Kamppailulajien tyhmien kysymysten kerho (Kysy mitä vaan, joku vastaa kuitenkin)

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Miten mä muistaisin ettei R. Immonenkaan hirveän montaa kertaa treenannut lajia viikossa? (joku vanha mt-foorumin keskustelu)
¨
edit: se nyt tosin treenaskin pidempään kuin vuoden :)

ufc matseissa ku tulee tauko ja se hoitaja niitä ottelijoita paikkailee niin mikä se rautainen mölkky on? Tai siis mikä sen tarkoitus on? Ja mikä niitten pukumiesten tarkoitus siel kehäs on?

ufc matseissa ku tulee tauko ja se hoitaja niitä ottelijoita paikkailee niin mikä se rautainen mölkky on? Tai siis mikä sen tarkoitus on? Ja mikä niitten pukumiesten tarkoitus siel kehäs on?

Tarkoittanet kylmärautaa jolla lasketaan turvotusta esim, silmäkulmista. Pukumiehet ovat osavaltion urheilukomission virkamiehiä ja tarkkailevat, että huolto toimii sääntöjen mukaan eikä vilppiä pääse tapahtumaan.

Miten mä muistaisin ettei R. Immonenkaan hirveän montaa kertaa treenannut lajia viikossa? (joku vanha mt-foorumin keskustelu)

Ainakin tuoreessa kirjassa Suomalaiset Kamppailulajien Tekijät Riku kertoo treenanneensa aktiiviaikoinaan 6 lajitreeniä ja 6 juoksulenkkiä viikossa eli yhteensä 12 treeniä.

Jotta tulisi todella hyväksi, pitää olla useampikin asia kunnossa. Pitää treenata intensiivisesti, pitää treenata oikein ja pitää treenata vuosia (muttei välttämättä vuosikymmeniä). Kaikki nämä on oltava kunnossa tai taitotaso jää maksimissaan keskinkertaiseksi.

Henkilö joka treenaa vuoden neljästi viikossa on luultavasti ihan selvästi taitavampi kuin henkilö, joka treenaa kahdesti viikossa kaksi vuotta. Osasyy tähän on tietysti se, että enemmän treenaavat yleensä myös ajattelevat treeniä enemmän ja tekevät hommia järkevämmin ja siksi kehittyvät paremmin. Jos treenaa kahdesti viikossa, niin ei tule edes keskinkertaiseksi, vaikka treenaisi koko ikänsä. Paljon treenaava harjoittelija voi saavuttaa vuodessa saman tason kuin 2x/vko treenaava 30 vuodessa.

Oheistreenit pitää tietysti laskea mukaan, koska jos niitä ei tee, puutteellinen fysiikka rajoittaa suorituskykyä. Tietysti voisi treenata lajitreenejä kovaa, mutta harvalla on mahdollisuus 10 lajitreeniin viikossa ja jos lajitreenejä on viikossa esim. 3-4, ei taitoa saa kehitettyä jos aina riehuu täysillä.

Ainakin tuoreessa kirjassa Suomalaiset Kamppailulajien Tekijät Riku kertoo treenanneensa aktiiviaikoinaan 6 lajitreeniä ja 6 juoksulenkkiä viikossa eli yhteensä 12 treeniä.

Ok, sain vaan tuosta alle jo linkitetystä keskustelusta sen mielikuvan että lajitreeniä ei tosiaan olisi ollut kuin tuo 4-5, olin ilmeisesti käsittänyt että tuo "nyrkkeilyyn keskittyvä päivä" olisi ollut yksi niistä. Ilmeisesti kuitenkaan ei...

Itse käsitän tuon niin, että nyrkkeilypäivä kuuluu noihin 4-5 lajiharjoitukseen. Tuossa on joka tapauksessa 8-10 treeniä viikossa ja lajiharjoituksissa on panostettu koviin treeneihin, jolloin treenikerroista voi/pitää vähän tinkiäkin.

Lisäksi tuskin se Immonenkaan on koko Turun uraansa treenannut samalla tavalla, vaan siinä on ollut vaihtelua harjoituskausittain.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Terve!

Ensi kuussa alkaisi vaparin alkeiskurssit, joten pitääkö valmistautua ostamaan jotain tarvikkeita? Hammassuojat, hanskat? Kuinka paljon mahdollisesti kustantaa?

Ja mites on, käytetäänkö kilpailussa ollenkaan alasuojia?

Edit: Vielä yksi kysymys, alkeiskurssin loputtua; kuinka kauan jengi yleensä treenaa ennen ensimmäistä D-luokan ottelua?

Terve!

Ensi kuussa alkaisi vaparin alkeiskurssit, joten pitääkö valmistautua ostamaan jotain tarvikkeita? Hammassuojat, hanskat? Kuinka paljon mahdollisesti kustantaa?

Edit: Vielä yksi kysymys, alkeiskurssin loputtua; kuinka kauan jengi yleensä treenaa ennen ensimmäistä D-luokan ottelua?

Kyllähän ne hammassuojat ja alasuojat kannattaa olla heti mukana. En tiedä hanskoista mutta luulisin että ne tilataan yhdessä että saadaan mahdollisesti alennusta. Tämä taitaa olla seurakohtaista mutta ainakin kaverini seurassa tehtiin noin. Kilpailussa käytetään alasuojia.

En sitte tiedä onko viestissäni mitään perää mutta näin olen kuullut kavereiltani jos viestissäni ei ole järkeä niin korjatkaa toki. Itekki tulee alotettua vaparin alkeiskurssi syksyllä.

Terve!

