 treeniä.
Nykyään lähin tyylisuuntaa edustava seura on n. 50km päässä ja en ole vielä löytänyt mitään mielenkiintoista nykyisestä asuinkaupungista. Kaverin kanssa ollaan mietitty, että jostain pitäisi löytää tatami, jolla voisi vaikka pelkästään kahdestaa treenata jotain kamppailua. Kaikissa muissa lajeissa on ongelmana treenien junnupainotteisuus, jumppapainotteisuus, yksipuolisuus tai epärealistisuus... Vituttaa mennä treenaamaan joidenkin 50-60kg junnujen kanssa näin 40kg painavampana. Tai treenata jotain hippaleikkiä... Eikä sitä viitsisi mitään alkeiskurssiakaan käydä, kun väittäisin, että kamppailun perusteet on yhä hallussa...
Pitäisi kehittää oma seura jossa keskityttäisiin pelkästään tekniikkaan ja otteluun... Jätettäisiin ne turhat jumpat ja humpat salille & lenkkipolulle. Turha sitä on mennän punnertelemaan 100 punnerrusta tatamille, kun kuitenkin salilla käy :-(

Siihen saakka, kun löytyy sopiva laji/tyyli/seura, niin mentaaliharjoitukset riittänee :-)

Originally posted by Kerpele
Nikke1 missä treenasit tuota Yuishinkaita?
Turun Shaolinilla

Vituttaa mennä treenaamaan joidenkin 50-60kg junnujen kanssa näin 40kg painavampana.

Useimmissa paikoissa on aikuisille tai miehen kokoisille omat ryhmät/alkeiskurssit. Ryhmissä on kyllä moneen lähtöön sakkia, 40 kg muijia ja jätkiä, ja sitten on mun tapasia körmyjä mitkoo hikoo siellä suurehkon elopainonsa kanssa.

Tai treenata jotain hippaleikkiä... Eikä sitä viitsisi mitään alkeiskurssiakaan käydä, kun väittäisin, että kamppailun perusteet on yhä hallussa...

Kannattaa mennä puhumaan treenejä vetävän henkilön kanssa voiko hypätä suoraan edistyneempien ryhmään, kun on kokemusta jo valmiiksi.

Turha sitä on mennän punnertelemaan 100 punnerrusta tatamille, kun kuitenkin salilla käy :-(

Käväsin tossa viimeviikolla karate treeneissä, eikä ne ollu mitenkään rankat, voi olla sattumaakin. Mutta punnerruksia tehtiin 20, istumaan nousuja 30 ja 15 kyykkyhyppyä. Hikihän mulla paskakuntosena oli, mutta noita tehdessä ei tehny pahaa. Muut siellä kauhisteli 30:ntä vatsalihasliikettä, ite oisin vääntäny siellä mielellään noi lisäpainolla.

Jees... Hyvässä paikassa treenaat! Itse ainoastaan käynyt Shaolinissa leireilla, mutta kokemukseni mukaan treenien taso on hyvin korkea. Ainakin Jalamo on paras opettaja, jonka olen leireillä kohdannut. Itse treenasin Loimaan Ipponissa.
Itselläsi näyttää olevan nuo mielikuvat vähän isommista kaupungeista... Näin pienessä kaupungissa ei ole lajeilla, kuin yksi ryhmä tai kaksi, joista toinen alkeisryhmä. Suhteellisen pieni kaupunki ja suht monta eri seuraa, joten harrastajia ei riitä useampaan ryhmään.
Voipi olla, että mielessäni on vain entisen seuran treenit, joista yleensä oli 40-80% kuntoilu pohjaista hikoilua, mikäs siinä, mutta kehitys kamppailijana ei välttämättä vaadi ohjattua jumppaamista. Jokainen voi mielestäni pitää huolen omasta aerobisesta kunnostaan ja lihasvoimastaan "siviilissä".

Onko muuten edes olemassa tasokasta suomenkielistä forumia kamppailu lajeihin liittyen. Forumeja tuntuu olevan, mutta itse forumin käyttö ja luku tuottaa tuskaa ja jutun taso on muutenkin sitä mitä on.

Ja vielä jos näillä forumeilla on juttua, ei ole olemassa searchia ja on tuskasta hakea sieltä jotain järkevää luettavaa.

Täällä pakkotoistolla voit törmätä myös threadiin, jossa keskustellaan mahdollisesta kamppailulaji-osaston perustamisesta tänne pakkotoisto.comiin.

Jalamo on paras opettaja, totta!
Kuun lopulla on kai vyötekniikka leiri shaolinilla, olis tarkotus mennä jos olis rahaa/aikaa.

Jalamo ON hyvä opettaja..
(tosin oon vaan hänen leireillään käyny.)

On myöskin ainoimpia ma-heeboja, jotka kannattavat saliharjoittelua. Liikaa kuulee nääs kaiken maailman senseiltä, että lopettakaa salilla käynti, se vain jäykistää!
Jaahas, niinpä niin.
Jos sulla on esim. maastaveto tyyliin 250kg, niin kai se kaverikin sieltä maasta lähtee iisimmin..?

Puhut muuten asiaa, ootko lukenu Karate-Jutsu kirjan? Jalamon kirjottama, siinä on asiaa kuntosalista(hieman) ja vähän ravinnosta. Ja hyvä ennustuskin, jos alottaa punttiksen karaten rinnalle, saa pitää rautaset hermot ettei loikkaa täysin bodaukseen/voimannostoon, kun houkutus on suuri.

Jep. Taijutsu/ninjutsua vuodesta --90.
ei oikein sovi punttien kanssa samaan aikaan. välillä on pidetävä taukoa jommastakummasta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom