Kamppailulajien tyhmien kysymysten kerho (Kysy mitä vaan, joku vastaa kuitenkin)

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
BJJ reenit on kolme kertaa viikossa ja salilla pitäis käydä g6 vetämässä kolme kertaa.

Onko jollain kokemusta, onko se parempi ajoittaa puntti ma-ke-pe ja reenit ti-to-la. Vai että ne olis samana päivänä? Eli tulis kahdet reenit päivään.

Samana päivänä tehtävissä reeneissä olis se hyvä puoli, että olis aina yks välipäivä jokaisen reenin jälkeen. Muutenhan tuossa on vaan sunnuntaina välipäivä.

Kokeilemallahan tuo selviäis, mutta jos jollain on kokemusta niin kertokoot.

Eivät. Niiden kanssa ei pysty hengittämään ja on pakko avata suuta. Sitten tulee tyrmätyksi, kun kaveri kolauttaa auki olevaan leukaan.

Powrgardin ylähampaita suojaava malli on ihan ok ja käytän sellaista itse.

Samaa mieltä. Oon käyttänyt nyt n.2v noita powrgardin pelkästään ylähampaita suojaavia suojia ja oon ollut enemmän ku tyytyväinen.

Vaihdoin myös jotkut randomisuojat Powrgardin yläosaan ja ylivoimaisesti parhailta tuntuu näistä itse muotoiltavista mitä tahan asti on suussa ollut.

Nyrkkeilyshortseissa on leveämpi vyötärön kuminauha. K-1 shortseissa on lahkeiden sivussa halkio, mikä helpottaa potkimista ettei lahje "ota kiinni" reiteen. Lisäksi voi olla lahkeiden pituuseroja, riippuen valmistajasta, mallista.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Eivät. Niiden kanssa ei pysty hengittämään ja on pakko avata suuta. Sitten tulee tyrmätyksi, kun kaveri kolauttaa auki olevaan leukaan.

Powrgardin ylähampaita suojaava malli on ihan ok ja käytän sellaista itse.
Noissahan on nuo reiät hengittämistä varten, ja itsellä ainakin ilma kulkee ihan tarpeeksi niitten kautta. Ei tarvii pitää suuta auki. Jos on vaan ylähampaita suojaavat, niin ilma kulkee suojan ja alahampaitten välistä kun pitää suuta kiinni? Samanlaillahan noissa kulkee reikien kautta.

Joo tänään oli vaparin peruskurssin ekat reenit ja harjoteltiin tuota side controllia ja huomasin, että polvet rupes sitä mattoo vasten hankaamaan pirusti ja loppua kohden hyvä, että pysty polvilla olemaan kun oli niin hiertyneet polvet. Mites tätä pystyisi vähentämään? Vai pysyykö edes? :david:

Ihanko tosissasi olet sitä mieltä, että ilma kulkee ihan samalla lailla pienestä reijästä kuin isostakin reijästä?
No en tiedä muitten kokemuksista, mutta niin kun sanoin, ainakin itsellä kulkee ilma noissa olevien reikien kautta niin hyvin ettei tarvitse pitää suuta auki. En ole koittanut pelkkiä ylähampaita suojaavia niin en tiedä kuinka suuri se reikä niissä sitten on. Ajattelin vaan, että jos sitä vasten kuitenkin alahampaat purraan niin ei se kovin suuri voi olla.

Joo tänään oli vaparin peruskurssin ekat reenit ja harjoteltiin tuota side controllia ja huomasin, että polvet rupes sitä mattoo vasten hankaamaan pirusti ja loppua kohden hyvä, että pysty polvilla olemaan kun oli niin hiertyneet polvet. Mites tätä pystyisi vähentämään? Vai pysyykö edes? :david:

Sama homma kun esim. Thaikussa tehdään polvitekniikoita vaikkappa säkkiin. Kyllä ne polvet siitä sit ajan kanssa tottuu/kovettuu. Ite en lähtis mitään suojia ostamaan, koska jos joskus on tarkotus vaikka kisata ni tuskin on mukava tunne kun polvet alkaa loppuumaan kesken matsin.

Mulla oli alussa polvituet/suojat tms jotka ostin alasvientejä varten, mutta vähitellen kun polvet alkoivat tottumaan niin mä luovuin niistä. On ne ihan hyvä olla jos polvet kipeytyy sen verran, että ei oikein pysty treenaamaan. Itse ainakin ajattelen niin, että parempi olla liikaa kuin liian vähän eli treeneissä ne on tarpeen mukaan helpompi ottaa pois päältä kuin pistää päälle (jos niitä ei ole). Tämä siis jos sattuu huomattavan paljon.

Thainyrkkeilyssä en ole ikinä käyttänyt suojia polvissa. Jotenkin tuntuu, että ne on vain tiellä ja liukuu pois. Tiedä häntä, en tosiaan ole käyttänyt polvisuojia siinä. Olisi ehkä pitänyt kun oli thaimaassa polvet ruvilla..tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

Polvet siitä kouliintuu. Mulla on itellä edelleen sellanen inhottava probleema, että hiisaan jalkapöytiä mattoa pitkin shootatessa ja muutenkin painiessa. Käytännössä on kokoajan palovammoja jalkapöydät täynnä.

Kannattaa hommata apteekista pulverimaista basibactia, millä saa palovammat kuivumaan ja paranemaan nopeammin. Toi on samalla antiseptistä, mikä ehkäsee tulehdusten tulemista.

Ihan turha täällä selitellä aloittelijalle, että vedä hampaat irvessä vaan, polvet veressä. Se suojien käyttö loppuu aikanaan. Ne polvet tottuvat siellä suojien allakin siihen nujuamiseen kohtuu hyvin kun ei ole mitään isoja toppauksia polven kohdalla.

Muutenkin aivan turha verrata jotain harjoitusta ja kilpailua toisiinsa. Treeneissä saatat shootata sen 50x. Matsissa ehkä 5x. Treeneissä on siis täysin järkevää suojata itsensä mahdollisimman hyvin, jotta pystyt harhoittelemaan loppuviikonkin täydellä teholla.

Latest posts

Back
Ylös Bottom