Kamppailulajit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Luihu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
olisiko jollain joku viisasten kivi puntin ja sen kamppailulajin yhdistämiseen? Kaks-kolme kertaa viikossa olen tatamilla käyny ja koittanu saman verran käydä salilla mutta ei siitä tuu kyllä yhtään mitään, vaikka olen neljä vuotta yrittäny niitä yhteen sovittaa...

Sama ongelma mulla, lähimmäksi ratkaisua tuntuu pääsevän sillä, että laittaa sarjojen loppuun vetämisen kertakaikkisen kielletyksi, ja muutenkin pitää liikkeet / lihasryhmä aika minimissä. Tämä tietysti, jos ei halua pitää kokonaan erikseen voimakautta ja tekniikkakautta...

Itsellä on tällä hetkellä splitattu kahteen osaan kroppa, toisena päivänä jalat ja kädet, toisena rinta, olkapäät, selkä ja näiden lisäksi yksi nopeusvoimapäivä, jolloin revitään rinnallevetoa raakana, ja tehdään räjähtävästi etu- tai takakyykkyä ja kapeata penkkiä. Tuossa splitissä kierrätän toistoja 3x10 ja 5x5 joka toisella kiertokerralla, ja jalkatreeni voisi olla esimerkiksi kaikessa lyhykäisyydessään 3x10 tai 5x5 etukyykkyä, sjmv:tä ja pohkeita eikä sen kummempaa. Sarjat on kovia, mutta kuitenkin tavoitteena on päästä kävelemään ja mieluusti nopeasti liikkumaan seuraavana päivänä, ja siihen tuntuu auttavan se, ettei esim kyykyn päälle tee mitään reiden ojennuksia pudotussarjoina :)

Olen kokeillut kaikenlaista muutakin systeemiä (HST / työntö-veto-jalat / penkki-kyykky-mv, etcetc), ja kyllähän se vähän niin tuntuu olevan että ei molempia (kamppailu-urheilu ja puntti) taida pystyä ihan satasella samalla kertaa harjoittelemaan. Tai jos jollain se viisasten kivi on, niin näyttäköön mullekin :)

Shootfightingia tuli harrasteltua, mutta loppui sekin siihen että treenimatkat oli liian pitkiä. On tolkidoa kanssa harrastettu, mutta se oli niin pelleilyä että ne vetäjät harjoitteli jotain vitun sormilukkoja.:curs:

Originally posted by hurmanni
Shootfightingia tuli harrasteltua, mutta loppui sekin siihen että treenimatkat oli liian pitkiä. On tolkidoa kanssa harrastettu, mutta se oli niin pelleilyä että ne vetäjät harjoitteli jotain vitun sormilukkoja.:curs:

Täh!! Mitä pelleilyä sormilukot on? Nehän on helvetin tehokkaita.

Originally posted by jp-84
Täh!! Mitä pelleilyä sormilukot on? Nehän on helvetin tehokkaita.

Tosta on muuten väännetty kättä ja sormia aika kauan... Mutta mun mielipiteeni on että ne on kikkailua. Helpompia ja varmempia tapoja päästä samaan lopputulokseen on. Ja sormilukot luottaa siihen että lukotettava a) tuntee kipua ja b) välittää siitä. Salillahan ne toimii kun kukaan ei halua että siihen sattuu.

Mutta mitä mä tiedän. Sormeilkaa pois.

Originally posted by hurmanni
Millasta touhua nuo shootfighting-harkat oli? Jaksaako hyvin salitreenin kanssa samaan aikaan kahdesti viikossa? Syksyllä olis tarkotus lähteä lajia kokeilemaan täällä Oulussa, tuntuisi näin ennakkokäsityksen perusteella mukavan suoraviivaiselta ja tehokkaalta... Aikidon hämärät tekniikat kun ei oikein uponneet.

Originally posted by ook
Millasta touhua nuo shootfighting-harkat oli? Jaksaako hyvin salitreenin kanssa samaan aikaan kahdesti viikossa? Syksyllä olis tarkotus lähteä lajia kokeilemaan täällä Oulussa, tuntuisi näin ennakkokäsityksen perusteella mukavan suoraviivaiselta ja tehokkaalta... Aikidon hämärät tekniikat kun ei oikein uponneet.
Shootfighting on mun mielestä parhaimpia kamppailulajeja mitä löytyy. Fyysisesti ankarat harjoitukset ovatkin siinä se hauska juttu. Siellä kun oppii noin 10 lukko/hyökkäystekniikkaa, niin kyllä aikidokokemukset pohjalla siellä miestä viet. Ainakin alkeiskurssilaisia... Suurimmaksi osaksi lukot suoritetaan maassa, koska eihän pystyottelu 3 promillen humalassa oikein suju. Siis kadulla...

Kyllä sitä salilla jaksaa kanssa käydä, kuhan et ittees telo. Kokeile, ja päätä itse!

Nyrkkeily on yksi mailman miehellisin urheilu laji ja siksi olen
harrastanut sitä ala-asteelta saakka.:)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Syssymmällä pitäisi olla aloittelemassa jotain lajia. Kyselisinkin siis sitten täältä jotain sopivia kokeneemmilta.
Taustalla ei paljoa kokemusta ole, Krav Magaa tuli yhteensä vuoden verran reenattua, innostus lopahti kun rupesi homma menemään liialliseksi kynäilyksi ja kansaa alkoi olla harkoissa niin maan perkeleesti (kyllä, Combatissa käytiin) ettei mitään enää mahtunut tekemään. Tuostakin on jo pari vuotta aikaa.

Eli nyt uusi alku elämään. Taas vaihteeksi. Hakusessa olisi joku käytännöllinen, mahdollisimman monipuolinen ja riittävän "brutaali" laji. Ja ennen kaikkea sellainen johon uskaltaa mennä vailla vuosien lajikokemuksia ilman pelkoa että vanhemmat harrastajat vetävät ekoissa reeneissä äijän solmuun.

Thainyrkkeilyhän sopisi muuten loistavasti mutta tarkoitus olisi oppia myös mattotekniikoita yms.
Shootfighting, Brassijujutsu jne. lajit kuulostaisivat eniten sellaisilta joita tässä haen mutta ongelma on juuri tuo että kehtaako noihin täysi amatööri mennä? Onko noissa lajeissa mitään erottelua eri tasoisille harjoittelijoille?

Toivottavasti nyt joku otti tuosta tolkkua mitä haen. Paikkakunta on siis Helsinki joten valinnanvaraa pitäisi ainakin piisata.

Originally posted by Negatiivinen
Ja ennen kaikkea sellainen johon uskaltaa mennä vailla vuosien lajikokemuksia ilman pelkoa että vanhemmat harrastajat vetävät ekoissa reeneissä äijän solmuun.

Toi on seurasta kiinni eikä lajista. Jos vanhemmat harrastajat ei ole kiinnostuneita noviisien opettamisesta niin siinä voi helposti käydä niin että noviisi on hassuissa ja luonnottomissa asennoissa suurimman osan ajasta.

Jos Maga oli liian kynäilyä ja mattoakin tekis mieli vääntää niin eiköhän se tohon shootfightingiin/mikähännyton mene. En sit tiedä sen "brutaaliudesta", jos semmoista haet.

[troll]
...ja ainahan voisit kokeilla sitä oikeeta magaa...
[/troll]

Originally posted by Negatiivinen
Shootfighting, Brassijujutsu jne. lajit kuulostaisivat eniten sellaisilta joita tässä haen mutta ongelma on juuri tuo että kehtaako noihin täysi amatööri mennä? Onko noissa lajeissa mitään erottelua eri tasoisille harjoittelijoille?
No itse olen lähdössä syksyllä alkavalle shootfighting 3kk peruskurssille. Laitoin vetäjälle tiedustelun, että voiko sinne tämmöinen aikidoharkoissa kaatumaan oppinut aloittelija tulla, vastauksena sain, että tervetuloa. Meinasi, että kontaktilajitaustasta olisi tietysti hyötyä ainakin siinä mielessä, että on tottunut siihen kontaktiin, mutta "kylmiltäänkin" voi toki peruskurssille hyvin tulla.