Ei tarvitse olla ekoissa treeneissä mitään tarvikkeita muuta kun normaalit urheilukamat. Eli pyyhe juomapullo, shortsit ja t-paita käy ihan hyvin. Jos aiot jatkaa harrastusta tulisi alkaa ostella kamoja. Peruskurssilla tuskin tarvitsee muita kuin hammassuojat ja alasuojat. Jonkun verran tulee kamat maksamaan. Kilpailuissa käytetään alasuojia. Mulla on treenikavereita jotka otti jo peruskurssin aikana matsia eli sillon ku siltä tuntuu niin matsia ottamaan.

Tassapa kysymys jota olen miettinyt muutaman kerran:

joskus vastustaja on hakkia vasten selallaan ja potkii siita ylospain ja seisaallaan oleva ottelija yrittaa sitten matkia sita turpaan seisaaltaan, ja yleensa se menee sellaiseksi sahlaamiseksi puolin ja toisin jos toisella ei ole kunnon GNP game plania. Miksi tuollaisessa tilanteessa kukaan ei hyppaa vastustan paalle polvet edella pitaen samalla nilkoistaan kiinni (pitaen huolen ettei tule osumaa paahan). Jos koko painollaan runttaa toisen paalle polvi/polvet edella, luulisi etta siina on allaolevan hepun luut helisemassa. Luulis tosiaan olevan tehokkaampaa kun yrittaa nyrkilla matkia alaspain.

Kauan lasketaan alottelijaks? onko se 2v, sellanen muistikuva mulla on...

Siis missä lajissa ja kuka laskee?

Tassapa kysymys jota olen miettinyt muutaman kerran:

joskus vastustaja on hakkia vasten selallaan ja potkii siita ylospain ja seisaallaan oleva ottelija yrittaa sitten matkia sita turpaan seisaaltaan, ja yleensa se menee sellaiseksi sahlaamiseksi puolin ja toisin jos toisella ei ole kunnon GNP game plania. Miksi tuollaisessa tilanteessa kukaan ei hyppaa vastustan paalle polvet edella pitaen samalla nilkoistaan kiinni (pitaen huolen ettei tule osumaa paahan). Jos koko painollaan runttaa toisen paalle polvi/polvet edella, luulisi etta siina on allaolevan hepun luut helisemassa. Luulis tosiaan olevan tehokkaampaa kun yrittaa nyrkilla matkia alaspain.

Tuossa vaan hyvin helposti napsahtais polvi/polvet päähän ja suurimmassa osassa vapaaotteluorganisaatioita matossa polvet päähän on kielletty. Lisäksi tuosta olisi kaverin aika helppo vetää upkickillä kaaliin, vaikka kuinka yrittäisi pitää huolen, ettei tule osumaa päähän. Lisäksi positio alastullessa ei olisi välttämättä kovin vakaa jne.

Siis missä lajissa ja kuka laskee?
Tuossa vaan hyvin helposti napsahtais polvi/polvet päähän ja suurimmassa osassa vapaaotteluorganisaatioita matossa polvet päähän on kielletty. Lisäksi tuosta olisi kaverin aika helppo vetää upkickillä kaaliin, vaikka kuinka yrittäisi pitää huolen, ettei tule osumaa päähän. Lisäksi positio alastullessa ei olisi välttämättä kovin vakaa jne.

Jaa, no ei nyt luulis niin kauheen vaikeeta pitaa huolta siita etta laskeutuu keskikehon paalle eika paan paalle - tuon tiesin jo kuten mainitsinkin sen alkuperaisessa postauksessani. Harvemin ne potkutkaan sielta matosta niin hyvin paahan osuu ettei tuollaista kannattaisi yrittaa. Parempia teorioita odotellessa... :)

itseasiassa se ei ole kovin helppoa tähdätä siihen kaveriin, joka siellä matossa koko ajan yrittää liikkua.. koska tuskinpa kukaan siellä matossa lahnana on.. ellei sitten ole kanveesissa..

sen lisäksi vapaaoottelu ei ole vapaapainia, mihin tuo liike kuulostaisi paremmin sopivalta..

Sen lisäksi olet kyllä aika haavoittuvainen kun yrität tuollaisella liikkeellä osua kaveriin.. pidät siinä sitten käsillä kiinni polvista ja joku potkasee sua ees keskivartaloon ja ottaa ton liikkeen vastaan niin oot ite matossa.. saatika kun osuu jalalla suoraan vastapalloon..

sen lisäksi mitä hyötyä liikkeestä tässä tapauksessa on? jos se onnistuu niin kuin haluat, eli osuma keskivartaloon niin tekee kaverille kyllä varmasti kipeää.. mutta mitäs itse teet ja jatkat? tuollaisesta asennosta kun on vaikea lähteä heti vääntämään mitään lukkoakaan!?
ja jos taas homma menee vituiks ja osut kaveria päähän tai se osuu sua päähän......

mutta ei siinä voihan sitä yrittää.. :D

jos se onnistuu niin kuin haluat, eli osuma keskivartaloon niin tekee kaverille kyllä varmasti kipeää.. mutta mitäs itse teet ja jatkat?

No ei kai siina nyt sen suurempaa vaikeutta oo jatkaa jos heppu on just vastustajan paalle on just hypannyt sata kiloa lihaa polvi edella - oon samaa mielta kanssasi etta takuulla tekee kipeaa :hyvä:

Netissa on tosi ilkeita katutappeluita joissa lopussa 'voittaja' hyppii just tuolla tavalla toisen niskan paalle. Tekee tosi ilkeaa katsoa kun nakee selvasti etta tarjoituksena on pelkastaan aiheuttaa mahd. paljon damagea toiselle - tappelu on jo voitettu siina vaiheessa. Siis, miksipa kukaan ei tee tuota vartaloon kamppailulajeissa.. ihme juttu.

Back
Ylös Bottom