Originally posted by sokka
Mäkin kävin karatea 3,5 vuotta ja ainoa tavote oli mustavyö. Kiinnostus loppu sitten, kun tajusin, miten epärealistinen laji se on. Tällä hetkellä on tullu tahkottua 4,5 vuotta potkunyrkkeilyä ja on ollu vihreävyö varmaan 1,5 vuotta. Ei jaksa kiinnostaa noi vyökokeet enään. Ei sitä sillä vyöllä kuitenkaan tapella. Oon meinaan nähny monta niin paskaa mustavöistä jätkää, että ihan säälix käy.

Riippuu paljon mitä karatea treenaa, ite treenasin karatea (kyokushinkaita) Helsingin ju-jutsu klubilla siihen aikaan kun Aittomäen Kari veti treenejä. Vaikka sen jälkeen oon treenannu kick-boxingia, Hokutoryuta ja Bjj:tä ei missää ole ollu yhtä hyvää vetäjää kuin Aittomäki. Ekoissa kyokushinkai treeneissä lähti taju yhdeltä kundilta, ainoa tekniikoita oli kaksi alapotku munille ja polvipotku. lisäksi aivat he*vetisti punnerruksia kyykkymaegereita ja situppeja. lopuksi potkittiin mitsejä ja rengaita. Se oli menoa ja meininkiä, treeneihin ei vaan tullu oikein porukkaa olikohan liian kova tempo aloittelijoille?

Luihu sanoi:
Pyöriikös forumilla kamppailulajien harrastajia? Mitä lajeja harrastatetaan ja kuinka järjestätte puntti- ja treenikierron?

Tulee treenattuu bujinkania 3 kertaa viikos, silloin tällöin capoeiraa ja vapaat treenit 2 kertaa viikkoon. Sit puntil 1-3 kertaa viikko + muut treenit Ylikunto kai. Oon yrittäny vähennellä viime aikoina. Salil ja kotona pyrin tekemään tukilihas liikkeitä ja lyönnin välittäviä lihasliikkeitä 3-5 viikos. Riippuu tosin muusta elämästä. :D

Negatiivinen sanoi:
Syssymmällä pitäisi olla aloittelemassa jotain lajia. Kyselisinkin siis sitten täältä jotain sopivia kokeneemmilta.
Taustalla ei paljoa kokemusta ole, Krav Magaa tuli yhteensä vuoden verran reenattua, innostus lopahti kun rupesi homma menemään liialliseksi kynäilyksi ja kansaa alkoi olla harkoissa niin maan perkeleesti (kyllä, Combatissa käytiin) ettei mitään enää mahtunut tekemään. Tuostakin on jo pari vuotta aikaa.

Eli nyt uusi alku elämään. Taas vaihteeksi. Hakusessa olisi joku käytännöllinen, mahdollisimman monipuolinen ja riittävän "brutaali" laji. Ja ennen kaikkea sellainen johon uskaltaa mennä vailla vuosien lajikokemuksia ilman pelkoa että vanhemmat harrastajat vetävät ekoissa reeneissä äijän solmuun.

Thainyrkkeilyhän sopisi muuten loistavasti mutta tarkoitus olisi oppia myös mattotekniikoita yms.

Toivottavasti nyt joku otti tuosta tolkkua mitä haen. Paikkakunta on siis Helsinki joten valinnanvaraa pitäisi ainakin piisata.

Kannattaisi ehkä harkita jotain toista maga-seuraa? Vaikka jotain liiton alaista. Niissä on äkkivilkaisulta ollut ihan hillitysti porukkaa. Itse onneksi pääsen treenaamaan pienessä seurassa pätevien ohjaajien kanssa :D Thai-nyrkkeilyssä mennään ihan osaamistason mukaan, alkeiskurssin jälkeen. Ja varmasti on rankkaa..

Nyrkkeilyä harrastan. Tällä hetkellä valmistaudun syyskuussa olevaan matsiin..(ekaan matsiini) eli oon vasta viime syksystä asti treenannu lajia...Eli kokemusta ei oo mutta asenne on sitäkin kovempi!! :evil:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom